Migraine

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Migraine

Bericht door Niels » 12 nov 2008, 22:25

Tja Ibuprofen schijnt ook niet erg lekker te zijn voor de maag maar bij echt zware koppijn moet je toch wat zeg maar :wink:

HSR

Bericht door HSR » 12 nov 2008, 22:30

Wat doet diclofenac eigenlijk ?

Trouwens, hoe zeer ik het ook op prijs stel, jullie beterschap hoef ik niet. :wink: Er zijn ergere dingen in de wereld en ik ben al helemaal geen uitzondering in deze.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 nov 2008, 22:44

Ja maar toch is 't klote voor je Hugo.

Dat je een lelijke kop hebt, is al erg genoeg, daarvoor hoeft 'ie nog geen pijn te doen. :D :wink: :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 nov 2008, 23:14

Ik denk dat jij een mooie 130i of E36 M3 nodig hebt, dat lost alles op. :)

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2008, 23:40

Wouter81 schreef:Ik denk dat jij een mooie 130i of E36 M3 nodig hebt, dat lost alles op. :)

Sadist... :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 13 nov 2008, 00:02

Wouter81 schreef:Ik denk dat jij een mooie 130i of E36 M3 nodig hebt, dat lost alles op. :)

:lol: :lol:

@ Dennis : :fy: :beer: :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 nov 2008, 08:38

hugo schreef:Wat doet diclofenac eigenlijk ?

Trouwens, hoe zeer ik het ook op prijs stel, jullie beterschap hoef ik niet. :wink: Er zijn ergere dingen in de wereld en ik ben al helemaal geen uitzondering in deze.
Diclofenac is een NSAID; Non Steroid Anti Inflamatoir Drug; Primair een ontstekings remmer, secundair een pijnstiller.
Let wel; Het handelt met dit middel om niet bacteriële ontstekingen..................zoals bekend heb je voor bacteriële ontstekingen anti biotica nodig

In de meeste gevallen geeft het niet veel bijwerkingen, maar heb je een gevoelige maag dan zou ik er van af blijven.............................
Laatst gewijzigd door romo op 13 nov 2008, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 nov 2008, 09:14

Diclofenac lijkt mij niet het juiste middel tegen migraine. Alleen het pijstiller deel zou dan nut hebben. Diclofenac is vooral een ontstekingsremmer bij gewrichtspijnen of lichtere vormen van jicht.

Mijn vriendin heeft ook regelmatig last van migraine. Ze kan de 'baan' waar de hoofdpijn zich altijd voordoet uittekenen en haar nek zit voor haar gevoel helemal vast. Volgens mij heeft het bij haar twee hoofdoorzaken, werkstress en 'ontspanning' na een stressperiode. De eerste dag van een vakantie is eigenlijk altijd raak. Ibuprofen 400mg en 1,5-2 uur slaap (diepe slaap!) lost bij haar het probleem gelukkig in de meeste gevallen op.
Wat ook opvalt is dat sinds we bewust een goed kussen hebben gekocht dat zorgt voor meer ontspannen van de nekspieren, zij minder vaak last heeft van migraine aanvallen in de ochtend.

Naast werkstress is mijn vriendin ook behoorlijk gevoelig voor het zuurstofgehalte in de lucht van kantoren. Zij zit nu onder andere bij een klant die niet zo lang geleden het kantoor heeft verbouwd. Het luchtventilatiesysteem is niet mee veranderd. Sinds die verbouwing stapte ze altijd met lichte migraine in de auto terug naar huis, maar ook haar collega's bleken zich duf te voelen na een dag. Uit metingen bleek dat er inderdaad de samenstelling van de lucht in hun kantoor voor twee personen maar met drie bureaus, niet goed was.

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 13 nov 2008, 09:36

RutgerK schreef:Diclofenac lijkt mij niet het juiste middel tegen migraine. Alleen het pijstiller deel zou dan nut hebben. Diclofenac is vooral een ontstekingsremmer bij gewrichtspijnen of lichtere vormen van jicht.
Yep, heb dat nu voorgeschreven gekregen omdat ik last blijf houden van mijn enkel na een scheenbeenfractuur. Ik heb ook "maagbeschermers" gekregen, dus dan weet je dat dat geen lekker spul is...

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 nov 2008, 09:59

Ibuprofen 400mg en 1,5-2 uur slaap (diepe slaap!) lost bij haar het probleem gelukkig in de meeste gevallen op.
Diclofenac lijkt mij niet het juiste middel tegen migraine. Alleen het pijstiller deel zou dan nut hebben. Diclofenac is vooral een ontstekingsremmer bij gewrichtspijnen of lichtere vormen van jicht.

Ibuprofen net als Diclofenac zijn beide NSAID`s

Naproxen hoort er ook bij

Dus als Ibuprofen werkt, waarom Diclofenac niet? Vraag de HA naar de motivatie van het voorgeschreven middel, vraag ok naar de werking en contra indicaties...............

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 nov 2008, 10:48

romo schreef:
Ibuprofen 400mg en 1,5-2 uur slaap (diepe slaap!) lost bij haar het probleem gelukkig in de meeste gevallen op.

Ibuprofen net als Diclofenac zijn beide NSAID`s

Naproxen hoort er ook bij

Dus als Ibuprofen werkt, waarom Diclofenac niet? Vraag de HA naar de motivatie van het voorgeschreven middel, vraag ok naar de werking en contra indicaties...............
Diclofenac werkt inderdaad ook maar is denk ik wel een paardenmiddel om er migraine mee te bestrijden. Dat beiden tot de NSAID's wil nog niet zeggen dat de werking hetzelfde is. Bij artritis wordt weer eerder Diclofenac voorgeschreven dan Ibuprofen hoewel de laatste ook een ontstekingsremmende werking heeft.

Ik heb zelf behoorlijke bijwerkingen van Diclofenac en kan ze niet slikken zonder maagbeschermers. In mijn studententijd heb ik enige tijd veel Diclofenac moeten slikken wegens een ontsteking op mijn ruggengraat en ben zelfs flauwgevallen.

romo

Bericht door romo » 13 nov 2008, 10:53

Het is beslist niet zo dat bij arthritis eerder Diclofenac wordt voorgeschreven, het is de volledige willekeur van de huisarts die dat beslist, waarbij ook een persoonlijke voorkeur een rol speelt, alle NSAID`s zijn werkzaam bij een itis beeld ( ontstekingen dus)

Mensen kunnen uiteraard verschillend reageren, of al ervaring met een bepaald middel hebben wat dan weer de uiteindelijke keuze bepaalt

romo

Bericht door romo » 13 nov 2008, 11:12

Werking van NSAID`s

Remming van het enzym COX ( cyclo oxigenase)

Gevolgen;
1 Pijstilling
2 Ontstekings remming
3 Koortsvermindering

Bijwerkingen;
1 Vermindering beschermende werking maagslijmvlies
2 vermindering bloedtoevoer naar de nieren
3 trobocytenaggregatieremming ( bloedstolling)

eventueel; hoofdpijn, duizelig, slecht zien, depressie, smaakstoornissen, slapeloosheid danwel slaperigheid

Contra indicaties;
1 maagklachten/zweer gehad
2 >2weken gebruikt en hogebloeddruk
3 Nierpatiënten
4 Gebruikers plaspillen
5 Gebruikers van bloedverdunners ( =anti stolling)
6 Zwanger/kinderwens
7 Astma/COPD ( longklachten)

Intussen is er een opvolger van de klassieke NSAID`s de zogenaamde COX2 remmer, voorbeeld hier van is VIOXX, dit middel is ook al weer van de markt omdat het een verhoogde kans op een hart infarct geeft.

Niall

Bericht door Niall » 13 nov 2008, 14:59

Hugo is gewoon bang voor die engelse NHS doctoren en gelijk heeft ie :bag: Zijn mensen voor minder binnen geweest en terug gekomen zijn met geamputeerde benen :banaan:

HSR

Bericht door HSR » 13 nov 2008, 15:13

Scotsman schreef:Hugo is gewoon bang voor die engelse NHS doctoren en gelijk heeft ie :bag: Zijn mensen voor minder binnen geweest en terug gekomen zijn met geamputeerde benen :banaan:
Mag je zeggen! Wil ik een doorverwijzing naar een Neuroloog of oogarts, kan dat allemaal niet. Nee, trut, alsof jij weet hoe ik mij voel!, denk ik dan. :bag:

romo

Bericht door romo » 13 nov 2008, 15:32

hugo schreef:
Scotsman schreef:Hugo is gewoon bang voor die engelse NHS doctoren en gelijk heeft ie :bag: Zijn mensen voor minder binnen geweest en terug gekomen zijn met geamputeerde benen :banaan:
Mag je zeggen! Wil ik een doorverwijzing naar een Neuroloog of oogarts, kan dat allemaal niet. Nee, trut, alsof jij weet hoe ik mij voel!, denk ik dan. :bag:
Die kan ook niet meer doen dan je huisarts, dus ik snap die opmerking wel, evenals je vraag, er zijn helaas grenzen aan wat je kan doen, dus gewoon het eind van het behandel latijn.............Dat ie het onhandig communiceert is weer een ander verhaal.....................

Niall

Bericht door Niall » 13 nov 2008, 15:37

Hugo welkom bij de engelse gezondheidszorg :bag: If you pay peanuts you get monkeys zegt men.
Enigste oplossing indien dringen is zelf te betalen, dan kan je meteen terecht. Ben je niet toevallig via jou werkgever BUPA verzekerd??

HSR

Bericht door HSR » 13 nov 2008, 17:40

Scotsman schreef:Hugo welkom bij de engelse gezondheidszorg :bag: If you pay peanuts you get monkeys zegt men.
Enigste oplossing indien dringen is zelf te betalen, dan kan je meteen terecht. Ben je niet toevallig via jou werkgever BUPA verzekerd??
heb sowieso een particulieren verzekering dus betalen is geen probleem. Ik mag overigens graag extra betalen voor goede service :thumbup:

HSR

Bericht door HSR » 13 nov 2008, 17:41

romo schreef:
hugo schreef:
Die kan ook niet meer doen dan je huisarts, dus ik snap die opmerking wel, evenals je vraag, er zijn helaas grenzen aan wat je kan doen, dus gewoon het eind van het behandel latijn.............Dat ie het onhandig communiceert is weer een ander verhaal.....................

Maar een oogarts kan toch e.e.a tests doen om te onderzoeken of ik ,al dan niet ,extra gevoelig ben voor kunstmatig licht?

Plaats reactie