Red Bull World Championship Drifting
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Red Bull World Championship Drifting
Niezen en Vlasblom binden de strijd aan met de wereldtop!
Door Timo Wagenaar Hummelinck
Het zat er al aan te komen. De beste twee Nederlandse drifters, met wellicht ook de twee beste driftwagens, zijn 22 en 23 November uitgenodigd om mee te doen aan de Red Bull World Championship Drifting in ‘the port of California’! Een absoluut uniek evenement.
Al jarenlang is de driftsport immens populair in Amerika en Japan. De enorme stadions daar zijn al bijna zo gevuld als bij de ‘Indy 500’, en de drifters zijn ware helden. Daarom lag het voor de hand, dat Red Bull daar het eerste WK-evenement in de drift-scene zou gaan organiseren. De bemoeienis van Red Bull zou de driftsport best eens in een stroomversnelling kunnen brengen, zoals al bij veel andere relatief onbekende sporten is gebeurd.
Remmo Niezen en Paul Vlasblom strijden momenteel voor de titel van de International Drift Challenge (wat na dit seizoen door zal gaan als de International Drift Series). De IDC is een competitie die toonaangevend is voor de driftsport op het Europese vaste land. Amerika weet eigenlijk helemaal niets van waarmee wij hier in Europa eigenlijk bezig zijn. Waar BMW bij ons dé driftijzers bij uitstek vormen, moet het eerste werkelijk competitieve exemplaar daar nog verschijnen.
Ondanks het verschil in vermogen vindt Paul Vlasblom toch dat we ons daar niet op moeten blind staren. ‘Ze rijden daar met Mustangs, Vipers, Subaru’s, Skyline’s en ander grof geschut, waarbij ze zomaar 700pk hebben, en soms zelfs richting de duizend gaan.’ , zoals de huidige kampioen van Amerika dat ook in zijn Mustang heeft. Paul zou vorig jaar al mee doen bij de Amerikanen, maar zijn auto werd door een fout van de transporteur door de Amerikaanse douane pas de week ná de wedstrijd vrijgegeven. Hij was dus genoodzaakt vanaf de zijlijn toe te kijken. ‘Bij dit grote avontuur gaat het er niet alleen maar om de beste van de wereld te worden. Natuurlijk willen we ons graag meten met de wereld top. Maar je doet er ook erg waardevolle contacten op .’ Zo raakte Paul in contact met de Australische coureur Robby Bolger, die met een 900 pk sterke Holden uitkwam. Deze Robby is momenteel druk bezig om een zelfde motor voor Paul te maken voor in zijn… BMW! Paul heeft een nieuwe BMW E36 Coupé gebouwd, en wil daar deze Chevy in hebben. Toch wilt hij ‘maar’ 520pk. Belangrijker dan alleen maar pk’s is, dat je uit zo’n 6.2 liter een dikke 600 Nm aan trekkracht kan krijgen. Hij reed al eens in Australie met deze 900pk Holden, maar had snel door dat alles boven de 600pk overbodig is. ‘Er is simpelweg geen onderstel, dat al dit vermogen op het wegdek kan krijgen. Het gaat alleen maar ten koste van de betrouwbaarheid.’
Paul gaat deze maand de strijd aan met zijn ‘Driftking M3 Touring GTR’ met 380pk. Een auto die hier in Europa al wereld beroemd is. Er is hier geen land waar Paul geen prijzen weg gesleept heeft met deze opvallende verschijning.
Remmo Niezen bouwde, net als Paul, zelf zijn eigen drift-BMW. Vorig jaar reed hij nog met een M3-motor met ruim 300 pk in zijn BMW E30, maar sinds halverwege dit seizoen is ook hij in het bezit van een V8. Maar dan wel eentje uit, daar gaan we weer, een BMW M5 met 400 pk en dik 600Nm aan koppel. Dit was ook een kwestie van tijd. Overwinning na overwinning werd op zijn naam geschreven. Remmo’s spectaculaire rijstijl, en vooral ook de betrouwbaarheid in zijn presteren deed al snel doen blijken dat we hier te maken hebben met een absolute topper, die nú al met deze hagelnieuwe V8 mee doet in de top van europa. De eerste serieuze wedstrijd reed hij in Silverstone, waar de grote jongens van Europa samen kwamen. Het resultaat? Tweede. Nu al…
Ook Remmo was vorig jaar al in Amerika te vinden, maar helaas niet met zijn eigen strijdijzer. Hij reed daar met een Mazda RX-7 van een Amerikaans team. Helaas ging het al snel fout. Mankement na mankement kwam naar boven drijven. Kromme dempers, een enorm verlies ten opzichte van de beloofde pk’s, kapotte koppeling, ga zo maar door. Na enkele trainingen besloot Remmo om het hiermee voor gezien te houden. Imiddels moeten we deze avonturen maar zien als een extra stimulans om Amerika op zijn kop te zetten.
Maar net als bij andere topsporten, moeten er ook nog ergens de financiële middelen vandaan komen. Remmo werd positief verrast door RR Holland, die zijn transport verzorgde. RR Holland levert overal ter wereld tandwieloverbrengingen. Pieter Poppelaars, de directeur van dit bedrijf, is een groot fan van de driftsport. Hij zou dan ook graag Remmo’s knal-oranje BMW in Amerika willen zien rijden. Paul moet het vooral hebben van ‘Race-Incentive’, ‘Kenneth Smit training’, en de exclusieve autodealer ‘Van der Akker’.
Deze dwarse mannen hebben nu hun krachten gebundeld, en hebben al hun materieel samen in een grote zeecontainer gepropt. Het voordeel is, dat je geen spullen dubbel hoeft mee te nemen, omdat je daar zonodig steun aan elkaar heb. Maar eenmaal op de baan, is het tóch ieder voor zich. Samen nemen ze voor alleen dit weekend ongeveer een complete BMW-dealer aan reservespullen mee, plus ruim 100 banden! Dan hebben we het niet alleen over diverse maten maar ook bandencompound. Zo zitten er intermediates van Toyo bij voor de ultieme grip.
Natuurlijk zijn de Nederlanders daar in Amerika ‘underdogs’. Ze rijden daar samen met zestien verschillende nationaliteiten, waarvan twaalf coureurs kampioen zijn in hun ‘éigen” competitie ergens ter wereld. Maar schrijf ze niet af! Ondanks dat ze zwaar in het nadeel zijn met hun vermogen, zijn deze ‘overjarige’ BMW’s erg licht. Daarnaast rijden álle rijders op een maagdelijk, nieuw aangelegd circuit dat niemand kent – ook de Amerikanen niet. Gelukkig is zo’n onbekende baan iets waar ‘onze jongens’ zich altijd zeer snel in thuis voelen - een erfenis uit hun vroegere race-carrière zullen we maar zeggen. Kortom: bereid je maar voor op een Nederlandse aardbeving, met Duitse auto’s op het Amerikaanse vaste land!
Door Timo Wagenaar Hummelinck
Het zat er al aan te komen. De beste twee Nederlandse drifters, met wellicht ook de twee beste driftwagens, zijn 22 en 23 November uitgenodigd om mee te doen aan de Red Bull World Championship Drifting in ‘the port of California’! Een absoluut uniek evenement.
Al jarenlang is de driftsport immens populair in Amerika en Japan. De enorme stadions daar zijn al bijna zo gevuld als bij de ‘Indy 500’, en de drifters zijn ware helden. Daarom lag het voor de hand, dat Red Bull daar het eerste WK-evenement in de drift-scene zou gaan organiseren. De bemoeienis van Red Bull zou de driftsport best eens in een stroomversnelling kunnen brengen, zoals al bij veel andere relatief onbekende sporten is gebeurd.
Remmo Niezen en Paul Vlasblom strijden momenteel voor de titel van de International Drift Challenge (wat na dit seizoen door zal gaan als de International Drift Series). De IDC is een competitie die toonaangevend is voor de driftsport op het Europese vaste land. Amerika weet eigenlijk helemaal niets van waarmee wij hier in Europa eigenlijk bezig zijn. Waar BMW bij ons dé driftijzers bij uitstek vormen, moet het eerste werkelijk competitieve exemplaar daar nog verschijnen.
Ondanks het verschil in vermogen vindt Paul Vlasblom toch dat we ons daar niet op moeten blind staren. ‘Ze rijden daar met Mustangs, Vipers, Subaru’s, Skyline’s en ander grof geschut, waarbij ze zomaar 700pk hebben, en soms zelfs richting de duizend gaan.’ , zoals de huidige kampioen van Amerika dat ook in zijn Mustang heeft. Paul zou vorig jaar al mee doen bij de Amerikanen, maar zijn auto werd door een fout van de transporteur door de Amerikaanse douane pas de week ná de wedstrijd vrijgegeven. Hij was dus genoodzaakt vanaf de zijlijn toe te kijken. ‘Bij dit grote avontuur gaat het er niet alleen maar om de beste van de wereld te worden. Natuurlijk willen we ons graag meten met de wereld top. Maar je doet er ook erg waardevolle contacten op .’ Zo raakte Paul in contact met de Australische coureur Robby Bolger, die met een 900 pk sterke Holden uitkwam. Deze Robby is momenteel druk bezig om een zelfde motor voor Paul te maken voor in zijn… BMW! Paul heeft een nieuwe BMW E36 Coupé gebouwd, en wil daar deze Chevy in hebben. Toch wilt hij ‘maar’ 520pk. Belangrijker dan alleen maar pk’s is, dat je uit zo’n 6.2 liter een dikke 600 Nm aan trekkracht kan krijgen. Hij reed al eens in Australie met deze 900pk Holden, maar had snel door dat alles boven de 600pk overbodig is. ‘Er is simpelweg geen onderstel, dat al dit vermogen op het wegdek kan krijgen. Het gaat alleen maar ten koste van de betrouwbaarheid.’
Paul gaat deze maand de strijd aan met zijn ‘Driftking M3 Touring GTR’ met 380pk. Een auto die hier in Europa al wereld beroemd is. Er is hier geen land waar Paul geen prijzen weg gesleept heeft met deze opvallende verschijning.
Remmo Niezen bouwde, net als Paul, zelf zijn eigen drift-BMW. Vorig jaar reed hij nog met een M3-motor met ruim 300 pk in zijn BMW E30, maar sinds halverwege dit seizoen is ook hij in het bezit van een V8. Maar dan wel eentje uit, daar gaan we weer, een BMW M5 met 400 pk en dik 600Nm aan koppel. Dit was ook een kwestie van tijd. Overwinning na overwinning werd op zijn naam geschreven. Remmo’s spectaculaire rijstijl, en vooral ook de betrouwbaarheid in zijn presteren deed al snel doen blijken dat we hier te maken hebben met een absolute topper, die nú al met deze hagelnieuwe V8 mee doet in de top van europa. De eerste serieuze wedstrijd reed hij in Silverstone, waar de grote jongens van Europa samen kwamen. Het resultaat? Tweede. Nu al…
Ook Remmo was vorig jaar al in Amerika te vinden, maar helaas niet met zijn eigen strijdijzer. Hij reed daar met een Mazda RX-7 van een Amerikaans team. Helaas ging het al snel fout. Mankement na mankement kwam naar boven drijven. Kromme dempers, een enorm verlies ten opzichte van de beloofde pk’s, kapotte koppeling, ga zo maar door. Na enkele trainingen besloot Remmo om het hiermee voor gezien te houden. Imiddels moeten we deze avonturen maar zien als een extra stimulans om Amerika op zijn kop te zetten.
Maar net als bij andere topsporten, moeten er ook nog ergens de financiële middelen vandaan komen. Remmo werd positief verrast door RR Holland, die zijn transport verzorgde. RR Holland levert overal ter wereld tandwieloverbrengingen. Pieter Poppelaars, de directeur van dit bedrijf, is een groot fan van de driftsport. Hij zou dan ook graag Remmo’s knal-oranje BMW in Amerika willen zien rijden. Paul moet het vooral hebben van ‘Race-Incentive’, ‘Kenneth Smit training’, en de exclusieve autodealer ‘Van der Akker’.
Deze dwarse mannen hebben nu hun krachten gebundeld, en hebben al hun materieel samen in een grote zeecontainer gepropt. Het voordeel is, dat je geen spullen dubbel hoeft mee te nemen, omdat je daar zonodig steun aan elkaar heb. Maar eenmaal op de baan, is het tóch ieder voor zich. Samen nemen ze voor alleen dit weekend ongeveer een complete BMW-dealer aan reservespullen mee, plus ruim 100 banden! Dan hebben we het niet alleen over diverse maten maar ook bandencompound. Zo zitten er intermediates van Toyo bij voor de ultieme grip.
Natuurlijk zijn de Nederlanders daar in Amerika ‘underdogs’. Ze rijden daar samen met zestien verschillende nationaliteiten, waarvan twaalf coureurs kampioen zijn in hun ‘éigen” competitie ergens ter wereld. Maar schrijf ze niet af! Ondanks dat ze zwaar in het nadeel zijn met hun vermogen, zijn deze ‘overjarige’ BMW’s erg licht. Daarnaast rijden álle rijders op een maagdelijk, nieuw aangelegd circuit dat niemand kent – ook de Amerikanen niet. Gelukkig is zo’n onbekende baan iets waar ‘onze jongens’ zich altijd zeer snel in thuis voelen - een erfenis uit hun vroegere race-carrière zullen we maar zeggen. Kortom: bereid je maar voor op een Nederlandse aardbeving, met Duitse auto’s op het Amerikaanse vaste land!
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Red Bull World Championship Drifting
Vannacht waren de kwalificaties, waarin Paul een prachtige 3e plaats pakte, Remmo was nog een beetje voorzichtig nadat er al diverse auto's de muur in waren gegaan.. voor hem een 23e plaats.
Driver Name / Car # Country Score
01) R. Millen #6 New Zeland/USA 98.17
02) S. Hubinette #77 Sweden/USA 97.00
03) P. Vlasblom #32 Netherlands 96.83
04) K. Ueo #86 Japan 96.08
05) D. McNamara #8 Ireland 95.75
06) D. Yoshihara #9 Japan 94.67
07) V. Gittin #25 USA 94.50
08) C. Grunewald #79 USA 93.83
09) T. Foust #34 USA 93.50
10) K. Mohan #99 USA 93.08
11) M. Takatori #23 Japan 92.25
12) C. Forsberg #64 USA 92.08
13) C. Ruiterman #16 New Zeland 90.33
14) F. Aasabo #51 Norway 90.33
15) E. O’Sullivan #7 Ireland 87.33
16) J. Deane #17 Ireland 86.67
17) T. Djan #48 Malaysia 86.50
18) S. Verdier #12 France/USA 83.92
19) T. Marshall #118 UK 83.67
20) L. Fink #69 Australia 83.42
21) G. Whiter #11 New Zeland 82.92
22) B. Sherman #22 USA 82.50
23) L Fine #14 Australia 80.58
24) R. Niezen #20 Netherlands 79.58
25) R. Nishida #31 Japan/USA 77.83
26) M. Santos #19 Canada 77.25
27) R. Bolger #911 Australia 76.50
28) B. Broke-Smith #24 UK 72.42
29) K. Gushi #5 USA 0.00
30) M. Widdet 15 New Zeland 0.00
31) R. Miki #26 Japan 0.00
32) J. Pawlak #13 Japan/USA 0.00
Paul komt in het begin ook nog voorbij
Driver Name / Car # Country Score
01) R. Millen #6 New Zeland/USA 98.17
02) S. Hubinette #77 Sweden/USA 97.00
03) P. Vlasblom #32 Netherlands 96.83
04) K. Ueo #86 Japan 96.08
05) D. McNamara #8 Ireland 95.75
06) D. Yoshihara #9 Japan 94.67
07) V. Gittin #25 USA 94.50
08) C. Grunewald #79 USA 93.83
09) T. Foust #34 USA 93.50
10) K. Mohan #99 USA 93.08
11) M. Takatori #23 Japan 92.25
12) C. Forsberg #64 USA 92.08
13) C. Ruiterman #16 New Zeland 90.33
14) F. Aasabo #51 Norway 90.33
15) E. O’Sullivan #7 Ireland 87.33
16) J. Deane #17 Ireland 86.67
17) T. Djan #48 Malaysia 86.50
18) S. Verdier #12 France/USA 83.92
19) T. Marshall #118 UK 83.67
20) L. Fink #69 Australia 83.42
21) G. Whiter #11 New Zeland 82.92
22) B. Sherman #22 USA 82.50
23) L Fine #14 Australia 80.58
24) R. Niezen #20 Netherlands 79.58
25) R. Nishida #31 Japan/USA 77.83
26) M. Santos #19 Canada 77.25
27) R. Bolger #911 Australia 76.50
28) B. Broke-Smith #24 UK 72.42
29) K. Gushi #5 USA 0.00
30) M. Widdet 15 New Zeland 0.00
31) R. Miki #26 Japan 0.00
32) J. Pawlak #13 Japan/USA 0.00
Paul komt in het begin ook nog voorbij
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Red Bull World Championship Drifting
"and you can pick up the kids from school with it" haha wat een opmerkelijke auto is het toch!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Red Bull World Championship Drifting
Mooie drift van Paul en gaaf om te zien zoiets. Jammer dat Remmo wat minder gepresteerd heeft nu, want die kan het ook wel een beetje
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
Re: Red Bull World Championship Drifting
'Remmo 'Nov 16 2008, 02:03 AM' .
Begrijpelijk toch als het je eigen auto is.Zo net weer terug van het circuit. Helaas ging het niet zo lekker als gisteren. Ik had best wel moeite om de auto op hoge snelheid langs de muur te zetten. Het lag niet aan de auto maar ik denk dat het een beetje tussen de oren heeft gezeten. Er zijn erg veel auto's gecrasht gisteren en vandaag en daar had ik even geen zin. Daardoor te behoudend gereden en niet genoeg punten gescoort. Ik ben uiteindelijk 24ste geworden van de top 32. Paul daarintegen heeft het geweldig gedaan. Hij is derde geworden en had 2 zeer goede runs. Petje af voor Paul!!! Morgen is het een ander verhaal.
Ik zal de knop om moeten zetten en maximaal moeten gaan.
-
- Berichten: 9239
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Red Bull World Championship Drifting
Fantastisch zeg, echt mooi om te zien. Wanneer doet DF mee? René130i? Andre? 8)
Ik wil ook RWD. Rene, wil binnenkort echt ff stukkie meerijden.
Ik wil ook RWD. Rene, wil binnenkort echt ff stukkie meerijden.
-
- Berichten: 39920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Red Bull World Championship Drifting
Mooi om te zien dat ze daar nu ook bekendheid krijgen. Die E36 coupe met chevy blok... ik weet het niet, klinkt gaaf maar het heeft juist ook wel wat om de BMW'tjes te blijven vertegenwoordigen.
Koppel zal een V10 M5 blok het niet winnen van een gekietelde LS2 maar je zet wel een apart autotje neer met racy geluiden, alles wat non-v8 is.
Om tegen de 600pk te halen.... 550pk was toch simpel te realiseren met de V10?
En natuurlijk dit oke om achter Hubinette te kwalificeren!
Koppel zal een V10 M5 blok het niet winnen van een gekietelde LS2 maar je zet wel een apart autotje neer met racy geluiden, alles wat non-v8 is.
Om tegen de 600pk te halen.... 550pk was toch simpel te realiseren met de V10?
En natuurlijk dit oke om achter Hubinette te kwalificeren!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Red Bull World Championship Drifting
Paultje, Oleoleoleeeeeee :banaan:
- Jeroen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Red Bull World Championship Drifting
Helaas, beide heren liggen eruit. Toch een hele prestatie van de Nederlanders om daar uberhaubt te kunnen rijden, en dan in het bijzonder Paul vlasblom met zijn kwalificatie als 3e! Hij heeft het wl even gedaan daar aan de overkant van de plas....super!
Een paar video's:
De battle tussen Paul Vlasblom en Mad Mike Whiddet
En de battle tussen Remmo Niezen en Tanner Foust
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oylUkcjo ... re=channel[/youtube]
En altijd leuk, een chrashvideo:
Een paar video's:
De battle tussen Paul Vlasblom en Mad Mike Whiddet
En de battle tussen Remmo Niezen en Tanner Foust
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oylUkcjo ... re=channel[/youtube]
En altijd leuk, een chrashvideo:
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Red Bull World Championship Drifting
Wat moet je bij zo'n battle eigenlijk doen om te winnen?
-
- Berichten: 39920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Red Bull World Championship Drifting
Snelheid, Drifthoek, Show, Lijnen, eventueel driftend inhalen van de voorganger.
Maar best een moeilijke en lange bocht inderdaad. Wel gaaf dat de sensatie en opkomst daar veel hoger is, zou ik nog wel eens een bezoekje willen brengen, hockenheim is er niks bij!
Maar best een moeilijke en lange bocht inderdaad. Wel gaaf dat de sensatie en opkomst daar veel hoger is, zou ik nog wel eens een bezoekje willen brengen, hockenheim is er niks bij!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Red Bull World Championship Drifting
Remmo en Paul komen absoluut pk's tekort.
Ik las daarnet een reply van Remmo waarin hij verteld dat tijdens de eerste run van de battle zijn tegenstander van hem wegreed bij het vertrek en dat hij het gaatje nimmer dichtte
Ik las daarnet een reply van Remmo waarin hij verteld dat tijdens de eerste run van de battle zijn tegenstander van hem wegreed bij het vertrek en dat hij het gaatje nimmer dichtte
- Jeroen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Red Bull World Championship Drifting
Kun je nagaan, heb je een superlichte E30 met een 400pk V8 uit een M5. De grote jongens daar hebben minimaal 500 pk of meer. Verder denk ik dar Remmo op wegligging te kort komt. De auto is in de basis nog steeds 'maar' een E30, en hoeveel vermogen je er ook instopt, op een keer is de koek op.
Met Paul's nieuwe auto komt dat sowieso goed. De E36 drifttouring is al een tijdje moe, dus het zal niet heel lang duren voordat deze vervangen gaat worden.
Met Paul's nieuwe auto komt dat sowieso goed. De E36 drifttouring is al een tijdje moe, dus het zal niet heel lang duren voordat deze vervangen gaat worden.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Red Bull World Championship Drifting
Die 3e plek was anders een verdomd knappe prestatie!
Ik wist trouwens niet dat Remmo na kon denken over iets angst, achter 't stuur van een auto <denkt terug aan licentieavond Dordt, toen Remmo direct full lock de snelweg op driftte tussen de vangrails door > Wat een held. Ik neem veel bochtjes dwars, maar die niet. André ook niet denk ik. En al helemaal niet met koude motor.
Ik wist trouwens niet dat Remmo na kon denken over iets angst, achter 't stuur van een auto <denkt terug aan licentieavond Dordt, toen Remmo direct full lock de snelweg op driftte tussen de vangrails door > Wat een held. Ik neem veel bochtjes dwars, maar die niet. André ook niet denk ik. En al helemaal niet met koude motor.
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
Re: Red Bull World Championship Drifting
Een gewone E30 kan je het niet meer noemen hoor alles maar dan ook alles is er aan vervangen en alles is bijna alleen maar M5.Jeroen schreef:Kun je nagaan, heb je een superlichte E30 met een 400pk V8 uit een M5. De grote jongens daar hebben minimaal 500 pk of meer. Verder denk ik dar Remmo op wegligging te kort komt. De auto is in de basis nog steeds 'maar' een E30, en hoeveel vermogen je er ook instopt, op een keer is de koek op.
Met Paul's nieuwe auto komt dat sowieso goed. De E36 drifttouring is al een tijdje moe, dus het zal niet heel lang duren voordat deze vervangen gaat worden.
De touring van Paul wordt binnen kort vervangen door een E36 M3 coupe met heelveel carbon delen en een potente LS2 V8 erin. Dus dat gaat wel goed komen alleen kent nu iedereen in het wereldje die touring en daar scoor je ook punten mee kwa orginaliteit.
-
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Red Bull World Championship Drifting
Die touring ga ik wel missen. Dat ding was gewoon zijn trademark. Eigenlijk moet ie een touring opbouwen met die V8 erin. Verder een hele knappe prestatie maar vergeet ook niet dat die Yanks behoorlijk biased zijn naar hun eigen drifters.
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Red Bull World Championship Drifting
M@rcel schreef:Wat moet je bij zo'n battle eigenlijk doen om te winnen?
Niet de muur raken.....
- Jeroen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Red Bull World Championship Drifting
Erick schreef:Een gewone E30 kan je het niet meer noemen hoor alles maar dan ook alles is er aan vervangen en alles is bijna alleen maar M5.Jeroen schreef:Kun je nagaan, heb je een superlichte E30 met een 400pk V8 uit een M5. De grote jongens daar hebben minimaal 500 pk of meer. Verder denk ik dar Remmo op wegligging te kort komt. De auto is in de basis nog steeds 'maar' een E30, en hoeveel vermogen je er ook instopt, op een keer is de koek op.
Met Paul's nieuwe auto komt dat sowieso goed. De E36 drifttouring is al een tijdje moe, dus het zal niet heel lang duren voordat deze vervangen gaat worden.
De touring van Paul wordt binnen kort vervangen door een E36 M3 coupe met heelveel carbon delen en een potente LS2 V8 erin. Dus dat gaat wel goed komen alleen kent nu iedereen in het wereldje die touring en daar scoor je ook punten mee kwa orginaliteit.
Dat van die E36 Coupe met die LS2 V8 erin, dat klopt, dat staat ook bovenaan in het persbericht
Remmo's auto is natuurlijk zwaar gemodificeerd, maar hoeveel M5 of ander spul je erin stopt, het is en blijft een E30. Te weinig grip en te weinig vermogen, als je met de wereldtop meedraait althans. In alle andere gevallen overtreft Remmo (bijna) alles en iedereen. Absoluut geen schande, tegen mannen die hun brood bij elkaar rijden met deze sport. Zijn E30 blijft geweldig natuurlijk (en Remmo's vaardigheden ook)
- yorick
- Berichten: 988
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Red Bull World Championship Drifting
Paul komt misschien wel vermogen tekort, maar hij kan wel vol op het gas blijven stampen gedurende de eerste bocht en dat klinkt onwijs gaaf !!! Weet niet of de jury dat ook meerekend?? Heb het filmpje i.i.g al 10 keer bekeken
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Red Bull World Championship Drifting
Als je dit dan zo ziet: http://www.livesockets.com/article.php?id=2174&siteID=" onclick="window.open(this.href);return false;
en dit: http://www.formulad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
...begrijp ik er weer geen hout van. Foto's van zowel Remmo als Paul op de eerst link, maar er wordt op beide sites met geen woord over hen gerept. Stelletje nationalisten daar
en dit: http://www.formulad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
...begrijp ik er weer geen hout van. Foto's van zowel Remmo als Paul op de eerst link, maar er wordt op beide sites met geen woord over hen gerept. Stelletje nationalisten daar
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Red Bull World Championship Drifting
Vette shit dit!
Met watvoor diff rijden die jongens daar? Gewoon een vastgelast 100% diff? Of een state of the art ding?
Met watvoor diff rijden die jongens daar? Gewoon een vastgelast 100% diff? Of een state of the art ding?
-
- Berichten: 39920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Red Bull World Championship Drifting
Hehe, dacht je van een 0-100% sper? Ala E46 M3....
-
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Red Bull World Championship Drifting
Casper schreef:Vette shit dit!
Met watvoor diff rijden die jongens daar? Gewoon een vastgelast 100% diff? Of een state of the art ding?
Open diff natuurlijk.
Driften met sper is voor homo's.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: Red Bull World Championship Drifting
Open diff natuurlijk niet.(0%sper)
Liever met een sper differentieel . Nog liever met een vast gelast diff (100%)
Er zijn ook sperdifffs die speciaal geschikt is voor driften. Maar de meeste drifters kunnen dat niet betalen, wel bij de red Bull World drifting denk ik
Maar met een open diff is ook wel mee te driften maar met tractor valt zelfs te driften
Liever met een sper differentieel . Nog liever met een vast gelast diff (100%)
Er zijn ook sperdifffs die speciaal geschikt is voor driften. Maar de meeste drifters kunnen dat niet betalen, wel bij de red Bull World drifting denk ik
Maar met een open diff is ook wel mee te driften maar met tractor valt zelfs te driften
-
- Berichten: 11342
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Red Bull World Championship Drifting
Ik denk dat je het je het beste 70 procent drexler er op kunt zetten. De org bmw sperren hebben iets vertraging.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast