shoppen voor een SUV met moeders
- David R.
Re: shoppen voor een SUV met moeders
Een goede tip. Laat je vrouw thuis en koop gewoon een andere auto voor haar. Ze willen vaak de onmogelijkste dingen en na een half jaar kijken ze er toch niet meer naar om.
Tevens zijn we het nog nooit eens geweest over wat wel en niet een mooie auto is. Ik kocht onder mijn M5 nieuwe 21 inch velgen van Hamann. Er zaten 21 inch velgen van Hartge onder (die zijn toch echt anders) en het enige commentaar dat ik kreeg was "he je hebt andere wieldoppen". Setje Hamann met banden kost 8 k. Sindsdien heb ik me voorgenomen het maar niet meer teveel over auto's te hebben met haar.
David
Tevens zijn we het nog nooit eens geweest over wat wel en niet een mooie auto is. Ik kocht onder mijn M5 nieuwe 21 inch velgen van Hamann. Er zaten 21 inch velgen van Hartge onder (die zijn toch echt anders) en het enige commentaar dat ik kreeg was "he je hebt andere wieldoppen". Setje Hamann met banden kost 8 k. Sindsdien heb ik me voorgenomen het maar niet meer teveel over auto's te hebben met haar.
David
- RutgerK
Paskal, gezien de wensen en het onbeperkte budget is het dus zeer moelijk om wat zinnigs te zeggen. Wel een open dak, en automaat, geen diesel! Ik ben heel benieuwd waarom ze geen diesel wil rijden om waarom een nieuwe auto!
Wel een Outlander en geen 4007 of C-Crosser terwijl deze drie auto's op hetzelfde platform worden gebouwd en dezelfde afmetingen hebben.
Een GLK is misschien ook nog wel een optie.
Per wanneer wil ze de auto hebben. De Tiguan kent in ieder geval een vrij lange levertijd.
Is de instap van de 308SW hoog genoeg?
Het lijkt mij nog een aardige slag om wat concreter te maken wat ze nu precies wil, want met een onbeperkt budget is je moeder vast wel te overtuigen dat een 3.0TDI voor een diesel best een prettige motor is en dat ze dan minder vaak hoeft te tanken.
Wel een Outlander en geen 4007 of C-Crosser terwijl deze drie auto's op hetzelfde platform worden gebouwd en dezelfde afmetingen hebben.
Een GLK is misschien ook nog wel een optie.
Per wanneer wil ze de auto hebben. De Tiguan kent in ieder geval een vrij lange levertijd.
Is de instap van de 308SW hoog genoeg?
Het lijkt mij nog een aardige slag om wat concreter te maken wat ze nu precies wil, want met een onbeperkt budget is je moeder vast wel te overtuigen dat een 3.0TDI voor een diesel best een prettige motor is en dat ze dan minder vaak hoeft te tanken.

- Joy
Pssst David... het is zijn moeder
Ik zou denk ik ook voor de Tiguan gaan. Nette verschijning en goede motoren.

Ik zou denk ik ook voor de Tiguan gaan. Nette verschijning en goede motoren.
- Paskal
- Auto: meerdere
Ze wil geen diesel wat ook wel begrijpelijk is als je maar 8k per jaar gaat rijden met zo'n auto. Vaste lasten in de vorm van wegenbelasting zijn dan niet echt funny meer. Daarbij is mijn moeder 66 jaar dus het zal haar wurst wezen. Met alle respect: ik denk dat ze nauwelijks het verschil qua rijden merk tussen een benzine-automaat en een diesel-automaat. Daarbij vind ze diesel vervelend tanken want het stinkt zo
Het wordt haar auto dus zij mag kiezen.... Ondanks dat we met heel veel auto's zijn gestart zie je dat ze wel een mening heeft over iedere wagen en dat er op die manier niet zo heel veel overbijven.
GLK zijn we ook wezen kijken inderdaad: te vierkant en te groot. De Outlander vond ze qua model ook niet zo mooi. "Het is wel een enorme bak" was echter ook een uitspraak toen ze er bij stond te kijken
Dus grootte was ook daar een reden om er niet voor te gaan.... Gewenste levering rond april/mei. Zij vond de instap van de 308 SW hoog genoeg. Dat is zeker het geval als je de stoel omhoog zet en dat kan met haar lengte van slechts 1.60m ook nog een heel eind. Je zit met zo'n lengte niet zo maar met je kop tegen het dak....
Mijn moeder is niet zo'n autofreak als ik, maar haar 206 wordt altijd met liefde behandeld: jaarlijks wordt hij helemaal professioneel gepoetst en wordt altijd netjes in een aparte garagebox geparkeerd. Er zijn echter grenzen aan haar autogekte (bij mij vraag ik me dat wel eens af
) en daarom wil ze geen 75k uitgeven voor X3 bijvoorbeeld 
Met een Prius thuis komen doet ze zekers niet want dan kom ik niet meer bij haar op bezoek

GLK zijn we ook wezen kijken inderdaad: te vierkant en te groot. De Outlander vond ze qua model ook niet zo mooi. "Het is wel een enorme bak" was echter ook een uitspraak toen ze er bij stond te kijken

Mijn moeder is niet zo'n autofreak als ik, maar haar 206 wordt altijd met liefde behandeld: jaarlijks wordt hij helemaal professioneel gepoetst en wordt altijd netjes in een aparte garagebox geparkeerd. Er zijn echter grenzen aan haar autogekte (bij mij vraag ik me dat wel eens af

Met een Prius thuis komen doet ze zekers niet want dan kom ik niet meer bij haar op bezoek

Laatst gewijzigd door Paskal op 10 nov 2008, 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Dat heet nou karakter.Paskal Morriën schreef:LR wil ze niet: neef en tante van mijn ex-vriendin hebben beiden een dikke Range Rover. Ze rijden er nu een jaartje of twee in en als je hoort wat daar allemaal aan kapot is gegaan en wat het gekost heeftNee, dat wil je echt niet... En je begrijpt wel dat dat beeld bij moeder blijft hangen
Zelf vind ik de nieuwe Outlander en die C-Crosser(?) wel mooi ogen als die Freelander geen optie is. Die VW vind ik persoonlijk nu al outdated kwa vorm. Geloof je verder direct als je zou zeggen dat dat goed rijdt.
- Paskal
Dat heet nou karakter.
Ik had niet anders verwacht van een Speedsterrijder... Ook karretjes met karakter waarbij nog wel eens wat kleine mankementjes naar voren komen en een verwarming die ook als niet aanwezig beschouwd kan worden 
Outlander & C-Crosser: te groot

Outlander & C-Crosser: te groot

- RutgerK
Duidelijk dan. Tiguan 

-
Dan de VW idd. Je ma lijkt stiekem al te weten wat ze wil. Ze zoekt alleen een bevestiging?
Btw, als je stilstaat met het dakje op, de raampjes dicht en de kachel op max zet, dan voel je wel degelijk ietsje warmte hoor. Kan ook m'n fleece zijn...

Btw, als je stilstaat met het dakje op, de raampjes dicht en de kachel op max zet, dan voel je wel degelijk ietsje warmte hoor. Kan ook m'n fleece zijn...

- RutgerK
allen schreef:Dan de VW idd. Je ma lijkt stiekem al te weten wat ze wil. Ze zoekt alleen een bevestiging?![]()
ff offtopic. Is die kachel niet te turboboosten? Moet toch een markt voor zijn!
- Paskal
Nee hoor, mijn moeder weet niet eens dat ik deze topic heb geopend.... Zoals gezegd heeft ze nu de 308 SW, Niksan en Tiguan in het lijstje staan. Toevallig had ze vandaag een Kuga zien rijden en die vond ze ook wel cool dus binnenkort maar eens bij Ford binnenlopen 

- Niels v D
Dat nog niemand de 130i heeft aangesleept...DF blijft me verbazen
Serieus, Kuga, Tiguan en Qasqai zijn alledrie best leuke auto's, gewoon alledrie proefrijden.

Serieus, Kuga, Tiguan en Qasqai zijn alledrie best leuke auto's, gewoon alledrie proefrijden.
- Niall
Paskal als ze zo weinig rijdt, moet het dan persee nieuwe zijn?? Persoonlijk zou ik gewoon een 2 jaar oude X3 uit DE halen met bv 20k op de klok. Zgan voor het geld dat je een knaken Tiguan rijdt.
En dat voor een niet BMW minded persoon

En dat voor een niet BMW minded persoon

-
Rutger, dan eindig ik in no-time met een Caterhamachtige Speedster, helaas.
Of mensen nieuw of oud willen als auto is een persoonlijke kwestie. Kom je nooit uit denk ik. Vroeger wilde ik altijd absoluut nieuw. Tegenwoordig zie ik het nut er niet van in. Maar dat heeft te maken met de inruilprijs die je om de oren geslingerd krijgt. Een ander kan er denk niet van wakker liggen.
Of mensen nieuw of oud willen als auto is een persoonlijke kwestie. Kom je nooit uit denk ik. Vroeger wilde ik altijd absoluut nieuw. Tegenwoordig zie ik het nut er niet van in. Maar dat heeft te maken met de inruilprijs die je om de oren geslingerd krijgt. Een ander kan er denk niet van wakker liggen.
- Casper
http://autotrader.nl/auto/kopen/Bmw/X3/ ... gemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autotrader.nl/auto/kopen/Bmw/X3/ ... gemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou het wel weten als ik 66 was...
Ik zou het wel weten als ik 66 was...

- Niels
- Auto: Prius+
Ik ook wel
Zo'n gedrocht van een X3 werd het in geen geval 

- Casper
Als ik zou moeten kiezen uit de gegeven optie's werd het bij mij toch echt een jonge X3 

- RVV
Heef moeders al eens gereden in zo'n tuinhuisje op wielen ?
Dat maak ik namelijk nergens uit op.
Stap van een 206 naar een gezinscontainer alleen omdat die hoog is
dat kan ook spijt opleveren.. vooral als de auto voor de alledaagse dingetjes word ingezet.
Ik bedoel dit niet vervelend, maar het zou jammer zijn als moeders straks het tuinhuisje op wielen laat staan, mijmerd over dat kleine leuke 206'je die zo lekker vlot en kwiek reed en bovenal zo makkelijk te parkeren was.
Ik lees dat de 206 altijd netjes in een garagebox word neergezet.. dat is echt een min klusje voor een dame op leeftijd met een auto die bijna 2 meter breed is en dik over de 4,5 meter lang.

Stap van een 206 naar een gezinscontainer alleen omdat die hoog is

Ik bedoel dit niet vervelend, maar het zou jammer zijn als moeders straks het tuinhuisje op wielen laat staan, mijmerd over dat kleine leuke 206'je die zo lekker vlot en kwiek reed en bovenal zo makkelijk te parkeren was.
Ik lees dat de 206 altijd netjes in een garagebox word neergezet.. dat is echt een min klusje voor een dame op leeftijd met een auto die bijna 2 meter breed is en dik over de 4,5 meter lang.
-
Mitsubishi Grandis geen optie?
Groot zat, ziet er mooi uit en binnenkant is ook mooi.
Helaas alleen met 4-bak automaat te krijgen.
Groot zat, ziet er mooi uit en binnenkant is ook mooi.
Helaas alleen met 4-bak automaat te krijgen.
- Paskal
Motto van moederlief: dit wordt mijn laatste auto dus moet hij nieuw zijn. Persoonlijk zou ik ook voor een jonge X3 gaan, maar da's voor haar geen optie
Kortom: nieuw of gebruikt-discussie is reeds een gepasseerd station. Het moet nieuw zijn.
Rico, terechte constatering waar ik haar ook al op heb gewezen. Ze heeft echter ook veel in de Volvo 850 van mijn vader gereden en ook die in de garage gezet dus no worry wat dat betreft qua ervaring mbt grote wagens
De Grandis hebben we ook bekeken en is te groot volgens haar....... Oh ja, en ze vindt hem niet mooi

Rico, terechte constatering waar ik haar ook al op heb gewezen. Ze heeft echter ook veel in de Volvo 850 van mijn vader gereden en ook die in de garage gezet dus no worry wat dat betreft qua ervaring mbt grote wagens

De Grandis hebben we ook bekeken en is te groot volgens haar....... Oh ja, en ze vindt hem niet mooi

- RVV
paskal, nu heb ik zelf totaal geen ervaring met het rijden in SUV's.. maar als het boek zo open ligt als bij je moeder qua keuze, zou ik toch zeker er op aan dringen om de keuze vooral af te laten hangen van hoe ze de auto het model vind rijden. Hoe vind ze het overzicht, hoe voelt de auto aan qau wegligging, SUV's zijn toch behoorlijk zwaarder dan een gewone auto, helemaal vergeleken met bv een 206. Laat haar eens in en uitparkeren in de vakken bij de supermarkt..
Hoe vind ze het om een zware klep te openen ? Sommige Auto's is die klep 1 delig en erg zwaar. Ik vind bv de achterklep van de 3 touring al behoorlijk zwaar, maar het gelukkig een separaat te openen achterrruit.
Hoe is de instap ? Ja hoog logisch, maar als de dorpels smerig zijn en ze maakt haar kleren smerig aan die dorpels... niet echt iets waar je vrolijk van word, een vrouw al helemaal niet
Hoe ervaart ze het zicht rondom ? Niks is ergelijker als een praktische auto geen overzicht heeft, met veel dode hoeken.
Alle simpele dingetjes, maar wel zaken waar de SUV voorkeur compleet op kan afknappen..
Ikzelf zou mijn eigen moeder never nooit zo'n ding adviseren.. maar dat komt omdat ik mijn eigen moeder ken natuurlijk
Hoe vind ze het om een zware klep te openen ? Sommige Auto's is die klep 1 delig en erg zwaar. Ik vind bv de achterklep van de 3 touring al behoorlijk zwaar, maar het gelukkig een separaat te openen achterrruit.
Hoe is de instap ? Ja hoog logisch, maar als de dorpels smerig zijn en ze maakt haar kleren smerig aan die dorpels... niet echt iets waar je vrolijk van word, een vrouw al helemaal niet

Hoe ervaart ze het zicht rondom ? Niks is ergelijker als een praktische auto geen overzicht heeft, met veel dode hoeken.
Alle simpele dingetjes, maar wel zaken waar de SUV voorkeur compleet op kan afknappen..
Ikzelf zou mijn eigen moeder never nooit zo'n ding adviseren.. maar dat komt omdat ik mijn eigen moeder ken natuurlijk

- Paskal
Goed advies en dat was ook zekers de bedoeling. De insteek was om eerst een selectie van auto's te maken en vervolgens met allen een uitgebreide proefrit te gaan maken waarbij ik haar zeker zal laten manourvreren met de auto: op naar de golfbaan en zet hem daar maar eens neer; idem met de supermarkt en de garagebox 
Ben benieuwd hoe haar het zal bevallen. Wegliggingsverschil zal ze niet merken, daar ben ik van overtuigd. Ze zal het met name op de autobaan heerlijk vinden rijden ivm extra comfort en de hoge zit. Enkele uitgebreide proefritten zullen haar wel duidelijk maken of zoiets wat voor haar is.

Ben benieuwd hoe haar het zal bevallen. Wegliggingsverschil zal ze niet merken, daar ben ik van overtuigd. Ze zal het met name op de autobaan heerlijk vinden rijden ivm extra comfort en de hoge zit. Enkele uitgebreide proefritten zullen haar wel duidelijk maken of zoiets wat voor haar is.
-
Of je koopt een Chrysler Voyager, luxe versies hebben electrische achterklep/zijdeurenRico schreef:paskal, nu heb ik zelf totaal geen ervaring met het rijden in SUV's.. maar als het boek zo open ligt als bij je moeder qua keuze, zou ik toch zeker er op aan dringen om de keuze vooral af te laten hangen van hoe ze de auto het model vind rijden. Hoe vind ze het overzicht, hoe voelt de auto aan qau wegligging, SUV's zijn toch behoorlijk zwaarder dan een gewone auto, helemaal vergeleken met bv een 206. Laat haar eens in en uitparkeren in de vakken bij de supermarkt..
Hoe is de instap ? Ja hoog logisch, maar als de dorpels smerig zijn en ze maakt haar kleren smerig aan die dorpels... niet echt iets waar je vrolijk van word, een vrouw al helemaal niet![]()

- RutgerK
Volgens mij wil Paskal vooral een X3 en zijn moeder maakt het wat minder uit. Als ik de postings lees dan druipt er wel een persoonlijke voorkeur vanaf die je moeder niet persé deelt. 8)
Als een Outlander te groot is denk ik dat ze een X3 ook te groot vindt. Het scheelt maar 7cm. De Tiguan/Kuga/Keleosz ijn duidelijk kleiner.
Een dik aangekleedde Tiguan/Kuga lijkt mij dan ook een betere match als ze persé een 4x4 wil.
Een hele andere auto is misschien nog wel de Lancia Delta.
Als een Outlander te groot is denk ik dat ze een X3 ook te groot vindt. Het scheelt maar 7cm. De Tiguan/Kuga/Keleosz ijn duidelijk kleiner.
Een dik aangekleedde Tiguan/Kuga lijkt mij dan ook een betere match als ze persé een 4x4 wil.
Een hele andere auto is misschien nog wel de Lancia Delta.
- Collin Bello
What about de Volvo XC60 of XC90?
-
Zat net ook ff op de volvo site te koekeloeren, maar mischien wat groot?Collin Bello schreef:What about de Volvo XC60 of XC90?