Helemaal gestoord (CJIB)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Jelmer850i

Re: Helemaal gestoord (CJIB)

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 18:12

Casper schreef:
Jelmer850i schreef:
Casper schreef:Gewoon zo'n Stinger DSI aangeschaffen Jelmer. Die heb jij er zo uit als ik dat zo hoor. ;)
Die DSI's zijn niet te detecteren door de politie doordat de lekstraling van die dingen nihil is. En indien je wordt aangehouden bij een algemene controle dan druk je gewoon op de emergency-knop en binnen 2sec is je DSI een GPS-kastje geworden. En thuis zet je er binnen 5min weer de radar-software op.
Heerlijk apparaat! Alleen in het centrum van bijv. Adam even uitzetten. Dan flipt tie van alle schuifdeuren....
Behoorlijke prijzen trouwens voor zo'n DSI! :shock:
Dat wel, maar als jij "bij wijze van" een kleinjaarsalaris aan boetes hebt per jaar, dan verdient die jongen zich vrij snel terug kan ik je vertellen. ;) Plus, je kan je DSI gewoon meenemen in je volgende (lease)auto.
Er zit overigens ook een rittenregistratiesysteem op via GPS, wat erg handig is voor de non-bijtelling auto's...
Hmm weet je hoe dat rittenregistratiesysteem werkt?
En hoe controleer je dat? alles kan toch ene klant zijn?

Casper

Bericht door Casper » 05 nov 2008, 18:26

Dat ritten systeem werkt via GPS. Elke keer als je de auto aanzet (en de Stinger dus ook) en het rittenregistratiesysteem staan aan, dan vraagt hij of je zakelijk of prive gaat rijden. De Stinger registreert dan via GPS je vertrekpunt en je aankomstpunt, km's, evt. radar controles e.d. (ik geloof bij de nieuwste versies zelfs postcode en huisnummer).
Elke maand sluit je het display van de Stinger even aan op je laptop en draai je je ritten uit.

Ik heb het zelf gebruikt een paar jaar geleden om km's te declaren...

Wat bedoel je met, alles voor een klant?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 19:09

nou je kan hem ook altijd op zakelijk zetten, toch ?
Dan snap ik het nut ervan niet echt..

Casper

Bericht door Casper » 05 nov 2008, 19:37

Dat kan ja. Maarja, je kan ook op je huidige km-registratie lijstje, je prive km's op zakelijk zetten?

Het is ook geen waterdicht bewijs, maar icm je agenda gevens en je klantenadressen, zal de belastingdienst het bij een controle prima vinden als registratie...of bedoel je dat niet?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 19:49

ja dat bedoel ik ik noteer nu handmatig alle ritten... als je het dagelijks even doet valt het best mee..

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 nov 2008, 20:07

In jou geval wordt zo'n DSI wel prijzig, je moet er 2 hebben denk ik zo ;)

PeterB

Bericht door PeterB » 05 nov 2008, 20:40

Stinger DSI, beter wordt het niet.

De aanschaf is zo terugverdiend.

Dutch

Bericht door Dutch » 05 nov 2008, 21:02

Tom schreef:Nu heb ik ook af en toe een boete en soms heb je periodes dat je veel 'pech' hebt, maar zoveel boetes? Koop een telefoon waarop je flitsservice.nl kunt bekijken en check dat even voor je wegrijd. Verder een beetje in de gaten houden waar ze regelmatig staan te flitsen (hier in de omgeving weet ik waar ik even van het gas afmoet) en natuurlijk je ogen open houden. Daar kun je al aardig wat boetes mee besparen.
Ja, dat snap ik ook niet. Ik rij vrijwel altijd te hard (zeg maar op de Muldergrens), maar heb in de afgelopen tien jaar maar één keer een mobiele flitser gemist. Verder alleen af en toe een lullige boete voor een paar km te hard in de bebouwde kom (die zie je moeilijker). Gewoon een kwestie van goed om je heen kijken.

