- hoge instap
- benzine
- automaat
- max budget nvt

- kofferbak van 1.15m breed zodat golftas er in kan terwijl hij vast zit op de kar

Die laatste eis klinkt wellicht wat decadent maar aangezien ze ongeveer woont op de golfbaan, kan ik me er wel iets bij voorstellen. In haar huidige 206 past het ook zonder de achterbank neer te klappen dus kleiner wil je niet hebben. Afgelopen zaterdagmiddag dus een paar dealers langs gegaan. Hieronder in het kort de belevenissen.
Mitsubishi Outlander: we werden netjes te woord gestaan door een verkoper, brochure mee, maar de auto sprak haar qua model niet aan. Ze vond hem wat vierkant

Volkswagen Tiguan: nette verkoper die ons rustig te woord stond en met de folder erbij eea uitlegde over de auto. Ook een proefrit na afspraak was geen probleem. Mooie wagen met een kofferbak die waarschijnlijk net ruim genoeg is.
Renault Koleos: wederom een jonge aardige verkoper die ook zijn teleurstelling uitsprak over het feit dat hij niet met automaat leverbaar is
Nissan Quasqai: dezelfde verkoper als bij Renault heeft ons diverse Quasqais laten zien. Tot op heden een potentiële kandidaat. Echter: zoals je op quasqai-passion.nl kunt lezen heeft dit model nog steeds met lange levertijden te maken die variëren van 5 – 11 mnd. Verkoper kan wel zeggen dat het 12 wk is, maar da's onzin.
Peugeot 207 SW: luie zak van een verkoper die het vertikte om achter de balie uit te komen

Peugeot 308 SW: los van de verkoper die met wat tegenzin dan toch een folder mee wilde geven sprak deze wagen mijn moeder ook wel aan: toch wat hogere instap dan de 206 en een fatsoenlijke kofferruimte. Maar een 4-versnellingen-automaat is toch wel heel apart

BMW X3: toch duidelijk de beste verkoper in mijn ogen

Opel Antara: verkoper liet ons rustig rondkijken, maar de auto werd door moeder bestempeld als een grote bak: no-go dus
Audi Q5: we zagen net een exemplaar rijden bij het verlaten van de Opel-dealer dus toch maar naar de Audi-dealer terwijl ik dacht dat hij nog niet in NL was. Verkoper zat met potentiële koper aan tafel en na 15 min. door de showroom te hebben gelopen met diverse keren oogcontact kwam er toch geen beweging in de man

Al met al een leuke invulling van de zaterdagmiddag waarbij ik me bij Peugeot en Audi heb verbaasd over de verkopende partij. Wil men geen auto’s verkopen of zo

Prijzen:
Moeder wil een luxe wagen met ten minste een panoramadak, blue tooth, navi, leer, automaat, cruise-control en de hele rimram erop. Thuis met de brochures een berekening gemaakt:
X3 2.5: 78k

Q5 2.5: 72k

Tiguan 200 pk: 56k
308 SW : 38 k
Quasqai: 36k
Los van het feit dat het budget geen probleem is, wil ze simpelweg geen > 70k uitgeven aan een auto. De X3 en Q5 vallen dus af. Blijven de Tiguan, 308 SW en de Quasqai over. Forester, S-max, Rav4, X-trail vind ze niks.
Heb ik nog een merk / type vergeten? De Ford Kuga wellicht?
Iemand toevallig ervaring met de 4-bak-automaat in de 308?
Nog andere op- of aanmerkingen op bovenstaande?