Recept voor een file zonder drukte binnen een half uur.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Recept voor een file zonder drukte binnen een half uur.

Bericht door RutgerK » 07 nov 2008, 15:47

[quote][/quote]Vandaag moest ik van Den Haag naar Rotterdam via een afspraak bij de La Place bij Berkel Rodenrijs (A13). Toen ik aankwam bij de La Place stonden er twee auto's van de VID op het parkeerterrein waarvan één met aanhanger met camera. Op de aanhanger stond dat dit voor een meting was.
Ongeveer een kwartier later reden beide auto's weg richting Rotterdam. Na een minuut of twintig na vertrek van deze auto's stond de rechterbaan van de A13 ter hoogte van het Texaco tankstation stil en 10 minuten later stond het op drie banen stil (rond 11.30). Een half uur later reed ik zelf door naar Rotterdam en bleek dat de aanhanger voor de afrit Berkel Rodenrijs achter de vangrail was geplaatst en dat om deze reden de vrachtwagens in de rechterbaan afremden. Hierdoor liep de A13 vanaf afrit Delft Zuid tot een Berkel Rodenrijs vast. :hmmm:

Helaas heb ik niet precies kunnen lezen wat voor een meting er werd gedaan maar de reactie op zo'n aanhanger werkt dus gewoon 3 kilometer door.

Rupie

Re: Recept voor een file zonder drukte binnen een half uur.

Bericht door Rupie » 07 nov 2008, 16:40

Een file zonder drukte lijkt mij een beetje met elkaar in tegenspraak.

Daarentegen rijd ik op dit moment elke dag het stuk Amersfoort Hilversum via de A1 en A27 en kan je vertellen dat wij met zijn allen het probleem zijn. Het duidelijkst is dat bij de afslag hilversum op de a27. Zodra deze afslag begint, begint het weer te rijden. Daarvoor staat het voor een klein stuk echt volledig stil, waar daarvoor het allemaal op elkaar kruipt.

Dus een boodschap:

Geef elkaar de ruimte, BIJ VOORBAAT, als je weet dat het druk is en er vast (oprit/afrit) andere mensen tussen willen.

Einde boodschap.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 nov 2008, 16:43

File - of doorstroommeting? :D

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 nov 2008, 16:48

Ruben schreef:Een file zonder drukte lijkt mij een beetje met elkaar in tegenspraak.
Totdat ik het vanmorgen met eigen ogen zag gebeuren dacht ik dat ook. Het verkeersaanbod zou zonder die aanhanger echt geen file hebben opgeleverd. Het aardige is dat er op de terugweg ben de afslag Delft-Noord ook zo'n aanhanger stond en daar geen enkele vrachtwagen rende.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 nov 2008, 18:00

Ik heb ze ook zien staan. Paar weken geleden stond ze er ook al. Ze zijn van VID (VerkeersInformatieDienst) en op de aanhangers staat "Reistijdenmetingen". Iedereen is gelijk nerveus vanwege bekeuringen en dat soort dingen natuurlijk, maar het is puur statistiek volgens mij. Ik weet het bijna zeker, omdat VID niets met Justitie te maken heeft.

Ook goed voor VID, kunnen ze hun eigen files voorspellen waar ze informatie over geven :P

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 nov 2008, 18:06

Wat was het inderdaad, Reistijdenmeting. Geen idee hoe de meting gedaan wordt of dat te een calibratiemeting is van het systeem dat op het grote matrixbord de reistijd laat zien.

Plaats reactie