Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
onlyvik

Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?

Bericht door onlyvik » 15 nov 2008, 08:45

Ik rij sinds kort met deze remblokken en ben écht supertevreden over de resultaten...

Er is alleen 1 maar.... en dat is dat ze verschrikkelijk piepen ik word er zo een beetje letterlijk gestoord van, ik weet dat dit een eigenschap kan zijn van deze remblokken en dat het niet altijd hoeft te zijn.

Zijn er meerdere mensen die hier een oplossing voor hebben gevonden?? Ik heb eens flink lopen Googlen op het net, en er zijn mensen die het over een soort blauwe siliconen gel hebben die ze gebruiken of kopervet.

Ook heb ik al een dealer van Ferodo hier over gesproken en hij zei : het is een semi circuit remblok en er wordt niet op comfort gelet, en het kan idd zijn dat ze kunnen piepen.

Ik wil ze graag houden door de goede rem eigenschappen, maar de irritaties beginnen te overheersen, ik vind het ook een beetje een voorschutting, als ik aan kom rijden kijken mensen mij echt aan van wat is dit voor een barrel, koop eens een paar nieuwe remblokken. :wtf:

Of is er een goed alternatief?

Ik hoor het graag van jullie :wink:

Dexter

Re: Ferodo DS 2500 remblokken piepen, iemand oplossing?

Bericht door Dexter » 15 nov 2008, 09:14

Voor sommige auto's zijn er anti-piepplaatjes die je moet bevestigen aan de blokken.
Vaak worden die niet opnieuw gemonteerd uit luiheid, omdat ze kapot zijn, of omdat er op de nieuwe blokken geen bevestigingsmogelijkheid zit. Het resultaat laat zich raden. :wink:
Kopervet moet je sowieso gebruiken als je nieuwe blokken monteert, dus als je dat niet gedaan hebt zou ik dat alsnog even doen.
Daarmee 'plakken' ze aan je zuiger en worden ze ook wat stiller.
Eerst je klauwen mooi schoonmaken met een harde borstel (staal of koperdraad) al het stof wegblazen of met de stofzuiger verwijderen en dan de geleiders waar de blokken op schuiven netjes invetten evenals de achterzijde van de blokken.
Niet teveel kopervet gebruiken!
Als het goed is zou het weg of in ieder geval een stuk minder hoorbaar moeten zijn.
Is dat niet het geval............piepende remmen werken tenminste en dat hoor je dan ook! :mrgreen:

onlyvik

Bericht door onlyvik » 15 nov 2008, 09:31

Dexter schreef:Voor sommige auto's zijn er anti-piepplaatjes die je moet bevestigen aan de blokken.
Vaak worden die niet opnieuw gemonteerd uit luiheid, omdat ze kapot zijn, of omdat er op de nieuwe blokken geen bevestigingsmogelijkheid zit. Het resultaat laat zich raden. :wink:
Kopervet moet je sowieso gebruiken als je nieuwe blokken monteert, dus als je dat niet gedaan hebt zou ik dat alsnog even doen.
Daarmee 'plakken' ze aan je zuiger en worden ze ook wat stiller.
Eerst je klauwen mooi schoonmaken met een harde borstel (staal of koperdraad) al het stof wegblazen of met de stofzuiger verwijderen en dan de geleiders waar de blokken op schuiven netjes invetten evenals de achterzijde van de blokken.
Niet teveel kopervet gebruiken!
Als het goed is zou het weg of in ieder geval een stuk minder hoorbaar moeten zijn.
Is dat niet het geval............piepende remmen werken tenminste en dat hoor je dan ook! :mrgreen:
Dank je voor je reaktie.

Ik heb ze in combinatie met deze remmen:

http://www.xyz-racing.com/brakekit.php? ... class_id=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet of die anti piep plaatjes erbij zitten.

Ik heb het monteren niet zelf gedaan maar dan zal het kopervet er al op zitten, het is een goed bedrijf waar ik kom, ik probeer alleen mee te denken met deze persoon.

Waar kan ik deze plaatjes krijgen?

Dexter

Bericht door Dexter » 15 nov 2008, 09:37

Ik vrees dat ik je op het verkeerde been gezet heb.....die plaatjes zitten soms op standaard remklauwen en soms niet.
In dit geval is dat zeker niet zo, dus zul je met het gepiep moeten leren leven ben ik bang.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 nov 2008, 09:46

Dexter schreef:Ik vrees dat ik je op het verkeerde been gezet heb.....die plaatjes zitten soms op standaard remklauwen en soms niet.
In dit geval is dat zeker niet zo, dus zul je met het gepiep moeten leren leven ben ik bang.
Normaal zou de Ferode DS2500 niet zo snel piepen, althans niet zoals de RC6, ik heb de DS3000 en bevallen goed, ook wel iets piep maar niet echt overheersend/iritant...

