Toeristen vast in hotel door failliesement touroperator

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30

Toeristen vast in hotel door failliesement touroperator

Bericht door Xave30 » 23 nov 2008, 22:59

Een hotel in de Turkse badplaats Antalya houdt ruim 100 toeristen vast, omdat hun touroperator failliet is.

Garantiefonds
Het hotelmanagement probeert 80.000 euro los te krijgen van de failliete Belgische touroperator Christophair. De helft van het geld is inmiddels betaald door het Garantiefonds Reizen, maar het hotel eist het volledige bedrag en wil de toeristen nog niet vrijlaten.

Afgeperst
Volgens het management van het hotel komen de toeristen snel vrij, maar niet voordat zij 275 euro per persoon extra betalen voor de overnachting en het eten. Volgens de directeur van het reisagentschap "Voyages A Tout Coeur" Richard Naujokas zijn de toeristen afgeperst.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... ticleview/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2008/11_november/23/buitenland/1123_2200_Toeristen_vast_in_Turks_hotel.xml

Hoe zouden jullie reageren?

Ik zou denk ik het €275,- ,hoe oneerlijk dan, ook willen betalen en vechten (mischien wel tevergeefs) eenmaal terug in Belgie !

allen

Re: Toeristen vast in hotel door failliesement touroperator

Bericht door allen » 23 nov 2008, 23:08

Ik betaal die 275 gewoon en vertrek. Eenmaal in nederland geef ik alles op aan de verzekering en wacht dan op m'n centjes.
Dit jaar een akkefietje gehad waarbij ik gewoon even dik 500 euri moest aftikken voor een hotelovernachting bij het vliegveld in Hongkong, omdat m'n vliegtuig weigerde te vertrekken en ik nergens heen kon (typhoon). in Nederland opgegeven en had het geld, zonder eigen risico, volledig terug voor het van m'n creditcard werd afgeschreven.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 nov 2008, 23:11

Wel goed voor je bezettingsgraad natuurlijk. 100 mensen vast houden en dan ook nog laten betalen voor hun verblijf :bag: Die mensen staan er buiten imho.

Als je als klant in een taxi zit en de bank/Leasmij komt die auto halen dan ga je toch ook niet een maandelijks termijn betalen omdat het taxi bedrijf het niet op kan brengen....gekkenwerk. Ik kwam er NOOIT weer :hammer:

@Allen: dat is overmacht, dit is chantage :wtf: Van mij kregen ze niks, ja een grote bek :fy:

allen

Bericht door allen » 23 nov 2008, 23:34

ik weet niet hoe de mensen opgehouden worden, maar als de deur op slot zit... :lol:

Laat ik het anders zeggen:
Deur open? Dan bel ik een taxi, vertrek en het hotel zoekt het maar uit. In Nederland declareer ik alle extra kosten inclusief het vliegticket.
Deur dicht? Hey, ik wil vooral weg. Dus betaal de kosten en declareer 275 euri extra.

Maak je maar niet ongerust, want die grote bek krijgen ze in beide gevallen wel van me. Heb in Hongkong ook het bloed onder de nagels van die stomme grietjes in 't Sheraton gehaald. Altijd leuk, een tutoyerende Kees Flodder op sneakers in een veel te luxe gebouw. :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 nov 2008, 23:37

RTL kon idd meer helderheid in het artikel brengen.

Mischien reisdocumenten in beslag genomen...?

RVV

Bericht door RVV » 24 nov 2008, 00:11

Inderdaad, Paspoorten waarschijnlijk... dan houd het op. wel een :wtf: streek.

Shakes

Bericht door Shakes » 24 nov 2008, 06:44

toko verbouwen lijkt me.

wooter

Bericht door wooter » 24 nov 2008, 10:09

Inderdaad, mensen werd verteld dat men de paspoorten wou kopiëren... En even later ben je je paspoort kwijt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 nov 2008, 10:13

Snap niet helemaal dat je je paspoort afgeeft. Een kopie ok maar ik zou altijd eisen het ding gelijk weer terug te krijgen. :hmmm:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 24 nov 2008, 10:27

Ik zou de ambassade bellen en melden een Turkse hoteleigenaar staatsburgers van een ander land gijzelt.

Lijkt mij stug als er niet heel snel contact is tussen ambassade, minister van 'politie'/binnenlandse zaken van Turkije en de plaatselijke hoteleigenaar!!

wooter

Bericht door wooter » 24 nov 2008, 10:42

Goh, wat gaat daar op vakantie in Antalya? Hoeveel toeristen hebben inderdaad haar op hun tanden? De modale Nederlander durft nog z'n bek opentrekken, maar Belgen zijn doorgaans erg braaf hoor... Mijn ouders stellen ook niks in vraag, hoewel ze vrolijk door een medebelg in het zak worden gezet...

Jinx

Bericht door Jinx » 24 nov 2008, 12:05

Nandor schreef:toko verbouwen lijkt me.
Ik wou net zeggen.

Als iemand mijn paspoort had gepakt om "een kopie te maken" en hem vervolgens niet terug had gegeven met dit verhaal als uitleg.. Ik had een scene getrapt van hier tot ginder.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 24 nov 2008, 13:13

Toko verbouwen in Turkije? En dan? Turkse politie neemt je maar al te graag de cel in. Turkse politie kiest in dit soort situaties echt wel voor hun ' eigen volk' .

verder, tsjah, lekkere klote actie van dat hotel. Maar ik geef ook nooit en te nimmer niet mijn paspoort af. Ik maak zelf het kopiet wel denk ik dan.
Een marketing leraar gaf mij altjid de tip om met dubbel paspoort te reizen. Wordt het ene afgenomen, heb je altijd je tweede paspoort. Hij werkte voordat hij leraar werd in landen waar dit soort maatregelen nodig was :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 nov 2008, 14:37

Idd. Als jij daar die toko verbouwd dan komt de politie jou even verbouwen en die zijn niet zo kinderachtig als hier. Dan maak je je problemen alleen maar groter. Ik had denk ik die 275 euro gewoon betaald, dan kan je in elk geval weg en kan je wat regelen. Wat zijn bijvoorbeeld anders de gevolgen als je je vlucht mist, heb je geen flex ticket dan kan je op eigen kosten een vlucht boeken en kost het je nog meer geld.

Wat Allen omschrijft vind ik nog een ander verhaal, dat heb ik zelf afgelopen vrijdag nog meegemaakt. Alle vluchten vanuit Aberdeen naar Amsterdam gecancelled. Tsja dan moet je wat, hotel uit eigen zak betaald en dat claim ik wel terug bji mijn werkgever. Is gewoon overmacht. Dan ben je wel goed chagarijnig na een dag op dat vliegveld hangen maar dat personeel daar kan er ook niks aan doen.

Je moet ook bedenken dat de gemiddelde nederlander niet echt ervaren is wbt reizen, ze staan 4 uur van te voren al op het vliegveld, alles word door een touroperator geregeld maar gaat er wat mis dan weten ze dus niet wat ze moeten.

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 nov 2008, 15:48

Bert ///M3 schreef: Je moet ook bedenken dat de gemiddelde nederlander niet echt ervaren is wbt reizen, ze staan 4 uur van te voren al op het vliegveld, alles word door een touroperator geregeld maar gaat er wat mis dan weten ze dus niet wat ze moeten.

True story vaak! Ik heb soms een hekel aan dat " mooi geregeld" houding. Voordat je weet kom je in een situatie terecht , in een vreemd land, waar niks geregeld lijkt te ziin. WAT NU?

Shakes

Bericht door Shakes » 24 nov 2008, 16:34

Ja leuk en deels terecht hoor maar gek he dat mensen zich niet veilig voelen. Doet me denken aan de lampionnentocht die door een aantal "jongens met leren jasjes" werd verpest. Laat het maar lekker over je heen komen.
F***k that als je niets doet dan zink je, hunt or be hunted. No way dat ze 30 mensen tegelijk oppakken. Ze willen nog bij de EU remember................

