
Alles over de 1 serie (part III)
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Alles over de 1 serie (part III)
LOL. Schubert Motorsport dat is geen beunwerk denk ik 

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Alles over de 1 serie (part III)
NICE!!!Steven Nauta schreef:Kwam nog een leuke straat 1 serie tegen die flink aan het beunen is geweest om er wat van te maken;
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dat is inderdaad waar.Bert ///M3 schreef:LOL. Schubert Motorsport dat is geen beunwerk denk ik
Maar waarom een 1 serie met nota bene een open dak ombouwen tot zoiets. Geen rolkooi, rijder ook geen helm op.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Nee joh.. Steven dat zie je verkeerd, dat is geen open dak maar een carbon dakdeel 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
135i hype is nu wel een beetje dood dacht ik
(lees net een paar reacties in de eerste pagina's van dit topic)

-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Tuurlijk, André heeft er niet één meer.Rico schreef:135i hype is nu wel een beetje dood dacht ik(lees net een paar reacties in de eerste pagina's van dit topic)

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de 1 serie (part III)
130i is zoveel beter dan de 135i, dat wist ik direct na de rit in Andre's auto. Misschien leuk in een 335i, maar ook dan zou ik denk ik voor 330i gaan. Misschien vind sommige mensen dit overdreven, maar voor je gevoel hangt de .30i zoveel lekkerder aan het gas...
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Ja schubert is zeker een proffesional team.
Ik denk dat die 1 serie meer een showcar is voor schubert alleen breed gemaakt met standaard interieur. Ik heb die auto al gezien stond toen in oscherleben bij de schubert bmw dealer.
De 130i hype is er nog steeds haha. Blijft een super auto voor het geld. Zeker nu er 2e handsjes voor leuke prijsjes komen. Beetje trackready maken en je hebt mega fun.
Ik denk dat die 1 serie meer een showcar is voor schubert alleen breed gemaakt met standaard interieur. Ik heb die auto al gezien stond toen in oscherleben bij de schubert bmw dealer.
De 130i hype is er nog steeds haha. Blijft een super auto voor het geld. Zeker nu er 2e handsjes voor leuke prijsjes komen. Beetje trackready maken en je hebt mega fun.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
ha Ruben, (ik ben een 135i rijder, dus moet ff reageren
)
Alles rondom die 135i is wel een beetje gehyped; zowel - in het begin - naar boven, als nu naar - ook hype(!) - beneden. Natuurlijk deed ik in het begin lekker mee (beetje opstoken
) aan het ophemelen, maar van auto's - en al helemaal van racen - heb ik helemaal geen verstand. De postionering van de 135i is onduidelijk hier in Europa. Voor zover ik uit de media kan opmaken, is dat ook wel door BMW voorzien in Europa, omdat de 135i - zo begreep ik - vooral voor de Amerikaanse markt gemaakt is. En daar kwam de 135i: een 1 serie met koffer en een dikke turbo 'cruise' motor. Ik begrijp dat wel. Weet iemand hoe de verkopen gaan in de US?
Is een 130i veel beter dan een 135i? Nee natuurlijk. Andersom dan wel? Ook niet. het zijn verschillende motor-concepten. Over het uiterlijk verschillen de meningen. Een 135i is een compacte lange afstands cruiser, geen racer. Mijn Mini Works, met mega minder peekaa's vond ik al veel meer een racer. Desalniettemin geniet ik nu heerlijk van de 135i Schnitzel: dikke koppel, rijdt loeihard, heerlijk voor zakelijk gebruik.

