Het grote E39 M5 (occasion) draadje
- RVV
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Lachen, Knot die zijn eigen vraagprijs gaat bepalen en hem toch niet voor dat geld gaat kopen 

- Knot
Ben benieuwd Ben.. herinner me nu inderdaad het verhaal van de krasjes etc op die occasion.
Rico, ik wordt geslagen als ik een 3e auto op de parkeerplaats zet....
Rico, ik wordt geslagen als ik een 3e auto op de parkeerplaats zet....

- Ben_968CS
Ben is niet in Woerden gaan kijken naar een M5, maar in Amstelveen naar een M6. De dealer geeft EUR 22,000 terug voor mijn M5. Daar kan ik wel mee leven. Offerte voor M6 komt er vanmiddag aan...
Foto's van de huidige E39-M5:

De foto's dateren nog van de showroom toen ik hem kocht bijna 3 jaar geleden. Voor aflevering heeft de dealer er nog wel een M5 achterklep spoiler opgezet; die had de eerste eigenaar er af gelaten.
De foto's dateren nog van de showroom toen ik hem kocht bijna 3 jaar geleden. Voor aflevering heeft de dealer er nog wel een M5 achterklep spoiler opgezet; die had de eerste eigenaar er af gelaten.
- Knot
Ben, heb je ook geinformeerd wat voor korting je zou krijgen als je de E39 prive slijt?
- Ben_968CS
Goeie vraag Knot, heb dus even gebeld. Zonder inruil is de korting EUR 3,000. De M6 is al (relatief dan) niet duur: EUR 79,000. De nieuwprijs in deze uitvoering in 2008 zou EUR 192,000 zijn.
- Ben_968CS
Laat staan de Michelin Pilot Sports die er achter onder zitten (275/18/nogwat), daar schieten zelfs bij mij de tranen van in de ogen... Aan de andere kant, ik heb er in 3 jaar nauwelijks onderhoudskosten aan gehad, ondanks onderhoud door Van Poelgeest. Duurste was de laatste rekening (regulier onderhoud, de groene balkjes zijn weer helemaal vol) paar weken geleden: EUR 1,500, oa. nieuwe remschijven, blokken en wat andere ongeregelde troep.EG schreef:[ze gaan huilen als ze zien dat 2 wanli achterbandjes al meer dan 350 euro kosten...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Aan Knot verkopen voor 20k en zelf nog 1k in de zak.
Wisselgeld natuurlijk op 79k.
Zit je niet op te wachten natuurlijk, dat geneuzel erom heen
Weinig korting overigens op een auto van 79k.
Wisselgeld natuurlijk op 79k.
Zit je niet op te wachten natuurlijk, dat geneuzel erom heen

Weinig korting overigens op een auto van 79k.
- Ben_968CS
In juni heb ik deze M6 ook bekeken en een offerte gevraagd. Toen vroegen ze er nog 98,000 voor...
- Knot
Jammer dat het niet mijn leerkleur is... maar iemand van DF kan m misschien wel overnemen toch Ben? Is wat anders dan het marktplaats geneuzel....
-
ja misschien wat voor Ilija 

- Michel P
lol@knot, het is ook nooit goed of het deugt niet............
@Nandor, Macboy fapt er alleen maar op, dat kost bijna niets..........paar dozen ti...........
Michel
@Nandor, Macboy fapt er alleen maar op, dat kost bijna niets..........paar dozen ti...........

Michel
- Knot
Tsja... geen cassettespeler, geen houtinleg, geen bruin of cremeleder en geen rode lakkleur.... blauwe M5 met zwart leder en fullsize navi en een kmstand van rond de ton van een bekende voor 20k, heerlijk, doe maar!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vragen kan altijdBen_968CS schreef:In juni heb ik deze M6 ook bekeken en een offerte gevraagd. Toen vroegen ze er nog 98,000 voor...

Wacht nog eens 3 maanden.
Deze zakt vast harder dan je M5

- Ben_968CS
Da's waar, maar ja, dan kom je bij de existentiele vraag: waarom koop je eigenlijk een andere auto? Daar is geen goed antwoord op te geven.Arthur schreef:Vragen kan altijdBen_968CS schreef:In juni heb ik deze M6 ook bekeken en een offerte gevraagd. Toen vroegen ze er nog 98,000 voor...![]()
Wacht nog eens 3 maanden.
Deze zakt vast harder dan je M5
-
Mooie wagen hoor, super kleur ook. Beter dan "de gewone" donkerblauw wat je vaak bij de late E39'es ziet. Ik zie ook dat je heel veel opties hebt, ook stoelventilatie e.d.?Ben_968CS schreef:Ben is niet in Woerden gaan kijken naar een M5, maar in Amstelveen naar een M6. De dealer geeft EUR 22,000 terug voor mijn M5. Daar kan ik wel mee leven. Offerte voor M6 komt er vanmiddag aan...
En als er iemand in de markt is voor zo een wagen dan zou ik echt wel effe een goed bod doen voor Ben... Zoeits vind je niet zomaar meer. Ik heb effe voor de grap op autosites gekeken, ik zie dat mensen meer dan 20k vragen voor 2001 modellen

Echt als ik het geld had dan zou ik het ding morgen al ophalen.
-
- Auto: X5 M F85
Begint bij mij wel te kriebelen als ik deze foto's zie.... 't is dat het puur geldverbranden is als ik de mijne (ook facelift model, maar van 10-2000 met 130km) hierop in ruil, maar die kleur is wel heel strak...
keuzes keuzes.... 8)
keuzes keuzes.... 8)
-
Knot je vind dat anderen niet moeten zeiken als ze iets van je civic vinden, terwijl je zelf de perfecte auto wilt voor een lage prijs. Mijn Z4 heeft geen M stoelen, had ze liever wel gehad maar so be it, ik haal die dingen wel een keer van ebay af als ik ze echt graag wil. Ik had ook geen M stuur en die heb ik ook achteraf voor een paar honderd euro erin gezet. De M3 van romo was helemaal perfect (goede prijs, juiste kleur, van een bekende, mooie km stand) maar had geen fullsize navi, deze M5 is perfect (mooi bouwjaar van na de facelift, juiste kleur, goede prijs) maar heeft de verkeerde kleur leer. Ik heb de lat ook hoog maar bij gebruikte auto's is het nooit helemaal wat je wilt en achteraf is het niet zo'n gemis.
- Knot
Tom, ik zal er wat minder commentaar over posten maar ik zoek gewoon de perfecte auto, dat is er 1 op de 20.000 ongeveer dus het zal nog even duren.
Om een voorbeeld te geven, de GT van Rutger was naar mijn zin, heb ik gewoon de vraagprijs voor gegeven, dat is de andere kant van Knot
Om een voorbeeld te geven, de GT van Rutger was naar mijn zin, heb ik gewoon de vraagprijs voor gegeven, dat is de andere kant van Knot

- RVV
Dan moet je gewoon nieuw kopen Knot.. Dan is ie perfect...Knot schreef:Tom, ik zal er wat minder commentaar over posten maar ik zoek gewoon de perfecte auto, dat is er 1 op de 20.000 ongeveer dus het zal nog even duren.
- Knot
Eigenlijk wel Rico, maar dan gaat het iets verder dan die 25k euro speelgoedgeld.. en dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.
Komt bij dat ik een E39 eigenlijk mooier vind ogen dan een E60...
Komt bij dat ik een E39 eigenlijk mooier vind ogen dan een E60...

- RVV
Is inderdaad van een andere orde..
Maar e39 M5'en worden niet meer nieuw gemaakt, 2003 was het laatste jaar, frisser worden ze niet.. even deze auto van Ben.. in alles de perfecte M5.. alleen de kleur van de bekleding niet en eventueel de houten lijstjes.. dat vervangen kost bij mekaar 3000 euro.. veel geld, maar daarna is zo'n auto 100 procent naar het zin..
Hypothetisch:
Dealer geeft 22000 euro.. Ben krijgt 3000 euro korting zonder inruil,..
Dus als jij Ben 20000 euro betaald, dan heeft Ben 1000 euro verdiend.. op de aankoop van de M6.. jij zet er nieuw leer en lijstjes in en je hebt voor 23000 een prachtige M5 van de laatste serie..
Knot.. beter word het niet het niet voor jou...Alles wat nu rondrijd, word alleen maar ouder en krijgt meer kilometers op de klok..
Ik weet dat ik tegen de stroom in tegen je zit te praten. Maarja je vraagt er ook om
Maar e39 M5'en worden niet meer nieuw gemaakt, 2003 was het laatste jaar, frisser worden ze niet.. even deze auto van Ben.. in alles de perfecte M5.. alleen de kleur van de bekleding niet en eventueel de houten lijstjes.. dat vervangen kost bij mekaar 3000 euro.. veel geld, maar daarna is zo'n auto 100 procent naar het zin..
Hypothetisch:
Dealer geeft 22000 euro.. Ben krijgt 3000 euro korting zonder inruil,..
Dus als jij Ben 20000 euro betaald, dan heeft Ben 1000 euro verdiend.. op de aankoop van de M6.. jij zet er nieuw leer en lijstjes in en je hebt voor 23000 een prachtige M5 van de laatste serie..
Knot.. beter word het niet het niet voor jou...Alles wat nu rondrijd, word alleen maar ouder en krijgt meer kilometers op de klok..
Ik weet dat ik tegen de stroom in tegen je zit te praten. Maarja je vraagt er ook om

- Snipe

Wijze woorden
-
Knot luister naar Rico, heb ik ook gedaan (klein duwtje in de rug om die 330i voor een laag bedrag te koop te zetten, na een week weg)
Geen spijt van gehad!
Enne mijn Z4 is voor 95% perfect maar mist ook M stoelen, M stuur en witte lichten (al vind ik dat nu niet meer belangrijk). Lekker belangrijk, er staat iig een Z4 voor de deur en die kleine onzindingen komen misschien nog wel een keer...

Geen spijt van gehad!
Enne mijn Z4 is voor 95% perfect maar mist ook M stoelen, M stuur en witte lichten (al vind ik dat nu niet meer belangrijk). Lekker belangrijk, er staat iig een Z4 voor de deur en die kleine onzindingen komen misschien nog wel een keer...

- Knot
Rico,
Ik heb van de auto van Ben nog geen complete specs gezien, kilometerstanden, optielijsten. Weet alleen dat de auto een beurt heeft gehad met remschijven. Zoals geen ander zou jij ook moeten weten dat een E39 M5 mega duur in onderhoud kan worden dus na een complete geschiedenis kan je pas een degelijk oordeel neerleggen.
De woorden "Ik heb er nog nooit wat mee gehad" werken bij mij alleen maar negatief. Ik lees liever dat er elk kwartaal iets vervangen is zoals bijvoorbeeld uitlaatdelen, cats (a duizenden euro's want alles is x2)....
Het zal misschien nog even duren maar als we eenmaal de juiste auto aangeschaft hebben dan komen de langverwachte drift/race/ring/burnout filmpjes weer.
Ik heb van de auto van Ben nog geen complete specs gezien, kilometerstanden, optielijsten. Weet alleen dat de auto een beurt heeft gehad met remschijven. Zoals geen ander zou jij ook moeten weten dat een E39 M5 mega duur in onderhoud kan worden dus na een complete geschiedenis kan je pas een degelijk oordeel neerleggen.
De woorden "Ik heb er nog nooit wat mee gehad" werken bij mij alleen maar negatief. Ik lees liever dat er elk kwartaal iets vervangen is zoals bijvoorbeeld uitlaatdelen, cats (a duizenden euro's want alles is x2)....
Het zal misschien nog even duren maar als we eenmaal de juiste auto aangeschaft hebben dan komen de langverwachte drift/race/ring/burnout filmpjes weer.

- RVV
Knot schreef:Rico,
Het zal misschien nog even duren maar als we eenmaal de juiste auto aangeschaft hebben dan komen de langverwachte drift/race/ring/burnout filmpjes weer.![]()
Knot denk nou eens na, Ben zit op het circuit met een Porsche.. hij heeft zelf al eens ooit laten ontvallen dat deze M5 echt een liefhebbersauto voor hem was. Hij heeft er 35000 normale relatief probleemloze kilometers mee gehad.. (handig zo'n zoekfunctie) Kortom probleemloze auto..
En dan begin jij te miepen dat het niet goed is omdat je het een probleem vind dat de hele rotzooi nog niet vervangen is

Maar als alles al een keer vervangen zou zijn dan lig je weer te miepen dat in de auto "getrapt" is..en dat wil je niet want alleen een "maagd" is voor jou acceptabel.