Marco R.

Bericht door Marco R. » 24 nov 2008, 16:56

Die agenten denken echt niet aan de toetreding tot de EU als ze wat toeristen kunnen batsen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 nov 2008, 17:27

Nee idd. Dat is wel stoere praat als je in NL achter je PC zit maar eenmaal daar werkt het zo niet. Het is dan slimmer om even mee te werken als nog meer stennis schoppen ook al weet je dat je ontzettend getild word. Probeer het dan eenmaal thuis terug te halen bij de tour operator en laat die het verder met dat hotel uitvechten oid.

Het is ook niet voor niks dat ze daar vast zitten en het hier al op het nieuws is, de politie daar is heus wel op de hoogte maar ze doen er gewoon niks aan. Dat geeft wel aan hoeveel de politie om een paar toeristen geeft. Meet een beetje ongeluk doet de hotel ook een wekelijkse bijdrage aan het lokale politiefonds en dan kan je het helemaal shaken.

Shakes

Bericht door Shakes » 24 nov 2008, 17:31

:thumbup:

En "we" blijven ons maar afvragen waarom het allemaal mis is hier. Gebrek aan solidariteit!
Valt iemand je lastig moet je weglopen. Val eens een jochie met leer jasje lastig en je hebt er zo 20 om je heen staan.

Iedereen z'n ding. Als ik daar zou zitten met vrouw en kinderen zou ik me ook lekker laten leven. Geloof je het zelf :please:

N.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 24 nov 2008, 17:47

Nandor schreef:Ze willen nog bij de EU remember................
Hier moet ik toch wel om lachen. Toetreding van een land heeft weinig te maken met dit onderwep.
Wat betreft de opmerkingen over de politie. Ze mogen tegenwoordig niet veel meer en ik heb het idee dat ze nu minder bevoegdheden hebben dan de Nederlands politie.

Ik heb even het Turkse nieuws er bij gezocht en de brichtgeveng klopt niet helemaal. Kort samengevat: hotel ontkent, hotel is toch gewaarschuwd door de plaatselijke overheid om bij de toeristen geen overlast te bezorgen, toeristen vertrekken morgen.

Vertaal maar :) :
http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDak ... %20iddiasi" onclick="window.open(this.href);return false;

Shakes

Bericht door Shakes » 24 nov 2008, 17:51

Wat ik bedoelde is dat ze no way 30 mensen oppakken en vastzetten met de EU in het achterhoofd. Maar goed, volgens mij wil de EU Turkije er liever bij dan andersom.

allen

Bericht door allen » 24 nov 2008, 17:52

Ar schreef:
Nandor schreef:Ze willen nog bij de EU remember................
Hier moet ik toch wel om lachen. Toetreding van een land heeft weinig te maken met dit onderwep.
Wat betreft de opmerkingen over de politie. Ze mogen tegenwoordig niet veel meer en ik heb het idee dat ze nu minder bevoegdheden hebben dan de Nederlands politie.

Ik heb even het Turkse nieuws er bij gezocht en de brichtgeveng klopt niet helemaal. Kort samengevat: hotel ontkent, hotel is toch gewaarschuwd door de plaatselijke overheid om bij de toeristen geen overlast te bezorgen, toeristen vertrekken morgen.

Vertaal maar :) :
http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDak ... %20iddiasi" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat dacht je ervan om dat zelf eens te doen. Vraag jou ook niet om wat Chinees voor me om te zetten in leesbaar Nederlands! :bag:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 24 nov 2008, 17:54

Het belangrijkste heb ik samengevat in de zin erboven.

allen

Bericht door allen » 24 nov 2008, 18:11

Nou lekker dan. 6 Kilo aan letters en 1 zinnetje is de hele kern van het verhaal. Maar toch thnx dan Ar. :wink:

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 nov 2008, 20:37

Ar schreef:Het belangrijkste heb ik samengevat in de zin erboven.
:lol:

Plaats reactie