Duimpjes geven/ontvangen.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Duimpjes geven/ontvangen.

Bericht door Miesjel » 14 nov 2008, 01:20

Duimpjes geven doe ik sowieso naar antieke automobielen , gewoon omdat ik er respect voor heb dat een persoon dat soort auto's als hobby heeft en er zich mee op de weg mee durft te begeven tussen alle zotten in. Verder zoals bovenstaand, Scania V8 bestuurders.. en uiteraard mede MR2/Starlet bestuurd(st)ers.

Leukste "duim-geef-moment" was vorig jaar op de NS. Ik rij met de Corolla ( met open gaskleppen, geen airbox, aardig geluid van vóór) en ga bij Steilstreckenkurve aan de kant voor een local met een Cooper S incl. luide huil van de supercharger. Ik voer het tempo iets op om erachter te blijven en bij het opkomen van Döttinger Hohe gaat de Cooper aan de kant , ik kom langszij, kijk de bestuurder aan die met en mega grijns mij aan kijkt, wijst naar de corolla en dan naar z'n oor.. ik was verrast en we geven elkaar een duim. Mja leuk toch.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 14 nov 2008, 07:55

Michel Huisman schreef:
Dennis Schroyen schreef: Ohja, Scania V8's met open brulpijp, daar ga ik altijd even langshangen met de raampjes open en de duim uit de ruit. Meestal volgt er dan een luide TGV-hoorn sound en 28 2400 watt verstralers die oplichten... 's nachts is het dan net een x-ray door mijn auto uit, dubbel lachen :df:
Jij bent niet toevallig familie van Transportbedrijf Schroyen uit Brunssum ? Die hebben ook een Scania 143M-500 gehad.. machtig mooi geluid.. en ja die geef ik ook altijd een dikke duim.
Naar het schijnt is de eigenaar ver familie van me. Ik ken het bedrijf wel. Ooit eens met de zoon staan praten op een autostradeparking. Mijn pa was zelfstandig dus stond er ook "transport Schroyen" op de truck. Hij naar ons toe, "ik wist niet dat we ook Bordeaux iveco's in de vloot hadden" :lol:
Hij was toen met die 143m, ding had al 1.4 miljoen km's en bleef volgens hem nog een jaar of 2 om dan dik tegen de 2 miljoen km's eruit te gaan :shock:

Mooiste V8 moment was een maand of 2 terug. Stond aan een rood licht om een 4-vaks rijbaan op te rijden. Mijn vriendin was volop aan't vertellen over weetikveelwat. Opeens zie ik een Duitse combinatie het kruispunt oversteken... WTF?! was een 164-580 Longline. Kweet niet of je ze kent, dingen staan op een lang chassis met extra lange cabine's. Bijna een U.S. ding. Ik er vol achteraan. Mijn vriendin snapte niet wat er aan de hand was. Tot ik langs hem ging hangen, ruit omlaag, en net op dat moment trok hij lekker vol door. Vriendin stopt met praten, en kijkt vol verbijstering naar rechts... "Wat in hemelsnaam is dat?!?" big ass V8 diesel baby!

Mack

Bericht door Mack » 14 nov 2008, 08:59

Hier nog een truckliefhebber... Scania V8 met open pijpen kan altijd mijn goedkeuring wegdragen, ik blijf er altijd express even naast hangen :-)

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 14 nov 2008, 09:10

Mack schreef:Hier nog een truckliefhebber... Scania V8 met open pijpen kan altijd mijn goedkeuring wegdragen, ik blijf er altijd express even naast hangen :-)
pfff gelukkig zijn er meer.
Ik wilde al bijna mijn psychiater opbellen.
(familie en vrienden die iets "normaler" (lees: minder autogek) zijn verklaren me voor gek...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 nov 2008, 09:23

Mack schreef:Hier nog een truckliefhebber... Scania V8 met open pijpen kan altijd mijn goedkeuring wegdragen, ik blijf er altijd express even naast hangen :-)
In Rotterdam rijdt er eentje rond van een groenten/fruit-leverancier. Dat ding kan ik altijd van een kilometer afstand aan horen komen. Machtig is dat :D

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 nov 2008, 09:50

Scania V8 met dumpvalve en openuitlaat is Tha Bomb wat herrie aangaat 8)

Rademaker heeft er 1 rondknallen

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 14 nov 2008, 10:08

Dit idee dus:

peer

Bericht door peer » 14 nov 2008, 10:26

Bij mij ligt het ook enorm aan de auto :oops:

Als ik met de mustang toer dan krijg ik duimen van vele auto rijders. (En oude mensen op de fiets)
Met de e92 af en toe van mensen die in een e46 coupe rijden. Maar niet echt veel...

Als ik in de e30 rij dan heb ik altijd het idee dat de mensen me aankijken met het idee... moet je die arme gast zien in zo'n oude bak..... :roll:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 nov 2008, 11:52

@ Martijn

Ja dat principe :D

Metchu

Bericht door Metchu » 14 nov 2008, 12:04

peer schreef: Als ik in de e30 rij dan heb ik altijd het idee dat de mensen me aankijken met het idee... moet je die arme gast zien in zo'n oude bak..... :roll:

Dat had ik absoluut niet toen ik in mijn E30 rondreed. In de raceslet kreeg ik juist draaiende nekken en van iedereen duimpjes! Dat ding maakte ook een lawaai hoor (vanwege de lekke uitlaat :mrgreen: )... Was altijd wel cool en niemand durfde me uit te dagen of iets dergelijks, iedereen dacht dat er een M blok in zat :mrgreen: terwijl het een saaie 320 was :lol:

Mack

Bericht door Mack » 14 nov 2008, 12:58

Stéphane schreef:
In Rotterdam rijdt er eentje rond van een groenten/fruit-leverancier. Dat ding kan ik altijd van een kilometer afstand aan horen komen. Machtig is dat :D
Ja, die ken ik ook. Groen met bullbar en heel veel andere accesoires. Een T94 bakwagen, dus geen V8! Al maakt hij wel veel lawaai. Mooie bak is dat.

Mijn favoriet is altijd nog de "Pimp a Scania" met 4 uitlaten aan elke kant :mrgreen: maar dat is omdat ik hem ontworpen heb 8)

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 14 nov 2008, 20:27

achterwielaandrijfventje schreef:Vooral die midlife crisis gasten in hun 'snelste auto van de wereld '' vinden het altijd helemaal niet leuk dat ze finaal eruit getrokken zijn door mijn oude japanse sjonnie sportwagentje. :lol:

Hhhmmmm :df: Ben ik dan zeker zo iemand.........met mijn leeftid zeker. :D
Maar ja ik vind alle snelle auto's leuk.
Zelf ben ik begonnen met een BMW 2002Tii 2x. Er zijn nog maar weinig sjonnies die zich deze auto kunnen
herinneren als ze het al weten.
En nu rijd ik maar in een gewoon opeltje (slopel) zoals er wel wordt gezegd.
En deze midlife gast die dus een snel opeltje heeft, geeft ook graag een Duimpje.
En geloof me of niet, :wink: je rijd hem niet zomaar weg!.
:shakeit:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 nov 2008, 21:26

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik kreeg deze wek van een 996Turbo een dikke thumbs up en seintje............was van italie > Zwitserland over de pas *(naam kwijt.....is een aanrader!) en dat ging lekker....volgens mij vondt hij het wel leuk dat je met een Octavia 2.0TDi ook lekker kan sturen. :D

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 14 nov 2008, 21:48

:df: Dat zal dus de Simplon Pass zijn geweest.Puur natuur sturen :D

Elmar

Bericht door Elmar » 14 nov 2008, 21:54

Was waarschijnlijk een homo, Duif. De man zocht misschien contact. :wink:

Als ik bij mooi weer op een terrasje zit en er komt een meer dan modale auto voorbij rijden, zie ik vaak die gast naar het terras kijken om te zien of de aanwezige mensen naar hem kijken. :stom:
Ik zelf geef zelden een duimpje, weet ook niet of ik ze wel of niet ontvang. Ik kijk namelijk zelden andere bestuurders aan voor een reactie. Puur vanwege het voorbeeld van het terras.

Wat mij in Frankrijk eens opviel, dat de motorrijders daar mij groeten, toen ik met de Viper op mooie binnendoor wegen reed. Dit heb ik in Nederland nooit meegemaakt.

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 14 nov 2008, 22:00

[quote]Ik kijk namelijk zelden andere bestuurders aan voor een reactie [/qoute]

ja, dat weet ik maar al te goed Elmar. :wink:

Mijn broer en ik kwamen je tegen in je M3, wij in onze e30 met rolkooi e.d...
lastig om je aandacht te krijgen om even te groeten.

We waren onderweg naar zolder... 4oktober geloof ik... :lol:
We zijn maar rustig achter je aan gereden, ging precies met een lekker tempo en ik dacht dat jij de weg wel zou weten (was mijn tweede keer zolder na lange tijd)
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 14 nov 2008, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 14 nov 2008, 22:01

niet liegen elmar, ik heb jou wel duimpjes zien geven :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 14 nov 2008, 22:02

Paul, Niks van gemerkt.... :mrgreen:

Dat heeft meer te maken met de oren die aan de kuipstoel zitten. Weinig zicht opzij.

Metchu, waar dan???

Metchu

Bericht door Metchu » 14 nov 2008, 22:03

viva la france :mrgreen: Check de preview maar 8)

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 14 nov 2008, 22:04

in mijn achting was je al gezakt naar een chagarijnige l*l... :lol: :lol:

haha... wij als twee gekken wild zwaaien naar je... als iemand dan strak voor zich uit kijkt voel je je een beetje genegeerd... haha
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 14 nov 2008, 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Elmar

Bericht door Elmar » 14 nov 2008, 22:04

Dat was niet naar een andere auto, maar ging over de schitterende muziek die in de auto galmde. :banaan:

Paul, dank voor het compliment!

Plaats reactie