Verslag proefrit Mito, Civic hybrid, Ibiza en Mini Cooper D

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom van H.

Verslag proefrit Mito, Civic hybrid, Ibiza en Mini Cooper D

Bericht door Tom van H. » 16 nov 2008, 14:42

Gisteren met Jenna op autojacht geweest aangezien ze van de baas een leasertje uit mag zoeken. De eisen: de auto moet een A of B energielabel hebben (company policy). Aangezien dit de keuze toch al beperkt is het ook wel meegenomen als de auto meteen in de 14% of 20% bijtelling zit. Verder moet de auto een diesel of hybride zijn, en natuurlijk binnen het gestelde leasebudget vallen.

Uiteraard een voorselectie gemaakt van de leukste/beste/meest economische autos en daarvoor afspraken gemaakt om proef te rijden.

Alfa Romeo Mi.To
S'morgens om 11 uur de eerste proefrit: de alfa mito. Vooraf was dit de eerste keus van Jenna, het is ook een geweldig autotje om te zien (mini 8c)! Het probleem is dat alleen de 1.3 diesel met 90pk een B label heeft en dat is natuurlijk niet de vlotste van het stel. Deze uitvoering komt overigens pas begin volgend jaar uit, we konden alleen nog proefrijden met de 1.4 turbo benzine 155pk. Leuk autotje om te rijden, zeker in de Dynamic stand erg sportief (De mito heeft het alfa D.N.A. systeem met Dynamic, Normaal en All-weather stand). Het interieur is ook leuk en speels ontworpen echter het afwerkingsniveau en materiaalkeuze zijn her en der wat Italiaans (ofwel goedkoop en rammelig). Het grootste nadeel is echter de motor, een strak sportief autootje met een trage motor is natuurlijk vrij frustrerend. Hierdoor ontstonden toch wat twijfels bij Jenna of deze auto wel de juiste keus zou zijn.

Honda Hybrid
De volgende afspraak was bij Honda. De civic hybrid is vooral interessant omdat het veel auto voor weinig geld is met een lage bijtelling. De auto is dan ook ruim van binnen, naar mijn gevoel nog meer dan je van de buitenkant zou verwachten. Het dashboard ziet er leuk futuristisch uit, soort ruimteschip gevoel. Ook hier was echter de materiaalkeuze niet je van het, vrij goedkoop ogende grijze panelen. Toen we gingen rijden was de eerste reactie van Jenna "hier kan ik wel aan wennen!", de auto zoeft comfortabel over de weg nodigt niet uit tot sportief rijden. Hierdoor is het gebrek aan pk's niet zo frustrerend als bij de mito zou zijn. Echter op de snelweg was het een klein drama, op het moment dat je gasgeeft schakelt de automaat terug en blijft het hangen op max. toerental. De auto jankt dan als een gek maar accelereert voor geen meter. Volgens de verkoper komt dit door de variabele versnellingsbak (soort daf variomatic-achtig systeem ofzo?), ik kreeg er in elk geval kromme tenen van. Persoonlijk vond ik ook de stoelen niet geweldig, ik had tot een uur na de proefrit rugpijn door de harde lendesteun. Nu ben ik wel erg gevoelig hiervoor, heb destijds ook m'n bmw-sportstoelen laten aanpassen in de rugleuning. Nu is de auto niet voor mij, dus is dit niet zo'n groot issue. Bovendien komen er in het 2009 model gewijzigde stoelen, dus met een beetje mazzel zitten ze dan beter. Voordeel van deze auto is de standaard rijke uitrusting, ook wat dat betreft geldt: veel auto voor weinig geld! De civic is dan ook zeker nog niet afgeschreven als eventuele keuze.

Seat Ibiza
De 3e proefrit was in de nieuwe seat ibiza. Een geinig autotje met in dit geval de 105pk tdi motor, met B-label maar geen 20%-regeling. Prima autootje, rijdt zoals verwacht en is sober en strak afgewerkt van binnen. Eigenlijk niets op aan te merken, behalve: SAAI!
Ik heb er altijd een hekel aan als mensen (lees: fiat/alfa-rijders) hele betogen houden over emotie en passie, maar wij hadden beide bij deze auto zoiets van "wat een saai emotieloos hok!". Na 15 minuten hadden we het wel weer gezien in deze auto, heb zelf niet eens de moeite genomen achter het stuur te kruipen. "Dit gaat hem niet worden" was haar reactie, kon me hier alleen maar bij aansluiten.

De tijd die we over hadden hebben we benut om nog even langs de Lancia dealer te gaan om de nieuwe Delta te bekijken. Hiervoor had ze al een proefrit-afspraak staan bij de dealer in Breda donderdagavond a.s.
De delta is duidelijk een klasse hoger/groter dan de andere auto's, echter doordat er mee gestunt wordt (ze willen er snel veel op de weg hebben) zou het net in het budget passen. Grote luxe auto, mooi van binnen, stoelen zitten alleen een beetje raar, zowel ze zitting als de rugleuning zijn net hard opgeblazen balonnen. Nog niet mee gereden dus kan er verder nog weinig over zeggen.

Mini Cooper D
De laatste auto waar we mee gingen rijden was de mini cooper d. Hiervoor moesten we naar de hoofdvestiging van Bert Story in Waardenburg, omdat de vestiging in Nijmegen zich vooral op BMW richt (te kleine showroom). Toevallig was er net de introductie van de nieuwe 7-serie en ik moet zeggen: mooie bak! maar dat terzijde...
De mini cooper D is voorzien van een 110pk diesel motor die toch nog ruim binnen de 20% regeling valt, het beste van 2 werelden dus. Jenna was vooraf over deze auto het meest sceptisch maar "toch maar ff in rijden". Dit bleek zeker geen verkeerd idee te zijn! Toen we in de mini gingen zitten had ik zelf meteen het gevoel "zo moet een auto zijn!", speels ingericht, maar toch met mooie hoogwaardige materialen. De stoelen zitten ook erg goed. Ik werd meteen vrolijk toen ik in de auto zat, en was niet de enige! (en we hadden nog geen meter gereden). Het rijden versterkte het gevoel alleen maar meer, dit is Driving Fun!! Strak sturend, sportief afgeveerd maar niet oncomfortabel. Geen overdreven lichte stuurbekrachtiging (stuurt zelfs vrij zwaar, maar op een prettige manier) en het gevoel dat de auto als een huis op de weg ligt. Het 110pk dieseltje doet zijn werk prima zodat de auto gelukkig niet underpowered voelt. Net als bij de seat hadden we geen lange proefrit nodig om een oordeel te vellen, alleen in dit geval was het oordeel positief, zeer positief zelfs! Dit moet het gewoon worden! Meteen een offerte laten maken door de vriendelijke verkoper die zich gelukkig niets van de sluitingstijd aantrok, nu maar hopen dat de werkgever deze auto goedkeurt. Zo niet, dan misschien toch maar terug naar de Honda- of Alfadealer..... of toch Lancia?

Overigens was de mini verbazingwekkend genoeg de enige auto waarbij ik (1m86) genoeg hoofdruimte achterin had, al werd dat bij de lancia veroorzaakt door het panoramadak (achterbank lancia heeft trouwens een ligstand).

Niels
Auto: Prius+

Re: Verslag proefrit Mito, Civic hybrid, Ibiza en Mini Cooper D

Bericht door Niels » 16 nov 2008, 14:58

Dat wordt nog goed zoeken mocht de mini geen goedkeuring krijgen :hmmm: De vorige Ibiza vond ik nog wel een leuk ding maar de nieuwe kan me echt niet bekoren al is de motor wel een goede partij des te meer omdat de chip voorwaarden prima zijn. Mito is absoluut een mooi karretje maar goed, 90pk...dat ding weegt vast ook iets van 1150kg lijkt me. De Honda zou alleen kans maken als ik het vanuit een financieel oogpunt zou bekijken dus met een leuk apparaat ernaast :wink:

Ayrton moet gewoon ff ervoor zorgen dat het de Mini wordt :banaan:

Knot

Bericht door Knot » 16 nov 2008, 14:59

Zou voor de mini gaan, past denkik het beste.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 16 nov 2008, 15:06

Leuk verhaal Tom.
Ik wist natuurlijk van tevoren al de Mini het best zou rijden :)

Alleen hij zal wel duur zijn in de lease. Zeker als je een paar opties aanvinkt. Bij sommige opties verhoogd ie wel de restwaarde, maar door de opties gaat ie "duur" worden.

Merijn

Bericht door Merijn » 16 nov 2008, 16:12

hehe.. Leuk verslag. Ik wist dat jullie gisteren zouden gaan proefrijden hier en daar, aangezien ik tegenover Jenna zit op het werk. :P

Ik ben erg benieuwd wat het nu uiteindelijk gaat worden, want op het werk verandert ze elk half uur haar keuze. ;) Eerst wil ze zo goedkoop mogelijk rijden (Honda), daarna wil ze zeker de Lancia (die het duurst zal zijn), maar niet veel later moet het dan toch de Mito worden, omdat ie er zo vet uitziet. :-) De Mini is nooit echt een optie geweest, maar ik begrijp dat het ineens 180 graden gedraaid is... Het zal mij benieuwen wat nu de uiteindelijke keus zal zijn! :hmmm:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 16 nov 2008, 22:49

Merijn schreef:hehe.. Leuk verslag. Ik wist dat jullie gisteren zouden gaan proefrijden hier en daar, aangezien ik tegenover Jenna zit op het werk. :P

Ik ben erg benieuwd wat het nu uiteindelijk gaat worden, want op het werk verandert ze elk half uur haar keuze. ;) Eerst wil ze zo goedkoop mogelijk rijden (Honda), daarna wil ze zeker de Lancia (die het duurst zal zijn), maar niet veel later moet het dan toch de Mito worden, omdat ie er zo vet uitziet. :-) De Mini is nooit echt een optie geweest, maar ik begrijp dat het ineens 180 graden gedraaid is... Het zal mij benieuwen wat nu de uiteindelijke keus zal zijn! :hmmm:
Niets is nog zeker natuurlijk, maar de conclusie na de proefritten was iig duidelijk. Had ik ook wel verwacht vooraf, alleen ze moest zelf nog even overtuigd worden :mrgreen: (door de auto, niet door mij)
Wat ik niet verwacht had was dat het verschil zo groot zou zijn! Vond de mini met 110pk diesel zelfs leuker rijden dan de mito met 155pk benzine!

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 16 nov 2008, 23:10

vind de mini heel strak van binnen, ik vraag me alleen af hoe jij op de achterbank past? ik met mijn 2meter pas er echt totaal niet achterin. vind het kwa wegligging wel heel erg lekker,

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 16 nov 2008, 23:14

jarno trulli schreef:vind de mini heel strak van binnen, ik vraag me alleen af hoe jij op de achterbank past? ik met mijn 2meter pas er echt totaal niet achterin. vind het kwa wegligging wel heel erg lekker,
Ben 14cm korter dan jij, misschien dat het daaraan ligt? :mrgreen:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 16 nov 2008, 23:16

Cooper D zou ook mijn goedkeuring wel kunnen krijgen. Helaas is onze company-policy een '2 merkenbeleid', m.a.w. je hebt te kiezen uit 2 modellen (207 of Yaris). Of je blijft met je eigen auto tegen km-vergoeding rijden. Ik rijd dus weer met m'n ex-circuit-starlet :blabla: . Cooper D zou me daar uitkrijgen, 207/yaris niet. Gruwel werkelijk van dat idee.

Grande Punto geen optie?

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 16 nov 2008, 23:23

G Kolkman schreef:Cooper D zou ook mijn goedkeuring wel kunnen krijgen. Helaas is onze company-policy een '2 merkenbeleid', m.a.w. je hebt te kiezen uit 2 modellen (207 of Yaris). Of je blijft met je eigen auto tegen km-vergoeding rijden. Ik rijd dus weer met m'n ex-circuit-starlet :blabla: . Cooper D zou me daar uitkrijgen, 207/yaris niet. Gruwel werkelijk van dat idee.

Grande Punto geen optie?
Wat is de meerwaarde van een Grande Punto tov een mito? Overigens rijd ze nu al in een Grande Punto, beetje verandering is ook wel leuk denk ik (vooral als je naar een langzamere grande punto zou moeten)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 17 nov 2008, 10:08

De mini cooper D is voorzien van een 110pk diesel motor die toch nog ruim binnen de 20% regeling valt, het beste van 2 werelden dus. Jenna was vooraf over deze auto het meest sceptisch maar "toch maar ff in rijden". Dit bleek zeker geen verkeerd idee te zijn! Toen we in de mini gingen zitten had ik zelf meteen het gevoel "zo moet een auto zijn!", speels ingericht, maar toch met mooie hoogwaardige materialen. De stoelen zitten ook erg goed. Ik werd meteen vrolijk toen ik in de auto zat, en was niet de enige! (en we hadden nog geen meter gereden). Het rijden versterkte het gevoel alleen maar meer, dit is Driving Fun!! Strak sturend, sportief afgeveerd maar niet oncomfortabel. Geen overdreven lichte stuurbekrachtiging (stuurt zelfs vrij zwaar, maar op een prettige manier) en het gevoel dat de auto als een huis op de weg ligt. Het 110pk dieseltje doet zijn werk prima zodat de auto gelukkig niet underpowered voelt. Net als bij de seat hadden we geen lange proefrit nodig om een oordeel te vellen, alleen in dit geval was het oordeel positief, zeer positief zelfs! Dit moet het gewoon worden!
Hehe.. ik wist ook de uitslag al bij het lezen van de topic.. Blijft leuk spul die Mini's en even langs http://www.minispeed.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en je heb 140pk in je diesel met ruim 300nm dan wordt het helemaal leuk! :D En zeker omdat dat slechts €325,- kost.. kijk anders ook even op de http://www.newminiclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 nov 2008, 10:33

Tom van H. schreef:
G Kolkman schreef:Cooper D zou ook mijn goedkeuring wel kunnen krijgen. Helaas is onze company-policy een '2 merkenbeleid', m.a.w. je hebt te kiezen uit 2 modellen (207 of Yaris). Of je blijft met je eigen auto tegen km-vergoeding rijden. Ik rijd dus weer met m'n ex-circuit-starlet :blabla: . Cooper D zou me daar uitkrijgen, 207/yaris niet. Gruwel werkelijk van dat idee.

Grande Punto geen optie?
Wat is de meerwaarde van een Grande Punto tov een mito? Overigens rijd ze nu al in een Grande Punto, beetje verandering is ook wel leuk denk ik (vooral als je naar een langzamere grande punto zou moeten)
Weinig meerwaarde, alleen de bijtelling zal lager zijn lijkt me omdat de GP goedkoper is. Ik heb zelf een Grande Punto en heb laatst proefgereden in een Mito (155 pk). Ik vond de Mito maar weinig meerwaarde bieden boven mijn GP. Sowieso dezelfde motoren, dezelfde platform en ook verdacht veel overeenkomende knoppen in het interieur. Ik liet 'em mooi staan. Wel mooie auto maar het design begint me nu al te vervelen. Geen lange houdbaarheidswaarde denk ik.

De Seat is butt-ugly en saai, de Civic is voor oude mannetjes en advocaten :) dus blijft over: de Mini. Daar ging ik 100% zeker voor, rijdt zo fantastisch, daar kan geen Grande Punto of Mito aan tippen. Met de diesel Mini heb ik nog niet gereden (wel alle benzine Mini's) maar neem aan dat de wegligging even goed is. Chipje erop idd en gaaaaaaaan. Nog een groot pluspunt: de afwerking en bouwkwaliteit van de Mini zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan de Alfa. Als de Alfa net zo slecht inelkaar zit als mijn Grande Punto qua interieur, dan staat je nog wat te wachten. Mijn auto bevalt me verder goed maar ik wordt helemaal gestoord van de rammels in het interieur. :roll: Auto van een jaar oud en het ding kraakt alsof hij er een half leven op heeft zitten. Dashboard vreemd genoeg rammelvrij maar de interieurdelen achterin kraken en piepen dat het een lieve lust is. Zal met de Alfa niet veel beter zijn vrees ik. En de Mini zit natuurlijk in het 20% bijtellingstarief, ook niet geheel onbelangrijk.

Simpele keus dus. :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 17 nov 2008, 10:53

Altijd leuk, auto's bekijken om er ook daadwerkelijk 1 te kopen/leasen.

Maar Tom en Jenna, ik heb een algemene vraag over de diverse verkopers. Aangezien het een auto voor Jenna moet worden vraag ik me af of Jenna als gesprekspartner werd gezien door de verkopers of dat ze gaandeweg toch met Tom "om de tafel" zaten i.p.v. met Jenna ...

Zaterdag had de verkoper van de Honda-dealer in Hengelo net op tijd in de gaten dat hij een serieuze en helaas voor hem zeer goed ingelichte potentiële koper voor zich had. Een maat van me is namelijk aan het kijken voor een Civic Type S. Net voordat we zoiets hadden van laat maar, je weet er geen zak van, kwam hij tot inzicht dat zijn blabla verhaal de plank totaal missloeg. Hij gaf toe dat zijn kennis te kort schoot en dat hij even bij een collega in Almelo ging informeren.
Het onzingeblaat wat sommige verkopers kunnen uitkramen slaat werkelijk alles. Vaak hebben ze geen benul van de producten die ze verkopen. Slechts enkele positive uitzonderingen daargelaten.

SteV6

Dutch

Bericht door Dutch » 17 nov 2008, 11:00

Wouter81 schreef:Als de Alfa net zo slecht inelkaar zit als mijn Grande Punto qua interieur, dan staat je nog wat te wachten. Mijn auto bevalt me verder goed maar ik wordt helemaal gestoord van de rammels in het interieur. :roll: Auto van een jaar oud en het ding kraakt alsof hij er een half leven op heeft zitten. Dashboard vreemd genoeg rammelvrij maar de interieurdelen achterin kraken en piepen dat het een lieve lust is.
[off-topic]
Da's nuttige informatie. Ik moet gaan overwegen wat de opvolger van de Fiesta ST wordt (maar ook óf er een opvolger komt) en de GP Abarth stond op mijn lijstje. Maar aangezien de Fietstas op dezelfde manier rammels en kraken vertoont (niet het dashboard, wel de rest) en ik daar ook behoorlijk simpel van wordt, zou ik met de GP Abarth weinig vooruitgang op dat vlak boeken. Hmm.
[/off-topic]

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 nov 2008, 11:09

[offtopic]
@ Dutch: is zeker een punt van overweging. Het kan best zijn dat de auto's onderhuids wel verbeteren dus misschien is de GP van nu beter dan die van een jaar terug. Ik had daarvoor ook een GP (was verkeerd geleverd, paar maand in gereden) en die had weer andere problemen, daar klapperde de voorwielophanging in notime op slecht wegdek. Dat heb ik met de huidige GP niet meer. Het rare is... het dashboard is kraakvrij maar de interieurdelen achterin kraken echt behoorlijk op matig wegdek. Vooral ook bij haakse bochten of een drempel ietwat schuin over, dan is het net alsof de auto tordeert. Zal 'ie ook wel doen maar ik heb dan wel m'n twijfels over de algehele stijfheid van het ding. Auto heeft nu 37.000 gedraaid en het gekraak begon al na zo'n 20.000, moet niet kunnen vind ik.

Voordeel is dat je heel veel voor relatief weinig krijgt (bijna full options auto voor zo'n 19.000 euro) maar je merkt ook wel gelijk waarop bespaard wordt. Dat de bovenkant van het dashboard van hard plastic is interesseert me niet maar die rammels zorgen wel voor een matige kwaliteitsbeleving en dat vind ik jammer. Lijkt me ook niet nodig, beetje vilt ertussen vanuit de fabriek en het is al een stuk beter. Denk dat ik dat nu zelf maar es moet gaan doen.

Dit alles is ook mijn angst bij de MiTo, aangezien een groot deel van de onderdelen identiek zijn. In een test ergens las ik ook al dat men de eerste rammel hoorde. Dan weet ik wel weer genoeg.

Je zult wel niet in de buurt wonen, anders kom je maar even langs om in de mijne te sturen (is nu ongeveer even snel als een Abarth). Verder goed karretje, bevalt me verder wel goed.
[/offtopic]

Dutch

Bericht door Dutch » 17 nov 2008, 11:20

Nee, niet echt in de buurt (Amsterdam), maar ik hou 't zeker in gedachten... :D

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 17 nov 2008, 19:20

Vind zelf de grande punto mooier, en ging er stilzwijgend vanuit dat ie ook goedkoper zou zijn. Plus dat daar de kinderziekte's wel uit zullen zijn, maar als ze platform delen zal dat bij de mito wel niet heel anders zijn. Succes met kiezen Jen :mrgreen: .

steve smith

Bericht door steve smith » 17 nov 2008, 23:41

Heb laatst dagje met CooperD rondgecrosst als vervangende auto (voor M5T :roll: ). Is een stuk vlotter dan ik dacht, je kan er echt als een hooligan mee gooien en smijten. Not that I'd ever do that off course....

Wat trouwens wel iets is om op te letten, de gewone Minitjes (non S/GP/JCW) rijden een heel stuk beter op de standaard 15" balonnen dan op 17"

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 nov 2008, 09:22

Wat vond Jenna zelf :wink:

Niels

Bericht door Niels » 18 nov 2008, 09:38

Wat maakt dat nou uit :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 nov 2008, 09:52

Da's ook weer zo :whistle:

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 18 nov 2008, 11:58

Jenna vond zelf ook nog wel wat hoor :lol: Had alleen nog geen tijd gehad een uitgebreide reactie te plaatsen.
Maar bij deze:

Alfa MiTo
Op het eerste gezicht een hele knappe wagen. Leuk bakkie, en Italiaans ontworpen dus gewoon mooi vind ik. Helaas viel het interieur wel tegen (plastic, cheap afgewerkt en de pook in de sport versie zag er uit alsof hij custom made door 50 cent himself gedesigned was). Ook had het contact een speling vanjewelste en als je het stuur wat verder naar voren trok zat daar een flap leer wat Tom nog strategisch probeerde “in te tucken” in het dashboard maar helaas..tevergeefs. Dit is echt ZO jammer :| Valt bij mij een beetje onder de categorie: gemiste kans. :?
Maar goed, de rijervaring maakte dit dan weer deels goed. Zoals bekend hadden we de 155pk benzine editie mee en dat wil natuurlijk wel! Ook was het verschil tussen de drie “standen” duidelijk te merken. Voor mij zou 24-7 op dynamic staan, lmfd.
Helaas heb ik dus geen indruk kunnen krijgen van hoe de 1.3 diesel zou rijden omdat deze nog niet beschikbaar is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de GP met 130 pk'tjes uitermate verwend ben en dat het dus zwaar tegen gaat vallen als ik nu in een tragere auto zou moeten gaan rijden.
Zeker de MiTo nodigt uit tot sportief rijgedrag en als dit dan niet gaat, zal dit voor mij een hoop frustraties op gaan leveren.

Dan misschien toch maar voor comfort gaan?

Zo komen we uit bij de tweede proefrit, in de Civic Hybrid. Ongeacht het feit dat ik waarschijnlijk onterfd wordt als ik aan kom rijden met een hybrid ben ik er toch maar in gaan rijden.....echt, wat een spaceship. Ik miste helaas de knop met warp speed modus….
Deze auto viel me verder wel 100% mee (ik had er ook niets van verwacht). Hij trekt ook best snel op. Alleen het invoegen op de snelweg maakt een hels kabaal. Het feit dat het een automaat is is aan de ene kant wel heeeel lekker maar aan de andere kant word ik er misschien wel lui van :nah:
Een extra dimensie was trouwens de aardige verkoper die mij aan een kruisverhoor onderwierp over van alles en nog wat en alles gewèldig vond…NOT.
Al met al blijft dit toch een optie voor mij, als ik hiervoor zou kiezen zou ik puur kiezen voor toch cheap qua bijtelling, maar wel de mogelijkheid tot full option. Mooi vind ik hem ook niet echt, maar ook niet lelijk en hij is wel zakelijk. En brengt je van A naar B met redelijk wat comfort. Tevens zou het eigenlijk beter voor mij zijn, want ik ga gewoon zo lekker rustig rijden van deze auto. Wat voor mij weer niet zo slecht is denk ik dan.

Dat brengt mij bij de derde proefrit in de nieuwe Seat Ibiza SC sport.
Deze auto was mij aangeraden door een kennis, die heeft deze auto gekozen in het limoen groen (ook niet mijn smaak).
En tja, wat moet ik erover zeggen. Ik was er snel klaar mee. Gewoon niet mijn ding. Het rijdt gewoon en brengt je van a naar b. Voelde als een boodschappenauto. Maar ja, de supermarkt zit om de hoek dus dat doen ik nog altijd te voet.

Tussendoor inderdaad nog even een tussenstop gemaakt om de nieuwe Lancia Delta te bewonderen. Echt wàt een auto is dat zeg. :shock: Kwestie van smaak maar ik vind hem super. Hij stond full option in de two-tone kleur in de showroom te schitteren. Ongeacht wat Tom zegt, ik merkte niets van de stoel, die zat wat mij betreft prima ;)
Hij leek wel groot, later ook nog een andere in het zwart gezien tussen een aantal andere auto’s en dan lijkt hij opeens een stuk kleiner.
Dit is ook nog steeds een optie, normaal gesproken zou deze buiten het budget vallen maar ING car lease heeft nu een turbodeal waardoor dit toch tijdelijk mogelijk is met mijn budget :banaan:
Mijn nieuwe collega is ook zéér onder de indruk van deze auto en gaat waarschijnlijk voor de Delta.
Ik kijk zelf dan ook erg uit naar overmorgen om daar even een stukje in te gaan sturen.
More to follow!

En dan natuurlijk last but not least! De Cooper D.
Mijn persoonlijke favoriet. Vroeger was dit mijn nr. 1 car om later als ik groot ben (ehm, volwassen dan) te hebben omdat ja welke vrouw houdt nu niet van de mini?? Ik had er eigenlijk niet teveel van verwacht omdat hij redelijk klein is. Maar daar ben ik toch even héél hard op teruggekomen. Hij rijdt gewoon als een dijk. Het is een mini. Nuff said.
Ook vond ik het feit dat dit de enige auto was waar Tom zijn hoofd niet stootte tegen het dak op de achterbank best grappig.
Wat ik wel een nadeel vind is dat er zo weinig standaard in zit, dat als je hem samen gaat stellen je binnen no-time aan een redelijk hoge prijs zit. Tevens heb je de keuze uit twee optiepakketten (pepper en chili) maar hier zitten ook weer zaken in die persoonlijk weer niet nodig heb. Wat weer wel leuk is zijn alle opties en kleurtjes, stikseltjes etc etc..je kunt die auto blíjven customizen. Gevaarlijk voor de portemonnee maar wel leuuuuk.

@steve: heb je ook ervaring met de 16”? Die zitten namelijk standaard in het chili pakket waar ik mee bezig ben.

Dus een conclusie heb ik nog niet echt. Er zijn nog meerdere opties open. En natuurlijk ga ik ook nog een rondje in de Delta rijden! :D :df:

allen

Bericht door allen » 18 nov 2008, 12:11

Leuk om nog eens de mening van diegene te zien die er daadwerkelijk in moet rijden straks. :mrgreen:

Voor 100% rijplezier zou ik denk zonder nadenken de mini pakken. Heb al meermalen een mini gereden en zelfs de 'one' had ik kwa sturen al lol mee. Kwa vorm vind ik hem echter net ff te vrouwelijk, voor Jenna geen probleem lijkt me. Die nieuwe Lancia oogt imho echt wonderschoon. Vooral in wit. Of het rijplezier heeft, geen idee. Maar ben benieuwd.

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 18 nov 2008, 12:50

allen schreef:Leuk om nog eens de mening van diegene te zien die er daadwerkelijk in moet rijden straks. :mrgreen:

Voor 100% rijplezier zou ik denk zonder nadenken de mini pakken. Heb al meermalen een mini gereden en zelfs de 'one' had ik kwa sturen al lol mee. Kwa vorm vind ik hem echter net ff te vrouwelijk, voor Jenna geen probleem lijkt me. Die nieuwe Lancia oogt imho echt wonderschoon. Vooral in wit. Of het rijplezier heeft, geen idee. Maar ben benieuwd.
Ik vind eigenlijk stiekem de Delta in het (Ron) Burgundy red het mooiste.
Als ik erin gereden heb plaats ik nog wel even een reactie :)

Niels

Bericht door Niels » 18 nov 2008, 12:52

Ik ben benieuwd naar de Delta t.o.v. de Alfa. Beide erg mooi om te zien imho :wink:

Plaats reactie