Verslag proefrit Mito, Civic hybrid, Ibiza en Mini Cooper D

Dit is ons algemene autoforum.
allen

Re: Verslag proefrit Mito, Civic hybrid, Ibiza en Mini Cooper D

Bericht door allen » 21 nov 2008, 16:12

Tja, voor 40 euri per week kan ik inclusief parkeerkosten weer wel een boel wegvreten bij de Jamin. :mrgreen:

Geld besparen op een auto is leuk tot op zekere hoogte. Niet als je er een tweede auto bij MOET kopen voor de funkilometers. Want voor 2.000 euri per jaar kun je niet een leuke wagen voltanken en onderhouden. Tom, ik denk een Mito om de vorm en een Mini om de rest...
Ik vind de Lancia gewoonweg prachtig, maar zou die zelf ook nooit kopen. Niet voor m'n 45ste iig.

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 21 nov 2008, 16:14

Rico schreef: Maar als je dit topic goed doorleest is daar in het geval van Jenna geen sprake van. Die zoekt geen bespaar auto om geld over te houden voor een tracktool ofzo.. die wil gewoon een fijn rijdende dagelijkse auto.
Ehm...nouhou dat lijkt mij best leuk zo'n e30je ofzo ernaast om een beetje af te raggen :whistle:

Verder, bedankt voor alle leuke adviezen en meningen iedereen! Ik heb er wel wat aan :)

HSR

Bericht door HSR » 21 nov 2008, 16:16

Merijn schreef:Tja... 140 euro per maand voor een grote full options bak, tegenover 300 euro voor een Delta met wat opties. Voor 160 euro per maand kun je heel veel leuke andere dingen rijden. Zo rijdt ik voor het geld van 1 Delta 3 auto's... Het zijn bepaalde keuzes die je moet maken. :)

Dan rijd je knap weinig, lijkt me?

Voor 160 eu heb ik niet eens 2 volle tanken peut, 1/2 tank peut in het weekend er doorheen jassen en dan ook nog vaste lasten.

RVV

Bericht door RVV » 21 nov 2008, 16:20

Oke Jenna, maar dat was niet duidelijk.. al zou ik zo'n e30 ook niet teveel romantiseren.. het is echt ouwe troep..

allen

Bericht door allen » 21 nov 2008, 16:25

Ik was in de veronderstelling dat ze een rode GTA als tracktool had. :mrgreen:

m@rco

Bericht door m@rco » 21 nov 2008, 16:31

Ik zag gister een Lancia Delta staan, een two-tone uitvoering van Zwart-Wit. Hele aparte verschijning. De persoon 60+ zette zijn vrouw even af bij de supermarkt voor een boodschapje. Ik stond er te wachten op iemand dus had even de tijd om de auto eens nader te bekijken. Mijn conclusie hoe apart ze hem ook hebben willen maken, hij raakt de snaar bij mij niet. Vind hem er vrij groot/lomp uitzien. Het is wel een eigenzinnig design waar je wat van kan zeggen, maar ik vond hem er wat MPVérig uitzien. Zeker niet een vlot wagentje, die past bij een jonge vrouw. Zou wel iets voor mijn opa en oma zijn vind ik.

De auto die ik tegen kwam was ongeveer in onderstaande uitvoering, maar dan met een zwarte kofferklep, en motorkap volgens mij.

Afbeelding

Met opzet gekozen voor een foto van de zijkant, zodat je de lijn kan zien van de auto die mij gewoon niet bevalt! :)
Laatst gewijzigd door m@rco op 21 nov 2008, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 16:32

LOL wat een schoonheid

N.

Dexter

Bericht door Dexter » 21 nov 2008, 16:54

Rico schreef:Oke Jenna, maar dat was niet duidelijk.. al zou ik zo'n e30 ook niet teveel romantiseren.. het is echt ouwe troep..
Had ik ook al gezegd..... :wink:
Het leeuwendeel van je kilometers rijden in een suffe hybride die je dan alleen maar rijdt omdat ie zo cheap is.
En waarom? Om dan voor de funkilometers een krokante E30 ragbak o.i.d. erbij te kopen waar je, als je niet oppast, leegloopt op maintenance kosten als je er alleen maar trackdays mee rijdt.
Houderschapsbelasting, verzekering,bandjes, remmen, een deukje als je niet oppast......dan kom je niet zo ver met 160 Euro per maand.
Nog afgezien van het feit dat Jenna geen trackdays rijdt....hooguit eens een rondje in de GTA van Peter en dat was het tot nu toe wel.
Nee, dan ging ik voor een Mini met een chippie....om de funkilometers dagelijks op je binnendoor route naar kantoor en weer terug naar huis te maken. :df:
De vraag is dan wel......hoe lang blijft dat dan leuk?
Want alles went behalve een vent....... :jenna: :roflol:

Dexter

Bericht door Dexter » 21 nov 2008, 16:57

Overigens zou het allemaal veel minder problematisch zijn als ze ook gewoon een auto met een C label mocht kiezen. :banaan:
Maar de company policy is strikt wat dat betreft......behalve waar het de directie aangaat uiteraard!
Die weten wel wat leuk speelgoed is...... :df: :thumbup:

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 17:03

geen lol met een Hybride?

Laatst een lease saab voor me die er vol vandoor gaan op een leuke B weg. Wat hij ook deed ik bleef op z'n bumper zitten en lekker beetje spelen. Na een aantal km ging hij maar aan de kant om me er langs te laten. De blik van die vent

PRICELESS

Dexter

Bericht door Dexter » 21 nov 2008, 17:05

Nandor schreef:geen lol met een Hybride?

Laatst een lease saab voor me die er vol vandoor gaan op een leuke B weg. Wat hij ook deed ik bleef op z'n bumper zitten en lekker beetje spelen. Na een aantal km ging hij maar aan de kant om me er langs te laten. De blik van die vent

PRICELESS
Ja, maar jij kan rijden en die knakker in die SAAB is al tevreden met zichzelf als hij met 140 km/h over de snelweg knalt... :roflol:
Trouwens vanmiddag met de S3 nog even een Lexus GS 450 ge-pwned.....4 petjes erin en bij 230 km/h schoof ik ze alsnog vrolijk lachend voorbij......die gezichten waren ook PRICELESS! :df: :roflol:

Tom

Bericht door Tom » 21 nov 2008, 17:11

Nandor die lol heeft met het inhalen van een Saab rijder,.. priceless :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 17:19

Op b weggetjes kan ik ICM met Hybrid power ook de nodige BMW's en dergelijke bijhouden. Soms wel met gevaar voor eigen leven maar je moet wat :mrgreen:

Dexter

Bericht door Dexter » 21 nov 2008, 17:22

Zo lang je maar DF hebt toch? :df: :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 21 nov 2008, 17:24

Heb nu al medelijden met de volgende eigenaar van deze specifieke Prius. :mrgreen:

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 21 nov 2008, 17:25

Dexter schreef:
Nee, dan ging ik voor een Mini met een chippie....om de funkilometers dagelijks op je binnendoor route naar kantoor en weer terug naar huis te maken. :df:
De vraag is dan wel......hoe lang blijft dat dan leuk?
Want alles went behalve een vent....... :jenna: :roflol:
Ehm, nu bijna een jaar en still having fun in de punto over die weggetjes :banaan:
Wat mij doet denken dat een kleinere auto beter uitkomt anders moet je zover uitwijken over die weggetjes voor tegemoetkomend verkeer! Maarja ik rijd natuurlijk altijd netjes gepast en volgens min snelheid :angel:

p.s. Ik pwn noooooooit saab rijders. ;)

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 17:26

Ach voor de meeste eigenaren is de Prius de laatste auto :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 21 nov 2008, 17:26

allen schreef:Heb nu al medelijden met de volgende eigenaar van deze specifieke Prius. :mrgreen:
Waarom? Ding is tenminste goed los gereden :bag: Ik vraag me alleen af hoeveel die Prius zuipt als je er zo mee ragt ... het is per slot van rekening toch maar een 1.5je op ruim 1300 kg.

SteV6

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 21 nov 2008, 17:29

Ja hybrides zijn niet zo zuinig als je ze afragt volgens mij...daar zijn ze hier ook op terug gekomen. Ze hebben toch liever niet dat mensen die veel snelwegkm maken een hybride nemen. Maarja hoeveel hij zuipt is toch de baas zijn probleem denk ik dan. Een hybride is gewoon de goedkoopste manier om een auto te rijden met full options van kenwood of pioneer met navigatie, leer, stoelverwarming etc etc voor 143 euro bijtelling in de maand...
Edit: oke dat ze dan niet zo mooi zijn om naar te kijken, op een ruimteschip lijken en gewoon plastic fantastic zijn moet je er dan maar op de koop toe bijnemen als je echt goedkoop wilt rijden..

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 17:33

ik haal er 1 op 20 mee zonder probleem. Doe er ook niet gek mee, normaal meedoen met verkeer.
Neem nu een binnenweg ipv de snelweg naar m'n werk en het bevalt me uitstekend.

Wat me wel opvalt is dat ik nog geen stoplicht"sprint" heb gewonnen. Ben door de automaat op tijd weg maar wat er ook naast staat het moet en het zal eerder bij het volgende verkeerslicht zijn. Prachtig!

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 21 nov 2008, 17:35

Hah, en ik maar denken dat een hybride niet uitnodigt tot sportief rijgedrag. Geldt dus blijkbaar niet want het moedigt andere weggebruikers aan om sportiever te rijden :bag:

Dexter

Bericht door Dexter » 21 nov 2008, 17:36

Scherp! :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 17:40

Inderdaad. Dus wat nou millieu? :mrgreen:

maar even serieus. Ik hoef niet terug in een benzine auto..........Leuk voor een dag of wat maar op de lange termijn ben ik echt verpest door de luxe/rust/comfort en ook kosten.

RVV

Bericht door RVV » 21 nov 2008, 17:58

Damn Nandor nu moet ik je echt condoleren met het verlies van het benzine in je aderen :bag:

Shakes

Bericht door Shakes » 21 nov 2008, 18:01

I know, maar het is goed zo! Andere prioriteiten e.d.

N.

Plaats reactie