Kortom, hoe krijg je 't voor elkaar!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 nov 2008, 21:02

GTRene schreef:Kun je misschien aftrekken van de zaak? (geen idee ik heb geen zaak..ja met 1 a lol)
:roflol:
Krijgt het woord "aftrekken" ook meteen een andere dimensie :lol:

Joy

Bericht door Joy » 05 nov 2008, 21:23

Hehe lol :mrgreen:

frankv

Bericht door frankv » 05 nov 2008, 21:53

allen schreef:Wat een onzinnige jankpost weer. Excuses voor m'n woorden. Iedereen kent de regels, iedereen rijdt te hard en iedereen krijgt wel boetes voor de kiezen. Uiteindelijk doe je het echt zelf. :fy:

Als je legaal hard wilt rijden schrijf je je gewoon zo nu en dan in op een circuitdag. Mijn 2 centen op het verhaal.
+1

Sorry Jelmer, maar als je elke dag een boete krijgt doe je echt iets heel verkeerd. En ik bedoel niet dat je niet te hard zou mogen rijden, maar jij doet het blijkbaar op de verkeerde momenten op de verkeerde plekken.

Frank

RVV

Bericht door RVV » 05 nov 2008, 23:29

Ik heb mijn eigen DSI in mijn hoofd zitten. .werkt perfect... afkloppen maar de laatste dikke (550 euro) is al weer van 2,5 jaar geleden.. daarna 2 kleintjes tot 5 km te hard ontvangen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 23:36

nja het is niet zo dat ik dagelijks wordt geflitst... ,maar meestal rijdt ik +/- 20 tot 30 km/h te hard. Zie ik flitsers dan rem ik uiteraard wel af, dit gat overigens niet om flitspalen, echt mobiele flitsunits. Of ze staan ergens te laseren???? Mag dat zonder iemand staande te houden?

En ik moet er eigenlijk dan gelijk 2 van die units hebben, dus een DSI wordt een dure grap dan zit je al over de 3000 euro...

PeterB

Bericht door PeterB » 06 nov 2008, 11:22

Jelmer850i schreef:En ik moet er eigenlijk dan gelijk 2 van die units hebben, dus een DSI wordt een dure grap dan zit je al over de 3000 euro...
Maar dat is dan wel weer aftrekbaar..... :wink:

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 11:28

Jelmer, hoeveel is nu waar van wat je zegt? Wat is 3000 euro tegenover een jaarsalaris van een 'Jan Modaal'? Mocht je overigens echt zo'n bedrag moeten betalen zat je allang in het persoonlijke sm kamertje van Spee.
:shithappens:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 nov 2008, 11:35

Jelmer850i schreef:nja het is niet zo dat ik dagelijks wordt geflitst... ,maar meestal rijdt ik +/- 20 tot 30 km/h te hard. Zie ik flitsers dan rem ik uiteraard wel af, dit gat overigens niet om flitspalen, echt mobiele flitsunits. Of ze staan ergens te laseren???? Mag dat zonder iemand staande te houden?

En ik moet er eigenlijk dan gelijk 2 van die units hebben, dus een DSI wordt een dure grap dan zit je al over de 3000 euro...
Bij laseren moet je (voor zover ik weet) nog steeds staande worden gehouden voor de boete.
Ik denk dat het gewoon even in de categorie dikke pech valt, als het zo structureel door blijft gaan, zou ik idd een DSI overwegen. Heel eventueel de oude Stinger, tegenwoordig voor weinig op te snorkelen en volgens mij zijn de controles daarop ook al weer redelijk bekoeld.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 06 nov 2008, 11:40

allen schreef:Jelmer, hoeveel is nu waar van wat je zegt? Wat is 3000 euro tegenover een jaarsalaris van een 'Jan Modaal'? Mocht je overigens echt zo'n bedrag moeten betalen zat je allang in het persoonlijke sm kamertje van Spee.
Ik begrijp niet precies wat je nu bedoeld... jan modaal verdient echt niet 3000 euro ... lijkt mij ?
Ik heb het overigens over netto bedragen aangezien ik het ook netto moet betalen.

