225gram. Hmm...das minder dan de "oude" Focus RS
Gewicht 1467 kg.
Er rijdt inderdaad een zwarte met duitse platen geregeld in Nederland rond. Pendeld tussen Belgie Nederland en Duitsland.Adje ///M3 schreef:Staat er momenteel één in Eindhoven. Volgens betrouwbare bronnen een testmodel op duitse platen....
Harrie schreef:
Gewicht 1467 kg.
Ik vind dat ook best wel fors voor een fwd.Tom schreef:Harrie schreef:
Gewicht 1467 kg.
Zijn er zeker zo'n 100-150 te veel voor zo'n wagen lijkt me.
Amen. Ik denk zelfs dat dit 99% is.hugo schreef:zwaar kuthok en een boot. Dit icm zijn kansloze FWD layout, loodzware 1970 5cyl. turbo blok is het een failure waiting to happen.
Jongens, ga toch fietsen![]()
89% hier op het forum voelt het verschil niet eens tussen een wagen die 1300 of 1450 kg weegt dus waar hebben we het over.
De vraag is of dat ligt aan het gewicht of door het feit dat een 130i een totaal andere wagen is.Rico schreef:130i weegt 1350 kilo en de 330i weegt 1505 kilo... dat verschil voel je heel erg goed, OOK bij normaal rijden.
Tom schreef:Hugo je gaat toch niet menen dat je dat gewicht normaal vind voor een hothatch?
Een ST weegt 1292kg volgens autoweek, met dezelfde 5 cilinder en ook fwd..... hangen er ijzeren bumpers en een dif van lood onder die RS?
Emoties worden niet losgemaakt door cijfertjes in een factsheet................Tom schreef:Hoe dan ook zo'n auto moet emotie losmaken en dat lukt bij mij niet met 1467kg.
Tristan schreef:Als ik een een 2000+kg Bentley Brooklands zou rijden, zouden de emoties door m'n lichaam heen gieren.
Goed punt zijn inderdaad niet dezelfde auto's, maar massa blijft wel massa..hugo schreef:De vraag is of dat ligt aan het gewicht of door het feit dat een 130i een totaal andere wagen is.Rico schreef:130i weegt 1350 kilo en de 330i weegt 1505 kilo... dat verschil voel je heel erg goed, OOK bij normaal rijden.
Dat zegt toch ook niemand? Word alleen de opmerking gemaakt dat het zwaar is tov het opgegeven gewicht van een ST.hugo schreef:zwaar kuthok en een boot. Dit icm zijn kansloze FWD layout, loodzware 1970 5cyl. turbo blok is het een failure waiting to happen.
Jongens, ga toch fietsen![]()
89% hier op het forum voelt het verschil niet eens tussen een wagen die 1300 of 1450 kg weegt dus waar hebben we het over.
Als MINI morgen een Cooper S RS op de markt brengt van 1400kg (en wat meer pk's om dat te compenseren) zou ik het ding ook gelijk skippen zonder er een meter in te hebben gereden. Hoe geweldig het ding er ook uit ziet.k33z schreef:Emoties worden niet losgemaakt door cijfertjes in een factsheet................Tom schreef:Hoe dan ook zo'n auto moet emotie losmaken en dat lukt bij mij niet met 1467kg.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten