Audi S3
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Gisteren rijd er een A3 Mk1 voor ons, auto uit 1997 ofzo, heb die zelf ook gehad, mijn vrouw en ik zeiden bijna in koor, tijdloos mooie auto.
Datzelfde geld nog meer voor de vorige S3. Overigens werd die laatst ook in wegmisbruikers met 200+ van de snelweg geplukt, het zijn dus niet alleen de BMW rijders die zich "misdragen" op de weg.
Verder ben ik absoluut geen Audi hater ofzo. Maar toen de huidige A3 in 2003 uitkwam wist ik dat het met de liefde voor compacte audi's was afgelopen en nog steeds blijf ik erbij dat VAG/Audi mij als klant heeft weggejaagd door hun ovelappende modellen politiek. Toen in indertijd bij de Seat dealer stond met de Arosa (beurtje ofzo) moest ik gewoon bekennen dat de Leon cupra's/R's, mooier waren, beter waren uitgerust, balans sportiviteit/kwaliteits gevoel beter voor elkaar was met de S3. En dan gewoon 10000 euro goedkoper. Ik voelde me gewoon belazerd als Audi klant die toch bewust voor iets speciaals had gekozen en een ton hfl, had neergelegd voor iets "unieks". Toen de Skoda RS uitkwam en ik daar in mee had gereden knakte de Audi bloem helemaal. Elke onderhuids onderdeeltje staan 4 logo's op Seat, SKoda, VW, Audi.
Ik zie nu gewoon dat de geschiedenis zich herhaald, en mischien dat andere daar blind voor willen zijn en de zogenaamde Audi kwaliteit blijven roemen die niks anders is als de andere VAG producten. die overigens gewoon prima voor elkaar is, want een Golf of Skoda is gewoon top. En doet niks onder voor BMW ofzo dus dat komt niet ter sprake.
Maar ik pas er voor. Toen ik in 2002 ofzo mijn S3 wilde inruilen op een A4 avant. Kreeg ik gewoon keihard te horen van de Audi dealer, Ja sorry van Velzen, maar omdat Seat met de snelle cupra's is uitgekomen kan ik je geen hogere inruilprijsgeven. (5000 euro minder dan ik had verwacht) Hij zei gewoon mensen kopen voor 30000 euro liever een nieuwe Seat cupra als een 2 jaar oude S3. Dus ook vanuit Audi dealer organisatie werd ik voor mijn gevoel genaaid.
Ik begrijp de argumenten best, van Audi is premium, en daarvoor koop je het merk, en jaa ik wil ook het liefst premium rijden daarom rij ik ook BMW, of anders was het Mecedes danwel Lexus geweest als BMW niet bestond.
maar als ik premium moet betalen wil ik ook premium gevoel hebben en dat bieden de compacte Audi's mij niet meer. Als iemand anders dat wel heeft prima. Mensen houden zichzelf graag voor de gek 8)
Beste koop ? Golf GTI 32K ofzo chip erin 265pk en je schopt iedere Audi S3 rijder aan de kant.
Datzelfde geld nog meer voor de vorige S3. Overigens werd die laatst ook in wegmisbruikers met 200+ van de snelweg geplukt, het zijn dus niet alleen de BMW rijders die zich "misdragen" op de weg.
Verder ben ik absoluut geen Audi hater ofzo. Maar toen de huidige A3 in 2003 uitkwam wist ik dat het met de liefde voor compacte audi's was afgelopen en nog steeds blijf ik erbij dat VAG/Audi mij als klant heeft weggejaagd door hun ovelappende modellen politiek. Toen in indertijd bij de Seat dealer stond met de Arosa (beurtje ofzo) moest ik gewoon bekennen dat de Leon cupra's/R's, mooier waren, beter waren uitgerust, balans sportiviteit/kwaliteits gevoel beter voor elkaar was met de S3. En dan gewoon 10000 euro goedkoper. Ik voelde me gewoon belazerd als Audi klant die toch bewust voor iets speciaals had gekozen en een ton hfl, had neergelegd voor iets "unieks". Toen de Skoda RS uitkwam en ik daar in mee had gereden knakte de Audi bloem helemaal. Elke onderhuids onderdeeltje staan 4 logo's op Seat, SKoda, VW, Audi.
Ik zie nu gewoon dat de geschiedenis zich herhaald, en mischien dat andere daar blind voor willen zijn en de zogenaamde Audi kwaliteit blijven roemen die niks anders is als de andere VAG producten. die overigens gewoon prima voor elkaar is, want een Golf of Skoda is gewoon top. En doet niks onder voor BMW ofzo dus dat komt niet ter sprake.
Maar ik pas er voor. Toen ik in 2002 ofzo mijn S3 wilde inruilen op een A4 avant. Kreeg ik gewoon keihard te horen van de Audi dealer, Ja sorry van Velzen, maar omdat Seat met de snelle cupra's is uitgekomen kan ik je geen hogere inruilprijsgeven. (5000 euro minder dan ik had verwacht) Hij zei gewoon mensen kopen voor 30000 euro liever een nieuwe Seat cupra als een 2 jaar oude S3. Dus ook vanuit Audi dealer organisatie werd ik voor mijn gevoel genaaid.
Ik begrijp de argumenten best, van Audi is premium, en daarvoor koop je het merk, en jaa ik wil ook het liefst premium rijden daarom rij ik ook BMW, of anders was het Mecedes danwel Lexus geweest als BMW niet bestond.
maar als ik premium moet betalen wil ik ook premium gevoel hebben en dat bieden de compacte Audi's mij niet meer. Als iemand anders dat wel heeft prima. Mensen houden zichzelf graag voor de gek 8)
Beste koop ? Golf GTI 32K ofzo chip erin 265pk en je schopt iedere Audi S3 rijder aan de kant.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Je slaat de spijker vol op ze kop....Rico v Velzen schreef:Gisteren rijd er een A3 Mk1 voor ons, auto uit 1997 ofzo, heb die zelf ook gehad, mijn vrouw en ik zeiden bijna in koor, tijdloos mooie auto.
Datzelfde geld nog meer voor de vorige S3. Overigens werd die laatst ook in wegmisbruikers met 200+ van de snelweg geplukt, het zijn dus niet alleen de BMW rijders die zich "misdragen" op de weg.
Verder ben ik absoluut geen Audi hater ofzo. Maar toen de huidige A3 in 2003 uitkwam wist ik dat het met de liefde voor compacte audi's was afgelopen en nog steeds blijf ik erbij dat VAG/Audi mij als klant heeft weggejaagd door hun ovelappende modellen politiek. Toen in indertijd bij de Seat dealer stond met de Arosa (beurtje ofzo) moest ik gewoon bekennen dat de Leon cupra's/R's, mooier waren, beter waren uitgerust, balans sportiviteit/kwaliteits gevoel beter voor elkaar was met de S3. En dan gewoon 10000 euro goedkoper. Ik voelde me gewoon belazerd als Audi klant die toch bewust voor iets speciaals had gekozen en een ton hfl, had neergelegd voor iets "unieks". Toen de Skoda RS uitkwam en ik daar in mee had gereden knakte de Audi bloem helemaal. Elke onderhuids onderdeeltje staan 4 logo's op Seat, SKoda, VW, Audi.
Ik zie nu gewoon dat de geschiedenis zich herhaald, en mischien dat andere daar blind voor willen zijn en de zogenaamde Audi kwaliteit blijven roemen die niks anders is als de andere VAG producten. die overigens gewoon prima voor elkaar is, want een Golf of Skoda is gewoon top. En doet niks onder voor BMW ofzo dus dat komt niet ter sprake.
Maar ik pas er voor. Toen ik in 2002 ofzo mijn S3 wilde inruilen op een A4 avant. Kreeg ik gewoon keihard te horen van de Audi dealer, Ja sorry van Velzen, maar omdat Seat met de snelle cupra's is uitgekomen kan ik je geen hogere inruilprijsgeven. (5000 euro minder dan ik had verwacht) Hij zei gewoon mensen kopen voor 30000 euro liever een nieuwe Seat cupra als een 2 jaar oude S3. Dus ook vanuit Audi dealer organisatie werd ik voor mijn gevoel genaaid.
Ik begrijp de argumenten best, van Audi is premium, en daarvoor koop je het merk, en jaa ik wil ook het liefst premium rijden daarom rij ik ook BMW, of anders was het Mecedes danwel Lexus geweest als BMW niet bestond.
maar als ik premium moet betalen wil ik ook premium gevoel hebben en dat bieden de compacte Audi's mij niet meer. Als iemand anders dat wel heeft prima. Mensen houden zichzelf graag voor de gek 8)
Beste koop ? Golf GTI 32K ofzo chip erin 265pk en je schopt iedere Audi S3 rijder aan de kant.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ikzelf ben audi's pas gaan waarderen na het uitbrengen van de nieuw A3. De vorig vond ik wel mooi, maar er zat geen enkel scherp lijntje in. Alles was zo lief afgerond.
Wissel al het chroom voor matzwart en dan is de nieuwe s3 wat mij betreft af. Het hogere gewicht is wel te rechtvaardigen als je kijkt wat ze tegenwoordig aan veiligheid en luxe inbouwen. Mensen die zeuren om het gewicht kunnen de auto beter gelijk kaaltrekken na aanschaf.
Wissel al het chroom voor matzwart en dan is de nieuwe s3 wat mij betreft af. Het hogere gewicht is wel te rechtvaardigen als je kijkt wat ze tegenwoordig aan veiligheid en luxe inbouwen. Mensen die zeuren om het gewicht kunnen de auto beter gelijk kaaltrekken na aanschaf.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
New S3 in Detail.
Artikel met 22 nieuwe foto's.
Artikel met 22 nieuwe foto's.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Audi S3 1455 kg teringjantje. Dat is 1 pk op 5,5 kg.
Ford Focus RS -> 1292 kg (1 pk op 5.7 kg)
Golf GTi -> 1303 kg (1 pk op 6,5 kg)
Renault Megane RS -> 1330 kg ( pk op 5,9 kg)
Seat Leon 2.0 TFSI FR -> 1334 kg (1 pk op 6,7 kg)
Dat forse extra vermogen heeft ie dus al nodig om uberhaupt te matchen met de rest. 0-100 zal de quattro-aandrijving veel doen maar lijkt me niet dat ie daarna de rest compleet zoek rijdt.
Maar ja dat doet een 130i ook niet en die zal meer in het straatje van de Audi zitten kwa "premium" badge.
Ford Focus RS -> 1292 kg (1 pk op 5.7 kg)
Golf GTi -> 1303 kg (1 pk op 6,5 kg)
Renault Megane RS -> 1330 kg ( pk op 5,9 kg)
Seat Leon 2.0 TFSI FR -> 1334 kg (1 pk op 6,7 kg)
Dat forse extra vermogen heeft ie dus al nodig om uberhaupt te matchen met de rest. 0-100 zal de quattro-aandrijving veel doen maar lijkt me niet dat ie daarna de rest compleet zoek rijdt.
Maar ja dat doet een 130i ook niet en die zal meer in het straatje van de Audi zitten kwa "premium" badge.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten