Seat Exeo

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Individual

Re: Seat Exeo

Bericht door Individual » 30 okt 2008, 23:06

Ik ben erg benieuwd hoe deze auto er in real life uitziet.

Roel

Bericht door Roel » 03 nov 2008, 19:04

Rodney schreef:Ik werk toevallig bij seat :lol:

Zodra ik hem in het echt spot maak ik wat fotos! :mrgreen:
Wat doe je dan bij SEAT?

OnTopic:
De reacties op de SEAT Exeo zijn ook hier weer heel divers. De toekomst zal het moeten uitwijzen of het een knaller word ja of nee. Wat kwaliteit betreft zouden ze er goed aan doen om dit weer naar het niveau te tillen van de Leon I/Toledo II, de basis is er in ieder geval.

De handelswaarde van de Audi A4 B7 zal niet in het gedrang komen met de komst van de SEAT Exeo mijn inziens. Het zijn 2 dezelfde auto's waar heel ander publiek op af komt.

Wat ruimte achterin betreft denk ik dat een Leon II (mijn huidige auto) meer ruimte bied dan de toekomstige Exeo terwijl de beenruimte achterin steeds belangrijker word dan de bagage ruimte(getuige steeds grotere beenruimte in kleinere auto's die daardoor steeds meer als gezinsauto worden ingezet). Bij Beenruimte zit het sinds de SEAT Altea(Toledo, Altea XL, Leon II) wel goed bij SEAT. Ik heb meer beenruimte over in mijn Leon dan in mijn vaders zijn A4 avant. De nieuwe SEAT Ibiza is ook weer een goed voorbeeld (10cm langer voornamelijk op 2de zitrij).

Ik ben benieuwd wat de SEAT Exeo gaat doen, SEAT verwacht er iig veel van getuige de media campagne die ze aan het uitrollen zijn.

Rodney

Bericht door Rodney » 03 nov 2008, 19:08

Roel schreef:
Rodney schreef:Ik werk toevallig bij seat :lol:

Zodra ik hem in het echt spot maak ik wat fotos! :mrgreen:
Wat doe je dan bij SEAT?

OnTopic:
De reacties op de SEAT Exeo zijn ook hier weer heel divers. De toekomst zal het moeten uitwijzen of het een knaller word ja of nee. Wat kwaliteit betreft zouden ze er goed aan doen om dit weer naar het niveau te tillen van de Leon I/Toledo II, de basis is er in ieder geval.

De handelswaarde van de Audi A4 B7 zal niet in het gedrang komen met de komst van de SEAT Exeo mijn inziens. Het zijn 2 dezelfde auto's waar heel ander publiek op af komt.

Wat ruimte achterin betreft denk ik dat een Leon II (mijn huidige auto) meer ruimte bied dan de toekomstige Exeo terwijl de beenruimte achterin steeds belangrijker word dan de bagage ruimte(getuige steeds grotere beenruimte in kleinere auto's die daardoor steeds meer als gezinsauto worden ingezet). Bij Beenruimte zit het sinds de SEAT Altea(Toledo, Altea XL, Leon II) wel goed bij SEAT. Ik heb meer beenruimte over in mijn Leon dan in mijn vaders zijn A4 avant. De nieuwe SEAT Ibiza is ook weer een goed voorbeeld (10cm langer voornamelijk op 2de zitrij).

Ik ben benieuwd wat de SEAT Exeo gaat doen, SEAT verwacht er iig veel van getuige de media campagne die ze aan het uitrollen zijn.
Ik ben leerling monteur he.

ik leer voor monteur :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 06 nov 2008, 15:53

Zo te lezen, hebben de hoge Seat Bazen ook niet heel veel vertrouwen in de Exeo
:roll:

do 6 nov 2008

Seat heeft geen verkoopprognose voor Exeo
redactie
Met de spiksplinternieuwe Exeo maakt Seat vanaf maart zijn intrede in het zogeheten D-segmenten. De nieuweling moet als sedan en als stationwagon de Ford Mondeo, Volkswagen Passat en Peugeot 407 het vuur na aan de schenen gaan leggen. Bij Seat zijn ze overtuigd van de kwaliteiten van de auto, maar uitspraken over verkoopprognoses durven de hoge bazen niet te doen.
Tijdens een bliksembezoek aan Spanje lieten de hooggeplaatste functionarissen van de autofabrikant zich niet uit over een verkoopdoelstelling. "In de huidige economische situatie weten we niet wat ons te wachten staat," aldus de woordvoerder. "We laten derhalve geen cijfers los." Het break-even-point ligt op om en nabij de 50.000 auto's, zo blijkt na wat doorvragen.

Seat doet voor de Exeo een beroep op zustermerk Audi, dat speciaal voor de Spanjaarden zijn vorige editie A4 afstond. De designafdeling van Seat wijzigde vervolgens de auto op tal van punten. Ook was er een rol weggelegd voor de techneuten van het merk. Al met al wijkt de wagen op meer dan 1.800 punten af van het origineel dat uit oktober 2000 stamt. Voor Seat is de vorige A4 een voordelige manier om aan haar eerste D-segment auto te komen. "We hebben zo'n 60% kunnen besparen op ontwikkelingskosten," legt een Seat-manager uit. Het risico is dus niet groot. Seat verwacht dat meer dan tweederde van de kopers uit producten van andere merken zullen komen. Een hoog aandeel. "Uit de eigen klantenkring zullen het voornamelijk bestuurders zijn van een Leon of Ibiza. Een klein deel rijdt momenteel in een Alhambra."

Seat bouwt de Exeo in de eigen Spaanse fabriek. "De complete productielijn inclusief persen en robots is van Duitsland naar Martorell getransporteerd. Het waren 1.800 vrachten!" meldt de manager trots. De benodigde componenten komen voor het overgrote deel van de eigen toeleveranciers. Seat heeft de bedrijven gewezen op de hogere kwaliteits- en afwerkingseisen die Seat stelt voor de Exeo. "De geleverde componenten moeten aan hogere standaards voldoen en dat is nieuw voor de bedrijven. We hebben ze tijdig geïnformeerd en bij het project betrokken. In Spanje wordt geen enkele andere D-segment auto gebouwd."

De Spanjaarden zijn overigens niet alleen voorzichting met de verkoopverwachtingen en de investeringen, het leveringsprogramma is bij de verkoopstart beperkt. Mocht blijken dat de wagen aanslaat, dan zal het merk direct reageren door het aanbod uit te breiden. Zo komen versies met automaat pas in een later stadium. Ook vierwielaandrijving is in het begin niet leverbaar. Verder bouwt Seat het motorengamma later uit. Er wordt gestart met drie benzine- en evenzoveel dieselblokken, te weten een 1.6 (102 pk), 1.8 Turbo (150 pk) en een 2.0 Turbo (200 pk) benzine en de 2.0 diesel met 120, 143 en 170 pk. In maart is er alleen een sedan. Een maand of zes daarna volgt een stationwagon, die -zo kan AutoTelegraaf met zekerheid zeggen- SportsTourer gaat heten.

Niall

Bericht door Niall » 06 nov 2008, 16:08

Rico, dit geldt voor elke fabrikant die nu een auto in de markt zet

JeroenT

Bericht door JeroenT » 06 nov 2008, 16:29

Ik ben erg benieuwd straks naar de prijzen van deze B-Audi.

De Mondeo is inmiddels van mijn lijst gevallen ivm de zwakke 2 liter motor.
Maar de Octavia is wel een goede tegenhanger volgens mij.
Verwacht dat de Exeo wel wat duurder zal zijn dan de Octavia, hoop niet teveel, want dan kan ik straks wellicht een leuke samenstellen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 nov 2008, 09:30

Octavia krijgt ook een facelift, ziet er aardig uit.
Toch zit ik liever in m'n Mondeo dan de Octavia (Elegance business) van een collega.
Heb wel liever zijn 2.0TDi :wink:
Exeo komt pas in maart en de station in september volgens mij.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 07 nov 2008, 10:06

Station in september... hmm de sedan proefrijden en de station blind bestellen wellicht? :bag:

Als algehele auto overtreft de Mondeo de Octavia inderdaad ruim, echter die 2.0 motor is me zo ontzettend tegengevallen.
Ik zit aan benzine vast, ondanks ongeveer 40k per jaar. De 1.8 TSI is echt heel veel meer motor dan de 2.0 van Ford.
Maar de Octavia is denk ik voordeliger in prijs, daardoor beter uit te rusten dan een Exeo, vandaar de goede tegenhanger.

Ben wel benieuwd wat de nieuwe motoren van Ford gaan doen, de kleine turbo's. Als die nog optijd gaan komen.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 07 nov 2008, 15:23

Interessante prijzen, ben benieuwd.

Uw bijdrage kunt u vanaf maart volgend jaar overmaken naar de Seat dealer, want dan arriveert bovengenoemde ‘risicoloze’ auto, de Exeo, in de showrooms. De prijzen gaan vermoedelijk net onder de 25 mille beginnen, voor welk bedrag u dan de 102 pk sterke 1.6 krijgt. Voor het topmodel, de 200 pk sterke 2.0 TSI, zal circa 32.000 euro in rekening gebracht gaan worden. Voor de dieseluitvoeringen moet u rekenen op bedragen tussen de 29.500 en 35.000 euro.

http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=8669&n=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 nov 2008, 16:23

Ja, die VAG TSI's zijn idd fijn als je dat zo leest (niet in gereden).
Zelfs die 1.4 TSI-s (van 122 tot 170pk) schijnen erg fijn te zijn.
Beter iig dan wat Ford (momenteel) te bieden heeft.
Volgende keer ga ik ook zeker weer bij VAG kijken :wink:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 08 nov 2008, 18:18

Zou wel eens dé lease topper kunnen gaan worden, uiterlijk heeft hij sowiezo mee...

EG

Bericht door EG » 08 nov 2008, 18:23

Gelukkig hebben ze bij de introductie van de wagen de juiste motoren te koop:

Benzine 102, 150 en 200 pk.

Diesel 120, 140 en 170 pk.

Nu nog DSG introduceren en u heeft een verkoopbom.

Plaats reactie