Taalgebruik

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Xave30

Re: Taalgebruik

Bericht door Xave30 » 17 nov 2008, 10:48

Noog een (voordat dit draad mogelijk op slot gaat).... een "t" achter alles. -> bumpert, racert etc

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 17 nov 2008, 10:51

Zeikert :jenna:

allen

Bericht door allen » 17 nov 2008, 10:51

Ruben, terug in je mand. En snel! :mrgreen:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 17 nov 2008, 10:54

Over het taalgebruik is al flink wat gezegd en wat mij betreft mag het ook wat netter.

Mijn ergernis: de middelvinger smiley.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2008, 11:14

Ar schreef:Over het taalgebruik is al flink wat gezegd en wat mij betreft mag het ook wat netter.

:fy:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 nov 2008, 11:15

Maurice Graber schreef:
Ar schreef:Over het taalgebruik is al flink wat gezegd en wat mij betreft mag het ook wat netter.

:fy:
+1

:)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 17 nov 2008, 11:25

Weet je wat je dan moet doen: "Schakel smilies uit" aanvinken. 8)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 nov 2008, 12:18

Kortom: IK vind de middelvingersmiley(die ik heel soms ook gebruik ja :oops: ) HARDER aankomen dan GVD etc.

Food for thought?

Een middelvinger opsteken in 't verkeer en ik ben razend, serieus. Daar kan geen vloek of scheldwoord bij mij tegenop. Mijn probleem, dat weet ik. Zoals Dexter al zei:Het is maar bij wie het op een manier overkomt. En bij mij komt 't vaak irritant over, ook op andere fora. Heb ik 'n hekel aan...serieus.

Dus:geen 'gvd' en ook geen middelvingersmiley dan.

Of beide wel. Ruben laat al zien dat ie net zo hypocriet is als wij dus.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 17 nov 2008, 12:21

Zielig

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2008, 12:35

? als dat woord voor mij bestemd is, is dat woord veelzeggender dan gvd etc. en op de man spelend. Ik zeg ook niet dat M@rcel en Ruben zielig zijn/doen omdat zij zich irriteren aan 'gvd'etc.

Hou dan aub iedereen in z'n waarde. Bij de één komt dit hard aan en bij de ander dat.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2008, 13:47

Ar schreef:Zielig
In het kader: een geintje moet kunnen toch?

Beetje nuanceren Ar, je moet je niet meteen zo aanstellen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 nov 2008, 13:56

Robin,

Ook gewoon "gvd wat een geile bak heeft u" als een potentiele maar onbekende klant zijn uiterst zeldzame Porsche 959 voor je zaak zet, en eventjes bij je naar binnen komt lopen om een Patek te passen?

Zeg ajb ja :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2008, 14:00

M@rcel schreef:Robin,

Ook gewoon "gvd wat een geile bak heeft u" als een potentiele maar onbekende klant zijn uiterst zeldzame Porsche 959 voor je zaak zet, en eventjes bij je naar binnen komt lopen om een Patek te passen?

Kom op, wat denk je zelf.

Is dat te vergelijken met een stevige drift trekken en daar trots op te zijn of af en toe taalgebruik hier op een INTERNETFORUM? (met de nadruk op) We drinken hier geen theekransjes of wel?

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2008, 14:04

M@rcel schreef:Robin,

ALS de man een 959 heeft en bij mij een Patek wil passen(ik ben geen dealer) zeg ik idd gvd etc :mrgreen:

M@rcel, ik vloek niet in m'n winkel en ook niet tegen klanten, wat denk jij dan?In m'n vrije tijd soms, maar niet constant. En nee het boeit me niet(meer) of ik daarmee mensen zou krenken, die tijd heb ik gehad. Ik zeg wat ik zeg en met reden ook irl. En dat is niet altijd van dik hout zaagt men planken. In m'n IVA tijd 16 jaar terug koos de IVA MIJ, ja MIJ om op de Autorai voor de IVA in de stand potentiele leerlingen/klanten/studenten te lokken: omdat ik zo representatief was en leuk kon lullen/sympathiek overkwam. Geloof 't of niet.

Nu zijn we dus een tijd verder en met mijn 'zgn 'goedheid' en sympathie is door een klein aantal mensen een loopje genomen, de wereld is veranderd, we hebben 'wat dike shit meegemaakt' en dus ben ik ook veranderd, misschien niet ten goede, voor 'n aantal, maar so be it. Ik ben dus de laatste 8 jaar assertief tot en met geworden. Werkt vaak prima, maar soms ook niet. Door mijn enthousiasme red ik mezelf. Daar hoort soms vloeken bij. En niet om te irriteren, maar om me te uiten.

En nu heb ik me in deze post erg vulnerable(sorry Hugo) opgesteld. Maakt niks uit. Geef me er maar van langs. Hangen zal je. :twisted:

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2008, 14:07

Maurice snapt 't.
:banaan:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 nov 2008, 14:17

Nou Maurice,

Leg jij me dan maar eens uit waarom ik me op dit forum ineens anders zou moeten gedragen?
Maak ik indruk als ik vloek ipv een ander woord gebruik om mijn emotie te tonen? Maak ik een statement door bv. gvd wat mooi te tikken?

We lopen hier allemaal te gillen als een zogenaamde aso in het verkeer schijt aan alles heeft. Als een puber z'n zitplek niet beschikbaar stelt aan een oudere in de tram, als Marokkaantjes schreeuwen dat je vrouw en dochter een hoer zijn....dat noemen we dan verloedering.
Dat is het in mijn ogen ook, maar ik vind vloeken en ziektes noemen ook een vorm van verloedering, ook al is het hier in bijna alle gevallen "grappig" bedoeld.
Laatst gewijzigd door M@rcel op 17 nov 2008, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2008, 14:20

M@rcel, jij bent mij niet en ik jou niet. De voorbeelden die jij noemt deel ik niet echt met je...sorry(gemeend)

Dat in die tram, ik zou gek zijn. Ik betaal zat belasting en OV is duur, ben ook geen puber maar 38 Opbokke ouwe(serieus), zeiden ze een aantal maanden tegen mij notabene op een parkeerplaats. ...tja.
En die Marokkaantjes:Wen er maar aan.Is moeilijk, maar gaat zo.

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2008, 14:24

Je wint de oorlog niet met vriendelijk doen/blijven, daaar is deze wereld te complex voor en heeft mij van de wal in de sloot geholpen zo'n 10 jaar terug, M@rcel.

De aanval is de beste verdediging in de maatschappij anno nu.

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2008, 14:26

M@rcel ik geloof dat jij bij BMW dealer werkt he? Maar toch niet in de verkoop, of wel? Ik zat en zit dus in de verkoop, al jaren. Dan krijg je dus dit soort assertiviteit mee door de dingen die je 'meemaakt'met (potentiele)klanten, situaties en bedrijven. Anders hou je jezelf niet staande, is mijn beleving....

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2008, 14:29

post 5019(postwhore.com)

Zal ff de boot uitlaten.

Gr
Dr Jekyll aka Mr Hyde(klopt ook nog bij mij, ben ook nog Tweelingen sterrebeeld)

:angel: :twisted:

PeterB

Bericht door PeterB » 17 nov 2008, 14:31

Deze lezerd vind dit een verdomd leuk draadje...

Significant betere, en ook vol met agrivatie geschreven teksten, te gek leesvoer in me auto...

Shake it, baby......

Zo, ik ga nog ff de S poetsen, da's ook zoiets....... :hosanna:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 nov 2008, 14:37

Robin schreef:Je wint de oorlog niet met vriendelijk doen/blijven, daaar is deze wereld te complex voor en heeft mij van de wal in de sloot geholpen zo'n 10 jaar terug, M@rcel.

Exact mijn idee. De wereld is hard, in zat landen slaan ze elkaar constant de hersens in dus als het enige waar we ons hier druk om maken enkele incidentele scheldwoorden zijn op een forum, dan betekent dat naar mijn altijd bescheiden mening dat het er verdomd (sorry) goed voorstaat. Ik ken maar weinig forums (en ik heb er een hoop gezien) waar men zo respectvol met elkaar omgaat als hier.

Maar goed, ik heb mijn topictitel al aangepast naar een meer historisch correcte uitdrukkingsvorm. :) http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=12738" onclick="window.open(this.href);return false;

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 nov 2008, 14:41

Robin schreef:Je wint de oorlog niet met vriendelijk doen/blijven, daaar is deze wereld te complex voor en heeft mij van de wal in de sloot geholpen zo'n 10 jaar terug, M@rcel.

Maar wat heeft dat nu met een stukje respect, o.a dmv taalgebruik te maken?

Nogmaals...toen je in dat filmpje zat te vloeken, stoorde ik mij daar helemaal niet aan. Het was achter mijn beeldschermpje al supermooi om André zo dwars te zien gaan, laat staan dat ik er live bij zou zijn geweest?
Maar die manier van emoties uiten is hier door een aantal forumleden geadopteerd en dat stoort me toch.

Afgelopen weekend liep ik de Bijenkorf in. Loop door zo'n trage draaideur...en hoor achter mij een vrouw in plat Haags roepen...."kunnen de gvd geen normale deuren plaatsen?"
Lekker voorbeeld voor dat kind wat ze bij zich had. :roll:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 nov 2008, 14:46

Mee eens met je voorbeeld Marcel maar zoveel kinderen komen hier niet op DF lijkt me. :) Ik heb ook een kind van 7 maand, daar gebruik ik inderdaad ook geen scheldwoorden bij in de buurt. Gebruik ze hier incidenteel wel. Ofwel uit enthousiasme (gvd wat een mooie drift!), ofwel om mijn afschuw te uiten (misbruikt/mishandeld kind), puur uit emotie dus. Mijn gevoel zegt op dat moment ook 'gvd' dus dan post ik het ook zo. Dan gebruik ik geen 'potjandorie wat een schavuit'. Ziektes gebruik ik nooit (kanker dit of dat).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2008, 14:57

Ik rook niet..................................

maar nu pak ik een dikke sigaar...................................en blaas vergenoegzaam wat wolken over deze doorgedraaide wereld ( En die Matthijs van Nieuwkerk moet opbokken :wink: )

Gesloten