Dit keer toch wel? Porsche Diesel...
-
Dit keer toch wel? Porsche Diesel...
Zal Porsche's imago/aura dit keer dan wel onderuit gaan?
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10297" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben nooit geen Porsche fanaat geweest. Kan best wel eens enthousiast worden van zo'n auto. Maar aantrekkingskracht voor mij van Porsche is in ieder geval niet wat het ooit geweest is. Porsche is gewoon een premiummerk. Niet meer, niet minder. De bovenklasse als de duurdere auto's van BMW. Of zit ik er helemaal naast...
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10297" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben nooit geen Porsche fanaat geweest. Kan best wel eens enthousiast worden van zo'n auto. Maar aantrekkingskracht voor mij van Porsche is in ieder geval niet wat het ooit geweest is. Porsche is gewoon een premiummerk. Niet meer, niet minder. De bovenklasse als de duurdere auto's van BMW. Of zit ik er helemaal naast...
-
Re: Dit keer toch wel? Porsche Diesel...
Dan moet ie wel uitlaatpijpen hebben die naar beneden staan gericht, anders zit je hele bumper onder het roet 

- Panamera
ahum, roetfilter
- RVV
Dat begon met de CayennePorsche is in ieder geval niet wat het ooit geweest is.

- WJ
Leuk voor boeren om het land mee om te ploegen, Porsche traktor.
- Femme
Niks nieuws zo'n Porsche diesel:

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ik zie het probleem niet zo. Als jij nu een 911 wil ga je deze niet kopen omdat de Cayenne Diesel bestaat? Volslagen BS!
De markt vraagt er blijkbaar naar, anders komt Porsche er niet mee. Voor mij is en blijft Porsche nog altijd het summum, of ze nu een Cayenne Diesel leveren of niet.
De markt vraagt er blijkbaar naar, anders komt Porsche er niet mee. Voor mij is en blijft Porsche nog altijd het summum, of ze nu een Cayenne Diesel leveren of niet.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
het gaat om de hoeveelheid co2 die ze aan auto's afleveren, daarom zitten ze ook tot hun nek in volkswagen... compensatie voor de co2 schuiten die ze zelf produceren..
-
Kijk en daar sla je dus de plank mis. Dit is, net zoals Rico waarschijnlijk aangeeft, begonnen met de Cayenne, wat Porsche degradeert tot een premium merk. Als je een 911 wilt zal je je niet tegen laten houden door een Cayenne diesel. Maar vertel me niet dat het voor het gevoel niet uitmaakt.. Ik ben best een beetje statusgevoelig. En dit kan niet goed zijn voor de status. Volgende stap een hybride. Waarom? Niet omdat dit bij het Porsche imago past. Ingegeven door regelgeving!Steven Nauta schreef:Ik zie het probleem niet zo. Als jij nu een 911 wil ga je deze niet kopen omdat de Cayenne Diesel bestaat? Volslagen BS!
Ok, Ferrari stapt ook over op directe benzine inspuiting. Maar zodra Ferrari overstapt op suv's en dergelijke is in mijn ogen ook het einde voor Ferrari zoek. Misschien overdrijf ik. Misschien ben ik me te bewust geworden dat ook een Ferrari een stuk blik op wielen is. Niet meer, niet minder. Het kost geld, en als je het hebt en je bent liefhebber van auto's koop je er een. Maar Ferrari heeft nog wat voor mij...Iets wat Porsche ook voor een deel had, maar steeds minder. Misschien heeft het wel te maken met dat een Porsche altijd nog dichterbij is dan een Ferrari. Wie zal het zeggen, goed kan het volgens mij niet zijn... Niet als autoliefhebber, wel als aandeelhouder..
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Uiteraard is die diesel ingegeven door regelgeving, maar wat je zegt over de plank misslaan klopt niet. De verkoopcijfers van Porsche zijn niet gedaald toen de Cayenne kwam, dit zal evenmin gebeuren wanneer deze diesel op de markt is.Ruben schreef:Kijk en daar sla je dus de plank mis. Dit is, net zoals Rico waarschijnlijk aangeeft, begonnen met de Cayenne, wat Porsche degradeert tot een premium merk. Als je een 911 wilt zal je je niet tegen laten houden door een Cayenne diesel. Maar vertel me niet dat het voor het gevoel niet uitmaakt.. Ik ben best een beetje statusgevoelig. En dit kan niet goed zijn voor de status. Volgende stap een hybride. Waarom? Niet omdat dit bij het Porsche imago past. Ingegeven door regelgeving!Steven Nauta schreef:Ik zie het probleem niet zo. Als jij nu een 911 wil ga je deze niet kopen omdat de Cayenne Diesel bestaat? Volslagen BS!
Porsche is nog altijd een sportief merk, zelfs de Cayenne is gebouwd op sportiviteit tov andere SUV's. Vandaar de komst van de GTS, verreweg de sportiefste SUV. Tuurlijk had ik liever ook de Cayenne niet zien komen, maar om Porsche nu meteen te degraderen tot een premium merk tussen BMW en/of Mercedes. In een vergelijking zal de Cayenne 3.0 TDI het dan ook winnen van bijvoorbeeld een Touareg 3.0 TDI of Q7 3.0 TDI.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Hightech kracht én karakter
PORSCHE CAYENNE VANAF VOORJAAR 2009 LEVERBAAR MET DIESELMOTOR
Leusden, 20 november 2008 – Porsche breidt het leveringsprogramma van de Cayenne uit met een hightech Dieselvariant. De Cayenne krijgt de beschikking over een zeer krachtige drieliter V6 TDI, die prestaties van Porsche-niveau koppelt aan een relatief laag brandstofverbruik en gunstige emissiewaarden.
De Cayenne wordt uitgerust met een drieliter V6 TDI met een vermogen van 176 kW/240 pk en een koppel van 550 Nm. Het gemiddelde verbruik bedraagt 9,3 l/100 km. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van 244 gram/km.
Het krachtige karakter van de dieselmotor sluit perfect aan bij de dynamiek die van een Cayenne mag worden verwacht. De auto reageert snel op commando’s van het gaspedaal en het hoge koppel zorgt voor krachtige (tussen)acceleraties en rijplezier van hoog niveau.
Maximale (brandstof)efficiency
De komst van de Cayenne met dieselmotor past in het streven van Porsche om het brandstofverbruik van alle modellen zo veel mogelijk terug te dringen In 2007 werden alle benzinemotoren van de Cayenne al uitgevoerd met directe brandstofinjectie. Dit leidde tot een brandstofbesparing van zo’n 15%. Ook de recentelijk geïntroduceerde nieuwe generatie Porsche 911 is uitgerust met directe brandstofinspuiting. Dat maakt de nieuwe 911 tot de zuinigste auto in zijn segment. Porsche werkt ook aan een Cayenne met hybride-aandrijving.
De achtergrond
De komst van de Cayenne Diesel is mogelijk omdat de dieseltechnologie zich zodanig heeft ontwikkeld dat er nu een dieselmotor is die voldoet aan de hoge (dynamische) eisen van Porsche. Bovendien kwam de dieselkrachtbron van Audi binnen bereik door het aandeel van Porsche in het VW-concern.
Porsche verwacht het succes van de Cayenne met de komst van dieselversie verder te kunnen uitbouwen. In het fiscale jaar 2007-2008 werden wereldwijd in totaal 45.487 Cayennes verkocht. Nooit eerder werden zo veel exemplaren in een fiscaal jaar verkocht.
De Porsche Cayenne Diesel komt in het voorjaar van 2009 op de markt. Hij is dan standaard uitgerust met de Tiptronic S-transmissie en een dieselpartikelfilter. De richtprijs bedraagt € 83.900 (incl. btw/bpm) op basis van de huidige belasting regelgeving.
-
Shit, mijn reactie kwijt door samenvoeging topic...
Steven, ik had min of meer geschreven. Als ik in de markt was voor bijvoorbeeld een SUV, dan zou ik geen reden hebben om de Porsche boven een BMWW x5. x6 of wat dan ook te verkiezen. Het voelt toch dubbel. Een Porsche SUV. Hoe verschilt dat van een X5 of X6? Premium dus.
Steven, ik had min of meer geschreven. Als ik in de markt was voor bijvoorbeeld een SUV, dan zou ik geen reden hebben om de Porsche boven een BMWW x5. x6 of wat dan ook te verkiezen. Het voelt toch dubbel. Een Porsche SUV. Hoe verschilt dat van een X5 of X6? Premium dus.
- Mark Nauta
Z'n rijcapaciteiten zijn anders reden genoeg om dat eventueel wel te doen hoor Ruben. Wel ben ik met je eens dat de X5 hierin ook geweldig is. Deze verkies ik dan ook in alle gevallen boven een Q7, ML, Range Rover of Touareg.
Zelf heb ik alleen met de Cayenne S gereden, en voornamelijk off-road, maar daar heeft hij mij absoluut wel overtuigd. Een X5 heb ik eens als 3.0d 3 dagen onder mijn kont gehad. Daar was ik vanaf de eerste meters meteen aan verkocht. Daarin zit je zo lekker. Echt zoals je in een 5-serie ook zit, niet als in een Touareg, daarin zit je op het stuur i.p.v. erachter (zoals in de X5 en Cayenne).
Zelf heb ik alleen met de Cayenne S gereden, en voornamelijk off-road, maar daar heeft hij mij absoluut wel overtuigd. Een X5 heb ik eens als 3.0d 3 dagen onder mijn kont gehad. Daar was ik vanaf de eerste meters meteen aan verkocht. Daarin zit je zo lekker. Echt zoals je in een 5-serie ook zit, niet als in een Touareg, daarin zit je op het stuur i.p.v. erachter (zoals in de X5 en Cayenne).
- Rich
Stond een tijdje geleden een interview met Wiedeking in de AutoVisie en het is heel simpel; zonder de Cayenne was Porsche hoogstwaarschijnlijk ter ziele gegaan, het was pure noodzaak om de modellenlijn uit te breiden om te kunnen overleven. Uit m'n hoofd neemt de Cayenne 43% van de omzet voor z'n rekening...
- Mark Nauta
Zo veel niet dacht ik hoor Rich. Begin dit jaar was ik in Leipzig en daar werd de prognose voor de komende jaren gegeven. Inclusief de Panamera willen ze dan over de 100.000 wagens per jaar gaan.
+- 25.000 Boxster/Cayman
+- 20.000 Panamera
+- 25.000 Cayenne
+- 40.000 911
Bij nader inzien kan 43% dan nog wel ja, op basis van voorgaande jaren. De gemiddelde Cayenne is soweiso duurder dan de Cayman en de Boxster en zal zeker niet veel onder doen voor de 911 aangezien er echt heel veel Cayenne Turbo's gebouwd worden.
+- 25.000 Boxster/Cayman
+- 20.000 Panamera
+- 25.000 Cayenne
+- 40.000 911
Bij nader inzien kan 43% dan nog wel ja, op basis van voorgaande jaren. De gemiddelde Cayenne is soweiso duurder dan de Cayman en de Boxster en zal zeker niet veel onder doen voor de 911 aangezien er echt heel veel Cayenne Turbo's gebouwd worden.
- wooter
Diesel hoeft niet slecht te zijn. Maar het nadeel bij Porsche is dat je gewoon in een Volkswagen rijdt, en dus ook gewoon met de Volkswagen V6 TDI onderweg gaat zijn. En de Volkswagen diesels verschillen merkbaar van de BMW diesels.
Op zich maakt dus die diesel weinig uit voor mijn premiumgevoel rond het merk Porsche. Ik erger me meer aan het mateloos onderdelen-delen tussen al de VAG-merken onderling en Porsche.
Op zich maakt dus die diesel weinig uit voor mijn premiumgevoel rond het merk Porsche. Ik erger me meer aan het mateloos onderdelen-delen tussen al de VAG-merken onderling en Porsche.
-
Wat ons zou overtuigen, overtuigd misschien niemand die wekelijks in de modder speelt met z'n wagen. Kwa marketing was Porsche vroeger een fabrikant van sportwagens en vandaag een fabrikant van sportieve wagens. Klinkt niet heel anders maar er zit toch een wereld van verschil tussen. Voorts, wanneer je als fabrikant een auto wilt maken die vooral goed is in wat hij moet doen, dan zou je van de Cayenne een terreinbeul moeten maken. Nu is het een kolos voor op straat met veel te brede en lage banden. Het nut van terreinwagens op laagprofiel blingblings is mij altijd ontgaan. Op een Cayman zet je ook geen 14" banden met terreinprofiel. Porsche is in de loop der jaren bij mij van exotisch naar premium afgezakt. Gewoon een fabrikant van degelijke, sportieve wagens en een tractor.
- Ar
- Auto: Prius
Hij voldoet aan de eisen. Hoog, groot, aandacht trekken.allen schreef:.... wanneer je als fabrikant een auto wilt maken die vooral goed is in wat hij moet doen, dan zou je van de Cayenne een terreinbeul moeten maken. Nu is het een kolos voor op straat met veel te brede en lage banden.
Zoals al geschreven is, zou een ik liever een bijzondere diesel zien. Niet een normale Audi 3.0 TDI.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1!!!!!!!!11111111111!!!!!!allen schreef:Wat ons zou overtuigen, overtuigd misschien niemand die wekelijks in de modder speelt met z'n wagen. Kwa marketing was Porsche vroeger een fabrikant van sportwagens en vandaag een fabrikant van sportieve wagens. Klinkt niet heel anders maar er zit toch een wereld van verschil tussen. Voorts, wanneer je als fabrikant een auto wilt maken die vooral goed is in wat hij moet doen, dan zou je van de Cayenne een terreinbeul moeten maken. Nu is het een kolos voor op straat met veel te brede en lage banden. Het nut van terreinwagens op laagprofiel blingblings is mij altijd ontgaan. Op een Cayman zet je ook geen 14" banden met terreinprofiel. Porsche is in de loop der jaren bij mij van exotisch naar premium afgezakt. Gewoon een fabrikant van degelijke, sportieve wagens en een tractor.
:banaan:
Ik wil nog ff kwijt hoe oer en oerlelijk die witte Cayenne op de foto staat.

-
Kansloos vind ik het 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
sorry, zal me gedragen Tom. 

- Tristan
Als de markt erom vraagt, waarom niet. Als je het niks vind, dan koop je 'm toch niet. Om nu heel Porsche naar beneden te halen omdat ze inspelen op de markt lijkt me wat overdreven imho.
- wooter
Omwille van die logica blijven Altootjes en 307's onze wegen vervuilen! 

- Tristan
Zolang ik er niet in hoef te rijden, mogen ze van mij blijven rijden. Maakt daardoor mijn auto alleen maar specialer/leuker. 

- Mark Nauta
Dat deze wagen kwam is natuurlijk onvermijdelijk. Daar konden we op wachten. Ook vanuit klanten kwam al geruime tijd de vraag naar een Diesel in de Cayenne. Ik snap aan de ene kant wel dat ze de 3.0 TDI gebruiken. Die kost natuurlijk niets qua ontwikkeling en zal heel wat rijders snoepen van de andere merken waar al geruime tijd een diesel te krijgen is. De verkopen zullen daarom zeer zeker gaan aantrekken. Ik had echter stiekem ook gehoopt op een wat zwaardere diesel. De 4.2 V8 TDI, of de V10 TDI. De V12 TDI zal wel niet passen denk ik.
Waar we natuurlijk ook op kunnen wachten is dat er een diesel komt te liggen in de Panamera. V12 TDI???
Waar we natuurlijk ook op kunnen wachten is dat er een diesel komt te liggen in de Panamera. V12 TDI???