Rallye stelt zich voor...

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Rallye

Rallye stelt zich voor...

Bericht door Rallye » 15 nov 2008, 00:08

Na een tijdje hier te hebben rondgekeken, heb ik besloten om mezelf hier ook te registreren. Even voorstellen is dan natuurlijk wel zo netjes.

Ondanks mijn alias zou vermoeden dat ik iets in de rallyesprt doe, is dit niet zo. Waar komt die naam dan wel vandaan?
Wel, ik ben een paar jaar geleden de gelukkige eigenaar geweest van een mooie zwarte Peugeot 306Gti-6. De auto was voorzien van een Guttmann onderstel en was zo'n 60mm verlaagd. Verder was de auto voorzien van een Supersprint uitlaat vanaf de kat. Dit was een geweldige auto, een echte gooi en smijtauto waarmee je lekker meekon in het verkeer. :df:
Was wel een gevaarlijke auto voor het rijbewijs want ik tikte vrijwel dagelijks even de 200 km/h aan... Na een paar jaar en ca. 90k km met deze auto te hebben gereden als daily drive heb ik 'mijn Leeuwtje' in april 2006 verkocht. Ondanks dat het op dat moment de juiste beslissing was heb ik de auto daarna wel gemist. Vooral het motorvermogen/acceleratie en de wetenschap dat je sneller bent dan 80-90% van het Nederlandse wagenpark. Anyway... van de 306GTi is ook een zogenaamde Rallye-versie uitgebracht. Technisch was de Rallye nagenoeg hetzelfde als de GTi, echter was i.v.m. gewichtbesparing de auto niet voorzien van 'onnodige opties en luxe' zoals airco. Het idee van gewichtsbesparing en daarmee het verhogen van prestaties heeft me sindsdien aangesproken. Daarnaast ben ik ook een fan van de Rallyesport en ziedaar de fascinatie voor de naam 'Rallye'.

Met het idee laag gewicht en daarmee het vergroten van prestaties, kom je uiteindelijk terecht bij de filosofie van Colin Chapman, de geestelijk vader en oprichter van het merk Lotus. Je zult begrijpen dat ik dat soort auto's dus ook geweldig vind. Heerlijk compomisloos, licht en daardoor snel.... Nadeel van Lotus is dat het weer wat minder betaalbare auto's betreffen. Ze zijn in ieder geval buiten mijn budget.

Gelukkig houdt Lotus haar kennis niet voor zichzelf en af en toe wordt er weleens met een ander merk geflirt... En gelukkig is uit zo'n dergelijke affaire de Opel Speedster geboren, een wat betaalbaarder alternatief met hier en daar Duitse techniek. Kijk... Dat biedt perspectieven!

Om een lang verhaal kort te maken: sinds juli 2008 ben ik de gelukkige eigenaar van een Calypso rode Speedster 2.2!!!
Aangezien ik een Focus Station van de zaak rij, wordt de Speedster als 2e/3e auto gebruikt en is dus puur voor de fun.
De Speedster is nog vrijwel standaard en zal waarschijnlijk voorlopig ook wel zo blijven. Echter heb ik op het Speedsterforum al wel een paar leuke ideetjes opgedaan, en begint het modificeren toch wel wat te kriebelen....

Hierbij wat foto's van de Speedster:

Afbeelding

Afbeelding

Greetz!
Laatst gewijzigd door Rallye op 15 nov 2008, 00:22, 2 keer totaal gewijzigd.

RJay

Re: Rallye stelt zich voor...

Bericht door RJay » 15 nov 2008, 00:13

Foto's zijn waar? :shock:
O kijk, daar is er eentje!
Leuke karretjes, die elises-van-opel.

iets koppelrijker blok dan het 1.8 toyotaatje dat de britten zelf gebruiken.

Also: Welkom!
Met de juiste rijstijl ben je zowiezo al sneller dan 65% van het nederlandse verkeer :banaan:
Verdomme hoe sukkelig we hier soms rijden, vind je het gek dat er files staan.

Rallye

Bericht door Rallye » 15 nov 2008, 00:18

R.J schreef:Foto's zijn waar? :shock:
Damn, je was te snel!.... ik was nog even bezig te klooien met die codes. ;)

RJay

Bericht door RJay » 15 nov 2008, 00:19

Rallye schreef:
R.J schreef:Foto's zijn waar? :shock:
Damn, je was te snel!.... ik was nog even bezig te klooien met die codes. ;)
Ik zie het.

Het is niet moeilijk :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 15 nov 2008, 07:58

306 Rallye :df: :df: :df:

Ik heb een 106, en weet hoe een 306 Gti stuurt, zijn indeed top wagentjes!
Rijd mischien wel net zo leuk als een speedster;)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 nov 2008, 19:02

Welkom gozert!!

Plaats reactie