Helemaal gestoord (CJIB)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jelmer850i

Helemaal gestoord (CJIB)

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 12:51

Ik wordt helemaal gek van het CJIB, iedere dag wel een bekeuring, daar 10 te hard daar 29 te hard daar 18 te hard daar 17 te hard...

Wat moet je daar nou mee?
officieel mag je het niet eens boeken als bedrijfskosten! Dus moet je er eerst ook nog eens belasting over betalen terwijl het allemaal zakelijk verkeer is... , dan zijn het toch ook zakelijke kosten ?

Zit nu wel ongeveer bijna op een modaal inkomen qua boetes dit jaar :x :(, laat men eens wat nuttigs doen dan in zo'n auto zitten te flitsen..

allen

Re: Helemaal gestoord (CJIB)

Bericht door allen » 05 nov 2008, 12:55

Wat een onzinnige jankpost weer. Excuses voor m'n woorden. Iedereen kent de regels, iedereen rijdt te hard en iedereen krijgt wel boetes voor de kiezen. Uiteindelijk doe je het echt zelf. :fy:

Als je legaal hard wilt rijden schrijf je je gewoon zo nu en dan in op een circuitdag. Mijn 2 centen op het verhaal.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 13:01

Wat is het nut ervan ?

Hoe zit het met die stingers, wat mag nu wel en wat mag niet ?

@Allen: is puur zakelijk verkeer, als je te laat bent voor een belangrijke afspraak ga je toch gewoon harder rijden...een circuitdag is daar geen oplossing voor ;)

JeroenT

Bericht door JeroenT » 05 nov 2008, 13:08

Werk je ook gehaast? :bag:

Wellicht wat meer reistijd in plannen tussen je afspraken?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 13:17

JeroenT schreef:Werk je ook gehaast? :bag:

Wellicht wat meer reistijd in plannen tussen je afspraken?
Heeft geen nut als je te laat van huis vertrekt omdat er net nog een klant belde, of dat bepaalde afspraken uitlopen...
en hardrijden is leuker :mrgreen:

Maar hoe zit het met de stingers tegenwoordig? wat mag en wat mag niet?
En zijn er ook mobiele dingen die ik ook zo mee kan nemen in de M5?

allen

Bericht door allen » 05 nov 2008, 13:17

:please:

Tom

Bericht door Tom » 05 nov 2008, 13:19

Nu heb ik ook af en toe een boete en soms heb je periodes dat je veel 'pech' hebt, maar zoveel boetes? Koop een telefoon waarop je flitsservice.nl kunt bekijken en check dat even voor je wegrijd. Verder een beetje in de gaten houden waar ze regelmatig staan te flitsen (hier in de omgeving weet ik waar ik even van het gas afmoet) en natuurlijk je ogen open houden. Daar kun je al aardig wat boetes mee besparen.

steve smith

Bericht door steve smith » 05 nov 2008, 13:29

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 25&t=12440" onclick="window.open(this.href);return false;

1x machtiging op hun website ondertekenen en faxen, en daarna alle prenten doorfaxen. Muldertjes gewoon meteen betalen, die andere niet. Een verassend groot gedeelte wordt dan teruggestort zonder dat je zelf legalfees hebt.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 13:32

hmm leuk zal het eens proberen!
Je moet ze allemaal wel eerst voldoen neem ik aan ?

steve smith

Bericht door steve smith » 05 nov 2008, 13:34

Jelmer850i schreef:hmm leuk zal het eens proberen!
Lees website. "M" wel betalen, "T" niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2008, 13:43

Koop sowieso een redelijk navigatie systeem en keep it up to date met flitspalen en lussen en rood licht enz enz dat gaat heel simpel (zelfs ik doe dat :wink: ) en daarmee heb je al de meeste waarschuwingen van alertheid en dus heel wat onnodige bekeuringen al voorkomen...

verder kun je een dure stinger kopen met wisbaar programma :roll: er zijn wat mensen hier op het forum die dat ook hebben, die pakt ook de mobiele kamera's...

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 13:53

steve smith schreef:
Jelmer850i schreef:hmm leuk zal het eens proberen!
Lees website. "M" wel betalen, "T" niet.
Gelezen

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 13:54

GTRene schreef:Koop sowieso een redelijk navigatie systeem en keep it up to date met flitspalen en lussen en rood licht enz enz dat gaat heel simpel (zelfs ik doe dat :wink: ) en daarmee heb je al de meeste waarschuwingen van alertheid en dus heel wat onnodige bekeuringen al voorkomen...

verder kun je een dure stinger kopen met wisbaar programma :roll: er zijn wat mensen hier op het forum die dat ook hebben, die pakt ook de mobiele kamera's...
Vaste flitspalen zie ik nog wel, het gaat om die mobiele controles...
Vaste controles is overigens ook wel handig, kan je die ook op het originele BMW navigatiesysteem krijgen ?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 05 nov 2008, 13:54

Jelmer850i schreef: officieel mag je het niet eens boeken als bedrijfskosten! Dus moet je er eerst ook nog eens belasting over betalen terwijl het allemaal zakelijk verkeer is... , dan zijn het toch ook zakelijke kosten ?
Huh, hoe betaal je er belasting over?

Casper

Bericht door Casper » 05 nov 2008, 13:58

Gewoon zo'n Stinger DSI aangeschaffen Jelmer. Die heb jij er zo uit als ik dat zo hoor. ;)
Die DSI's zijn niet te detecteren door de politie doordat de lekstraling van die dingen nihil is. En indien je wordt aangehouden bij een algemene controle dan druk je gewoon op de emergency-knop en binnen 2sec is je DSI een GPS-kastje geworden. En thuis zet je er binnen 5min weer de radar-software op.
Heerlijk apparaat! Alleen in het centrum van bijv. Adam even uitzetten. Dan flipt tie van alle schuifdeuren....

Casper

Bericht door Casper » 05 nov 2008, 13:59

steve smith schreef:http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 25&t=12440

1x machtiging op hun website ondertekenen en faxen, en daarna alle prenten doorfaxen. Muldertjes gewoon meteen betalen, die andere niet. Een verassend groot gedeelte wordt dan teruggestort zonder dat je zelf legalfees hebt.
Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen ??

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 14:27

Geelhoed schreef:
Jelmer850i schreef: officieel mag je het niet eens boeken als bedrijfskosten! Dus moet je er eerst ook nog eens belasting over betalen terwijl het allemaal zakelijk verkeer is... , dan zijn het toch ook zakelijke kosten ?
Huh, hoe betaal je er belasting over?
Het is een auto van de zaak, dus normaliter zijn alle kosten zakelijk, ik rij er ook puur zakelijk mee.
Echter krijg ik die bekeuringen kan je niet zakelijk betalen, dat wordt althans bij een eenmansbedrijf gewoon van je netto inkomen afgehaald en niet van je brutto zoals overige kosten. Althans dat had ik begrepen van mijn boekhouder.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 nov 2008, 14:30

Casper schreef:Gewoon zo'n Stinger DSI aangeschaffen Jelmer. Die heb jij er zo uit als ik dat zo hoor. ;)
Die DSI's zijn niet te detecteren door de politie doordat de lekstraling van die dingen nihil is. En indien je wordt aangehouden bij een algemene controle dan druk je gewoon op de emergency-knop en binnen 2sec is je DSI een GPS-kastje geworden. En thuis zet je er binnen 5min weer de radar-software op.
Heerlijk apparaat! Alleen in het centrum van bijv. Adam even uitzetten. Dan flipt tie van alle schuifdeuren....
Behoorlijke prijzen trouwens voor zo'n DSI! :shock:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 nov 2008, 14:35

Zoveel boetes? :shock: Ik rij minimaal evenveel als jou en ook in dezelfde regio ;) maar heb nagenoeg nooit boetes, misschien 1 of 2 kleine per jaar. Rij wel altijd te hard. Heb in m'n telefoon een RSS feed staan van Flitsservice, check wel regelmatig of er controles gemeld zijn. Verder goed opletten. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 05 nov 2008, 14:38

Jelmer850i schreef:
Casper schreef:Gewoon zo'n Stinger DSI aangeschaffen Jelmer. Die heb jij er zo uit als ik dat zo hoor. ;)
Kun je misschien aftrekken van de zaak? (geen idee ik heb geen zaak..ja met 1 a lol)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 05 nov 2008, 14:45

Jelmer850i schreef:
Het is een auto van de zaak, dus normaliter zijn alle kosten zakelijk, ik rij er ook puur zakelijk mee.
Echter krijg ik die bekeuringen kan je niet zakelijk betalen, dat wordt althans bij een eenmansbedrijf gewoon van je netto inkomen afgehaald en niet van je brutto zoals overige kosten. Althans dat had ik begrepen van mijn boekhouder.
Ja logisch toch? Maar dan betaal je er nog geen belasting over.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 05 nov 2008, 15:09

Meest staan ze op dezelfde plekken, dus die goed in de gaten houden.

Bij elke radiozender krijg je tegenwoordig de mobiele flitsers onder vermelding van hectometerpaaltje en 't wegnummer waar ze staan op 't schermpje van je radio te zien, dus als je dat ook een beetje in de gaten houdt...... :wink:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 05 nov 2008, 15:36

Casper schreef:
steve smith schreef:http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 25&t=12440

Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen ??
Dat heb ik ook, hoe kom je daar in?

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 05 nov 2008, 17:41

kijk op flitsservice voor een stinger met zelfgemaakte radardetector-detector-scrambler ofzoiets... of ga gewoon langzamer rijden en bel de klanten dat je wat later bent door omstandigheden.
ik rij dan alleen in de stad maar doe dat tegenwoordig ook, dan maar wat later, burn-out loop ik in mn vrije tijd wel op. het leven houdt zoveel meer in dan op tijd zijn :angel:

er bestaat in de zakenwereld of welk "werk" wereld dan ook, een "bescherm je zelf" regel: plan niet meer in dan 70% van je kunnen of andermans kunnen, dan blijft er tijd voldoende over om omstandigheden te verwerken. anders blijf je achter de feiten aan hollen en blijft er weinig tijd over om je rust te pakken en het leven te leven.

ik zie het vaak genoeg om mij heen, werken werken werken, stress want je krijgt het niet op tijd af en het volgende moet alweer...relax! neem ergens de tijd voor en calculeer dat mee..

Casper

Bericht door Casper » 05 nov 2008, 18:03

Jelmer850i schreef:
Dat wel, maar als jij "bij wijze van" een kleinjaarsalaris aan boetes hebt per jaar, dan verdient die jongen zich vrij snel terug kan ik je vertellen. ;) Plus, je kan je DSI gewoon meenemen in je volgende (lease)auto.
Er zit overigens ook een rittenregistratiesysteem op via GPS, wat erg handig is voor de non-bijtelling auto's...

Plaats reactie