Jitse en Luco, VAN HARTE!

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
@iko

Re: Jitse en Luco, VAN HARTE!

Bericht door @iko » 03 nov 2008, 21:34

Andre schreef:Als je in de DSC aandacht wil op tv moet je trouwens wat extra knaken storten inderdaad. Als je een halve baan voorsprong hebt op de rest kunnen ze soms moeilijk om je heen maar als de 2e man wel extra stort zul je op tv daar meer van zien.

Zo werkt het daar eenmaal.

.
welkom in de echte wereld.... :(

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 nov 2008, 11:27

Je moet ook weten hoe het ontstaan is. In 't DSC kon je vroegah Jordy inhuren om opnamen te maken, daar betaalde je voor. Dan zag je beelden van uit je auto, en langs de baan. Jordy monteerde alles aan elkaar, zoals hij daar ooit voor de lol mee begonnen is tijdens o.a. de gummen meetings op Lelystad, door de vraag naar deze beelden is 't werk geworden. Leuk voor jezelf of sponsors. Daarnaast kwam je op de DVD. Inmiddels wordt 't uitgezonden op tv en die zendtijd is duur, net als de camera's, het materiaal etc. Het is nu gewoon een bedrijf geworden, waar Jordy bij is gekomen. Wil je op tv komen, dan moet je presteren, of betalen (of presteren én betalen). Logisch toch? Interessante gevechten pikt 'ie er echt wel tussenuit.

m@rco

Bericht door m@rco » 04 nov 2008, 11:41

Als ik zondag ochtend om 12 uur de samenvatting bekijk valt het me op dat het altijd draait om dezelfde mensen, en dat is niet omdat ze nou ieder weekend fantastische races rijden. Neem nou Berry van Elk, die wekelijks meer in de rondte slaat dan mensen op een slipcursus. Die wordt echt niet iedere keer in de picture gehouden omdat hij zo fraai en spectaculair over de baan gaat, of je moet de grindbak een wezenlijk onderdeel vinden voor een samenvatting want dan komt hij zeker in aanmerking. Dan kan je ook wel 30 minuten een samenvatting volmaken. Andere namen die vaak genoemd worden, Graaf & Ribbens, Cor Euser & Peter vd kolk. Vind de samenvatting van de race toch vaak wat bekrompen. Is meer gelul dan dat ze racebeelden laten zien. Van ronde 1 tot de laatste ronde gaat er soms in een minuut of 2. Denk dat ze wel moeten omdat er mensen zijn die betalen voor wat zendtijd en als je alles bij elkaar optelt dan blijft er weinig tijd meer over voor de racebeelden waarvoor ik voor de tv ga zitten.

Jammer, Betalen heeft de overhand en niet het presteren.. my opinion..

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 04 nov 2008, 14:18

Ok, en dan nu de feiten:

Omdat de zendtijd beperkt is tot 23 minuten (excl. reclame), worden de seperate races ook los van elkaar uitgezonden.
Eerst de GT en Supersport I, de week erop de Supersport II en Sport klassen. Kortom, volgende week de race van o.a. Ritse en Luco.

Naar de DSC uitzendingen kijken ongeveer 200 kenners. De andere 140.000 kijkers zien tientallen verschillende auto's rijden.
Om het voor deze kijkers interessant te houden, pakken we inderdaad bekende namen (kampioenschap top 6 per klasse) die altijd meedoen in de top.
Dusdanig kan je het volgen. Zo nu en dan pakken we ook leuke gevechten in het middenveld op, omdat het goed smoelt.
Het heeft niks met geld te maken, wij hebben volledige vrijheid en zijn niet aan sponsorverplichtingen gebonden.
En dat met een jaarlijkse TV begroting van bijna twee ton voor de DSC organisatie!
Geen enkele rijder betaalt geld om tijdens het raceverslag in beeld te komen.

Tevens zou ik niet weten waarom matig presterende rijders in beeld moeten komen? No show, no go.
Dat gebeurt al bij de regie op het circuit, die bepalen wat er gefilmd wordt. En op de Assen finaleraces hadden we slechts vier camera's.
En dat betekent inderdaad dat er soms essentiële racemomenten ontbreken, dat is de beperking van zo'n B evenement.

Afgelopen uitzending had 11 minuten raceverslag, ervoor 13 minuten de aanloop voor het kampioenschap.
Deze werd al op zaterdag ontknoopt en juist die dag waren er geen race-opnames. Vandaar de nadruk op de interviews.
Dat is niet anders en is minder fraai, tenzij je het kampioenschap echt goed hebt gevolgd. Maar races zoals bijvoorbeeld de A1GP waren weer puur raceverslag...

Tussen de raceverslagen door, zitten inderdaad WEL betaalde items, de zogeheten "specials". Hiermee koop je zendtijd in, waarmee je sponsoren e.d. in het zonnetje kan zetten.
Een slimme zet om je sponsoren en wellicht team tevreden te houden. Investeren in de toekomst dus.
Dit betekent inderdaad dat er "meer gelul" dan racebeelden inzit.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 nov 2008, 15:44

Helder, tnx. :)

m@rco

Bericht door m@rco » 04 nov 2008, 16:28

No offence verder.. Werd nog even gequote met "Gelul", maar bij een progromma omtrend een Raceklasse kijk ik persoonlijk het liefst naar racebeelden.
Volg de klasse een hoop dus ken alle namen en prestaties verder ook wel, en dan valt me gewoon vaak op dat veel al dezelfde namen worden genoemd.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 04 nov 2008, 18:22

Jordy,

Bedankt voor je uitleg.
Wij kijken elke week met veel plezier naar je programma.
Zelfs als Jitse niet in beeld is.........
Je kan dat komende week natuurlijk nog wel goed maken............

Vriendelijke groet,
Jan Ozephius

@iko

Bericht door @iko » 04 nov 2008, 20:23

Jordy,
thx voor de uitleg.
We zullen goed op letten de volgende keer.

En zorg ervoor dat Jitze, Luco en andere DF-ers af en toe een beetje in beeld komen :D
grt
Aiko

Luco

Bericht door Luco » 04 nov 2008, 20:42

Jordy
Wat kost dan zo'n special. :?:

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 04 nov 2008, 22:10

Zal "voor de gein" gegarandeerd de zilver/oranje en zwarte 1 serie voorbij laten komen, met naamsvermelding!
Moet nog wel zien of er goede opnames van jullie zijn. Ik ga morgen de beste fragmenten uit vijf uur ruwe opnames vissen.

Mis ik nog meer DF'ers? Andre kwam vorige keer tijdens de zondagsrace van de A1GP heel goed in beeld.
Jammer dat de wagen het laat afweten met pechgevallen.

Luco, de exacte bedragen weet ik niet. Dat is aan Dick van Elk.
Geloof ergens rond de 3000 euro voor 7 tot 10 minuten (afhankelijk van hoe interessant het onderwerp is). Zeker weet ik het niet.
Het is sowieso een idioot laag bedrag voor zoveel zendtijd, maar zo blijft het betaalbaar (relatief gezien). En en ander houdt natuurlijk verband met de beperkingen van reclame maken.
Maar we kunnen die regelgeving aardig 'rekken', omdat het op een auto of race-overall staat ;)

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 04 nov 2008, 22:23

Jordy van Kouwen schreef:Zal "voor de gein" gegarandeerd de zilver/oranje en zwarte 1 serie voorbij laten komen, met naamsvermelding!
Moet nog wel zien of er goede opnames van jullie zijn. Ik ga morgen de beste fragmenten uit vijf uur ruwe opnames vissen.

Mis ik nog meer DF'ers? Andre kwam vorige keer tijdens de zondagsrace van de A1GP heel goed in beeld.
Jammer dat de wagen het laat afweten met pechgevallen.

Luco, de exacte bedragen weet ik niet. Dat is aan Dick van Elk.
Geloof ergens rond de 3000 euro voor 7 tot 10 minuten (afhankelijk van hoe interessant het onderwerp is). Zeker weet ik het niet.
Het is sowieso een idioot laag bedrag voor zoveel zendtijd, maar zo blijft het betaalbaar (relatief gezien). En en ander houdt natuurlijk verband met de beperkingen van reclame maken.
Maar we kunnen die regelgeving aardig 'rekken', omdat het op een auto of race-overall staat ;)

Super! :df: :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 04 nov 2008, 23:01

jordy, kan je mij de opnamen dan opsturen op band ofzo, want ik kan niks opnemen op het ogenblik.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 nov 2008, 23:03

luco hornsveld schreef:jordy, kan je mij de opnamen dan opsturen op band ofzo, want ik kan niks opnemen op het ogenblik.
Laat je sponsoren door media markt, misschien kan er een video recorder vanaf :nah:

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 05 nov 2008, 09:45

Geplaatst: di nov 04, 2008 23:01
jordy, kan je mij de opnamen dan opsturen op band

:hmmm:

Alle uitzendingen zijn terug te bekijken op de website van de DSC site en (de laatste) ook vanaf http://www.marlinmedia.nl/dsc_video.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 06 nov 2008, 22:11

Geregeld! Komende zondag op SBS6 te zien, de ontknoping van de Supersport II, Sport I en II klasse, maar ook Luco en Jitse.
Jack Plooij heeft er een lulverhaal omheen verzonnen, dus neem het maar voor lief ;)

Tijdstip schijnt gewijzigd te worden, door het schaatsen.
Dus het kan OF 12:00u zijn OF 13:00u. Denk niet dat de gidsen het goed weergeven.

Luco

Bericht door Luco » 06 nov 2008, 22:24

:banaan: :thumbup: :hosanna: :hosanna: :beer: :beer: :thnx: :thnx:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 nov 2008, 10:54

Luco, nu moet je als tegenprestatie wel je snor scheren!! ROFL :)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 07 nov 2008, 11:02

En zijn hoofd :shithappens:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 nov 2008, 16:37

Helm met zwart vizier? :df:

Michel P

Bericht door Michel P » 07 nov 2008, 16:48

Dennis Cavallino schreef:Luco, nu moet je als tegenprestatie wel je snor scheren!! ROFL :)
En hier foto's posten :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 07 nov 2008, 16:50

Kaal hoofd heb ik al een keer gehad, maar als ik mijn snor scheer moet ik in de schuur slapen :'( :'( :'( :'( :'(

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 nov 2008, 16:55

Jolanda houd wel van een kriebelsnor dus :mrgreen:

Inkoppertje enzo :lol:

Luco

Bericht door Luco » 07 nov 2008, 16:56

Bert ///M3 schreef:Jolanda houd wel van een kriebelsnor dus :mrgreen:

Inkoppertje enzo :lol:
Waarom dacht je dat ik een tongpiercing heb :angel: :whistle: :nana: :popcorn:

Dennis Cavallino