Virus, help!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peter van den Berg

Virus, help!

Bericht door Peter van den Berg » 09 nov 2008, 21:53

Vandaag even bezig geweest met het maken van een netwerk tussen laptop beneden en pc boven, op het moment dat ik de werkgroep heb aangemaakt op mijn pc flipt mn virusscanner hem helemaal en zegt dat er .dll bestandjes geinfecteerd zijn. Vervolgens start mn pc opnieuw op en krijg ik de melding ' overclocking failed' na een paar keer komt de pc tot aan het windows laadscherm om vervolgens opnieuw op te starten.

Kortom: Ik kom windows niet meer in, ook niet in veilige modus.

Heb al mijn foto`s en bestanden op de D schijf staan, op schoolspullen na ( stonden op bureaublad ) , alleen windows staat op de C schijf.

Als ik C formatteer via de xp installatiediskette, is er dan de mogelijkheid de bestanden op D: te behouden? Heeft dit virus ook gevolgend voor mijn hardware? Moederbord of processor?

Joy

Re: Virus, help!

Bericht door Joy » 09 nov 2008, 21:55

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=267646" onclick="window.open(this.href);return false;

Helpt dat ?

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 09 nov 2008, 22:01

Probleem is dat het bij mij door een virus is gekomen, belangrijke .dll bestandjes geinfecteerd?? Ben bang dat dat voor mij dus geen optie is? Heb er zelf ook niet al teveel verstand van :bag:

Joy

Bericht door Joy » 10 nov 2008, 13:24

http://www.nu.nl/news/1831927/53/Viruss ... stand.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt wel overeen toch :?:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 10 nov 2008, 13:54

Yep, komt aardig overeen. Zondagmorgen van AVG een virusmelding gekregen en op "Heal" gedrukt. Daarna pc niet meer opstartbaar. Op zich goed nieuws, aan de andere kant: opstartschijf? Was da?

Joy

Bericht door Joy » 10 nov 2008, 13:56

Recovercd van Windows XP. Is vrijwel altijd meegeleverd bij een systeem.

Asief

Bericht door Asief » 10 nov 2008, 14:27

http://tweakers.net/nieuws/56669/viruss ... anden.html
Bij de reacties zijn nog enkele links om het op te lossen :forum:

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 10 nov 2008, 14:40

Bedankt voor de hulp jongens! Heb vanmorgen xp er opnieuw opgezet en alles draait weer als vanouds. Deze kan dus op slot! :D

Peric

Bericht door Peric » 10 nov 2008, 20:56

Peter van den Berg schreef:Vandaag even bezig geweest met het maken van een netwerk tussen laptop beneden en pc boven, op het moment dat ik de werkgroep heb aangemaakt op mijn pc flipt mn virusscanner hem helemaal en zegt dat er .dll bestandjes geinfecteerd zijn. Vervolgens start mn pc opnieuw op en krijg ik de melding ' overclocking failed' na een paar keer komt de pc tot aan het windows laadscherm om vervolgens opnieuw op te starten.

Kortom: Ik kom windows niet meer in, ook niet in veilige modus.

Heb al mijn foto`s en bestanden op de D schijf staan, op schoolspullen na ( stonden op bureaublad ) , alleen windows staat op de C schijf.

Als ik C formatteer via de xp installatiediskette, is er dan de mogelijkheid de bestanden op D: te behouden? Heeft dit virus ook gevolgend voor mijn hardware? Moederbord of processor?
Wilde net reageren Peter.
Ik heb het precies zo als jij. Windows op C:, de rest (data dus) op andere partities.
Het enige wat je misschien verliest zijn je ontvangen bestanden en je favorieten. Die zet ik dus regelmatig op een andere partitie.
Als je dan een clean install doet(dus zeker met Format erbij) kun je die bestandjes weer terugkopieren en klaar is klara. :)
Heb het dit jaar al veel keer gedaan omdat m'n voeding naar de knoppen was en ik er maar niet achter kon komen waarom m'n PC elke keer opnieuw opstartte. Dacht dus dat er iets met de software was.
Je moet helaas wél alle programma's opnieuw installeren.

En een virus gaat niet naar de hardware... Dus na een clean install een virusscanner installeren.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 nov 2008, 21:31

En een virus gaat niet naar de hardware... Dus na een clean install een virusscanner installeren.
Je moet wel een beetje oppassen dat je niet een virus te pakken hebt die in je bios gaat lopen kloten. Of als je software hebt draaien waarmee je b.v. je CPU klok e.d. kunt aanpassen. Dan kun je wel hardwarematige problemen krijgen. Maar de boel gaat niet zo snel stuk hoor. Het kan zijn dat het moederbord op een te hoge klok frequentie gaat draaien en daardoor de boel te heet wordt of de aangestuurde hardware zoals de CPU en geheugen de frequentie niet accepteren en PC steeds gaat rebooten of gewoon niet verder doorstart dan de BIOS. Gelukkig komen deze virussen niet vaak voor.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 10 nov 2008, 22:54

Hmm...goed om te weten. Mijn moeder belde met het probleem dat haar laptop ook niet meer opstartte. Mogelijk ook veroorzaakt door dit probleem.

Peter pwr

Bericht door Peter pwr » 10 nov 2008, 23:22

Ik had vandaag ook zoeits wat ik niet vertrouwde. Toen ik windows had opgestart kreeg ik een scherm dat er een treat ofzo gevonden was door de virusscanner, bla bla..........I Ik heb dat scherm niet aangeraakt (vertouwde het niet!!!!! :P )en de pc gewoon opnieuw opgestart, niks aan het handje!

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 10 nov 2008, 23:57

achterwielaandrijfventje schreef:Ik had vandaag ook zoeits wat ik niet vertrouwde. Toen ik windows had opgestart kreeg ik een scherm dat er een treat ofzo gevonden was door de virusscanner, bla bla..........I Ik heb dat scherm niet aangeraakt (vertouwde het niet!!!!! :P )en de pc gewoon opnieuw opgestart, niks aan het handje!
Had ik achteraf dus ook kunnen doen, wat een fout van AVG zeg! :shock:

Plaats reactie