Duimpjes geven/ontvangen.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Duimpjes geven/ontvangen.
Duimpjes geven doe ik sowieso naar antieke automobielen , gewoon omdat ik er respect voor heb dat een persoon dat soort auto's als hobby heeft en er zich mee op de weg mee durft te begeven tussen alle zotten in. Verder zoals bovenstaand, Scania V8 bestuurders.. en uiteraard mede MR2/Starlet bestuurd(st)ers.
Leukste "duim-geef-moment" was vorig jaar op de NS. Ik rij met de Corolla ( met open gaskleppen, geen airbox, aardig geluid van vóór) en ga bij Steilstreckenkurve aan de kant voor een local met een Cooper S incl. luide huil van de supercharger. Ik voer het tempo iets op om erachter te blijven en bij het opkomen van Döttinger Hohe gaat de Cooper aan de kant , ik kom langszij, kijk de bestuurder aan die met en mega grijns mij aan kijkt, wijst naar de corolla en dan naar z'n oor.. ik was verrast en we geven elkaar een duim. Mja leuk toch.
Leukste "duim-geef-moment" was vorig jaar op de NS. Ik rij met de Corolla ( met open gaskleppen, geen airbox, aardig geluid van vóór) en ga bij Steilstreckenkurve aan de kant voor een local met een Cooper S incl. luide huil van de supercharger. Ik voer het tempo iets op om erachter te blijven en bij het opkomen van Döttinger Hohe gaat de Cooper aan de kant , ik kom langszij, kijk de bestuurder aan die met en mega grijns mij aan kijkt, wijst naar de corolla en dan naar z'n oor.. ik was verrast en we geven elkaar een duim. Mja leuk toch.
- Downforce Dennis
Naar het schijnt is de eigenaar ver familie van me. Ik ken het bedrijf wel. Ooit eens met de zoon staan praten op een autostradeparking. Mijn pa was zelfstandig dus stond er ook "transport Schroyen" op de truck. Hij naar ons toe, "ik wist niet dat we ook Bordeaux iveco's in de vloot hadden"Michel Huisman schreef:Jij bent niet toevallig familie van Transportbedrijf Schroyen uit Brunssum ? Die hebben ook een Scania 143M-500 gehad.. machtig mooi geluid.. en ja die geef ik ook altijd een dikke duim.Dennis Schroyen schreef: Ohja, Scania V8's met open brulpijp, daar ga ik altijd even langshangen met de raampjes open en de duim uit de ruit. Meestal volgt er dan een luide TGV-hoorn sound en 28 2400 watt verstralers die oplichten... 's nachts is het dan net een x-ray door mijn auto uit, dubbel lachen![]()

Hij was toen met die 143m, ding had al 1.4 miljoen km's en bleef volgens hem nog een jaar of 2 om dan dik tegen de 2 miljoen km's eruit te gaan

Mooiste V8 moment was een maand of 2 terug. Stond aan een rood licht om een 4-vaks rijbaan op te rijden. Mijn vriendin was volop aan't vertellen over weetikveelwat. Opeens zie ik een Duitse combinatie het kruispunt oversteken... WTF?! was een 164-580 Longline. Kweet niet of je ze kent, dingen staan op een lang chassis met extra lange cabine's. Bijna een U.S. ding. Ik er vol achteraan. Mijn vriendin snapte niet wat er aan de hand was. Tot ik langs hem ging hangen, ruit omlaag, en net op dat moment trok hij lekker vol door. Vriendin stopt met praten, en kijkt vol verbijstering naar rechts... "Wat in hemelsnaam is dat?!?" big ass V8 diesel baby!
- Mack
Hier nog een truckliefhebber... Scania V8 met open pijpen kan altijd mijn goedkeuring wegdragen, ik blijf er altijd express even naast hangen 

- Paul Broere
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
pfff gelukkig zijn er meer.Mack schreef:Hier nog een truckliefhebber... Scania V8 met open pijpen kan altijd mijn goedkeuring wegdragen, ik blijf er altijd express even naast hangen
Ik wilde al bijna mijn psychiater opbellen.
(familie en vrienden die iets "normaler" (lees: minder autogek) zijn verklaren me voor gek...
- Stéphane
In Rotterdam rijdt er eentje rond van een groenten/fruit-leverancier. Dat ding kan ik altijd van een kilometer afstand aan horen komen. Machtig is datMack schreef:Hier nog een truckliefhebber... Scania V8 met open pijpen kan altijd mijn goedkeuring wegdragen, ik blijf er altijd express even naast hangen

- frank de jonge
Scania V8 met dumpvalve en openuitlaat is Tha Bomb wat herrie aangaat 8)
Rademaker heeft er 1 rondknallen
Rademaker heeft er 1 rondknallen
- MartijnGizmo
Dit idee dus:
- peer
Bij mij ligt het ook enorm aan de auto
Als ik met de mustang toer dan krijg ik duimen van vele auto rijders. (En oude mensen op de fiets)
Met de e92 af en toe van mensen die in een e46 coupe rijden. Maar niet echt veel...
Als ik in de e30 rij dan heb ik altijd het idee dat de mensen me aankijken met het idee... moet je die arme gast zien in zo'n oude bak.....

Als ik met de mustang toer dan krijg ik duimen van vele auto rijders. (En oude mensen op de fiets)
Met de e92 af en toe van mensen die in een e46 coupe rijden. Maar niet echt veel...
Als ik in de e30 rij dan heb ik altijd het idee dat de mensen me aankijken met het idee... moet je die arme gast zien in zo'n oude bak.....

- frank de jonge
@ Martijn
Ja dat principe
Ja dat principe

-
peer schreef: Als ik in de e30 rij dan heb ik altijd het idee dat de mensen me aankijken met het idee... moet je die arme gast zien in zo'n oude bak.....
Dat had ik absoluut niet toen ik in mijn E30 rondreed. In de raceslet kreeg ik juist draaiende nekken en van iedereen duimpjes! Dat ding maakte ook een lawaai hoor (vanwege de lekke uitlaat

- Mack
Ja, die ken ik ook. Groen met bullbar en heel veel andere accesoires. Een T94 bakwagen, dus geen V8! Al maakt hij wel veel lawaai. Mooie bak is dat.Stéphane schreef:In Rotterdam rijdt er eentje rond van een groenten/fruit-leverancier. Dat ding kan ik altijd van een kilometer afstand aan horen komen. Machtig is datMack schreef:Hier nog een truckliefhebber... Scania V8 met open pijpen kan altijd mijn goedkeuring wegdragen, ik blijf er altijd express even naast hangen
Mijn favoriet is altijd nog de "Pimp a Scania" met 4 uitlaten aan elke kant

- gijzbed-opc
achterwielaandrijfventje schreef:Vooral die midlife crisis gasten in hun 'snelste auto van de wereld '' vinden het altijd helemaal niet leuk dat ze finaal eruit getrokken zijn door mijn oude japanse sjonnie sportwagentje.
Hhhmmmm

Maar ja ik vind alle snelle auto's leuk.
Zelf ben ik begonnen met een BMW 2002Tii 2x. Er zijn nog maar weinig sjonnies die zich deze auto kunnen
herinneren als ze het al weten.
En nu rijd ik maar in een gewoon opeltje (slopel) zoals er wel wordt gezegd.
En deze midlife gast die dus een snel opeltje heeft, geeft ook graag een Duimpje.
En geloof me of niet,

:shakeit:
- duifjes.com
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik kreeg deze wek van een 996Turbo een dikke thumbs up en seintje............was van italie > Zwitserland over de pas *(naam kwijt.....is een aanrader!) en dat ging lekker....volgens mij vondt hij het wel leuk dat je met een Octavia 2.0TDi ook lekker kan sturen. 

- gijzbed-opc

- Elmar
Was waarschijnlijk een homo, Duif. De man zocht misschien contact.
Als ik bij mooi weer op een terrasje zit en er komt een meer dan modale auto voorbij rijden, zie ik vaak die gast naar het terras kijken om te zien of de aanwezige mensen naar hem kijken.
Ik zelf geef zelden een duimpje, weet ook niet of ik ze wel of niet ontvang. Ik kijk namelijk zelden andere bestuurders aan voor een reactie. Puur vanwege het voorbeeld van het terras.
Wat mij in Frankrijk eens opviel, dat de motorrijders daar mij groeten, toen ik met de Viper op mooie binnendoor wegen reed. Dit heb ik in Nederland nooit meegemaakt.

Als ik bij mooi weer op een terrasje zit en er komt een meer dan modale auto voorbij rijden, zie ik vaak die gast naar het terras kijken om te zien of de aanwezige mensen naar hem kijken.

Ik zelf geef zelden een duimpje, weet ook niet of ik ze wel of niet ontvang. Ik kijk namelijk zelden andere bestuurders aan voor een reactie. Puur vanwege het voorbeeld van het terras.
Wat mij in Frankrijk eens opviel, dat de motorrijders daar mij groeten, toen ik met de Viper op mooie binnendoor wegen reed. Dit heb ik in Nederland nooit meegemaakt.
- Paul Broere
[quote]Ik kijk namelijk zelden andere bestuurders aan voor een reactie [/qoute]
ja, dat weet ik maar al te goed Elmar.
Mijn broer en ik kwamen je tegen in je M3, wij in onze e30 met rolkooi e.d...
lastig om je aandacht te krijgen om even te groeten.
We waren onderweg naar zolder... 4oktober geloof ik...
We zijn maar rustig achter je aan gereden, ging precies met een lekker tempo en ik dacht dat jij de weg wel zou weten (was mijn tweede keer zolder na lange tijd)
ja, dat weet ik maar al te goed Elmar.

Mijn broer en ik kwamen je tegen in je M3, wij in onze e30 met rolkooi e.d...
lastig om je aandacht te krijgen om even te groeten.
We waren onderweg naar zolder... 4oktober geloof ik...

We zijn maar rustig achter je aan gereden, ging precies met een lekker tempo en ik dacht dat jij de weg wel zou weten (was mijn tweede keer zolder na lange tijd)
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 14 nov 2008, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
niet liegen elmar, ik heb jou wel duimpjes zien geven 

- Elmar
Paul, Niks van gemerkt....
Dat heeft meer te maken met de oren die aan de kuipstoel zitten. Weinig zicht opzij.
Metchu, waar dan???

Dat heeft meer te maken met de oren die aan de kuipstoel zitten. Weinig zicht opzij.
Metchu, waar dan???
-
viva la france
Check de preview maar 8)

- Paul Broere
in mijn achting was je al gezakt naar een chagarijnige l*l...

haha... wij als twee gekken wild zwaaien naar je... als iemand dan strak voor zich uit kijkt voel je je een beetje genegeerd... haha

haha... wij als twee gekken wild zwaaien naar je... als iemand dan strak voor zich uit kijkt voel je je een beetje genegeerd... haha
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 14 nov 2008, 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Elmar
Dat was niet naar een andere auto, maar ging over de schitterende muziek die in de auto galmde. :banaan:
Paul, dank voor het compliment!
Paul, dank voor het compliment!