Waterschapsverkiezingen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Waterschapsverkiezingen

Bericht door Metchu » 14 nov 2008, 09:29

Dit zijn toevallig de minst populaire verkiezingen die er zijn in Nederland! Wat doen we ermee op df? Want waterschap heeft namelijk wel een hoop te zeggen! Stemmen is begonnen tot en met 25 november. Wie stemt er wel of niet en waarom?

als je geen idee hebt wat je moet stemmen, maar je wilt toch stemmen raad ik je aan om even op http://www.kieskompas.nl" onclick="window.open(this.href);return false; de stemwijzer te doen. Deze is erg goed (gemaakt door een hoogleraar van mij)! Ook als je niet gaat stemmen, doe het even. Dan steek je er misschien nog wat van op :mrgreen:

Bij mij kwam er een lokale partij uit (80% overeenstemming) en de PvdA (78% overeenstemming) voor Noord-Holland zeg maar. Aangezien de lokale partij iets tèveel voor ecologie is naar mijn mening, gaat mijn keuze toch uit naar de PvdA (en dat is niet alleen omdat ik er lid van ben, ik ben niet zo'n blinde stemkoe).

voor degenen die echt niet weten wat het is:
Vanaf vandaag kunt u uw stembiljet insturen voor de waterschapsverkiezingen. Om aandacht te vragen voor deze verkiezingen, zwom Olympisch kampioen Maarten van der Weijden door de Leidse grachten. Dat kon alleen omdat het water in de grachten voldeed aan de kwaliteitseisen. Daar gaan deze verkiezingen over: de kwaliteit en kwantiteit van water.

In Nederland vervullen de waterschappen daarbij een belangrijke rol. Ze zijn onder andere verantwoordelijk voor het onderhoud van waterkeringen, de aan-, afvoer en berging van water, het zuiveren van afvalwater en het zorgen voor schoon oppervlaktewater. Enkele waterschappen dragen ook zorg voor een aantal vaar- en verkeerswegen. Het bestuur van een waterschap lijkt veel op dat van een gemeente. Aan het hoofd staat een dijkgraaf, watergraaf of voorzitter, de burgemeester van het waterschap. Er is ook een algemeen bestuur, dat vergelijkbaar is met een gemeenteraad, en dagelijkse bestuurders, die te vergelijken zijn met de wethouders van een gemeente.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterschap" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Metchu op 14 nov 2008, 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door Wouter81 » 14 nov 2008, 09:39

Ik kwam op het gggggggristelijk demokraaties appel, godverd... zeg. :)

Maar ik stem hier niet op, vind het niet bijzonder boeiend. Las wel dat Fryslân de nummer 3 duurste plek is qua heffingen (iets van 190 euri per jaar).

Erik dB

Bericht door Erik dB » 14 nov 2008, 16:10

**haalt de ongeopende envelop weer uit de prullebak**

:bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 14 nov 2008, 19:19

Erik de Boer schreef:**haalt de ongeopende envelop weer uit de prullebak**

:bag:
:mrgreen:

de reacties in dit topic spreken weer boekdelen: 2! :lol: :whistle:

misschien zijn al die verkiezingen teveel van het goede, is het teveel gevraagd... Gemeente, provincie, waterschap, landelijk, europees. Dan heb je nog eventueel de raadplegingen, voor plannen of burgemeesters... zou het?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 nov 2008, 19:23

Heb de envelop net geopend, na 2 seconden in de gaten dat het inderdaad om de waterschapsverkiezingen gaat en het ligt nu al in de ondergrondse container in de straat.

Ik kan hier echt niets mee :?

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2008, 19:28

Ik dacht ook meten pvda, maar moet ik me hier dan weer helemaal in gaan verdiepen wat uren tijd gaat kosten??? :shock:

Metchu

Bericht door Metchu » 14 nov 2008, 19:30

Knot schreef:Ik dacht ook meten pvda, maar moet ik me hier dan weer helemaal in gaan verdiepen wat uren tijd gaat kosten??? :shock:

als je ff de kieskompas doet, ben je er zo uit!

Niels v D

Bericht door Niels v D » 14 nov 2008, 19:32

Wouter81 schreef:Ik kwam op het gggggggristelijk demokraaties appel, godverd... zeg. :)

Maar ik stem hier niet op, vind het niet bijzonder boeiend. Las wel dat Fryslân de nummer 3 duurste plek is qua heffingen (iets van 190 euri per jaar).
Jullie hebben daar ook het meeste water dus wat dat betreft is het wel fair dat je ook meer betaalt voor de waterschap.

Die envelop....Zal wel ongeopend de papierbak in vliegen...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 nov 2008, 21:43

Doorgescheurd en weg er mee...................................jammer van mijn tijd................................. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2008, 22:46

partyondude schreef:Heb de envelop net geopend, na 2 seconden in de gaten dat het inderdaad om de waterschapsverkiezingen gaat en het ligt nu al in de ondergrondse container in de straat.

Ik kan hier echt niets mee :?
Ik heb hem ongeopend verscheurd...

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 18 nov 2008, 12:24

ligt ergens bij het oud papier...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 nov 2008, 12:36

Ik heb me er eens een beetje in verdiept omdat ik een sloot te onderhouden heb :bag: Maar het gaat weer eens helemaal nergens over. Die vragen zijn een ding (al zijn ze bijzonder slecht gesteld) de antwoorden en motivaties van die partijen....

Mee eens. Motivatie; alleen als....Alleen als, dan ben je het er toch niet mee eens over het algemeen :hammer:

Dexter

Bericht door Dexter » 18 nov 2008, 12:54

Omdat ik zie dat de kosten van Waterbeheersing steeds verder de pan uit rijzen ga (of eigenlijk ging, zie eind van mijn verhaaltje) ik zeker stemmen.
Want als ik de mogelijkheid heb om mijn denkbeelden over wat wél en wat niet belangrijk is in een koers van een waterschap te kunnen laten horen, zodat er geen clubje mannen zit wat doet waar ze zin in hebben omdat het in hun ogen het beste is, zonder naar de financiële gevolgen daarvan te kijken onder het motto 'de burger betaalt toch wel' dan maak ik daar graag gebruik van ja.
Maar daar had ik dit topic niet voor nodig hoor......mijn stem is al een paar dagen geleden uitgebracht na raadpleging van het Kieskompas. :whistle: :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 18 nov 2008, 13:44

SGP volgens de stemwijzer.......

Plaats reactie