rijbewijs kwijt

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
steve smith

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door steve smith » 18 nov 2008, 12:43

Jelmer850i schreef:beetje off topic, maar hoe zit het dan als je gepakt wordt met zo'n wegmisbruikers camera wagen ?
Je hebt toch niet om video beelden gevraagd. en hoeveel zou je krijgen als je actie geplaatst wordt op tv ?
Van een bekende met Donkervoort begrepen dat daar niets over te zeggen hebt. Sterker nog, als je met iets bijzonders rijdt zetten ze je ook in alle voorfilmpjes en aankondigingen. Stelletje Spee-Sloofjes!
Laatst gewijzigd door steve smith op 18 nov 2008, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 nov 2008, 12:48

Bedoel je met vangen geld vangen? Want zo werkt dat niet.
Als je gefimd wordt kun je of toestaan dat je herkenbaar in beeld komt, of je staat niks toe en je wordt alsnog in beeld gebracht, alleen onherkenbaar (visueel).

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 18 nov 2008, 13:54

vreemd... dat mag zo maar? Dan mogen wij dus ook alle politiewagens filmen en publiceren ?

JohanH

Bericht door JohanH » 18 nov 2008, 13:55

Jan Visser schreef:Ik zal ook maar eens topics doorspitten op D-F, over hoe te handelen als je rijbewijs is ingenomen....................

Net gelaserd, en reed 65 KM/H te hard na correctie.............. :(
Op De Anne Vondelingweg reed een 29-jarige automobilist uit Leeuwarden 135 km/u, terwijl daar een maximumsnelheid geldt van 70 km/u.

Dat was jij? :| Klote plek waar ze vaker controleren sinds de snelheid omlaag is gegaan van 100.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 nov 2008, 14:00

Ja, Spee is een mannetjes naar het hart van het Gristelijke kabinet, met het motto, graaien en naaien!!!!!!!

Michel

PeterB

Bericht door PeterB » 18 nov 2008, 14:04

Michel P schreef:Ja, Spee is een mannetjes naar het hart van het Gristelijke kabinet, met het motto, graaien en naaien!!!!!!!

Michel
Ach....

Anders komt er wel weer een ander poppetje in zijn plaats.

Overigens trappen we nog steeds zelf het gaspedaal in he...

En een 100% overschrijding VOOR correctie, tja.....

Michel P

Bericht door Michel P » 18 nov 2008, 14:09

PeterB schreef:
Michel P schreef:Ja, Spee is een mannetjes naar het hart van het Gristelijke kabinet, met het motto, graaien en naaien!!!!!!!

Michel
Ach....

Er is een dominee in de zaal :clap: :hmmm:

Michel

PeterB

Bericht door PeterB » 18 nov 2008, 14:18

Michel P schreef: Er is een dominee in de zaal :clap: :hmmm:

Michel
Wat jij vindt... mag je houden.

Ik loop niet te zeiken als ik gepakt wordt met een te hoge snelheid,

( dominee pffttt, dan wel 1 die in iets meer dan 1 uur en 10 minuten van Chateau st.Gerlach naar Schiphol rijd/ Brussel-Drogenbos naar Haarlem )

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 nov 2008, 14:19

PeterB schreef:

Michel
Ach....

Ken je de weg?

Ingericht als 100 weg, 4 baans met vangrail er tussen en geen huizen of ander ongein langs de weg. Zou gewoon 100 moeten zijn (ring Leeuwarden), maar omdat het binnen het blauwe BBK bordje geplaatst is is het 70.

Als we nou alle snelwegen ook downgraden naar 80, zullen er een hoop mensen ineens 50+ of harder rijden. Nog meer incasseren, dus doel bereikt!

Owja en niet te vergeten dat deze weg nog geen jaar terug 100 was.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 nov 2008, 14:22

PeterB schreef:Ik loop niet te zeiken als ik gepakt wordt met een te hoge snelheid,

( dominee pffttt, dan wel 1 die in iets meer dan 1 uur en 10 minuten van Chateau st.Gerlach naar Schiphol rijd/ Brussel-Drogenbos naar Haarlem )
Je kon niet doorrijden?
:wink:

PeterB

Bericht door PeterB » 18 nov 2008, 14:49

Ja, ik kon niet doorrijden.... :wink:

@ Maurice, nee ik mag niet buiten de regio he.. 8) ( ik ken het stuk, en weet ook dat de borden met 70 er staan en rijd daar zelf 20/25 km te hard, sneller heeft niet veel zin, anders is de baas te vroeg op z'n afspraken he)

Overigens Maurice, er zijn nog veel meer snelwegen en autowegen in NL waar snelheidsbeperkingen vreemd aandoen.

A1 Amsterdam-Amersfoort mag je vanaf Naarden tot Bussum 120 km/u, vervolgens 100 km/u tot Baarn en daarna weer 120 km/u, A1 Amersfoort-Amsterdam is het 100 km/u vanaf Baarn ....... , A 9 vanaf Badhoevedorp richting Alkmaar 120 km/u, 100 meter voor de Wijkertunnel 90 km/u en 100 meter na de tunnel 120 km/u, volkomen onzinnig, maar het is wel zo.

En 70 km/u op een voorheen 100weg is idd krom, hier in de regio is er zelfs een 100 kmweg een 50 kmweg geworden, en waren de grote borden met de gewijzigde snelheid nog niet geplaatst maar wel de hectometerpaaltjes......

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 nov 2008, 15:59

PeterB schreef:En 70 km/u op een voorheen 100weg is idd krom, hier in de regio is er zelfs een 100 kmweg een 50 kmweg geworden, en waren de grote borden met de gewijzigde snelheid nog niet geplaatst maar wel de hectometerpaaltjes......
Maar ze stonden al wel te controleren of nie? :goodnight:

Inderdaad, sommige snelheidsaanpassingen begrijp ik niet. De A. Vondelingweg is er (helaas) een van. Staan ze vaak te controleren bedenk ik me ineens. Met de wegwerkzaamheden een paar weken terug ook. Heb toen met een collega 2x heen en weer gereden om iedereen te seinen en waarschuwen, vonden de agenten vast niet zo leuk :)

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 18 nov 2008, 18:22

Johan Hutting schreef:
Jan Visser schreef:Ik zal ook maar eens topics doorspitten op D-F, over hoe te handelen als je rijbewijs is ingenomen....................

Op De Anne Vondelingweg reed een 29-jarige automobilist uit Leeuwarden 135 km/u, terwijl daar een maximumsnelheid geldt van 70 km/u.

Dat was jij? :| Klote plek waar ze vaker controleren sinds de snelheid omlaag is gegaan van 100.
Ja, dat was ik....... en je rijd er inderdaad heel gemakkelijk veels te hard.

Heb nu veel verschillende verhalen gehoord over hoe te handelen als je rijbewijs is ingenomen, en voor hoelang het ingehouden kan worden. Denk dat ik vanavond Macboy maar eens PM over hoe nu het beste te handelen, en hoe ik mijn rijbewijs het snelste terug krijg.

Baal in ieder geval als een stekker :|

m@rco

Bericht door m@rco » 18 nov 2008, 18:26

Poehh das flink zuur Jan.. Hopen dat je het zo snel mogelijk weer terug hebt!
In ieder geval succes verder met de afhandeling.. Het mooiste zou zijn euro's op tafel en gaan weer, helaas werkt dat niet zo :(

Dexter

Bericht door Dexter » 18 nov 2008, 18:30

Morgenochtend gewoon even bellen met het betreffende parket.
De ervaring leert dat je het binnen drie dagen alweer terug kan hebben als het je allereerste keer is.
Gewoon een rustige houding aannemen en duidelijk maken dat dit je nog nooit eerder is overkomen helpt het beste.
Wees in ieder geval beleefd maar zakelijk en begin niet gelijk te 'zeuren' dat je niet zonder kan als je het niet terugkrijgt, want dat is een recept voor vertraging.
Veel succes!

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 nov 2008, 18:37

Dexter schreef:Morgenochtend gewoon even bellen met het betreffende parket.
De ervaring leert dat je het binnen drie dagen alweer terug kan hebben als het je allereerste keer is.
Gewoon een rustige houding aannemen en duidelijk maken dat dit je nog nooit eerder is overkomen helpt het beste.
Wees in ieder geval beleefd maar zakelijk en begin niet gelijk te 'zeuren' dat je niet zonder kan als je het niet terugkrijgt, want dat is een recept voor vertraging.
Veel succes!

Als het je allereerste vergrijp is zonder non-Mulder overtredingen is de kans erg groot dat je hem binnen tien dagen terug hebt idd, en dan volgt er een boete van enkele honderden euro's. Tot 69 km/h overschrijding is dat zo.
Daarboven ben je hem flink lang kwijt..

@ Jelmer: Ja jij mag niet zomaar de politie filmen uiteraard. Zij jou wel, lijkt me duidelijk toch? :whistle:
Politie mag alles, wij niks..

René

Bericht door René » 18 nov 2008, 19:32

Jan Visser schreef:
Johan Hutting schreef:

Ja, dat was ik....... en je rijd er inderdaad heel gemakkelijk veels te hard.

Heb nu veel verschillende verhalen gehoord over hoe te handelen als je rijbewijs is ingenomen, en voor hoelang het ingehouden kan worden. Denk dat ik vanavond Macboy maar eens PM over hoe nu het beste te handelen, en hoe ik mijn rijbewijs het snelste terug krijg.

Las het vanmiddag op teletext, moest gelijk aan jou denken.
Mooi klote, moet het vrouwtje elk weekend naar Leeuwarden ipv jij naar Limburg :D

Erik K.

