Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
- Joy
- Berichten: 10791
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Ronno
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:07
- Locatie: Winterswijk
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Daarom ben ik ook een 110% voorstander van Landcruisers
- bartje325i
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Daar zit tenminste gang in. Mooie bakken hoor, die dikke landcruisers.
- DennisS
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 15:11
- Locatie: Nijkerk
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Die heeft al wel een goed gangetje.
En verse sneeuw is nog niet eens zo glad.
En verse sneeuw is nog niet eens zo glad.
- Rodney
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
- Locatie: Schiedam
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Waarom zou je een range rover kopen?
1 rede om er wel 1 te kopen : de sport die is mooi!
Maar waarom een voque?
1 - Sloom
2 - lelijk
3 - Blijkbaar slecht in het terrein?
4 - duur?
Of zie ik dit verkeerd?
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
1- adequaat (Zo'n TDV8 is trouwens absoluut niet sloom)Rodney schreef:
Waarom zou je een range rover kopen?
1 rede om er wel 1 te kopen : de sport die is mooi!
Maar waarom een voque?
1 - Sloom
2 - lelijk
3 - Blijkbaar slecht in het terrein?
4 - duur?
Of zie ik dit verkeerd?
2- mooi
3- ja, nee¨precies joh
4- tsja d'r zit een prijskaartje aan.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen fatsoenlijke terreinbanden te monteren, ipv pc-hoofd banden.
- Rodney
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
- Locatie: Schiedam
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
nee nee neeceet schreef:1- adequaat (Zo'n TDV8 is trouwens absoluut niet sloom)Rodney schreef:
Waarom zou je een range rover kopen?
1 rede om er wel 1 te kopen : de sport die is mooi!
Maar waarom een voque?
1 - Sloom
2 - lelijk
3 - Blijkbaar slecht in het terrein?
4 - duur?
Of zie ik dit verkeerd?
2- mooi
3- ja, nee¨precies joh
4- tsja d'r zit een prijskaartje aan.
niet mee eens
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Offroad is een woord die bij geen enkele moderne Range Rover meer van toepassing is.
Ook op terrein banden heb je er weinig aan. Ja leuk een beetje in een modderpoeltje banjeren ja, maar ECHT offroad werk kun je gewoon vergeten. Dan liggen na 2 minuten je voor/achter bumper er af, heb je overal krassen en zal de onderkant er ook niet best meer uitzien. En een Range Rover Sport is al helemaal waardeloos, moet je maar eens van achteren kijken hoeveel cm bodemvrijheid die heeft.
Daar zou ik geen enkele van mij routes hier mee kunnen rijden. Zou het niet eens willen want die auto's zijn gewoon lekker voor de straat gemaakt. Misschien niet zozeer NL maar hier komen ze op straat goed tot hun recht dankzij alle geulen, kuilen etc etc. En het lichtere werk.
Maar te term offroad hoeft echt niet bij de huidige generatie "terrein" wagens genoemt te worden. Nieuwe Wrangler Rubicon, daar kun je nog wel wat mee alhoewel die ook niet echt hoog is maar die kan dat werk veel beter aan. De G klasses zijn ook nog altijd best goed in een groot aantal situaties.
Je kan die hele ouwe Landcruisers nog altijd krijgen (die de VN ook gebruikt). Je hebt de "moderne" Tropical edities van de huidige Landcruiser modellen of je kan die hele ouwe (20+ jaar) ook nog steeds krijgen. Gooi daar goede M/T banden of iets dergelijks onder en je kan er wat mee.
Deze dus
Ook op terrein banden heb je er weinig aan. Ja leuk een beetje in een modderpoeltje banjeren ja, maar ECHT offroad werk kun je gewoon vergeten. Dan liggen na 2 minuten je voor/achter bumper er af, heb je overal krassen en zal de onderkant er ook niet best meer uitzien. En een Range Rover Sport is al helemaal waardeloos, moet je maar eens van achteren kijken hoeveel cm bodemvrijheid die heeft.
Daar zou ik geen enkele van mij routes hier mee kunnen rijden. Zou het niet eens willen want die auto's zijn gewoon lekker voor de straat gemaakt. Misschien niet zozeer NL maar hier komen ze op straat goed tot hun recht dankzij alle geulen, kuilen etc etc. En het lichtere werk.
Maar te term offroad hoeft echt niet bij de huidige generatie "terrein" wagens genoemt te worden. Nieuwe Wrangler Rubicon, daar kun je nog wel wat mee alhoewel die ook niet echt hoog is maar die kan dat werk veel beter aan. De G klasses zijn ook nog altijd best goed in een groot aantal situaties.
Je kan die hele ouwe Landcruisers nog altijd krijgen (die de VN ook gebruikt). Je hebt de "moderne" Tropical edities van de huidige Landcruiser modellen of je kan die hele ouwe (20+ jaar) ook nog steeds krijgen. Gooi daar goede M/T banden of iets dergelijks onder en je kan er wat mee.
Deze dus
- Ronno
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:07
- Locatie: Winterswijk
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Daar kun je inderdaad overal mee doorheen komen , mijn vader heeft een jaar of 12 geleden nog een customwagon gehad met een 4.2 liter diesel, van wat ik me kan herinneren was dat ook een echte beul...Roman schreef:Offroad is een woord die bij geen enkele moderne Range Rover meer van toepassing is.
Ook op terrein banden heb je er weinig aan. Ja leuk een beetje in een modderpoeltje banjeren ja, maar ECHT offroad werk kun je gewoon vergeten. Dan liggen na 2 minuten je voor/achter bumper er af, heb je overal krassen en zal de onderkant er ook niet best meer uitzien. En een Range Rover Sport is al helemaal waardeloos, moet je maar eens van achteren kijken hoeveel cm bodemvrijheid die heeft.
Daar zou ik geen enkele van mij routes hier mee kunnen rijden. Zou het niet eens willen want die auto's zijn gewoon lekker voor de straat gemaakt. Misschien niet zozeer NL maar hier komen ze op straat goed tot hun recht dankzij alle geulen, kuilen etc etc. En het lichtere werk.
Maar te term offroad hoeft echt niet bij de huidige generatie "terrein" wagens genoemt te worden. Nieuwe Wrangler Rubicon, daar kun je nog wel wat mee alhoewel die ook niet echt hoog is maar die kan dat werk veel beter aan. De G klasses zijn ook nog altijd best goed in een groot aantal situaties.
Je kan die hele ouwe Landcruisers nog altijd krijgen (die de VN ook gebruikt). Je hebt de "moderne" Tropical edities van de huidige Landcruiser modellen of je kan die hele ouwe (20+ jaar) ook nog steeds krijgen. Gooi daar goede M/T banden of iets dergelijks onder en je kan er wat mee.
Deze dus
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Ik denk dat de banden er ook wel mee te maken hebben...
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Haha dat is leuk voor mensen die nog nooit offroad gereden hebben maar kom op dat is natuurlijk niet echt zo heel super. Voor dat soort werk zou je je Range Rover op M/T's best kunnen gebruiken. Maar doe eens wat echt werk ergens wat niet speciaal voor die auto's is aangelegd en dat word het een ander verhaal.Martijn Koevoets schreef:Ik denk dat de banden er ook wel mee te maken hebben...
Dan ineens schuren je bumpers voor en achter, blijft de auto aan de onderkant hangen etc. Die bodemvrijheid is echt kansloos bij ECHT offroad, en daar bedoel ik mee niet op baantjes die voor dit soort auto's en evenementjes gemaakt zijn.
Al die electronische rommel klinkt heel leuk, en zal ook goed werken voor een tijdje. Maar ik zou voor m'n leven niet met een moderne 4x4 de sahara in willen. Met een Toyota Tropical en Suzuki (allebei geen electronica, behalve radiotje) wel gedaan. Er is een reden dat ze in Afrika en Australie nog altijd vast houden aan de oude Toyota's en Nissans zonder electronica...
En buiten dat ga eens wat dieper het water in en dan heb je met de moderne generatie 4x4's ook al een probleem, vinden ze helemaal niet leuk.
De Soes trouwens ook niet, maar water tot over net over de motorkap was geen probleem. Dat zou ik met die Range maar niet doen
En daar komt dan trouwens nog bij, welke gek zou er onder de modder nou weer in z'n mooi bekleede Range Rover stappen
DIT is offroad (zie videos hieronder), vergeet al die geprepareerde baantjes waar standaard 4x4's over kunnen rijden, dat is leuk voor een dagje uit als 4x4 leek maar de echte pret zit hem in het ontdekken van gebieden waar je nog nooit geweest bent, of gewoon de natuur in denderen. Of met echte evenementen mee doen zoals trials etc.
:banaan:
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Haha, dat was mij ook wel duidelijk, ik doelde alleen op die kansloze-moonwalk-actie in de startpost...
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Ah right, gotchaMartijn Koevoets schreef:Haha, dat was mij ook wel duidelijk, ik doelde alleen op die kansloze-moonwalk-actie in de startpost...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Tja, maar zijn die LR's van oorsprong niet gewoon bedoeld voor de man met de paarden en boeren? Die komen nooit in de door jou geposte situaties terecht op hun eigen land en stappen hooguit met modderlaarzen in. Voor die mensen is zelfs zo'n nieuwe RR goed zat, lijkt me.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Hangt er vanaf denk ik welke LR's, misschien waren de Defenders van vroeger eerder leger voertuigen denk ik?allen schreef:Tja, maar zijn die LR's van oorsprong niet gewoon bedoeld voor de man met de paarden en boeren? Die komen nooit in de door jou geposte situaties terecht op hun eigen land en stappen hooguit met modderlaarzen in. Voor die mensen is zelfs zo'n nieuwe RR goed zat, lijkt me.
En dan later misschien inderdaad voor boeren etc, maar de defenders lijkt me eerder gericht op vervoer in Afrika en voor het leger. Tenminste, toen. Nu ook nog wel maar dat zijn andere uitvoeringen geworden.
Maar wat Range Rovers betreft zou het wel eens kunnen ja, voor de mensen met geld en paarden, toch nog redelijk chique voor de tijd en de mogelijkheid makkelijk er iets achter te hangen.
Kan nu ook nog, maar met die straat bandjes lijkt het me niet zo heel handig meer.
Gewoon luxe auto's voor de straat, hier zeker wel handig.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
De eerste RR was echt prima om mee in 't terrein te rijden hoor. Alleen dan wel met een chique koets en 'deftig' interieur.
Wat roman zegt, met al die moderne electronica kom je eigenlijk nergens meer. Als je nu off roads bouwt zou je heel stoer zijn als je geen electronica toe zou passen. Daarom vind ik persoonlijk de Lada erg leuk. Weliswaar injectie, maar daar houden de moderniteiten dan mee op. Genoeg grondspeling voor een modderig karrespoor (waar ik iedere dag doorheen rijd als ik die auto heb) en geen overhang voor en achter. Voelt erg rauw aan, door al die diffs. Kan me voorstellen dat je dat in een RR van 100.000 euro niet wilt meemaken. Maar daar wil je ook niet mee over dat zelfde paadje bij ons in de buurt. En dat is natuurlijk suf. Met een DAFje kan 't wel, met een SUV niet?
Wat roman zegt, met al die moderne electronica kom je eigenlijk nergens meer. Als je nu off roads bouwt zou je heel stoer zijn als je geen electronica toe zou passen. Daarom vind ik persoonlijk de Lada erg leuk. Weliswaar injectie, maar daar houden de moderniteiten dan mee op. Genoeg grondspeling voor een modderig karrespoor (waar ik iedere dag doorheen rijd als ik die auto heb) en geen overhang voor en achter. Voelt erg rauw aan, door al die diffs. Kan me voorstellen dat je dat in een RR van 100.000 euro niet wilt meemaken. Maar daar wil je ook niet mee over dat zelfde paadje bij ons in de buurt. En dat is natuurlijk suf. Met een DAFje kan 't wel, met een SUV niet?
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Ben wel eens met een rangerover meegereden met zo'n lr experience..
met 80 over een maisveld zonder problemen, steile helling op zonder enige moeite(alleen knopje hill control aanzetten).
Denk dat je met een beetje verhoging en goede offroad banden aardig ver komt..De enige vraag is dan hoe je een luchtgeveerde auto verhoogd? Dat zal wat gaan kosten ben ik bang:)
met 80 over een maisveld zonder problemen, steile helling op zonder enige moeite(alleen knopje hill control aanzetten).
Denk dat je met een beetje verhoging en goede offroad banden aardig ver komt..De enige vraag is dan hoe je een luchtgeveerde auto verhoogd? Dat zal wat gaan kosten ben ik bang:)
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Range Rover is ook niet meer wat het geweest is
Maar als dat kan en je zo'n auto kunt betalen, dan zal dat ook een niet al te grote berg zijn die je moet nemen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten