VW Scirocco Officeel

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
allen

Re: VW Scirocco Officeel

Bericht door allen » 03 nov 2008, 11:47

Ergens blijft het logo bovenop de motorkap storend voor mij. De rest van de auto vind ik erg mooi.

SteV6

Bericht door SteV6 » 03 nov 2008, 11:56

allen schreef:Ergens blijft het logo bovenop de motorkap storend voor mij. De rest van de auto vind ik erg mooi.
Met wat geluk is het logo erop gelijmd en kan je het er zo afhalen ... Schijnt bij bepaalde Opels ook heel makkelijk en populair te zijn :bag:

SteV6

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 03 nov 2008, 12:04

SteV6 schreef:. ... Schijnt bij bepaalde Opels ook heel makkelijk en populair te zijn :bag:

SteV6
:mrgreen: Je meent het, welke types zoal :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 nov 2008, 23:14

Ik heb van de week de Scirocco en de Golf VI naast elkaar bekeken. De Golf VI zou best eens de volgende leaseauto kunnen worden of in GTI uitvoering of Twindrive. De VI is zeer fraai van binnen en biedt voldoende ruimte voor het woon-werkverkeer.

De Scirocco die er naast stond (witte 2.0TSI) is duidelijk het sportieve model en is een prachtige auto. Het verstelbare onderstel zou voor mij afvallen want ook met sportonderstel staat die auto veel te hoog op zijn wielen. De auto moet minimaal 3-4 cm zakken. Die 1150 euro voor het Dynamic Drive Control kan mooi voor een Eibach/Bilstein set worden gebruikt. :D

Wat is echt een groot nadeel is van de Scirocco is dat 'oude' dashboard van de Golf V. Als je net in de Golf VI hebt gezeten is het gewoon niet te begrijpen dat je tegen het ouderwetse dashboard zit aan te kijken. Wat mij betreft nog altijd een onverklaarbare keuze van Volkswagen. Verder een mooi gelijnde auto met meer ruimte achterin dan in bijvoorbeeld de MiTo. De enige hoek die ik niet zo mooi vind ik recht van achter. Vanuit staande positie lijkt de auto door de daklijn op en helling te staan. De coupélijn gaat volledig verloren.

De Scirocco zal vooralsnog beter sturen dan de Golf VI maar de Scirocco lijkt qua technniek toch de inferieure techniek te hebben gekregen. De Golf VI GTI heeft straks het kwalitatief superieure interieur, een electronisch sper en een snellere 2.0T motor. Wegens het ontbreken van deze punten heeft de Scirocco het in mijn ogen helaas (nog) net niet.

RVV

Bericht door RVV » 05 nov 2008, 23:17

golf VI Gti vind ik een veel mooiere auto dan de Scirocco.. voor mij een no brainer als ik moest kiezen tussen deze 2.

Ik vraag me trouwens af of de Sciroco beter zal sturen dan de Golf VI Gti..

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 nov 2008, 23:24

Rico schreef:golf VI Gti vind ik een veel mooiere auto dan de Scirocco.. voor mij een no brainer als ik moest kiezen tussen deze 2.

Ik vraag me trouwens af of de Sciroco beter zal sturen dan de Golf VI Gti..
De Scirocco is 7cm lager en de spoorbreedtes voor en achter zijn respectievelijk 3cm en 6cm groter. In de basis moet dat zijn voordelen hebben.

RVV

Bericht door RVV » 05 nov 2008, 23:31

Oke, maar dat heeft toch niks met sturen te maken ? Hooguit met een "vastere" mischien wel saaiere wegligging.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 nov 2008, 23:38

Met 'sturen' bedoel ik hard de bocht om willen. De grens naar overstuur zal dan toch wel iets verder weg met de lay out van de Scirocco.
Maar op zich sluit ik mij direct aan bij de keuze voor de GTI als de Scirocco niet op het niveau wordt gebracht van de VI.

RVV

Bericht door RVV » 05 nov 2008, 23:40

Point taken..
:wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 06 nov 2008, 07:37

Rico schreef:Oke, maar dat heeft toch niks met sturen te maken ? Hooguit met een "vastere" mischien wel saaiere wegligging.
Weet niet of je naar de 24H van de Nürburgring hebt gekeken dit jaar, maar de snelheid van de Scirocco was echt heel serieus. Het blijft een auto die niet zo mooi door de bocht gaat als een goed opgezette (zuivere) RWD auto, maar 2 auto's in de top 10 zegt wel genoeg.
7CM lager geeft veel minder body-roll dus het rijdt zo wie zo fijner dan een standaard hoogte auto. Door de spoorbreedte veel hogere bocht-in snelheden te halen, wat je ook goed kon zien tijdens de race.

Heb er zelf nog niet in gereden, maar zo'n Scirocco (als tenminste de ESP uitkan (100%)) lijkt me qua FWD auto bepaald niet verkeerd rijden..

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 nov 2008, 09:31

Is ook wel eem verschil Aernoudt :) Die Sirocco die de 24H reed zal wel niet op de standaard fabrieks fietspompen gestaan hebben denk ik :mrgreen:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 06 nov 2008, 10:37

Bert ///M3 schreef:Is ook wel eem verschil Aernoudt :) Die Sirocco die de 24H reed zal wel niet op de standaard fabrieks fietspompen gestaan hebben denk ik :mrgreen:
Natuurlijk, maar als de zelfde aanpassingen aan een Golf waren gedaan, was deze niet zo snel geweest als de scirocco ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 nov 2008, 10:42

Rico schreef:golf VI Gti vind ik een veel mooiere auto dan de Scirocco.. voor mij een no brainer als ik moest kiezen tussen deze 2.
Blijft een kwestie van voorkeur maar voor mij persoonlijk....not even close :wink: Ik vind de Scirocco echt een zeer geslaagd ontwerp waar ik de IV een anonieme Golf V met Touareg achterlichten vind :bag: Het dash van de Scirocco blijft een minpunt :stom:

RVV

Bericht door RVV » 06 nov 2008, 11:45

Aernoudt schreef:
Bert ///M3 schreef:Is ook wel eem verschil Aernoudt :) Die Sirocco die de 24H reed zal wel niet op de standaard fabrieks fietspompen gestaan hebben denk ik :mrgreen:
Natuurlijk, maar als de zelfde aanpassingen aan een Golf waren gedaan, was deze niet zo snel geweest als de scirocco ;)

Dat die Scirocco word ingezet ipv de Golf heeft natuurlijk alles met marktintroductie en marketing te maken. Een Golf verkoopt zichzelf wel, maar de Scirocco moet zich nog bewijzen in de niche van de markt. Duitsland de belangrijkste markt voor VW.. waar de belangrijkste race van het jaar op het belangrijkste circuit word gehouden.. WIL je een auto echt onder de aandacht brengen dan is een 24H race bij uitstek de manier voor media exposure.

Neem maar van mij aan dat dit echt de enige reden is geweest om de Scirocco in te zetten ipv een Golf VI. want dit soort auto's kunnen ze gewoon indentiek dezelfde prestaties laten leveren. Hoogtes en spoorbreedtes van raceauto's zijn natuurlijk op geen enkele manier te projecteren op straatauto's :wink:

Verder het vergelijk tussen een straat Golf VI GTI en een Scirocco.. qua wegligging en sturen, ik denk dat sportauto of AMS straks deze auto's in en test wel tegenover mekaar zet.

Ikverwacht dat in het het extreme dat een Scirocco marginaal hogere bochtsnelheden zal hebben, 3 km/h sneller in de slaom 0,1 G krachten dat soort dingetjes.. maar in de praktijk op de openbare weg met (semi) sportief rijden verwaarloosbare verschillen.

Blijft vooral over, welke vind je de mooiere auto, welke waarde hecht je aan praktische zaken ed..

Persoonlijk vind ik de Scirocco wel mooi, maar ik vind hem net NIET speciaal genoeg. Eigenlijk precies hetzelfde concept als een Volvo C30 en zelfs een Astra coupe (3 deurs) kan met hem wederijveren als het op het type auto aankomt.

De Golf GTI Vi is ene no nonsens auto en je weet van te voren dat die altijd goed is en je altijd zal bevallen.. de Scirocco moet dat nog bewijzen lijkt me.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 nov 2008, 14:06

Vind voor beide wel wat te zeggen.
In mijn huidige situatie altijd de 6 GTI in 5-drs.
Lijkt me ook de veilerige koop tov de Scirocco, qua afschrijving.
Scirocco zou ik ook best willen hebben, die 2 kuipjes achterin passen ook best 2 kids... maar wat een deuren zeg :shock:
Daar gaat een lap open hoor...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 nov 2008, 14:47

Arthur schreef:Vind voor beide wel wat te zeggen.
In mijn huidige situatie altijd de 6 GTI in 5-drs.
Lijkt me ook de veilerige koop tov de Scirocco, qua afschrijving.
Scirocco zou ik ook best willen hebben, die 2 kuipjes achterin passen ook best 2 kids... maar wat een deuren zeg :shock:
Daar gaat een lap open hoor...
Die deuren inderdaad!! Even uit de folders:

Breedte met deuren open (zal tot de in-/uitstap stand zijn) Golf (5d): 3631mm Golf (3): 4055mm en Scirocco: 4164mm.

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 14:54

Aernoudt schreef:
SteV6 schreef:. ... Schijnt bij bepaalde Opels ook heel makkelijk en populair te zijn :bag:

SteV6
:mrgreen: Je meent het, welke types zoal :wink:
Ik zag hoe rigoureus jij altijd bezig was met het lichter maken van je auto AB. Goed voorbeeld doet volgen alleen kon ik niets vinden behalve wat Opel logo's. In de gril komt overigens een logo terug van de Turbo. Versie zonder de dwarsbalk. :hosanna:

Ik denk dat ik kostentechnisch eerder een Golf VI zou kopen vandaag de dag. Uiteindelijk heb ik niet het gevoel dat een Scirocco de meerprijs waard zal zijn.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 06 nov 2008, 15:34

allen schreef:Ergens blijft het logo bovenop de motorkap storend voor mij. De rest van de auto vind ik erg mooi.
Iemand heeft al even een logo weg-geshopt

Afbeelding

Whoei!! :banaan:

Afbeelding
Afbeelding

Arthur

Bericht door Arthur » 06 nov 2008, 15:53

Die blauwe is fijn 8)
Met of zonder logo :wink:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 nov 2008, 16:26

Blauw is ook echt wel de mooiste kleur voor de nieuwe Scirocco. :)

Rupie

Bericht door Rupie » 06 nov 2008, 18:20

Ik heb de auto nu een paar keer in het echt gezien en de verpletterende indruk die de auto de eerste keer maakte is absoluut niet meer aanwezig. Ik denk dat dit een gevalletje is dat vaak echte schoonheid na een tijdje zichtbaar wordt. :mrgreen: Handsdown een Golf GTI VI op dit moment voor mij. Interieur Scirocco inderdaad terleurstellend met oude V dashboard. Alleen daarom zullen mensen de auto laten staan.

:shithappens: :hosanna:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 06 nov 2008, 20:20

Vond hem in het begin ook erg mooi, totdat ik er bij het stoplicht recht achter stond :? Ook in bepaalde kleuren is de auto ook gewoon niet mooi zoals zwart...

Arthur

Bericht door Arthur » 07 nov 2008, 09:27

Ruben schreef:Interieur Scirocco inderdaad terleurstellend met oude V dashboard. Alleen daarom zullen mensen de auto laten staan.
Geloof ik niets van.
Heb er ook ingezeten en mij stoorde het iig niet om hem daarvoor te laten staan.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 nov 2008, 09:46

Arthur, het dashboard kan nog wel maar als je eerste in de Golf IV hebt gezeten en daarna in de Scirocco valt het zwaar tegen. In mijn ogen is het dan ook onbegrijpelijk dat ze naast elkaar worden geintroduceerd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 nov 2008, 15:18

Net even bij de lokale VW dealer geweest, wou zowel de Golf als de Scirocco even goed bekijken. Stonden er beide. Golf is netjes, mooi dashboard en fraaie meters, mooi stuurtje, prima materialen. Keurig keurig maar niet bepaald spannend. Nee, dan de Scirocco. Stond een zwarte, 18" eronder, leer, 200 pk, DSG, alles erop en eraan... 49.000 incl. btw volgens het kaartje... maar wat een vet ding zeg. Dashboard is inderdaad een generatie ouder dan de Golf 6, weet niet waarom ze dat hebben gedaan maar ik vond het verschil ook niet wereldschokkend, zou voor mij geen reden zijn om de Scirocco te laten staan.

In het kort:

Golf: netjes
Scirocco: superstoer

Ruimte in de Golf uiteraard wel veel beter maar indien het kinderzitje geen probleem in de Scirocco zou zijn, dan koos ik absoluut voor deze.

Plaats reactie