Helemaal gestoord (CJIB)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Helemaal gestoord (CJIB)

Bericht door RVV » 07 nov 2008, 13:44

Je moet het overige verkeer er ook niet mee lastig vallen.. ik mag toch aannemen dat je zoveel verkeersinzicht hebt dat je het op zo'n manier doet dat het niet irritant is...

In een druk verkeersbeeld gaat dit ook niet werken, maar dan heeft hardrijden überhaupt weinig zin omdat het geen tijdswinst opleverd.

allen

Bericht door allen » 07 nov 2008, 14:49

Wouter81 schreef:
allen schreef:Geef jij die schouder maar. Jelmer hoeft de mijne niet meer. :drinking:
Maar geef toe, je bent de laatste tijd wel een beetje humeurig in je reacties. :)
Ben ik best met je eens Wouter. Alleen begin ik soms het idee te krijgen dat er om alles wat gezocht wordt om maar negatief te zijn. Dan hebben we het weer over roverheden, polities die onzinnig werk hebben, een 'jantje modaal' (laatste kan ik me helemaal aan irriteren). Dacht toch echt dat we met een autoforum met autoliefhebbers zaten. Overigens zal ik echt niet de enige zijn die zo denkt. Ik houd niet van omwegen. Zeg liever direct wat ik ervan vind. Ik heb er ook niets aan als ik hier een mening zou vragen en iedereen zit me te paaien.

Ik had eerlijk gezegd ook echt geen idee meer wat hij nu wilde. Want alles wat aangedragen wordt is te duur of kan niet. Als het daadwerkelijk een oplostopic moet zijn, dan komt de post van Niels aardig van te pas. Die zei:
Eerder weg gaan
Minder hard rijden
Klanten melden dat je ze later op de dag terug belt omdat je afspraken hebt (en doen natuurlijk!)
Ik zorg bij mijn klantenbezoeken altijd ervoor dat de laatste klanten het dichtst bij huis zitten. Haal ik het niet vanwege een file die net ff te lang duurt, ga ik niet nog harder rijden dan ik al doe wanneer ik vrij baan heb. Ik bel gewoon op en rijdt daar dan een keer speciaal naartoe. Als zelfstandige is het niet moeilijk om een dagje later nog een keer van huis te gaan om vervolgens in de avond of 's-nachts wat werk in te halen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 nov 2008, 14:54

Kan ik waarderen allen, eerlijkheid. Goeie post. :)

Casper

Bericht door Casper » 07 nov 2008, 19:10

Als je consequent te hard rijdt is een DSI onontkomelijk. Ik besteed graag 1500 ballen om er 1000 niet aan het CJIB over te hoeven maken, die 500 zullen me dan echt een zorg zijn...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 nov 2008, 21:54

Kasteel schreef:
Rico schreef:. Daarna weer lekker doortrekken.. snelheid laten zakken en herhalen..
Dit is zooooo vervelend voor het overige verkeer....
Dat klopt.................................dat zijn van die zondagsrijders die steeds van 55 naar 75 km/h gaan............................op een 80 km/h weg..................................en vervolgens het eerste het beste dorp binnenkomen en daar stug de zelfde snelheid aanhouden ( 75 dus).......................... :bag:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 nov 2008, 23:19

Rico rijdt ook nooit boven de 120 :mrgreen:

Gino

Bericht door Gino » 07 nov 2008, 23:40

Ik heb nog nooit (!) een boete gehad voor te hard rijden. Maar ik rij dan ook als een oud wijf :lol:

Maar ik ben het er wel mee eens, je weet wat wel en wat niet mag.

RVV

Bericht door RVV » 07 nov 2008, 23:41

Jelmer850i schreef:Rico rijdt ook nooit boven de 120 :mrgreen:
In de bebouwde kom en in 60 km/h zones in het buitengebied :bag:

Geintje natuurlijk.. maar wat ik wel zoveel mogelijk probeer te voorkomen is het achterloos hard rijden.. hard rijden op de automatische piloot.. dan gepakt worden vind ik zooooo sneu geld..

Ik wil als ik hard rij, vlot door rij, dan ook het maximale aan rijplezier er uit halen.. daarvoor zijn bij mij een paar zaken erg belangrijk.

A) Ik wil zo min mogelijk andere weggebruikers, die hebben alleen maar last van mij, maar nog erger ik heb heel veel last van hun. Dus verplaats ik mijn hardrij sessies naar buitengebieden waar het leuk sturen is, maar je eigenlijk nog geen man en een halve paardekop tegenkomt.

B) Ik spot, als een gek mijn binnenspiegel met linkeroog en heb mijn rechteroog op de berm gericht.. Bij wijze van spreke dan. Let vooral op afwijkende gedragingen van andere weggebruikers..

C) Ik ga nooit meer een kill aan met een andere weggebruiker.. het kan een stille zijn, maar vooral belangrijk tijdens zo'n kill, ben je niet geconcentreerd op punt B.

D) In semi druk tot druk verkeer pas ik mijn snelheid aan, aan de flow van dat moment. Zinloze snelheidsacties zoals inhalen met -tig voorliggers doe ik niet, Of 160 proberen te rijden als het overige verkeer amperan 120 kan redden.

Kortom voor DF op de openbare weg waar je het snelheidspotentieel wilt en kunt gebruiken heb je geewoon een lege weg nodig in rustige, liefst landelijk gebied. Gelukkig hebben we dat hier nog genoeg.

onlyvik

Bericht door onlyvik » 08 nov 2008, 00:12

romo schreef:Is zo`n Stinger DSI legaal of niet............................en wat kost zo`n ding...........................?

Niet dat ik er meteen een nodig hebt, maar even voor de goede orde...................... :mrgreen:
Hoi Romo,

Hij is volkomen legaal mits je de software erop hebt staan met radardetectie, de software is makkelijk met 1 druk op de knop te wissen en je kan hem ook weer downloaden via de .co.uk site

Ik heb de Elite versie en kan écht niet meer zonder. Stinger is ook bezig met een module voor laserdetectie die kan erbij aangesloten worden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 nov 2008, 10:20

romo schreef:
Kasteel schreef:
Rico schreef:. Daarna weer lekker doortrekken.. snelheid laten zakken en herhalen..
Dit is zooooo vervelend voor het overige verkeer....
Dat klopt.................................dat zijn van die zondagsrijders die steeds van 55 naar 75 km/h gaan............................op een 80 km/h weg..................................en vervolgens het eerste het beste dorp binnenkomen en daar stug de zelfde snelheid aanhouden ( 75 dus).......................... :bag:
Zoooooooo haha, dat is echt zo raar ja! Ik kan dat werkelijk niet begrijpen maar maak het vaak zat mee. Andersom ook: 100 op bijvoorbeeld een 60 weg waar het eigenlijk niet kan en vervolgens op de autoweg stug 100 blijven rijden. Dan ineens bang voor boetes?!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 08 nov 2008, 13:36

haha ja zo rijdt mijn pa ook :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 nov 2008, 15:18

onlyvik schreef:
romo schreef:Is zo`n Stinger DSI legaal of niet............................en wat kost zo`n ding...........................?

Niet dat ik er meteen een nodig hebt, maar even voor de goede orde...................... :mrgreen:
Hoi Romo,

Hij is volkomen legaal mits je de software erop hebt staan met radardetectie, de software is makkelijk met 1 druk op de knop te wissen en je kan hem ook weer downloaden via de .co.uk site

Ik heb de Elite versie en kan écht niet meer zonder. Stinger is ook bezig met een module voor laserdetectie die kan erbij aangesloten worden.

Ik lees op de Stinger site; het DSI apparaat is niet decteerbaar door de politie ( RDD apparatuur)......................maar onduidelijk is of dit met of zonder software is voor radar detectie?

Casper

Bericht door Casper » 08 nov 2008, 16:35

romo schreef: Ik lees op de Stinger site; het DSI apparaat is niet decteerbaar door de politie ( RDD apparatuur)......................maar onduidelijk is of dit met of zonder software is voor radar detectie?
Casper schreef:Gewoon zo'n Stinger DSI aangeschaffen Jelmer. Die heb jij er zo uit als ik dat zo hoor. ;)
Die DSI's zijn niet te detecteren door de politie doordat de lekstraling van die dingen nihil is. En indien je wordt aangehouden bij een algemene controle dan druk je gewoon op de emergency-knop en binnen 2sec is je DSI een GPS-kastje geworden. En thuis zet je er binnen 5min weer de radar-software op.
Heerlijk apparaat! Alleen in het centrum van bijv. Adam even uitzetten. Dan flipt tie van alle schuifdeuren....

Plaats reactie