Porsche begint waar BMW ophoud
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Porsche begint waar BMW ophoud
De stelling : Porsche begint waar BMW ophoud, maw als je klaar bent met BMW ben je rijp voor een Porsche?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
BMW blijven personenauto's met een sportief imago, en enkele sportieve uitvoering, die door de marketingafdeling gelieerd worden met BMW in de autosport. Het gat tussen motorsport en ///Marketing word echter steeds groter
Voordeel t.o.v. Porsche is dat je anoniem in een snelle versie kunt rijden.
Porsche staat in mijn beleving dichter bij de autosport, auto's kunnen beter tegen track use, zijn minder praktisch, en meer op sportief gebruik geënt. Maar ook hier vergroot marketing de kloof tussen motorsport en straatauto. Denk echter dat de package van Porsche sportief gebruik en betrouwbaarheid combineert, dit in tegenstelling tot de Italiaanse waar die te koop is. Een Porsche is ook een goede daily driver.
Michel

Porsche staat in mijn beleving dichter bij de autosport, auto's kunnen beter tegen track use, zijn minder praktisch, en meer op sportief gebruik geënt. Maar ook hier vergroot marketing de kloof tussen motorsport en straatauto. Denk echter dat de package van Porsche sportief gebruik en betrouwbaarheid combineert, dit in tegenstelling tot de Italiaanse waar die te koop is. Een Porsche is ook een goede daily driver.
Michel
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Twee jaar geleden had ik hier meteen ja op geantwoord, zonder een seconde bij na te denken.
Nu denk ik van niet, sowieso moet je de M'etjes (M3) van BMW met Porsches gaan vergelijken.
Standaard 911 legt het dan gewoon af imho, dus kom je bij een GT3 uit.
Zeker meer sportauto dan een M3, maar ook veel compromislozer.
Geen achterbank, niet comfortabel, weg relatieve anonimiteit in het verkeer.
Wat overblijft is misschien een 25% betere circuitauto maar 75% minder bruikbare straatauto. Zo bezien denk ik eerder dan je van een M3 uit doorgroeit naar meerdere auto's, snel groot en comfortabel voor dagelijks gebruik en het gezin (RS4, Volvo R station, C AMG misschien, M5 als je bij BMW wil blijven) en een speciaal geprepareerde auto voor trackdays of echt racen.
Een M3 is het laatste (beste) compromis voordat je over moet op meerdere auto's imho, een Porsche is dat niet.
Nu denk ik van niet, sowieso moet je de M'etjes (M3) van BMW met Porsches gaan vergelijken.
Standaard 911 legt het dan gewoon af imho, dus kom je bij een GT3 uit.
Zeker meer sportauto dan een M3, maar ook veel compromislozer.
Geen achterbank, niet comfortabel, weg relatieve anonimiteit in het verkeer.
Wat overblijft is misschien een 25% betere circuitauto maar 75% minder bruikbare straatauto. Zo bezien denk ik eerder dan je van een M3 uit doorgroeit naar meerdere auto's, snel groot en comfortabel voor dagelijks gebruik en het gezin (RS4, Volvo R station, C AMG misschien, M5 als je bij BMW wil blijven) en een speciaal geprepareerde auto voor trackdays of echt racen.
Een M3 is het laatste (beste) compromis voordat je over moet op meerdere auto's imho, een Porsche is dat niet.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Verhaal peter pakt de koe bij de hoorns.
ik wou ook doorgroeien naar een GT3 lang over nagedacht 2 x proef gereden. Maar kan me er niet toe zetten.
Te opzichtig.
De balans staat me niet aan.
Onderdelen niet te betalen is 4 x zo duur als bmw.
Verzekering premies liegen er niet om.
Klasse 5 alarm systeem met 15 abonnementen erbij. Bah.
Geen dagelijkse auto.
Als ik dan zo n 4 deurs wttc auto zie op zandvoort dan trekt dat me veel meer dan porsches. Ik ben gewoon toerwagen liefhebber en hou niet van sport auto s. ala porsche lambo s ferrari s etc.

ik wou ook doorgroeien naar een GT3 lang over nagedacht 2 x proef gereden. Maar kan me er niet toe zetten.
Te opzichtig.
De balans staat me niet aan.
Onderdelen niet te betalen is 4 x zo duur als bmw.
Verzekering premies liegen er niet om.
Klasse 5 alarm systeem met 15 abonnementen erbij. Bah.
Geen dagelijkse auto.
Als ik dan zo n 4 deurs wttc auto zie op zandvoort dan trekt dat me veel meer dan porsches. Ik ben gewoon toerwagen liefhebber en hou niet van sport auto s. ala porsche lambo s ferrari s etc.
- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Voor de non-M versies van BMW geldt dit IMHO zeker.
Stap van een Z4 3.0 in een Boxster
Stap van een 330 in een 911
Stap van een X5 4.6 in een CayenneS
De M versies van BMW verpesten deze balans. Z4M klopt iedere Boxster, M3 (CSL) ligt tussen een 911 en een GT3. Denk aan de huidige 997S. M5 heeft geen vergelijker in de Porsche lijn, straks misschien in de opvolger van de 928 (panamera geloof ik).
Porsche zelf verpest ook deze balans door te downsizen waar de ///M lijn van BMW upsized. Denk aan de Cayenne zonder S.
Mark.
Stap van een Z4 3.0 in een Boxster
Stap van een 330 in een 911
Stap van een X5 4.6 in een CayenneS
De M versies van BMW verpesten deze balans. Z4M klopt iedere Boxster, M3 (CSL) ligt tussen een 911 en een GT3. Denk aan de huidige 997S. M5 heeft geen vergelijker in de Porsche lijn, straks misschien in de opvolger van de 928 (panamera geloof ik).
Porsche zelf verpest ook deze balans door te downsizen waar de ///M lijn van BMW upsized. Denk aan de Cayenne zonder S.
Mark.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
-
OnlineHielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ben het niet met de stelling eens.
Als ik zie hoe makkelijk mensen zich door marketing laten inpakken en folderpraatjes en dealerpraat boven rijgenot en rij-eigenschappen zetten, dan is het goed dat de sportieve versies van de snelle hatchbacks en sedans (BMW, Alfa, Mercedes, Audi, whatever) hun eindstation zijn.
Als ik zie hoe makkelijk mensen zich door marketing laten inpakken en folderpraatjes en dealerpraat boven rijgenot en rij-eigenschappen zetten, dan is het goed dat de sportieve versies van de snelle hatchbacks en sedans (BMW, Alfa, Mercedes, Audi, whatever) hun eindstation zijn.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Klopt
Allemaal aan de smart roadster met batavus pk s.
Je bent en blijft een mens. Marketing or not.
Ik weet voor mezelf wat ik zoek in auto s. En welke vormen ik mooi vindt. Ook al was ik net zo rijk als onassis.
Ik zou eerder een WRC auto kopen dan een ferrari of porsche
Liever een bmw wttc auto dan porsche 997 gt3 cup auto.
Ik kan er niks aan doen. that s me.
Allemaal aan de smart roadster met batavus pk s.
Je bent en blijft een mens. Marketing or not.
Ik weet voor mezelf wat ik zoek in auto s. En welke vormen ik mooi vindt. Ook al was ik net zo rijk als onassis.
Ik zou eerder een WRC auto kopen dan een ferrari of porsche
Liever een bmw wttc auto dan porsche 997 gt3 cup auto.
Ik kan er niks aan doen. that s me.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Volgens Clarcson niet...
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=Top+Gear
De enige "cock-ster" in dit filmpje is hij zelf.
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=Top+Gear
De enige "cock-ster" in dit filmpje is hij zelf.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Nee Andre', ik wacht op de opvolger van de TiTy.......woehaaaaa !!
not !
Ben momenteel met iets anders bezig (zie voorstel draadje) maar hoop voor juni de knoop door te kunnen hakken. Overigens zijn de levertijden in Nederland bijna 8-10 maanden bij bestellen in januari.
Je zou er bijna een Boxster S van gaan kopen....
Hoe kan het dat Clarkson zijn oordeel, compleet anders is als de testen van de Autopers?
not !
Ben momenteel met iets anders bezig (zie voorstel draadje) maar hoop voor juni de knoop door te kunnen hakken. Overigens zijn de levertijden in Nederland bijna 8-10 maanden bij bestellen in januari.
Je zou er bijna een Boxster S van gaan kopen....
Hoe kan het dat Clarkson zijn oordeel, compleet anders is als de testen van de Autopers?
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
porsche begint waar bmw ophoud
helemaal mee eens, terminste als dit over de prijzen gaat die je voor een uit neer moet leggen.
porsche is een hele mooie auto om te zien, en heeft ook echt wel status en zal een prima rijdende auto zijn.
maar rijd een porsche nou echt zoveel beter????
voor de meeste mensen is het een jongen droom die uitkomt. maar het gaat nog steeds kapot als je dr mee gaat trappen
helemaal mee eens, terminste als dit over de prijzen gaat die je voor een uit neer moet leggen.
porsche is een hele mooie auto om te zien, en heeft ook echt wel status en zal een prima rijdende auto zijn.
maar rijd een porsche nou echt zoveel beter????
voor de meeste mensen is het een jongen droom die uitkomt. maar het gaat nog steeds kapot als je dr mee gaat trappen
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Een M3 is ook geen tegenhanger van een GT3.
M3 80k
Gt3 150k
Doorgroeien naar een porsche. Was het topic.
Beide auto s zijn GT geworden grote snelle machines die dik 250 plus kunnen halen.
Ik zoek dat niet meer auto s. Ik zoek vermaak en dat heeft niks met doorgroeien te maken. Ik ben in de gelukkige positie dat ik vaak in exclusive machines mag en kan rijden. En het zegt me allemaal niks. Wat mij raakt qua auto s zijn WTTC bmw s. Bijv. liever een WTTC bmw dan een M3 GTR. M3 GTR zegt het al een GT. Toerwagens normale sedans met dikke wielen prachtig. Kan geen porsche tegen op in mijn beleving. M3 E30 dtm dat zijn mijn auto s. Subaru s Evo s. rally machines. Auto s naar mijn hart. Gelukkig kosten deze auto s geen 150k euro zoals porsche.
Ik zou het pas kut vinden als een porsche 50k kost en evo 150k. Klinkt jullie misschien vreemd in de oren maar zo is het wel. Dus dat doorgroeien gaat voor mij niet op.
Ik heb ooit wel aan de koop van een GT3 gedacht, omdat velen altijd schreeuwen dat zo n ding moeilijk te hanteren is op de grens. Dat wou ik dan wel eens meemaken. Maar aankoop prijzen opzichtigheid onderhoud verzekerings moeilijkheden klasse 5 plus tig abo s etc. hebben me er van weerhouden.
M3 80k
Gt3 150k
Doorgroeien naar een porsche. Was het topic.
Beide auto s zijn GT geworden grote snelle machines die dik 250 plus kunnen halen.
Ik zoek dat niet meer auto s. Ik zoek vermaak en dat heeft niks met doorgroeien te maken. Ik ben in de gelukkige positie dat ik vaak in exclusive machines mag en kan rijden. En het zegt me allemaal niks. Wat mij raakt qua auto s zijn WTTC bmw s. Bijv. liever een WTTC bmw dan een M3 GTR. M3 GTR zegt het al een GT. Toerwagens normale sedans met dikke wielen prachtig. Kan geen porsche tegen op in mijn beleving. M3 E30 dtm dat zijn mijn auto s. Subaru s Evo s. rally machines. Auto s naar mijn hart. Gelukkig kosten deze auto s geen 150k euro zoals porsche.
Ik zou het pas kut vinden als een porsche 50k kost en evo 150k. Klinkt jullie misschien vreemd in de oren maar zo is het wel. Dus dat doorgroeien gaat voor mij niet op.
Ik heb ooit wel aan de koop van een GT3 gedacht, omdat velen altijd schreeuwen dat zo n ding moeilijk te hanteren is op de grens. Dat wou ik dan wel eens meemaken. Maar aankoop prijzen opzichtigheid onderhoud verzekerings moeilijkheden klasse 5 plus tig abo s etc. hebben me er van weerhouden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik was het overigens ook niet met de stelling eens. Buiten de hardcore Porsche's om is Porsche meer en meer een "life style" product geworden. Daar is niks mis mee. Maar het rauwe is weg bij het merk. De enige Porsche die mij echt aanspreekt is de GT3, maar is dit een opvolger van een BMW ? of een auto waar je naar toe groeit als je klaar bent met BMW M/CSL ? Ik denk het niet daarvoor kent de auto teveel beperkingen. Een GT3 is eigenlijk een 3e auto. En je moet dicht bij de ring wonen 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], matthyssie en 2 gasten