Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
leonard

Re: Wereldwijde recessie op komst, of niet?

Bericht door leonard » 04 nov 2008, 21:01

Ook wij hebben thuis en Hoveniersbedrijf. We zitten niet in het goedkope segment maar hebben toch werk genoeg.Het werk waar Dennis op doelt hebben we niet,we zitten puur in het particulier werk en dat loopt prima door.In mijn bedrijf merken we op dit moment nog niets van een evt. teruggang.Lekker kerstspullen verkopen zodat het in huis weer gezellig word en daar lekker de komende recessie rustig voorbij laten waaien.Ik hoop dat de media in het voorjaar weer positief is over de economie zodat de tuinmeubelen ook weer als de spreekwoordelijke broodjes over de toonbank gaan. :D :D

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 04 nov 2008, 21:18

Aan de taxibranche zal het ook niet liggen, we hebben het nu merkbaar veel drukker ten opzichte van deze periode vorig jaar waardoor vrijwel het gehele wagenpark constant onderweg is. En dan hebben we behalve luxewagens ook rolstoelvervoer en touringcars.

Luco

Bericht door Luco » 04 nov 2008, 21:26

Wouter81 schreef:Even een persoonlijke cq. zakelijke vraag. Hier zitten een hoop ondernemers. Merken jullie er zelf iets van, dat het rustiger is qua business? Heb zelf een IT bedrijf en merk wel dat het een tikje rustiger is als normaal in deze tijd van het jaar. Hebben nog genoeg te doen en verder geen klagen maar vorig jaar rond deze tijd was het zeker hectischer. Merk wel dat er wat voorzichtiger wordt gedaan met investeringen. Hoe staat het bij jullie?
Ik heb het nog nooit zo druk gehad en vanaf januari gaat mijn tarief met 10 euro per uur omhoog en zit al vol tot eind 2009, wat nou recessie, my ass :jenna:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 nov 2008, 13:20

Ik heb het gezegd........

http://www.nu.nl/news/1824777/190/Consu ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Houd de verkoop van lippenstift / nagellak in de gaten......

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 nov 2008, 13:37

Is 't met die lippenstift niet zo, dat wanneer daarop wordt bezuinigd (en dan heb ik 't dus over lippenstift, niet over dure salonbehandelingen), dat de economie dan weer aantrekt. Het is juist dat mensen lippenstift kopen op 't moment dat 't slechter gaat. Salons die slechter draaien zijn een gevolg dat mensen lippenstift zijn gaan kopen (in een notedop samengevat).

Edit: ow, dat zegt dat artikeltje ook dus. Eerst lezen, dan posten. :oops:

RVV

Bericht door RVV » 06 nov 2008, 15:37

ZOOOOOOO de kredietcrisis is afgelopen... ik lees er niks meer over in de krant en ook het journaal heeft het er niet meer over...

Obama for president :mrgreen:

Toch weer mooi hé, hoe de media weer door de mand valt.. zodra er weer iets is wat net even belangrijker is.. en ze zwijgen het voorgaande onderwerp dood..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 nov 2008, 17:11

Rico schreef:ZOOOOOOO de kredietcrisis is afgelopen... ik lees er niks meer over in de krant en ook het journaal heeft het er niet meer over...

Obama for president :mrgreen:

Toch weer mooi hé, hoe de media weer door de mand valt.. zodra er weer iets is wat net even belangrijker is.. en ze zwijgen het voorgaande onderwerp dood..
Obama is nog "maar" President Elect.................................en hij heeft het probleem al getackeld...................... :mrgreen:

Read my lips; NO CRISIS, did we have one? YES I CAN......................................... :wink:

Tja, hij doet het al beter dan alle verwachtingen bij elkaar........................ :mrgreen: :banaan:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 nov 2008, 17:15

Kredietcrisis is dan op TV wel over maar de gevolgen zijn nog wel steeds meerkbaar in diverse landen. Sommige munteenheden bijvoorbeeld de NOK staan nog steeds 10% lager bijvoorbeeld.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 nov 2008, 14:15

Ik weet niet welke krant Rico leest, of welke tv zender hij aan heeft staan, maar ik vond juist dat direct na de verkiezingen er weinig 'spannends' meer uit Washington te melden was en dat alle dagelijkse zaken, incl topoverleg over op stapel staande massa-ontslagen in NL, "ernstige recessie melding" en monitair fonds dat de berichten van 2 maanden geleden moet bijstellen (in negatief opzicht) etc. etc.

De wereld draait door, met of zonder Obama.

Christoph

Bericht door Christoph » 07 nov 2008, 14:20

Bert ///M3 schreef:Kredietcrisis is dan op TV wel over maar de gevolgen zijn nog wel steeds meerkbaar in diverse landen. Sommige munteenheden bijvoorbeeld de NOK staan nog steeds 10% lager bijvoorbeeld.
Inderdaad, heel fijn overigens, ben toevallig in Noorwegen nu :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 07 nov 2008, 14:39

Dennis Cavallino schreef:Ik weet niet welke krant Rico leest, of welke tv zender hij aan heeft staan, maar ik vond juist dat direct na de verkiezingen er weinig 'spannends' meer uit Washington te melden was en dat alle dagelijkse zaken, incl topoverleg over op stapel staande massa-ontslagen in NL, "ernstige recessie melding" en monitair fonds dat de berichten van 2 maanden geleden moet bijstellen (in negatief opzicht) etc. etc.

Eh volgens mij zijn je sarcasme sensoren stuk Dennis :wink:

Ach en de term massa ontslagen moet je met en korreltje zout nemen hoor. Als een bedrijf 300 man op straat gooit lijkt dat wel heel erg veel (en het is ook erg voor die mensen) maar op miljoenen werkende natuurlijk nog geen druppel op een gloeiende plaat...

En dat er dagelijks honderden mensen worden ontslaan (bij kleine bedrijven) maar ook weer dagelijks honderden mensen worden aangenomen daar hoor je nooit iets over.

Roman

Bericht door Roman » 07 nov 2008, 15:13

Het is hier echt nog altijd goed merkbaar, steeds meer mensen die de hypotheek niet meer kunnen betalen. Prijzen blijven flink stijgen terwijl de lonen al een tijdje bijna stilstaan. En de bouwsector is hier onderuit en trekt steeds meer bedrijven met zich mee (denk zonnen panelen, meubelzaken, airconditioning (BIG BUSINESS) etc etc).

Nee, het gaat echt verre van goed hier. Ik verwacht dat het overal gewoon steeds erger blijft worden, kan de media inmiddels wel aandacht aan andere dingen gaan geven maar dit stopt echt niet. Amerika raakt steeds dieper en dieper in de shit, en de rest van de wereld gaat gewoon mee let maar op.

Fck it :beer:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 nov 2008, 16:50

Rico schreef:
Dennis Cavallino schreef:Ik weet niet welke krant Rico leest, of welke tv zender hij aan heeft staan, maar ik vond juist dat direct na de verkiezingen er weinig 'spannends' meer uit Washington te melden was en dat alle dagelijkse zaken, incl topoverleg over op stapel staande massa-ontslagen in NL, "ernstige recessie melding" en monitair fonds dat de berichten van 2 maanden geleden moet bijstellen (in negatief opzicht) etc. etc.

Eh volgens mij zijn je sarcasme sensoren stuk Dennis :wink:

Ach en de term massa ontslagen moet je met en korreltje zout nemen hoor. Als een bedrijf 300 man op straat gooit lijkt dat wel heel erg veel (en het is ook erg voor die mensen) maar op miljoenen werkende natuurlijk nog geen druppel op een gloeiende plaat...

En dat er dagelijks honderden mensen worden ontslaan (bij kleine bedrijven) maar ook weer dagelijks honderden mensen worden aangenomen daar hoor je nooit iets over.
Ok, ik zal 'm even aanzetten. :thumbup:

Maar die massa ontslagen komen echt wel hoor Rico, als heb je op dit moment gelijk, 100%. Met 300 per dag zit je binnenkort veels te laag, als schatting. Het wordt heel zuur voor velen, ook voor de overheid die alles en iedereen moet gaan opvangen. Het is leuk als je wat minder wilt werken en een leuke afkoopsom krijgt van je werkgever... maar ik geloof dat de meerderheid daar niet erg om kan lachen. :roflol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 nov 2008, 17:20

Christoph schreef:
Bert ///M3 schreef:Kredietcrisis is dan op TV wel over maar de gevolgen zijn nog wel steeds meerkbaar in diverse landen. Sommige munteenheden bijvoorbeeld de NOK staan nog steeds 10% lager bijvoorbeeld.
Inderdaad, heel fijn overigens, ben toevallig in Noorwegen nu :mrgreen:
Juist niet, aangezien mijn baas daar ook woont :x

Niall

Bericht door Niall » 07 nov 2008, 20:04

Vandaag spoedbijeenkomst gehad over de status van het bedrijf en de neerwaartse gang van de automotive industrie. Vooruitzichten zijn zeer slecht. Schijnbaar heeft mercedes momenteel 170.000 onverkochte auto's op voorraad staan bij de fabrieken en importeurs :bag:

Fabian

Bericht door Fabian » 07 nov 2008, 20:26

Scotsman schreef:Vandaag spoedbijeenkomst gehad over de status van het bedrijf en de neerwaartse gang van de automotive industrie. Vooruitzichten zijn zeer slecht. Schijnbaar heeft mercedes momenteel 170.000 onverkochte auto's op voorraad staan bij de fabrieken en importeurs :bag:
En dat is niet de enige autofabrikant die zon voorraad heeft. Denk dat het bij Mercedes eerder meevalt tov een aantal anderen...

Niall

Bericht door Niall » 07 nov 2008, 21:00

Fabian schreef:
Scotsman schreef:Vandaag spoedbijeenkomst gehad over de status van het bedrijf en de neerwaartse gang van de automotive industrie. Vooruitzichten zijn zeer slecht. Schijnbaar heeft mercedes momenteel 170.000 onverkochte auto's op voorraad staan bij de fabrieken en importeurs :bag:
En dat is niet de enige autofabrikant die zon voorraad heeft. Denk dat het bij Mercedes eerder meevalt tov een aantal anderen...
Geloof ik ook wel, was bedoeld in de strekking van de klappen snel en hard vallen.

Rambler

Bericht door Rambler » 07 nov 2008, 21:36

GM en Ford

GM reports $2.5B 3Q loss, says running out of cash

By TOM KRISHER and JEFF KAROUB, AP Business Writers Tom Krisher And Jeff Karoub, Ap Business Writers – 7 mins ago
GM reports loss in billions, is low on cash – GM reports loss in billions, is low on cash

DETROIT, Mich. – General Motors Corp. reported a $2.5 billion loss in the third quarter and warned Friday that it could run out of cash in 2009 if the U.S. economic slump continues and it doesn't get government aid. GM said its cash burn for the quarter accelerated to $6.9 billion, and government aid will be "essential" because of the slow economy and credit crisis. If companies run out of cash, generally they can sell assets, cut costs or file for bankruptcy protection to keep creditors at bay while they develop a financial reorganization plan. But in a conference call with reporters and analysts, GM Chairman and CEO Rick Wagoner said the company will "take every action we possibly can" to avoid bankruptcy.

Ford said in its earnings report earlier in the day that it burned through $7.7 billion in cash in the third quarter. Its global automotive operations had a pretax loss of $2.9 billion for the quarter, compared with a pretax loss of $362 million a year earlier. Sales fell 22 percent to $32.1 billion from $41.1 billion due to lower volume and the sale of Jaguar and Land Rover.

http://news.yahoo.com/s/ap/20081107/ap_ ... e/earns_gm" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 nov 2008, 21:58

Amsterdam - Door sterk dalende autoverkopen komen wereldwijd steeds meer autofabrikanten in de problemen. Dinsdag maakte de Duitse bouwer van luxewagens, BMW, bekend dat de nettowinst in het derde kwartaal met 63 procent is gedaald.

Dat komt vooral door het inzakken van de Amerikaanse automarkt, BMW’s grootste afzetgebied. Maar ook in Europa ziet BMW de verkoop teruglopen. Het bedrijf zal dit jaar de productie met 40 duizend exemplaren verminderen. Dit aantal komt bovenop de vermindering van 25 duizend, die het bedrijf eerder al had aangekondigd.

Door de moeilijke marktomstandigheden is het volgens bestuursvoorzitter Norbert Reithofer zo goed als onmogelijk nog een betrouwbare winstvoorspelling voor 2008 te doen. ‘Wel zal BMW in 2008 een duidelijk positief resultaat boeken’, aldus Reithofer gisteren.

In Amerika worden de problemen voor de drie noodlijdende automakers General Motors, Chrysler en Ford steeds groter. De binnenlandse vraag daalde in oktober met 32 procent naar het niveau van 25 jaar geleden. General Motors is de grootste verliezer: het bedrijf verkocht vorige maand 45 procent minder auto’s dan in dezelfde periode vorig jaar. Over de eerste negen maanden van het jaar daalde de GM-verkoop met bijna 6 procent tot 6,6 miljoen wagens.

Toyota is GM nu definitief voorbij gestreefd als ’s werelds grootste automaker. Maar ook dit Japanse bedrijf wordt geraakt door de crisis in de auto-industrie: in de VS daalde de verkoop met ruim 20 procent. Omdat autobedrijven van hun voorraad af moeten, verwachten analisten komende maanden een felle prijzenoorlog.
Bron:Volks Krant

romo

Bericht door romo » 07 nov 2008, 22:23

105 Teletekst vr 07 nov
Miljardenverlies autofabrikant GM

` Autofabrikant General Motors dreigt
in geldnood te komen als de economische
crisis ook in 2009 aanhoudt.Dat heeft
de grootste Amerikaanse autofabrikant
gezegd bij de bekendmaking van de
kwartaalcijfers.

General Motors boekte een verlies van
2,5 miljard dollar.Om de problemen te
verlichten stuurt GM 3600 werknemers
voor onbepaalde tijd naar huis.Ook ziet
het bedrijf af van de overname van
concurrent Chrysler.

GM heeft de overheid om financiële hulp
gevraagd.Autofabrikanten lijden zwaar
onder de crisis.Ook Ford eindigde het
derde kwartaal diep in het rood.

Luco

Bericht door Luco » 07 nov 2008, 22:32

worden de auto's misschien eindelijk eens reeel geprijsd :mrgreen:

Laurens

Bericht door Laurens » 07 nov 2008, 22:36

Nja dan mogen ze bij de Renault maar eens geld gaan toegeven :bag: :jenna:

Luco

Bericht door Luco » 07 nov 2008, 22:39

doe mij maar een r26r dan :jenna:

RVV

Bericht door RVV » 07 nov 2008, 22:46

De autofabrikanten hebben hun eigen probleem veroorzaakt, en dat is dat auto's TE goed zijn geworden. De betrouwbaarheid van een auto is met jaren verlengd, het uitrustingsniveau is zodanig dat er eigenlijk geen logische voordelen meer zijn te behalen voor de consument bij het opvolgende model.

Revolutie in de autoindustrie blijft al jaren uit, een verfijnde evolutie waarbij de fabrikanten keer op keer de consument op blijft zadelen met zaken die niks met het auto rijden te maken hebben, maar vooral worden aangeboden als een zogenaamd noodzakelijke gimmick.

Autofabrikanten worden nu slachtoffer van hun eigen succes.

ipv de consument keer op keer veel van hetzelfde door de strot proberen te drukken, hadden ze beter een keer echt kunnen gaan luisteren bij diezelfde consument.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 nov 2008, 00:10

Ik moet bij GM wel een en ander nuanceren trouwens. GM heeft duidelijk laten weten dat als die banken zo makkelijk geld van de overheid krijgen, dat ze zelf ook een stukje van de taart willen. Door die dramatische berichtgeving willen ze Washington wakker maken, want ondertussen werken er wel meer dan 300.000 mensen bij GM. Ook dit bedrijf is "too big to fail", want bij een failissement van GM gaan er ook een hoop leveranciers mee failliet. Ik verwacht dat de autobouwers in de US het weekend of anders volgende week wel een kapitaalinjectie krijgen. Dit kunnen ze domweg niet af laten weten.

Plaats reactie