Heb even een paar foto's bijgevoegd wat ik zelf zie als de mooiste en meest ideale verlaging voor mijn M3. Zou niet weten hoeveel cm verlaagd deze is, maar zullen vast wel een paar kenners hier zitten die het wel weten.
Verlagingsveren E36 M3
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Verlagingsveren E36 M3
Kan iemand mij adviseren welke verlagingsveren ik het beste kan monteren op de standaard M3 schokbrekers?? Ik rij er elke dag mee, dus het moet absoluut niet al te stug zijn. Hij hoeft ook niet extreem laag (niet dat dat gaat met orgi schokbrekers).
Heb even een paar foto's bijgevoegd wat ik zelf zie als de mooiste en meest ideale verlaging voor mijn M3. Zou niet weten hoeveel cm verlaagd deze is, maar zullen vast wel een paar kenners hier zitten die het wel weten.






Heb even een paar foto's bijgevoegd wat ik zelf zie als de mooiste en meest ideale verlaging voor mijn M3. Zou niet weten hoeveel cm verlaagd deze is, maar zullen vast wel een paar kenners hier zitten die het wel weten.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Verlagingsveren E36 M3
Paging Bert !!! 

-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Verlagingsveren E36 M3
Bert gaat vanaf nu 1 euro voor al zijn gegeven adviezen vragen.Mtechnik schreef:Paging Bert !!!

Daar aan denkende, moet ik hem nog wel een euro of 25

-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Re: Verlagingsveren E36 M3
Hahahaha hij is sowieso de E36 goeroe....waar blijf je Bert??? 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Verlagingsveren E36 M3
hugo schreef:
Bert gaat vanaf nu 1 euro voor al zijn gegeven adviezen vragen.![]()
Daar aan denkende, moet ik hem nog wel een euro of 25

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Verlagingsveren E36 M3
LOL.
Simpel antwoord eigenlijk. Die hoogte zoals op dat plaatje ga je niet voor elkaar krijgen zonder aan schroefsets te beginnen etc. Ja het kan wel maar dan rijd het voor geen meter zeker niet op standaard fietspompen.
Die auto staat denk ik ongeveer even hoog als mijn auto's, waarvan er bij mij 1 op Eibach schroefpoten + Eibach stabi's staat en de andere op Intrax racedampers.
Als je wat lager wilt dan pakken de meesten gewoon een setje Eibach of H&R veren maar dan kom je niet zo laag als die blauwe. BMW heeft zelf de M3 al iets lager gemaakt natuurlijk dus heel veel verlagen zit er al bijna niet meer in, als ik die van mij op -60mm zet dan is dat al superlaag.
Simpel antwoord eigenlijk. Die hoogte zoals op dat plaatje ga je niet voor elkaar krijgen zonder aan schroefsets te beginnen etc. Ja het kan wel maar dan rijd het voor geen meter zeker niet op standaard fietspompen.
Die auto staat denk ik ongeveer even hoog als mijn auto's, waarvan er bij mij 1 op Eibach schroefpoten + Eibach stabi's staat en de andere op Intrax racedampers.
Als je wat lager wilt dan pakken de meesten gewoon een setje Eibach of H&R veren maar dan kom je niet zo laag als die blauwe. BMW heeft zelf de M3 al iets lager gemaakt natuurlijk dus heel veel verlagen zit er al bijna niet meer in, als ik die van mij op -60mm zet dan is dat al superlaag.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Re: Verlagingsveren E36 M3
Hmm ok. Het zit namelijk zo...ik kan nu toevallig van een maat van me een setje Rial Daytona velgen voor een erg zacht prijsje overnemen, wat ik dus zeker ga doen. Probleem is dat ik op het moment geen zin heb om +1000 euro aan een goede schroefset uit te geven. Ik ga op mezelf wonen, wil mn motorrijbewijs halen en heb nog andere dingen die even voorgaan. Moet even prioriteiten stellen helaas.
Ik wil het ding er dus iig enigzins toonbaar uit laten zien met de Rial Daytona velgen...want vooral voor ziet het nu echt niet uit, is net een 4x4 man
Dus als hij bv voor al 2.5cm omlaag kan en achter 1.5-2.0cm dan ben ik tot over een tijdje blij. Voor de zomerperiode komt er sowieso een schroefsetje op (en nog wat ander leuk spul!)
Ik wil het ding er dus iig enigzins toonbaar uit laten zien met de Rial Daytona velgen...want vooral voor ziet het nu echt niet uit, is net een 4x4 man

-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: Verlagingsveren E36 M3
Eibach pro-kit beantwoordt aan bijna al je eisen!

Trouwens, als je volgende zomer toch een schroefsetje wil kopen, wacht dan toch ff man... 250 euro uitgespaard die je toekomstig schroefkitje kan uitgeven 8)
Trouwens, als je volgende zomer toch een schroefsetje wil kopen, wacht dan toch ff man... 250 euro uitgespaard die je toekomstig schroefkitje kan uitgeven 8)
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Re: Verlagingsveren E36 M3
Neem aan dat jij dus de Eibach Pro kit hebt...ziet er erg goed uit zo. Die 250 euro heb ik daar graag voor over...ik vind het er nu echt totaal niet uitzien! Ben je er tevreden over qua wegligging etc?? Had ook even je topic bij post je auto bekeken voor meer foto´s, maar zie dat jij ook de Bilstein B8 dempers hebt. En er staat Eibach veren -30mm?? D8 dat de Eibach veren voor -25mm waren en achter -15mm...Apex levert wel -30mm voor en achter voor de M3 of zit ik hier fout 

-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: Verlagingsveren E36 M3
Inderdaad ja, Bilstein B8 en Eibach. Kan zijn dat die verlaging is zoals je zegt (-2.5 en -1.5).
Op mijn compact vroeger was het -3 cm rondom met Eibach. Ik denk dat die gedachte nog een overblijfsel is van vroeger, nu besef ik het pas
Deze combinatie is het beste waarmee ik ooit gereden heb. Verhouding comfort/sportiviteit unbeatable!
Ik heb vroeger ook nog een schroefkit gehad van Weitec (op de compact, stond echt wel HARD) en Eibach met Koni dempers. Bilstein is toch een ander niveau. En levenslange garantie, waar ik (helaas) al tweemaal gebruik heb van gemaakt. Rechterdemper achteraan was gewoon kapot, leeg, dempte nix meer. In garantie laten vervangen (waren twee jaar oud). Uiteindelijk gemaakt. Ik rij m'n dealer buiten en ik merk dat de andere kant plots niet meer dempt
Direct terug binnen gerold, ook direct vervangen 
Op mijn compact vroeger was het -3 cm rondom met Eibach. Ik denk dat die gedachte nog een overblijfsel is van vroeger, nu besef ik het pas

Deze combinatie is het beste waarmee ik ooit gereden heb. Verhouding comfort/sportiviteit unbeatable!
Ik heb vroeger ook nog een schroefkit gehad van Weitec (op de compact, stond echt wel HARD) en Eibach met Koni dempers. Bilstein is toch een ander niveau. En levenslange garantie, waar ik (helaas) al tweemaal gebruik heb van gemaakt. Rechterdemper achteraan was gewoon kapot, leeg, dempte nix meer. In garantie laten vervangen (waren twee jaar oud). Uiteindelijk gemaakt. Ik rij m'n dealer buiten en ik merk dat de andere kant plots niet meer dempt


-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Re: Verlagingsveren E36 M3
De M3 is van zichzelf uiteraard al wat lager, kan heel goed kloppen dat een compact en overige coupe modellen wel een 30mm verlaging hebben met de eibach veren. Weet wel dat Apex veren levert die voor en achter een 30mm verlaging geven...maar vooral achter hoeft hij lang niet zo laag! Denk dat de eibach veren met 25 en 15 voor mij perfect zijn. Heb ook nog wat liggen zoeken op internet en ben er meerdere tegenkomen die met standaard dempers en andere veren rijden...
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: Verlagingsveren E36 M3
Jaja, zeker te doen op standaarddempers! 

-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Re: Verlagingsveren E36 M3
En is hij dan ook net zo laag als die van jou? Of zijn die B8 dempers op zichzelf al korter en maakt het alsnog verschil uit?
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: Verlagingsveren E36 M3
Die dempers zijn korter, maar het zijn de veren die de rideheight bepalen 
Die van jouw hangt dan net zo laag als de mijne.

Die van jouw hangt dan net zo laag als de mijne.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Rogerb en 4 gasten