Bericht door Erik K. » 18 nov 2008, 19:41

Marco R. schreef:
Veel succes!

Als het je allereerste vergrijp is zonder non-Mulder overtredingen is de kans erg groot dat je hem binnen tien dagen terug hebt idd, en dan volgt er een boete van enkele honderden euro's. Tot 69 km/h overschrijding is dat zo.
daarboven ben je hem flink lang kwijt..
Als je al meerdere malen een flinke beukering op je naam hebt gezet van b.v. 40km/u te hard in een korte tijd bestaat de kans je rijbewijs ook lang kwijt te raken.

René

Bericht door René » 18 nov 2008, 19:57

Maurice Graber schreef:
Ken je de weg?

Ingericht als 100 weg, 4 baans met vangrail er tussen en geen huizen of ander ongein langs de weg. Zou gewoon 100 moeten zijn (ring Leeuwarden), maar omdat het binnen het blauwe BBK bordje geplaatst is is het 70.

Als we nou alle snelwegen ook downgraden naar 80, zullen er een hoop mensen ineens 50+ of harder rijden. Nog meer incasseren, dus doel bereikt!

Owja en niet te vergeten dat deze weg nog geen jaar terug 100 was.
Is volgens mij nog nooit 100 geweest, wel 80.

JohanH

Bericht door JohanH » 18 nov 2008, 21:56

Jan Visser schreef:Ja, dat was ik....... en je rijd er inderdaad heel gemakkelijk veels te hard.

Kan ik me voorstellen... paar dagen zonder rbw overleef je waarschijnlijk nog wel, maar daar komt ook nog een 'leuke' bekeuring achteraan :(
Ik houd er tegen het eind van het jaar sowieso rekening mee dat de :police: :police: hun quota weer eens moeten halen, ze zullen binnenkort ook wel weer vaker op de bekende plekken aan de Waldwei en op de A7 staan (1-2 weken terug nog een laser melding bij de Q8/A31 en bij Marum/A7).

JohanH

Bericht door JohanH » 18 nov 2008, 21:59

René schreef:
Maurice Graber schreef: Owja en niet te vergeten dat deze weg nog geen jaar terug 100 was.
Is volgens mij nog nooit 100 geweest, wel 80.
Was zelf ook even in de war, dat stuk is inderdaad van 80 naar 70 gegaan. De '80' is op een aantal plekken nog te lezen in het asfalt. Stuk van de Groningerstraatweg waar je ook makkelijk boven de wettelijke limiet blijft rijden is van 100 naar 70 gegaan.

Casper

Bericht door Casper » 18 nov 2008, 22:34

Succes Jan! RBW kwijt is echt zuur!

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 nov 2008, 22:40

Erik K. schreef:
Marco R. schreef:
Veel succes!

daarboven ben je hem flink lang kwijt..
Als je al meerdere malen een flinke beukering op je naam hebt gezet van b.v. 40km/u te hard in een korte tijd bestaat de kans je rijbewijs ook lang kwijt te raken.
Komt op hetzelfde neer als wat ik zei, over die non-Mulder overtredingen:)
We bedoelen hetzelfde iig :thumbup:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 18 nov 2008, 22:50

Wat het er dus niet beter op maakt is dat ik dus dit jaar nog een bekeuring van iets van 32 km/h te hard binnen de bebouwde kom heb gescoort :s

Voor de rest heb de afgelopen jaren wel bekeuringen gekregen voor om en nabij de 30 km/h te hard. Ene keer er dus iets er boven en de andere keren er dus iets onder, maar het zijn allemaal snelweg bekeuringen en wat ik begrepen heb blijven die pas geregistreerd staan bij 40 km/h of harder.

Of heb ik dat nu mis?

JohanH

Bericht door JohanH » 18 nov 2008, 22:54

Jan Visser schreef:Wat het er dus niet beter op maakt is dat ik dus dit jaar nog een bekeuring van iets van 32 km/h te hard binnen de bebouwde kom heb gescoort :s

Voor de rest heb de afgelopen jaren wel bekeuringen gekregen voor om en nabij de 30 km/h te hard. Ene keer er dus iets er boven en de andere keren er dus iets onder, maar het zijn allemaal snelweg bekeuringen en wat ik begrepen heb blijven die pas geregistreerd staan bij 40 km/h of harder.

Of heb ik dat nu mis?
Dat is ook zoals ik het begrepen heb Jan, bebouwde kom, erbuiten en autoweg is t/m 30 k/m te hard, snelweg is t/m 40 te hard. Kom je daarboven dan valt het niet meer onder de wet Mulder en ben je in het geval van een puntenrijbewijs ook een punt kwijt.

Zolang je alleen bekeuringen hebt betaald en geen schikking van de officier van justitie ontvangen hebt zit je veilig voor zover ik weet.

Plaats reactie