shoppen voor een SUV met moeders

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Paskal
Auto: meerdere

shoppen voor een SUV met moeders

Bericht door Paskal » 10 nov 2008, 13:54

Afgelopen za-middag was het shopping-time voor een andere auto met moeders. Ze wil wat anders dan haar huidige 206. Vereisten:
- hoge instap
- benzine
- automaat
- max budget nvt :D
- kofferbak van 1.15m breed zodat golftas er in kan terwijl hij vast zit op de kar :)

Die laatste eis klinkt wellicht wat decadent maar aangezien ze ongeveer woont op de golfbaan, kan ik me er wel iets bij voorstellen. In haar huidige 206 past het ook zonder de achterbank neer te klappen dus kleiner wil je niet hebben. Afgelopen zaterdagmiddag dus een paar dealers langs gegaan. Hieronder in het kort de belevenissen.

Mitsubishi Outlander: we werden netjes te woord gestaan door een verkoper, brochure mee, maar de auto sprak haar qua model niet aan. Ze vond hem wat vierkant :?

Volkswagen Tiguan: nette verkoper die ons rustig te woord stond en met de folder erbij eea uitlegde over de auto. Ook een proefrit na afspraak was geen probleem. Mooie wagen met een kofferbak die waarschijnlijk net ruim genoeg is.

Renault Koleos: wederom een jonge aardige verkoper die ook zijn teleurstelling uitsprak over het feit dat hij niet met automaat leverbaar is

Nissan Quasqai: dezelfde verkoper als bij Renault heeft ons diverse Quasqais laten zien. Tot op heden een potentiële kandidaat. Echter: zoals je op quasqai-passion.nl kunt lezen heeft dit model nog steeds met lange levertijden te maken die variëren van 5 – 11 mnd. Verkoper kan wel zeggen dat het 12 wk is, maar da's onzin.

Peugeot 207 SW: luie zak van een verkoper die het vertikte om achter de balie uit te komen :x Verbazingwekkend aangezien deze dealer net nieuw is nadat HDMG er niet meer was. Alle kofferbakken in de showroom gingen niet open ivm gebrek aan spanning op de auto (elektronische kofferbak). Slechte zaak vind ik persoonlijk. Na veel vijven en zessen wilde hij toch een kofferbak open maken van een auto die buiten stond: conclusie: kofferbak is te klein

Peugeot 308 SW: los van de verkoper die met wat tegenzin dan toch een folder mee wilde geven sprak deze wagen mijn moeder ook wel aan: toch wat hogere instap dan de 206 en een fatsoenlijke kofferruimte. Maar een 4-versnellingen-automaat is toch wel heel apart :? Op 308-forum lees je positieve verhalen over de bak, maar dat zijn natuurlijk Pug-minded-mensen.

BMW X3: toch duidelijk de beste verkoper in mijn ogen :clap: Prachtige wagen die voldoet aan de eisen, maar wellicht wat aan de grote kant voor moeders.

Opel Antara: verkoper liet ons rustig rondkijken, maar de auto werd door moeder bestempeld als een grote bak: no-go dus

Audi Q5: we zagen net een exemplaar rijden bij het verlaten van de Opel-dealer dus toch maar naar de Audi-dealer terwijl ik dacht dat hij nog niet in NL was. Verkoper zat met potentiële koper aan tafel en na 15 min. door de showroom te hebben gelopen met diverse keren oogcontact kwam er toch geen beweging in de man :evil: Toch maar op de verkoper afgelopen en toen gaf hij de brochure mee met daarbij de melding dat de Q5 bij hen vanaf half december te zien is. Wel apart dat je hem 5 min daarvoor ziet rijden, maar dat had hij al meer gehoord: iemand in Nuenen schijnt er al enige tijd mee te rijden. Minpunt van de verkoper want hij had op zijn minst even kunnen informeren wat we wilden in mijn ogen. Q5 zal echter ook wel wat te groot worden voor moeder.

Al met al een leuke invulling van de zaterdagmiddag waarbij ik me bij Peugeot en Audi heb verbaasd over de verkopende partij. Wil men geen auto’s verkopen of zo :roll:

Prijzen:
Moeder wil een luxe wagen met ten minste een panoramadak, blue tooth, navi, leer, automaat, cruise-control en de hele rimram erop. Thuis met de brochures een berekening gemaakt:
X3 2.5: 78k :shock:
Q5 2.5: 72k :shock:
Tiguan 200 pk: 56k
308 SW : 38 k
Quasqai: 36k

Los van het feit dat het budget geen probleem is, wil ze simpelweg geen > 70k uitgeven aan een auto. De X3 en Q5 vallen dus af. Blijven de Tiguan, 308 SW en de Quasqai over. Forester, S-max, Rav4, X-trail vind ze niks.

Heb ik nog een merk / type vergeten? De Ford Kuga wellicht?
Iemand toevallig ervaring met de 4-bak-automaat in de 308?
Nog andere op- of aanmerkingen op bovenstaande?
Laatst gewijzigd door Paskal op 10 nov 2008, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Marco R.

Re: shoppen voor een SUV met moeders

Bericht door Marco R. » 10 nov 2008, 14:01

Die 'nieuwe' van Honda wellicht? (de CR-V?)
De vader van een kennis van me rijdt er in eentje rond, bevalt prima voor zover, erg compleet en handig en volgens mij ook met automaat..

Niall

Bericht door Niall » 10 nov 2008, 14:08

Misschien een jonge gebruikte X3 uit DE

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 nov 2008, 14:13

Vergeet je nog wat?
Genoeg :wink:
Alle hoge modellen:
Zafira
C-max
Touran
Verso (Corolla)
Mazda5
Scenic
(Grand) Picasso
En ga zo maar door, voordat dit weer een BMW draadje wordt :wink:

steve smith

Bericht door steve smith » 10 nov 2008, 14:17

Heb laatst dagje Tiguan gereden en heb me prima vermaakt. In een Cashkoe zul je me echt nooit vinden daar de gemiddelde vinexwijk er vol mee staat. 307? Kom op zeg.

Vind je vergelijk trouwens onzin hieronder. Je pakt een Tiguan 2.0 TSI 200pk, terwijl er in de daarna genoemde mammamobielen geen fatsoenlijke motor te krijgen is. 140pk is max in een Niksan, 143pk in de Peug maar die auto is zo ontzettend achterhaald dat ik me niet voor kan stellen dat ze uberhaupt nog verkocht worden. Eerlijkerwijs zou je dan met een Tiguan 1.4 TFSI moet vergelijken daar die al sterker is, maar geen automaat dus wordt de 2.0 TFSI 170 een alternatief. Wat rondjes om die andere twee rijdt, en qua afwerking in another league zit.

307 is trouwens gewoon een MPV, geen Vinex-SUV.

Paskal

Bericht door Paskal » 10 nov 2008, 14:29

Hieronder de meningen van mijn moeder op de suggesties:

Honda --> vindt ze niks
Zafira --> vind ze niet mooi en die zie je te veel
C-max --> niet mooi
Touran --> achterhaald model
Verso (Corolla) --> niet mooi (met name centrale dash-deel)
Mazda5 --> niet mooi
Scenic --> achterhaald model en lelijk dashboard
(Grand) Picasso --> lelijk

@ Steve: helaas is er in een Niksan en 308 SW niks sterkers te krijgen. En waarom een 2.0 TFSI met 170 PK als je voor 1600€ extra de 200 PK uitvoering kunt krijgen? Keuze is dan gezien het budget-verhaal snel gemaakt :) Dat de afwerking duidelijk hoger is als bij de 308 en Niksan is zekers duidelijk. En of een 308 nu SUV, MPV, auto of LKW ;) wordt genoemd is mij om het even eerlijk gezegd :)
Laatst gewijzigd door Paskal op 10 nov 2008, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 10 nov 2008, 14:32

Rav4 een optie?

Arthur

Bericht door Arthur » 10 nov 2008, 14:33

Golf Plus :sealed:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 10 nov 2008, 14:34

Waarom de 307 SW terwijl de 308SW er allang is? Met 2 sterkere motoren?

Paskal

Bericht door Paskal » 10 nov 2008, 14:34

indobesar schreef:Rav4 een optie?
Zie openingspost....... ze wil niet met zo'n wiel achterop rijden en zonder wiel vind ze het een kale bak ..... vrouwen :roll:

En uiteraard moet het 308 zijn in plaats van 307 !!! Zag ff door cijfers het bos niet meer :)
Welke sterkere motoren in een 308? Bij mijn weten is de 1.6 met 150 pk in combi met een automaat de max.....
Laatst gewijzigd door Paskal op 10 nov 2008, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar

Bericht door indobesar » 10 nov 2008, 14:38

Paskal Morriën schreef:
indobesar schreef:Rav4 een optie?
Zie openingspost....... ze wil niet met zo'n wiel achterop rijden en zonder wiel vind ze het een kale bak ..... vrouwen :roll:

En uiteraard moet het 308 zijn in plaats van 307 !!! Zag ff door cijfers het bos niet meer :)
De duurdere versie's hebben geen wiel achterop. ;)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 10 nov 2008, 14:39

Ik zie de laatste tijd regelmatig een mooie SUV van Subaru rijden, weet eerlijk gezegd daar de naam niet van :oops:
Proporties kloppen en waarschijnlijk leuke en betrouwbare techniek aan boord?

indobesar

Bericht door indobesar » 10 nov 2008, 14:41

Tribeca, Marcel

Afbeelding

Afbeelding

Paskal

Bericht door Paskal » 10 nov 2008, 14:45

Tribeca ---> 4.86 m lang :shock: :shock: Is way too big voor moeder....
Daarbij start zo'n ding bij 71k dus dat wil ze er niet aan uitgeven..

Waar haal je die Tribeca-neus vandaan trouwens? Op Subaru NL ziet dat ding er heel anders uit....
Laatst gewijzigd door Paskal op 10 nov 2008, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 10 nov 2008, 14:46

Mmmmm... proporties van de neus iets minder dan :wink:
Ik zag ze steeds van achteren of opzij, dikke bak!!!

Arthur

Bericht door Arthur » 10 nov 2008, 14:47

C-Crosser en de 4007
Nitro en Journey
Santa fe
Tucson
Sportage
Diverse JEEPs
Freelander
Lexus RX?
Altea XL, dat 4x4 geval
Grand Vitara, ziet er wel aardig uit tegenwoordig, ook met 3.2 V6
CrossTouran :wink:

Dat was het wel zo'n beetje toch?

indobesar

Bericht door indobesar » 10 nov 2008, 14:52

Paskal Morriën schreef: Waar haal je die Tribeca-neus vandaan trouwens? Op Subaru NL ziet dat ding er heel anders uit....
Dat is de facelift. :wink:

Paskal

Bericht door Paskal » 10 nov 2008, 14:54

C-Crosser en de 4007 ---> te groot (ken de maten niet, maar gevoelsmatig vond ze die te groot)
Nitro en Journey ---> Dodge :roll:
Santa fe --> Hyundai :roll:
Tucson --> Hyundai :roll:
Sportage --> Kia :roll:
Freelander ---> ze is huiverig voor gebrek aan kwaliteit
Lexus RX? ---> te groot
Altea XL, dat 4x4 geval ---> Seat :roll:
Grand Vitara, ziet er wel aardig uit tegenwoordig ook met 3.2 V6 --> heeft ze ook in gezeten, maar vond ze niks
CrossTouran :wink: ---> achterhaald model

Die :roll: zijn niet denigrerend bedoeld, maar mijn moeder is daar vrij helder in: dat soort spul wil ze zeker niet :)

Zoals te zien is, zijn we niet alleen bij de dealers geweest, maar zijn vantevoren ook het jaarboek en de diverse autosites doorgespit. Tevens kijkt ze al maanden rond op de weg of ze iets leuks tegen komt...
Laatst gewijzigd door Paskal op 10 nov 2008, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 nov 2008, 14:54

Tiguan nemen, case closed :D Lijkt me ook gewoon de beste keuze. Prijs is netjes, model net nieuw, ontwerp oogt goed, afwerking top en de 200pk TFSI is een topper. Kleur ff uitzoeken en 206 inruilen :banaan:

Arthur

Bericht door Arthur » 10 nov 2008, 14:56

Ik "troonde" haar mee naar de LR dealer voor de Freelander.
Ziet er stoer uit tegenwoordig, daar kun je mee aankomen op de Golfclub :lol:
Dan zo'n koperkleurige ofzo :mrgreen:

Vind die Tiguan irl wat ielegjes, verder wel eens met Niels.

Paskal

Bericht door Paskal » 10 nov 2008, 15:03

Arthur schreef:Ik "troonde" haar mee naar de LR dealer voor de Freelander.
Ziet er stoer uit tegenwoordig, daar kun je mee aankomen op de Golfclub :lol:
Dan zo'n koperkleurige ofzo :mrgreen:

Vind die Tiguan irl wat ielegjes, verder wel eens met Niels.
Haha, vooral dat Golfclub :) Als ze ergens een hekel aan heeft is het wel aan dat soort gedrag / gepraat. Ze zit niet voor niks bij een laagdrempelige golfclub: dus geen golfvaardigheidsbewijs nodig en rondlopen in je spijkerbroek is daar net zo normaal als in het centrum van Eindhoven bijvoorbeeld. Bij sommigen heb je wel het idee dat ze net van de tractor afkomen of uit de stal komen, maar het sfeertje is wel top. Dat kun je niet van alle golfclubs zeggen.

LR wil ze niet: neef en tante van mijn ex-vriendin hebben beiden een dikke Range Rover. Ze rijden er nu een jaartje of twee in en als je hoort wat daar allemaal aan kapot is gegaan en wat het gekost heeft :cry: Nee, dat wil je echt niet... En je begrijpt wel dat dat beeld bij moeder blijft hangen :)

Verkoper van de VW gaf al aan dat uitgebreide proefrit geen probleem was. Dat zullen we binnenkort maar eens doen en dan direct ff langs huis om de golftas te passen :) Geef de Tiguan persoonlijk tot op heden ook de grootste kans.

Arthur

Bericht door Arthur » 10 nov 2008, 15:05

Dan ging ik de Kuga nog even bekijken.
Net ff wat "dikker' dan de Tiguan.
En anders is het idd duidelijk :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 nov 2008, 16:52

Kuga lijkt mij inderdaad nog een aardig alternatief en verder denk ik dat de 1.4TSI in de Tiguan voor je moeder ook wel voldoende is. Met chip haal je daar 180pk uit en dan kan je de Tiguan nog met wat extra luxe opties aankleden zoals 18 inch velgen die de Tiguan dikker maken.

Ik vind het sowieso erg moeilijk om wat zinnigs te zeggen in dit geval omdat de stap van een 206 (zal al wat jaartje oud zijn) naar een Q5 van 72.000 euro waanzinnig is! Ik denk dat je dan over minimaal € 60.000 bijbetalen praat. :shock:

Paskal

Bericht door Paskal » 10 nov 2008, 17:32

RutgerK schreef:Kuga lijkt mij inderdaad nog een aardig alternatief en verder denk ik dat de 1.4TSI in de Tiguan voor je moeder ook wel voldoende is. Met chip haal je daar 180pk uit en dan kan je de Tiguan nog met wat extra luxe opties aankleden zoals 18 inch velgen die de Tiguan dikker maken.

Ik vind het sowieso erg moeilijk om wat zinnigs te zeggen in dit geval omdat de stap van een 206 (zal al wat jaartje oud zijn) naar een Q5 van 72.000 euro waanzinnig is! Ik denk dat je dan over minimaal € 60.000 bijbetalen praat. :shock:
De 1.4 TFSI is niet met automaat leverbaar dus is dat een no-go :) Met leuke opties aankleden is al gebeurd getuige het feit dat de basisprijs van de 2.0 TFSI met automaat in Sport & Style uitvoering al van 43 naar 56 is gebracht met opties :)

De 206 is uit 2001, maar dat maakt voor het verhaal toch niks uit als het budget er niet toe doet? Een Cayenne Turbo S behoort ook tot de mogelijkheden, maar dat wil ze er simpelweg niet aan uitgeven....

Shakes

Bericht door Shakes » 10 nov 2008, 17:42

Mijn ouders wilden ook zoiets maar zijn met een prius thuisgekomen.................FWIW

N.

Plaats reactie