De Ferode heeft een mooie pasvorm maar dan spreek ik over standaard remklauw, in mijn geval de M3 schijf en klauw...de DS heeft zelfs de OEM klemmen erbij en materiaal io de achterkant geloof ik (antipieplaag) maar jij hebt een heel ander systeem en waarschijnlijk is jou piep geluid puur van het remmateriaal op de schijf en daar kun je beter geen vet smeren :mrgreen: wat je wel kan doen en even kan helpen is ff opnieuw goed inremmen dus van hoge snelheid naar lagere snelheid enz...maybe you get lucky :mrgreen:

onlyvik

Bericht door onlyvik » 15 nov 2008, 09:57

:hmmm: ik zal dat opnieuw inremmen eens proberen.

Wat ik er wel bij moet vertellen is, dat ik vanaf nieuw een km of 600 heb gereden en nooit last heb gehad van dat gepiep, totdat ik de wasstraat ben ingereden en daarna vanaf de eerste x remmen heb ik dat gepiep overgehouden, misschien gewoon toeval maar het is zo, echt vaag.

Christoph

Bericht door Christoph » 15 nov 2008, 10:32

Wat kan helpen is de zijkanten van de blokken een klein beetje schuin af te slijpen, met de nadruk op kan helpen want bij mij doet het geen flikker :D
Ik piep gewoon lekker bij elk stoplicht... boeiend.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 nov 2008, 11:42

De DS2500 heeft volgens mij een vrij lage frictie-waarde, waardoor de bite in koude toestand snel aanwezig is. Als de DS2500 piepen in mijn geval, heeft de auto te lang stil gestaan cq. langere tijd niet stevig geremd. Sprake van verglazing op de blokken?

Mijn advies, even flink op de pedalen staan! :banaan:

Tim Schuurman

Bericht door Tim Schuurman » 15 nov 2008, 13:13

Heb hetzelfde probleem althans, ik zie het niet als probleem :)

Bij mij helpt ze even goed te gebruiken zoals hierboven al vermeld werd. Daarna zal het denk ik wel een stuk minder zijn :thumbup:

RJay

Bericht door RJay » 15 nov 2008, 20:09

Tim Schuurman schreef:Heb hetzelfde probleem althans, ik zie het niet als probleem :)

Bij mij helpt ze even goed te gebruiken zoals hierboven al vermeld werd. Daarna zal het denk ik wel een stuk minder zijn :thumbup:
Precies, even knalhard remmen vanaf 50 en ze doen het weer.
Vooral niet slepend remmen, maar echt vol.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 nov 2008, 20:13

R.J schreef:
Tim Schuurman schreef:Heb hetzelfde probleem althans, ik zie het niet als probleem :)

Precies, even knalhard remmen vanaf 150 en ze doen het weer.

RJay

Bericht door RJay » 15 nov 2008, 20:15

indobesar schreef:
R.J schreef:

Precies, even knalhard remmen vanaf 150 en ze doen het weer.
50 is bij mij vaak al afdoende hoor.
Dan vol remmen > rem los > vol remmen.

Tommy

Bericht door Tommy » 16 nov 2008, 11:30

wat voor auto is het?
De ds2500 op de golf piepen meer dan de hawk ht10 op the one and only oliebootje E36.
DS2500 op m'n E46 piept gewoon niet. Prima straatblok met zeer vriendelijk remstof en remt goed voor op straat.

RJay

Bericht door RJay » 16 nov 2008, 14:41

De ht-10's op de E30 piepen gewoon NIET (vind het heerlijke blokken trouwens, ht10, hebben ook nog een setje dtc60 liggen als test)
Maar de Ferodo's op onze alfa 155 q4 met brembo schijven die hebben dat dus af en toe nodig.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 nov 2008, 13:31

Het piepen houdt ook in dat de remblokken echt recht op de schijf staan met remmen wat je als positief zou moeten zien.

De remblokken onder mn 328i piepen ook en zelfs die van de peugeot 106 sport. Bijten ook allebei erg goed ;)

Nog sterker, de remmerij (6 pods en 225mm schijf) van mn FR fiets piepen en die dingen bijten als een gek!!

Dan maar piepen, verzekerd van goede remwerking!

Tristan

Bericht door Tristan » 18 nov 2008, 14:06

Ik heb ook op alle 3 mijn Leon's Ferodo DS2500's gehad en alledrie piepte ze door merg en been. Vooral bij mijn vorige Leon. Tig keer naar gekeken en opgelost maar na luttele km's kwam het weer terug.

onlyvik

Bericht door onlyvik » 18 nov 2008, 21:40

Tristan schreef:Ik heb ook op alle 3 mijn Leon's Ferodo DS2500's gehad en alledrie piepte ze door merg en been. Vooral bij mijn vorige Leon. Tig keer naar gekeken en opgelost maar na luttele km's kwam het weer terug.

Wij gaan ook nog een paar dingen proberen, lukt het niet, gaan ze er gewoon vanaf, ik vind het i.i.g niet normaal.

Zijn er nog andere blokken aan te raden die niet piepen met een beetje hetzelfde caliber?? Dat ze iets minder remmen maakt niet uit, beter dat als voor lul rijden.

RJay

Bericht door RJay » 18 nov 2008, 22:22

Je kan hawk ht-10 proberen.
Maar die staan eerder gelijk aan de ds3000 dan de 2500.
Heb echter nog nooit gemerkt dat die piepten tijdens het inrijden op standaard schjiven.

prepare dat ze duur zijn echter.

onlyvik

Bericht door onlyvik » 18 nov 2008, 22:43

R.J schreef:Je kan hawk ht-10 proberen.
Maar die staan eerder gelijk aan de ds3000 dan de 2500.
Heb echter nog nooit gemerkt dat die piepten tijdens het inrijden op standaard schjiven.

prepare dat ze duur zijn echter.
De DS 3000 zijn echt circuit blokken, moeten opgewarmd worden etc. dus zal bij de Hawk 10 niet anders zijn, niet echt geschikt voor op :wink: straat lijkt me, i.i.g bedankt voor het meedenken.

RJay

Bericht door RJay » 18 nov 2008, 23:28

Tsja, op straat.

EBC greenstuff? Vriend van me heeft dat onder zijn 155 zitten en is er zeer over te spreken.

Een van dezen: http://hawkperformance.com/performance/" onclick="window.open(this.href);return false; (Ja ik ben een fan van hawk ja :mrgreen: )

Edit: het klopt trouwens dat de bedrijfstemp van ht-10's tussen de 300 en de 870 graden celcius ligt :angel:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 nov 2008, 23:41

Gewoon de Hawk HP Plus, die dingen hebben koud een goeie bite en zijn ook geschikt voor een circuitdag.....ik vond ze zowel koud als warm beter dan de DS2500!

Green Stuf is troep, niet aan beginnen.

Sjef

Bericht door Sjef » 19 nov 2008, 00:12

Helemaal mee eens opa! DS 2500 piept meer dan hawk. Vind alleen de remstof van de hawk een stuk aggresiever. Bijna niet uit de velg te krijgen helaas!!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 19 nov 2008, 00:46

Klopt, die HP Plus hebben een vrij hardnekkige remstof die je regelmatig eraf moet halen, omdat 't anders steeds meer 'vastvreet'.

Ik had trouwens met de DS2500 geen last van piepen.....met de Hawks ook niet, maar de Hawks remmen gewoon beter dan DS2500 en houden dat ook langer vol.

Naughty

Bericht door Naughty » 22 nov 2008, 18:32

Opschuren van de blokken en een schuin randje eraan maken zal 50% van het piepen wegnemen.
Piepen van Ferodo komt omdat je er te zacht mee rijd.
Het remblok is dan niet goed ingeremd. Volgende keer DS-Performance nemen of je remmen goed inremmen.

Piepen komt namelijk alleen voor bij de DS2500 als je ze niet goed heb ingeremd.
Hierdoor is er alleen hitte gaan zitten in de toplaag van de remvoering en min of meer verglaasd. Na goed inremmen is het hele blok een keer goed warm geweest en heb je geen last meer van piepen.
Zoek dus een industrie terein op of je favoriete rustige b-weg en stook daar je remmen maar eens goed heet door 10 keer heftig 100-40 te remmen en dan de boel eens goed te laten koelen.

Overigens gister gereden met een Setje Hawk HP Plus, maar daar werd ik toch een beetje op het verkeerde been gezet.
Ze bijten een stuk minder als DS2500, al bleven ze wel goed remmen na meermalen 180-80 remproefjes.
Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat dus uit naar de DS2500

Joy

Bericht door Joy » 22 nov 2008, 18:35

Ik heb nu voor Hawk HT10 en achter DS2500. Voor de circuitdag piepten ze nogal, maar dat is nu nog maar minimaal. Overigens ben ik wel positief verrast dat die HT10 het bij normaal verkeer gewoon goed doen. Prima bite.

Plaats reactie