Alles rondom die 135i is wel een beetje gehyped; zowel - in het begin - naar boven, als nu naar - ook hype(!) - beneden. Natuurlijk deed ik in het begin lekker mee (beetje opstoken

Is een 130i veel beter dan een 135i? Nee natuurlijk. Andersom dan wel? Ook niet. het zijn verschillende motor-concepten. Over het uiterlijk verschillen de meningen. Een 135i is een compacte lange afstands cruiser, geen racer. Mijn Mini Works, met mega minder peekaa's vond ik al veel meer een racer. Desalniettemin geniet ik nu heerlijk van de 135i Schnitzel: dikke koppel, rijdt loeihard, heerlijk voor zakelijk gebruik.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Goed punt.. er zijn eigenlijk geen rechtsreeks vergelijkbare modellen van concurrerende merken en BMW lukt het niet om een eigen niche te creëren met de 135i.De positionering van de 135i is onduidelijk hier in Europa.
Zelfs binnen het BMW gamma is de 135i niet goed te plaatsen. In NL in ieder geval helemaal niet. De auto is veel te duur in vergelijk met overige 1 series en zit veel te dicht op de 3 serie reeks (alle modellen)
Een 135i zit in de praktijk gewoon op 60000 euro all in met afleverkosten, metallic lak ed.
Voor het type auto auto die geen emoties los maakt (dat doet een 1 serie per definitie niet) onpraktisch is en bovenal het blijft een instap BMW'tje, want alle 1 series zijn instap BMW'tjes. Maakt het eigenlijk in NL een kansloos model qua populariteit.
Dit staat even los van de discussie of het wel of geen goede auto is. Maar zelfs bij mij, (BMW adept bij uitstek.. met 1 x een 120d en 2 x een 130i als auto kan ik een1 serie meer dan waarderen) maakt een 135i niks los.
De verkeerde motor in de verkeerde koets... BMW had de 3 liter qua power moeten verhogen naar 300pk.. 1000 toeren meer en een auto die dan 100 kilo lichter kon zijn..
Dan had ik hem graag willen hebben.
======================
Anders wat... waar staat de 130i over een jaar of 2 á 3 als voor een 20K te krijgen zijn ? Nog steeds een toppertje ?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Alleen met dit gedeelte van je antwoord ben ik het eens.Rico schreef:Goed punt.. er zijn eigenlijk geen rechtsreeks vergelijkbare modellen van concurrerende merken en BMW lukt het niet om een eigen niche te creëren met de 135i...De positionering van de 135i is onduidelijk hier in Europa.
Ik denk ook dat BMW dat dus wel - een beetje - zo heeft ingeschat voor wat betreft Europa, en probeert deze niche in de US wel te creeren. Maar o wee, willen Amerikanen wel in kleine autootjes zoals een 135i rondrijden? Ookal is het met een dik motorblok? Ik heb wel een stereotype beeld van de Amerikaan op dit punt: grote auto's en verbruik is niet belangrijk. Ik weet overigens niets van verkoopcijfers vd 135i in de US, noch van het Amerikaanse rijdersprofiel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alles over de 1 serie (part III)


eneuh is er al een 135i coupe met V8 of alleen nog maar de 130i?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Die 1-serie met bolle wangen lijkt op Rico 4 jaar geleden 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Gaaf !!!!


Kleur staat hem sowieso goed vind ik


Kleur staat hem sowieso goed vind ik
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Macboy schreef:Die 1-serie met bolle wangen lijkt op Rico 4 jaar geleden


130i 100x liever dan 135i coupe ATMO roeleert!
Michel
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Mooi rood is niet lelijk.Macboy schreef:Gaaf !!!!
Kleur staat hem sowieso goed vind ik
Ik zeg: het zou nog wel eens de nieuwe 'mode-kleur' kunnen worden.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Alles over de 1 serie (part III)
dan is het maar goed dat ik niet aan die mode meedoe!


- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de 1 serie (part III)
135i @ Top Gear Australia
[streetfire]http://videos.streetfire.net/video/Top- ... 199533.htm[/streetfire]
[streetfire]http://videos.streetfire.net/video/Top- ... 199533.htm[/streetfire]
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
He Erik, Ik zit volgende week weer in Alkmaar. Zal ik een keer langskomen (tijdens je lunchpauze), kun je een keertje sturen in die 135i Schnitzer. Idee? groet, Ferdinand
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Dat sla ik natuurlijk niet af :banaan:Ferdinand schreef:He Erik, Ik zit volgende week weer in Alkmaar. Zal ik een keer langskomen (tijdens je lunchpauze), kun je een keertje sturen in die 135i Schnitzer. Idee? groet, Ferdinand
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de 1 serie (part III)
Leuk filmpje over de 135i maar.
de 3.0 liter turbo geeft nooit de sensatie van een hoogtoerige atmo. Wat wel klopt is het wendbare chassis van de 1 serie. Daar heb ik zowel de 120d, 130i als ook de 135i om geprezen. Ik heb de m3 uiteindelijk ook gekocht om de motor 8400 rpm een inlaat geluid om kippevel van te krijgen. Een 135i bied dat gewoonweg niet. Een 130i geeft meer motor sensatie dan een 135i.
Qua brute power en zeker met een ac schnitzer chip is echt ongelooflijk maar tevens ook onbruikbaar voor fun wat ik een auto zoek. Vermogen komt zo uit het niks dat leuk bochten aanvallen eerder russisch roullete word dan lekker op het gas een bocht sturen.
Bmw M had gewoon een M moeten maken van de 1 serie met een hoogtoerige 6 cilinder ca. 320pk was genoeg geweest met relatief laag gewicht. Een hatchback M was misschien nog wel het mooiste geweest.
Jammer een gemiste kans voor een chassis die de M badge waard was geweest.
De M3 is echt een top wagen. Maar een M3 blijft een grote homp vlees maar met een onderstel die het gewicht verbloemt maar met een motor die alles doet vergeten.
de 3.0 liter turbo geeft nooit de sensatie van een hoogtoerige atmo. Wat wel klopt is het wendbare chassis van de 1 serie. Daar heb ik zowel de 120d, 130i als ook de 135i om geprezen. Ik heb de m3 uiteindelijk ook gekocht om de motor 8400 rpm een inlaat geluid om kippevel van te krijgen. Een 135i bied dat gewoonweg niet. Een 130i geeft meer motor sensatie dan een 135i.
Qua brute power en zeker met een ac schnitzer chip is echt ongelooflijk maar tevens ook onbruikbaar voor fun wat ik een auto zoek. Vermogen komt zo uit het niks dat leuk bochten aanvallen eerder russisch roullete word dan lekker op het gas een bocht sturen.
Bmw M had gewoon een M moeten maken van de 1 serie met een hoogtoerige 6 cilinder ca. 320pk was genoeg geweest met relatief laag gewicht. Een hatchback M was misschien nog wel het mooiste geweest.
Jammer een gemiste kans voor een chassis die de M badge waard was geweest.
De M3 is echt een top wagen. Maar een M3 blijft een grote homp vlees maar met een onderstel die het gewicht verbloemt maar met een motor die alles doet vergeten.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de 1 serie (part III)
O jee, Andre,Andre schreef:Vermogen komt zo uit het niks dat leuk bochten aanvallen eerder russisch roullete word dan lekker op het gas een bocht sturen...


Ik heb geen verstand van motoren maar ik denk dat die turbo-BMW's (335d, 335i etc.) als heerlijke koppelrijke (caravantrekker !) highway cruisers zijn bedoeld en die schitterende atmoblokken voor het echte race-werk. Volgens mij is dat gewoon het verschil. Allemaal prachtig, alleen ander karakter en doeleinden. Vergelijken, hoe verleidelijk ook, appels & peren. Zo iets?
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: Alles over de 1 serie (part III)

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de 1 serie (part III)
hahaha.
Ferdi na die rit in die turbo van je had ik ook een kleine schade aan me onderbroek.
hahah
Zulle we nog een keer:)
Ferdi na die rit in die turbo van je had ik ook een kleine schade aan me onderbroek.
hahah
Zulle we nog een keer:)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten