Auto's invoeren uit bijv Duitsland

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 04 sep 2006, 10:03

De grootste klappers voor mij persoonlijk zijn:
-Fors hoger salaris in vergelijk met Nederlandse chemische industrie.
-In een durp veel woongenot voor je geld. We wonen vrijstaand op 500 m2 grond voor 1.7 ton.
-De stad is overigens pleurisduur. Düsseldorf zelf zijn Amsterdamprijzen.
-Als kostwinner een zeer gunstig belastingtarief.

Boodschappen zijn in Dld aanzienlijk goedkoper, verzekeringen ongeveer gelijk. Auto's zijn goedkoper. Duh.
-Er is hier "relatief" weinig file. Ik woon midden in de driehoek Düsseldorf, Aachen, Köln. En kan toch 's morgens en 's avonds redelijk doorrijden. Hoef je in NL in driehoek Rotterdam Utrecht Den Haag of Amsterdam niet om te komen.

Duurder:
-Gemeentebelastingen. Ze willen hier goed geld zien.
-Energiekosten zijn hier hard aan het stijgen en in de basis ook al niet laag.

En Duitsers: ze zijn wel ok. :) Hier in het Rheinland zijn ze best wel open, je maakt makkelijk contact. En ach, ze zijn Nederlanders toch niet echt als buitenlanders. En Duits is prima te leren.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 04 sep 2006, 17:15

stefan van der burgh schreef: We wonen vrijstaand op 500 m2 grond voor 1.7 ton.
Halleluja, koop je hier de grond nog niet voor.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 sep 2006, 19:02

Moet je hier komen......ik heb 154 m2 voor krap 400.000 euro......Blegh!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 sep 2006, 20:17

Das nou precies wat ik bedoel, er wordt ons een poot uitgetrokken in Nederland, mn de Randstad. De rest komt er in rap tempo achter aan. Hier in Tukkerland gaan echt grote groepen de grens over.
Dacht eerst ; het zal wel, idd je ziet vooral gezinnen met schoolgaande kinderen terugkeren, integreren is toch lastiger dan gedacht Maar zo langzamerhand zie je toch ook dat de prijsverschillen absurd zijn ( zie ook bovenstaand commentaar). Komt bij dat er meer ruimte, rust en fatsoen is. Nou dan ben ik snel klaar; werken in Nederland, wonen in Duitsland, mischien op 20-25 km van elkaar, so what denk ik dan, sneller verdienen kan niemand dat. Leve 1 Europa............

Zijn er meer mensen met ervaringen, please let me know, beter gezegd; erzählen Sie mahl bitte.............................

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 04 sep 2006, 21:53

romo schreef: Hier in Tukkerland gaan echt grote groepen de grens over.
Er zijn vorig jaar iets van 120.000 mensen vertrokken (niet alleen uit tukkerland... :wink: ) en daar zijn ca. 90.000 mensen voor in de plaats gekomen. Echter de vertrekkende personen zijn over het algemeen goed verdienende mensen, degene die hier naar toe zijn gekomen zijn dat helaas niet. Dus de belastingdruk zal hier zeker niet minder worden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 sep 2006, 22:25

Elmar schreef:
romo schreef: Hier in Tukkerland gaan echt grote groepen de grens over.
Er zijn vorig jaar iets van 120.000 mensen vertrokken (niet alleen uit tukkerland... :wink: ) en daar zijn ca. 90.000 mensen voor in de plaats gekomen. Echter de vertrekkende personen zijn over het algemeen goed verdienende mensen, degene die hier naar toe zijn gekomen zijn dat helaas niet. Dus de belastingdruk zal hier zeker niet minder worden.
Volstrekt mee eens...............................daarom ga ik ook maar :wink: :wink:

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 05 sep 2006, 08:46

Integreren is echt het probleem niet. Op zondag geen herrie maken, en de rest van de week na 10-en ook niet.

Onze dochter (wordt 4 eind oktober) is al volledig 2 talig na een jaar kindergarten, die vermaakt zich hier ook prima.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 sep 2006, 09:20

stefan van der burgh schreef:Integreren is echt het probleem niet. Op zondag geen herrie maken, en de rest van de week na 10-en ook niet.

Onze dochter (wordt 4 eind oktober) is al volledig 2 talig na een jaar kindergarten, die vermaakt zich hier ook prima.
Dat bedoel, kom daar in Nederland is mee aan.......................fatsoen ( lees normale omgangs regels ) zijn helaas ver te zoeken, mijn inschatting is dat deze tendens op zijn zachtst gesproken niet zal verbeteren.

Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Bericht door Rutger » 05 sep 2006, 15:53

Robin, als jij nou ff uitzoekt hoe dat importeren werkt dan ga ik vast sparen en dan halen we in 2010 een tweedehands GT3 op in Mofrica :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2006, 11:21

Las net in een blad de term fiscaal vluchteling. Moet je dan ook asiel aanvragen :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 sep 2006, 12:55

Zal ook wel een test moeten doen..................

Haben wir nicht gew.sst :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 14 nov 2006, 07:45

gisteren de 535D op kenteken gezet want hij was gisteren 2 jaar oud ,

en voor het eerst meegemaakt dat het ook kan meevallen 8)

De douane vroeg wat is het voor een?

ik zeg volgens mij redelijk standaard , hij loopt om de afgesloten auto heen en schrijft wat op en komt 11000 euro lager uit dan waar ik van uit was gegaan , hij zegt ga je accoord? ik zeg nou laten we het maar doen 8)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 14 nov 2006, 07:52

en waar is de 330d ???

Ga je nu voor het echte werk???? :wink:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 14 nov 2006, 07:59

Nee . Leonard , ondanks dat de gewichten eigenlijk niets schelen , rijdt de 3 echt een klasse beter/scherper dan de "log" aanvoelende 5. ik heb hem overigens gekocht voor m'n vader.

Ik zou als ik jouw was eens gaan rijden in een 335DTouring met m pakket , en dan je bevindingen eens polsen .

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 14 nov 2006, 08:26

Leen schreef:Nee . Leonard , ondanks dat de gewichten eigenlijk niets schelen , rijdt de 3 echt een klasse beter/scherper dan de "log" aanvoelende 5. ik heb hem overigens gekocht voor m'n vader.

Ik zou als ik jouw was eens gaan rijden in een 335DTouring met m pakket , en dan je bevindingen eens polsen .

Met de 335d rijden was ik al van plan maar na de rit met de RS4 ben ik helemaal verliefd op zo'n auto!!!

Robin
Berichten: 55088
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 nov 2006, 09:09

leonard schreef:
Leen schreef:Nee . Leonard , ondanks dat de gewichten eigenlijk niets schelen , rijdt de 3 echt een klasse beter/scherper dan de "log" aanvoelende 5. ik heb hem overigens gekocht voor m'n vader.

Ik zou als ik jouw was eens gaan rijden in een 335DTouring met m pakket , en dan je bevindingen eens polsen .

Met de 335d rijden was ik al van plan maar na de rit met de RS4 ben ik helemaal verliefd op zo'n auto!!!
ik zou wachten op de e90/92 M3. De A4 zit dacht ik in z'n 1 na laatste jaar????

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 10:35

Leen schreef:gisteren de 535D op kenteken gezet want hij was gisteren 2 jaar oud ,

en voor het eerst meegemaakt dat het ook kan meevallen 8)

De douane vroeg wat is het voor een?

ik zeg volgens mij redelijk standaard , hij loopt om de afgesloten auto heen en schrijft wat op en komt 11000 euro lager uit dan waar ik van uit was gegaan , hij zegt ga je accoord? ik zeg nou laten we het maar doen 8)

4 uur cup a soup dat zouden er meer moeten doen :wink:

mooie meevaller dus

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 14 nov 2006, 10:37

ja scheelt zo'n 1300 euro bpm 8)

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 14 nov 2006, 10:39

Leen schreef:ja scheelt zo'n 1300 euro bpm 8)
Is toch mooi 1300 liter diesel. 8)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 14 nov 2006, 10:49

stefan van der burgh schreef:De grootste klappers voor mij persoonlijk zijn:
-Fors hoger salaris in vergelijk met Nederlandse chemische industrie.
Wat doe je voor werk eigenlijk?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland

Bericht door GTRene » 03 mei 2014, 17:00

ff een grote schop naar boven, las net dit en in zo'n geval zit daar zeker wat in (scheelt in sommige gevallen vele duizenden euro's>
Het was balen voor de Nederlandse autodealers deze week. De BOVAG kwam namelijk met cijfers dat steeds meer mensen een auto in Duitsland kopen. Vervolgens berichtte het AD en NOS dat steeds meer Nederlanders auto’s importeren uit Duitsland.
Geloof je blindelings wat een autoverkoper je vertelt? Dan verdien je het om minimaal € 10.000,- meer te betalen voor een auto met minder opties en meer kilometers.

Ik leg het nog één keer uit: Alle Nederlandse merkdealers verkopen (al jaren) jonge importauto’s tegen woekerprijzen. Koop je zelf zo’n auto in Duitsland bij de officiële dealer, dan bespaar je al minimaal zo’n € 10.000. Het is de verkoper er alles aan gelegen om je “bang” te maken voor het kopen van een auto in Duitsland, anders verkoopt hij zijn eigen voorraad geïmporteerde auto’s NOOIT.
leuk voorbeeld erbij van de audi....en dat dealers zelf ook invoeren :) lees het voorbeeld.

http://www.automotiveimport.nl/import-n ... t-peentjes" onclick="window.open(this.href);return false;

Bombadil
Berichten: 746
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re:

Bericht door Bombadil » 04 mei 2014, 10:24

Wat is in DE gebruikelijk mbt de vraagprijs kan er nog veel vanaf? Waaraan moet je denken; 5%?

Is er een verschil bij tussen dealer/ Handel/ particulier? OF is vraagprijs= verkoopprijs?

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2425
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland

Bericht door Sander-E46 » 04 mei 2014, 12:19

Bombadil schreef:Wat is in DE gebruikelijk mbt de vraagprijs kan er nog veel vanaf? Waaraan moet je denken; 5%?

Is er een verschil bij tussen dealer/ Handel/ particulier? OF is vraagprijs= verkoopprijs?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=29974" onclick="window.open(this.href);return false;

Is een recent topic.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland

Bericht door bm-dub » 07 mei 2015, 12:42

Heren, ik heb een vraagje mbt het invoeren van een auto uit Duitsland. Bij het berekenen van de BPM krijg je twee tabellen te zien. Eentje een 2006 berekening, en een ander een 2015 berekening.

Welke van de twee is nou van toepassing als je de auto wilt importeren? Ik neem aan de berekening van 2006...

Afbeelding

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest

Re: Auto's invoeren uit bijv Duitsland

Bericht door maarten22 » 07 mei 2015, 12:55

Je mag zelf de voordeligste kiezen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EvdP, MarcH en 8 gasten