Edit:

Afgelopen 7 weken, zeg maar 2 maand voor het gemak: € 462,- aan boetes gekregen.
Omgerekend is dat per jaar € 2772,- als het zo door gaat.... , we hopen van niet uiteraard ;-).
Laatst gewijzigd door Jelmer850i op 06 nov 2008, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 nov 2008, 11:41

Jelmer850i schreef:
allen schreef:Jelmer, hoeveel is nu waar van wat je zegt? Wat is 3000 euro tegenover een jaarsalaris van een 'Jan Modaal'? Mocht je overigens echt zo'n bedrag moeten betalen zat je allang in het persoonlijke sm kamertje van Spee.
Ik begrijp niet precies wat je nu bedoeld... jan modaal verdient echt niet 3000 euro ... lijkt mij ?
Ik heb het overigens over netto bedragen aangezien ik het ook netto moet betalen.
Wat is 3000 euro tegenover een jaarsalaris van een 'Jan Modaal'
:)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 06 nov 2008, 11:44

oh jaarsalaris, waar komt dat opeens vandaan? ik zei/bedoelde maandsalaris :mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 06 nov 2008, 13:53

Kasteel schreef:Bij laseren moet je (voor zover ik weet) nog steeds staande worden gehouden voor de boete.
Ik denk dat het gewoon even in de categorie dikke pech valt, als het zo structureel door blijft gaan, zou ik idd een DSI overwegen. Heel eventueel de oude Stinger, tegenwoordig voor weinig op te snorkelen en volgens mij zijn de controles daarop ook al weer redelijk bekoeld.
Volgens mij mogen ze gewoon je kenteken noteren en je de boete opsturen.

PeterB

Bericht door PeterB » 06 nov 2008, 13:55

Yep, en dan wordt er bij de verklaring opgeschreven" staandehouding was niet mogelijk ivm de verkeerssituatie ter plaatse".

( ken het zinnetje nog uit het hoofd...)

Arthur

Bericht door Arthur » 06 nov 2008, 13:57

:mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 nov 2008, 15:27

Is zo`n Stinger DSI legaal of niet............................en wat kost zo`n ding...........................?

Niet dat ik er meteen een nodig hebt, maar even voor de goede orde...................... :mrgreen:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 06 nov 2008, 15:37

Ik had 2 jaar geleden iets van 1500 incl installatie betaald.

Zonder radardetectie software is het, voor zover ik het weet, legaal in NL.

Tot nu toe 2 bekeuringen gehad. 53 en iets van 18 te hard op 120 km/h snelwegen.

Heeft me ook een aantal keren behoed, waaronder eentje van ca 70 km/u te hard.

Nadeel is dat lussen e.d. radar signalen afgeven. Op een gegeven moment kun je een flitser als een lus in de weg opvatten... en geflitst worden.

romo schreef:Is zo`n Stinger DSI legaal of niet............................en wat kost zo`n ding...........................?

Niet dat ik er meteen een nodig hebt, maar even voor de goede orde...................... :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 06 nov 2008, 15:38

Jelmer850i schreef:Zit nu wel ongeveer bijna op een modaal inkomen qua boetes dit jaar :x :(, laat men eens wat nuttigs doen dan in zo'n auto zitten te flitsen..
Dexter vroeg mij pas of ik bijdehand bleef doen en ik had gehoopt dat dat niet nodig was maar je vraagt erom Jelmer! :shakeit:
Zonder verdere toevoegingen gaat het hier om een jaarsalaris. Wat je bedoeld is 1, wat je schrijft is 2. :nana:

En dan nog. Je zit momenteel nog lang niet op een 'maandsalaris' van Klaas Gaap. Stoppen met huilen en die vodjes betalen. Voortaan wat meer je doppen gebruiken of een Prius kopen. :thumbup:

Plaats reactie