Draadloze verbinding tussen de tv/homecinemaset

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mathieu

Draadloze verbinding tussen de tv/homecinemaset

Bericht door Mathieu » 21 nov 2008, 20:32

Ik zou graag een draadloze verbinding hebben tussen de televisie en de audioapparatuur.
Ik heb een uitgeklede scartkabel tussen de tv en de audio liggen die achter de plinten is weggewerkt.
Dus ik heb alleen bij het DVD kijken geluid via de audioapparatuur.

Als ik in de toekomst naar digitale tv overschakel wil ik wel het geluid via de audioapparatuur laten horen indien gewenst.
En ik heb geen zin om vijf meter plint lost te halen en daarna de gleuven verder uit te frezen om vervolgens een nieuwe scartkabel te leggen.

Dus welke opties zijn er nog te verzinnen :?:

Tom van H.

Re: Draadloze verbinding tussen de tv/homecinemaset

Bericht door Tom van H. » 21 nov 2008, 21:06

Geluid hoeft in dat geval niet van de tv te komen maar van je digitale-tv-ontvangst-kastje. Dit kan dan met een audiokabeltje naar je stereo. Liefst digitaal, en hoe dan ook een stuk dunner dan een scartkabel. Draadloos met goede kwaliteit wordt lastig denk ik.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 21 nov 2008, 21:08

Je hebt ook kans met het draadloos (niet allemaal, wel sommige) dat het gaat storen met bijv. gsm oid.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 21 nov 2008, 21:30

Tom van H. schreef:Geluid hoeft in dat geval niet van de tv te komen maar van je digitale-tv-ontvangst-kastje. Dit kan dan met een audiokabeltje naar je stereo. Liefst digitaal, en hoe dan ook een stuk dunner dan een scartkabel. Draadloos met goede kwaliteit wordt lastig denk ik.
Bij de wat betere digitale TV ontvangers kun je zelfs de audio via glasvezel aansluiten en das helemaal een mooi dun draadje.
Moet je versterker daar ook aansluitingen voor hebben natuurlijk.

Plaats reactie