E46 ///M3 CSL NEW UPDATES!! atmo 500+PK!!!!!!!

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

E46 ///M3 CSL NEW UPDATES!! atmo 500+PK!!!!!!!

Bericht door frank de jonge » 04 sep 2006, 21:58

Een kameraad van me is bezig zn M3 te verbouwen naar een M3 CSL maar ipv een airbox moet dat ding plaatsmaken voor een compressor of supercharger.

Nu zijn de remmen van deze wagen al iets aangepast en laat ik daar nou toevallig paar foto's van hebben.

Het gaat hier om een setje Brembo grand tourisimo 15"disc met grote klauwen (8 of 10 zuigers per klauw)

Ze zitten gevestigd achter grote BBS 19" velgen wat allemaal net past :)

Naja hier zijn de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als er updates zijn worden die ook natuurlijk hier gepost :)
Laatst gewijzigd door frank de jonge op 13 dec 2008, 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 04 sep 2006, 22:05

Precies zoals ik 'm zou willen. BBS maakt 'm echt af.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 sep 2006, 22:08

Dat zijn serieuze remmen. :shock:

Maar supercharger of compressor is toch hetzelfde? Supercharger= Engels voor compressor.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 sep 2006, 23:12

Dat zijn RS6 remmen! heheheh.....althans hetzelfde type klauw.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 sep 2006, 23:13

Aardig gek hoor, die remmen!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 sep 2006, 23:20

Serieus project, ben heel erg benieuwd maar het vervolg. lees met over een dinan M3 met 460pk in BMW car, ook met charger!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 04 sep 2006, 23:51

Nou is volgens mij het wezen van een CSL toch echt het lagere gewicht tov de gewone M3. Niet remschijven van onder een stoomlocomotief (helemaal niet erg overigens) en de supercharger.

Wat gaan de gewichtsbesparende maatregelen worden?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 sep 2006, 00:41

Met recaro's erin zal het flink opschieten. wel eens stiekem gedacht om mijn CS om te bouwen tot CSL, niet serieus natuurlijk maar zou het niet een perfecte basis zijn?

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 sep 2006, 10:19

Er moet een CSL voorbumper onder en een airbox rico dan is ie af.

Tom
Berichten: 22287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 sep 2006, 10:24

Leuk projectje ja.
Wat voor auto's heeft ie nog meer gehad?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 05 sep 2006, 10:43

Carbon dak zit er op
CSL bumper is binnen
Fiberglas kofferbak schijnt er op te zitten, maar als ik pics heb dan zet ik ze hier neer ;)

Remmen zijn naar mijn weten niet van een RS4....
Er komen race schalen in etc etc etc....

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 05 sep 2006, 10:44

Hij heeft nog een E36 project gehad voor M5 V8 ombouw maar dat is allemaal verkocht :(

Heb wel foto's van :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 05 sep 2006, 12:13

Prachtig project!

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 05 sep 2006, 12:34

Rico v Velzen schreef:Met recaro's erin zal het flink opschieten. wel eens stiekem gedacht om mijn CS om te bouwen tot CSL, niet serieus natuurlijk maar zou het niet een perfecte basis zijn?
Rico,

Als je voor de airbox ombouw gaat, doe ik direct mee 8)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 05 sep 2006, 12:37

Gaan we weer.
Fapfapfapfapperderfap :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43129
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 05 sep 2006, 12:38

Smaken verschillen natuurlijk maar wat een lelijke velgen vind ik dat zeg.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 05 sep 2006, 13:57

Gaaf project! Ook de velgen vind ik bij de auto passen. Wat gedetailleerder dan de CSL-bbs'en, die natuurlijk ook prachtig zijn. Onder een E60 staan ze niet echt mooi, maar hier wel. Met de genoemde aanpassingen komt ie ook aardig in de buurt van CSL gewicht. Mocht dat gewicht niet volledig gehaald worden, dan compenseert de motor het wel. Het is inderdaad geen auto voor originaliteits-freaks, maar ja dat zijn niet de enige auto liefhebbers.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 05 sep 2006, 20:22

Zit ook een AST onderstel onder voor de betere wegligging.
Het is geen SMG dus alleen maar beter :)

Old school rocks ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 sep 2006, 23:35

Welk bouwjaar is deze M3?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 sep 2006, 10:10

Volgens mij van 2001

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2006, 10:33

kris schreef:
Rico v Velzen schreef:Met recaro's erin zal het flink opschieten. wel eens stiekem gedacht om mijn CS om te bouwen tot CSL, niet serieus natuurlijk maar zou het niet een perfecte basis zijn?
Rico,

Als je voor de airbox ombouw gaat, doe ik direct mee 8)
Kris zullen wel dure projecten worden. Airbox is super maar ik heb daar geen paar duizend euro voor over.

CSL voorbumper vinnik op een een normale M3 iets te.. Tenzij je een CSL kleur hebt dan kan het wel.

Frank enig idee wat zo'n carbon dak kost ? is het origineel ?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 sep 2006, 12:33

Carbon dak is origineel.

Kosten van dat alles weet ik niet maar het zal iig niet goedkoop zijn.

Airbox van CSL worden btw wel vaak op Ebay aangeboden met die klap erin.

Schijnt niet zo heel duur te zijn want mn kameraad wou het eerst ook maar gaat nut och voor een compressor om over de 450PK te komen met ruim 500NM koppel.

Rico, misschien als het allemaal doorgaat en mn kameraad Tüv goedkeuring krijgt op die compressorsystemen kan je misschien een groupbuy doen :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2006, 12:41

Frank ik vind de M3 al snel genoeg joh. ze zeggen vermogen went, nou bij mij gaat het niet zo hard hoor. Maar ik vind het wel fantastisch om dit soort projecten te volgen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 sep 2006, 13:46

Frank mag ik vragen hoe die maat aan een origineel carbon dak komt ?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 07 sep 2006, 14:45

Mooi ding Frank,

Maar volgens mij heb ik al eens meerdere foto's gezien van o.a. de bumper etc. 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten