
Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Hoe was het gegaan vandaag? Lekker weer gehad? 

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Die zijn voorlopig nog aan het Wokken!



-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Kennen ze dat in België? 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Gisteren tot half 2 bezig, m'n bed ingespongen en kwart over 5 er weer uit. Nog even snel wat werk zoveel mogelijk af maken en na een simpel ontbijtje snel het dak eraf gegooid. Alles ingeladen, Wat rommel verspreid over het voetenruim en de kofferbak tegen 6:20 was ik al van huis. Vrolijk de Moerdijkbrug opgejepperd door de mist en verdomme toch!!! Zal toch niet?! Ahum, de beste man was z'n portemonee zoals dat vaker gebeurd bij een trackday vergeten. In de tegenovergestelde richting al een dikke file, dus keren was geen optie. Het gas er dan maar op. Hoe verder we België in kwamen, hoe mooier het weer. Dexter en Maarten krijgen in het bijzonder mijn dank, want zonder hun had ik geen brandstof gehad vandaag.
In de ochtend een spekgladde natte baan. Eerste keer het rechte stuk aanremmen voor bocht 1 ging al lekker. Was compleet doorgeschoten, maar kon gelukkig de bocht nog maken. De hele baan en met name de 2 lange bochten naar rechts over een heuvel waren toch wat listig. Nadat Laurens even in was gestapt om me wat bij te scholen kwamen we helaas een onfortuinlijk incident tegen midden op de baan. Omdat het zo ontzettend rustig en stil was op de baan, toch maar besloten Laurens daar af te zetten. Laurens, nog bedankt voor de tips!
In de middag, afgezien van een paar stukjes, een mooie droge baan. Dat was een stuk prettiger rijden. Vooral ook omdat het aangenaam warm was geworden. Nog de nodige mensen rondgereden, dus hoop dat ik binnenkort weer wat nieuwe Speedsterrijders tegenkom! :banaan:
Heb niet eens meer tot het einde van de dag gereden. De sfeer naast de baan was minstens zo goed. Spullen uiteindelijk weer netjes ingeladen. Het mutsje en de handschoenen konden weer aan voor de rit naar huis. Blijft toch godvergeten koud als je een kachel hebt die nog geen ijsbeer warm kan houden.
Heren organisatoren en vlaggers, bedankt! Ik heb me wel vermaakt.
Nu m'n eten opscheppen. Veel lekkerder dan wokken!

In de ochtend een spekgladde natte baan. Eerste keer het rechte stuk aanremmen voor bocht 1 ging al lekker. Was compleet doorgeschoten, maar kon gelukkig de bocht nog maken. De hele baan en met name de 2 lange bochten naar rechts over een heuvel waren toch wat listig. Nadat Laurens even in was gestapt om me wat bij te scholen kwamen we helaas een onfortuinlijk incident tegen midden op de baan. Omdat het zo ontzettend rustig en stil was op de baan, toch maar besloten Laurens daar af te zetten. Laurens, nog bedankt voor de tips!
In de middag, afgezien van een paar stukjes, een mooie droge baan. Dat was een stuk prettiger rijden. Vooral ook omdat het aangenaam warm was geworden. Nog de nodige mensen rondgereden, dus hoop dat ik binnenkort weer wat nieuwe Speedsterrijders tegenkom! :banaan:
Heb niet eens meer tot het einde van de dag gereden. De sfeer naast de baan was minstens zo goed. Spullen uiteindelijk weer netjes ingeladen. Het mutsje en de handschoenen konden weer aan voor de rit naar huis. Blijft toch godvergeten koud als je een kachel hebt die nog geen ijsbeer warm kan houden.
Heren organisatoren en vlaggers, bedankt! Ik heb me wel vermaakt.

Nu m'n eten opscheppen. Veel lekkerder dan wokken!
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Leuk verslag Allen!
Had overigens verwacht dat je met de 316i zou rijden, of is dat ding nog steeds niet klaar?!
Had overigens verwacht dat je met de 316i zou rijden, of is dat ding nog steeds niet klaar?!

- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Vanochtend om 5:45 de wekker en dat voor m'n plezier.. En plezier hebben we wel gehad, samen met Robin lekker een aantal rondjes gereden. 'S ochtends met een half natte baan toch iets te hard van stapel gelopen, in de bocht voor het rechte stuk iets te vroeg op het gas en de achterkant kwam om met een spin als gevolg. Maar naar mate de dag vorderde en de temperatuur steeg, toch wel last van smerende ps2's dus steeds 5 rondjes max. Eind van de middg de 2e zwarte vlag gekregen, dus ik mocht niet meer rijden... Beetje jammer, aangezien er heel wat wagens reden die naar mijn idee veeel meer DB's produceerden. Maar mijn wagen zal wel net een ander toontje maken ofzo
Herman, namens ons vieren nog bedankt voor de lunch
Mijn auto gaat nu in winterrust voor onderhoud e.d, maar volgend seizoen ben ik er graag weer bij!

Herman, namens ons vieren nog bedankt voor de lunch

Mijn auto gaat nu in winterrust voor onderhoud e.d, maar volgend seizoen ben ik er graag weer bij!
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Wat voor uitlaat heb je?
Onze 316i kon lekker janken op zolder zonder problemen ondanks alle tuning. maar de 318is van Joy met alleen een uitlaatje die toch echt stiller is dan de 316i werd eraf getrokken.
Onze 316i kon lekker janken op zolder zonder problemen ondanks alle tuning. maar de 318is van Joy met alleen een uitlaatje die toch echt stiller is dan de 316i werd eraf getrokken.
- Alrik
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02 okt 2008, 07:20
- Locatie: Overpelt
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Ik heb wat reistijd wat meer geluk gehad. Om 07.45 vertrokken, en om 08.30 bij de Paddock. Waar het stilletjes aan steeds drukker begon te worden. Rond een uur of half tien ging de baan open, en hebben we lekker kunnen rijden. Zelf geen gekke dingen meegemaakt. Enige is dat de bak steeds meer schavende geluiden begon te maken. Dus weer iets te doen.
In de middag lekker als marshall kunnen genieten van de andere auto's. Al was de vier uur vlaggen wel erg lang. En nadat de zon te laag stond ook erg frisjes.
In de middag lekker als marshall kunnen genieten van de andere auto's. Al was de vier uur vlaggen wel erg lang. En nadat de zon te laag stond ook erg frisjes.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Hij is ook niet helemaal af idd...indobesar schreef:Leuk verslag Allen!
Had overigens verwacht dat je met de 316i zou rijden, of is dat ding nog steeds niet klaar?!

Tommy gaat zich daar nu een tijd mee vermaken. Wordt nu klaargestoomd voor Spa en daarna krijgt Bas hem terug om er weer aan verder te werken.

Ik vermaak me momenteel gewoon echt tot in het oneindige in de Speedster. Zolang het maar niet regent, het dak eraf en lekker stoeien. De een zal het een crime vinden, ik krijg daar gewoon grimas van oor tot oor van. Hoe lang de rit ook duurt. Er was vandaag ook geen regen voorspeld, dus dan is de keuze makkelijk.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Ook net terug. Ik was pas laat in Zolder en toen was de baan helaas net afgesloten ivm het ongeval. Kon dus pas na de pauze voor het eerst met deze auto rijden, en aangezien ik wist dat het een soort testdag zou worden viel het toch allemaal een beetje tegen. Er schoot 2 x een slang van de intercooler waardoor je bijna geen vermogen meer hebt. Daarna kwam de turbodruk niet hoger dan 0.25 bar dus de auto trok voor geen meter. Meerdere keren geprobeerd de druk hoger te zetten maar boven de 0.3 bar kwam hij niet. Om ca 16.00 uur waarschijnlijk aandrijfas gebroken. Ik spinde en vervolgens kwam ik nauwelijks en later niet meer weg. Of dat de spin veroorzaakt is door de aandrijfas of door het feit dat ik net slicks had gemonteerd weet ik nog niet. Metchu heeft het prachtig op film staan want die reed achter mij. Ik was wel blij dat ik nog redelijk wat rondjes heb kunnen rijden door bij de geluidposten te liften. De man aan de pitmuur moet stokdoof geweest zijn want daar gaf ik wel gas en ik heb geen enkele zwarte vlag gekregen. Sfeer en weer waren super en aan het eind van de middag nog staan te genieten van driftende Subaru's en BMW's. Er moeten nog super foto's komen want ik heb vandaag camera's gezien die volgens mij normaal in een satteliet thuishoren om Google Earth van beeldmateriaal te voorzien
. Organisatie bedankt en tot een volgende keer.
David

David
- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Zo, even een paar foto's van Christiaan (ceet) niet gemaakt met een camera die thuishoort in een satteliet om Google Earth van beeldmateriaal te voorzien











- peer
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
- Locatie: mol
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Ik ben ook weer thuis gekomen na een dagje met een beetje pech. Aangekomen op het circuit met zowel de mustang als de bmw zijn we met de bmw het circuit op gegaan. Helaas is daar de versnellingsbak rond half 12 van stuk gelopen. Geen aandrijving meer. Deze hebben we dan ook maar opgeladen.
Na de pauze dan toch maar besloten om een paar rondjes met de mustang het circuit op te gaan. Er werd netjes gereden dus dat moch geen problemen geven. De mustang heeft helaas een wegligging van een natte dweil en op de straatbandjes is dat geen succes. Op het rechte stuk wel op het gas maar schakelen ging ook hier niet lekker waardoor ik in lage toeren niet het vermogen op de baan kan krijgen. Maar tijdens de eerste ronde ging het alweer mis. De constuctie van de carberateur setup schoot los en het gas bleef hangen (best link met zoveel vermogen als je net wil gaan remmen). Gelijk de motor uitgezet maar dan vergaat ook de rembekrachtiging. Dus met 2 voeten op de rem toch nog mooi stil komen te staan.
Even de pit in en alles weer gemaakt. Nog een keer de baan op en dat ging prima. Maar na enkele rondens werd alles warm en toch maar even de pit weer ingereden. Daar kwam ik er achter dat ook deze bak begon te lekken. Niet erg, ik wist dat deze snel stuk zou gaan en ik heb de nieuwe al klaar liggen. Alles ingepakt en richting huis. Alles goed en wel thuis gekomen, rij ik de inrit op, wil de mustang helemaal niet meer schakelen... dus de laatste meters maar geduwt.
Ondanks deze tegenslagen een geweldige dag gehad. Veel mensen gespoken en leuke auto's gezien. Mijn complimenten aan de mede rijders. Er wordt zeer netjes gereden en vooral niet opgejaagd. Volgende keer ben ik er weer bij!
Na de pauze dan toch maar besloten om een paar rondjes met de mustang het circuit op te gaan. Er werd netjes gereden dus dat moch geen problemen geven. De mustang heeft helaas een wegligging van een natte dweil en op de straatbandjes is dat geen succes. Op het rechte stuk wel op het gas maar schakelen ging ook hier niet lekker waardoor ik in lage toeren niet het vermogen op de baan kan krijgen. Maar tijdens de eerste ronde ging het alweer mis. De constuctie van de carberateur setup schoot los en het gas bleef hangen (best link met zoveel vermogen als je net wil gaan remmen). Gelijk de motor uitgezet maar dan vergaat ook de rembekrachtiging. Dus met 2 voeten op de rem toch nog mooi stil komen te staan.
Even de pit in en alles weer gemaakt. Nog een keer de baan op en dat ging prima. Maar na enkele rondens werd alles warm en toch maar even de pit weer ingereden. Daar kwam ik er achter dat ook deze bak begon te lekken. Niet erg, ik wist dat deze snel stuk zou gaan en ik heb de nieuwe al klaar liggen. Alles ingepakt en richting huis. Alles goed en wel thuis gekomen, rij ik de inrit op, wil de mustang helemaal niet meer schakelen... dus de laatste meters maar geduwt.
Ondanks deze tegenslagen een geweldige dag gehad. Veel mensen gespoken en leuke auto's gezien. Mijn complimenten aan de mede rijders. Er wordt zeer netjes gereden en vooral niet opgejaagd. Volgende keer ben ik er weer bij!
- Alrik
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02 okt 2008, 07:20
- Locatie: Overpelt
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Ook nog wat plaatjes geschoten, maar ook zonder satelietachtige spullen. Meer maatje van een pakje sigaretten.





-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Je mustang is echt een plaatje. Geluid is ook helemaal goed.peer schreef:Ik ben ook weer thuis gekomen na een dagje met een beetje pech. Aangekomen op het circuit met zowel de mustang als de bmw zijn we met de bmw het circuit op gegaan. Helaas is daar de versnellingsbak rond half 12 van stuk gelopen. Geen aandrijving meer. Deze hebben we dan ook maar opgeladen.
Na de pauze dan toch maar besloten om een paar rondjes met de mustang het circuit op te gaan. Er werd netjes gereden dus dat moch geen problemen geven. De mustang heeft helaas een wegligging van een natte dweil en op de straatbandjes is dat geen succes. Op het rechte stuk wel op het gas maar schakelen ging ook hier niet lekker waardoor ik in lage toeren niet het vermogen op de baan kan krijgen. Maar tijdens de eerste ronde ging het alweer mis. De constuctie van de carberateur setup schoot los en het gas bleef hangen (best link met zoveel vermogen als je net wil gaan remmen). Gelijk de motor uitgezet maar dan vergaat ook de rembekrachtiging. Dus met 2 voeten op de rem toch nog mooi stil komen te staan.
Even de pit in en alles weer gemaakt. Nog een keer de baan op en dat ging prima. Maar na enkele rondens werd alles warm en toch maar even de pit weer ingereden. Daar kwam ik er achter dat ook deze bak begon te lekken. Niet erg, ik wist dat deze snel stuk zou gaan en ik heb de nieuwe al klaar liggen. Alles ingepakt en richting huis. Alles goed en wel thuis gekomen, rij ik de inrit op, wil de mustang helemaal niet meer schakelen... dus de laatste meters maar geduwt.
Ondanks deze tegenslagen een geweldige dag gehad. Veel mensen gespoken en leuke auto's gezien. Mijn complimenten aan de mede rijders. Er wordt zeer netjes gereden en vooral niet opgejaagd. Volgende keer ben ik er weer bij!

Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Ik heb iig begrepen dat het voor 1 van de deelnemers al heel snel was afgelopen en de auto er ook niet mooier van is geworden, erg zuur.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Zo, ook net weer thuis na een enerverende dag.
's Ochtends lekker rustig aan gedaan, even de auto leren kennen en achterop het circuit was het nogal vochtig dus niet echt geschikt voor de R888's. Daarna toch was last van trillende remmen. Remmen deed ontzettend goed dus denk iets aan de onderstelrubbers. Puntje voor op de lijst. Naar mate de dag steeds harder gaan rijden, temp. werd ook iets beter dus de semi's begonnen lekker te plakken. Maar rond 14:00 zag ik in mijn spiegel wat rook maar watertemp. was oke. Toch maar pits in en bij stilstand gooide de radiateur er ca. 3 liter vloeistof uit. Dachten aan de kapotte/lekkende waterpomp maar toen we de radiateur eraf hadden gehaald was daar de oorzaak. Leidingen in de radiateur gescheurd. Dus samen met een vriend van mij omg. Zolder afgereden voor een nieuwe radiateur en nog gevonden ook. Bij aankomst pits meteen aan de slag gegaan en binnen 10. min zat de nieuwe radiateur erop: Saved the day!
Daarna nog lekker de laatste uur gereden en auto hield het verder perfect. Dus al met al een zeer geslaagde dag.
Bedankt Peter en Dexter voor nogmaals de vlekkeloze organisatie. :drinking:
's Ochtends lekker rustig aan gedaan, even de auto leren kennen en achterop het circuit was het nogal vochtig dus niet echt geschikt voor de R888's. Daarna toch was last van trillende remmen. Remmen deed ontzettend goed dus denk iets aan de onderstelrubbers. Puntje voor op de lijst. Naar mate de dag steeds harder gaan rijden, temp. werd ook iets beter dus de semi's begonnen lekker te plakken. Maar rond 14:00 zag ik in mijn spiegel wat rook maar watertemp. was oke. Toch maar pits in en bij stilstand gooide de radiateur er ca. 3 liter vloeistof uit. Dachten aan de kapotte/lekkende waterpomp maar toen we de radiateur eraf hadden gehaald was daar de oorzaak. Leidingen in de radiateur gescheurd. Dus samen met een vriend van mij omg. Zolder afgereden voor een nieuwe radiateur en nog gevonden ook. Bij aankomst pits meteen aan de slag gegaan en binnen 10. min zat de nieuwe radiateur erop: Saved the day!

Daarna nog lekker de laatste uur gereden en auto hield het verder perfect. Dus al met al een zeer geslaagde dag.

Bedankt Peter en Dexter voor nogmaals de vlekkeloze organisatie. :drinking:
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Mooi en triest bij elkaar.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Zonde van die Mazda! Dat moet een flinke klap geweest zijn! Is de rijder okee?
Mooi weer hebben jullie gehad, moest nog aan jullie denken tijdens werk..
had er graag bij geweest maar ging deze keer echt niet..
Gelukkig een mooie order binnen gehaald, mijn dag was ook goed 
Mooi weer hebben jullie gehad, moest nog aan jullie denken tijdens werk..
had er graag bij geweest maar ging deze keer echt niet..


-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Was ook leuk om te zien dat GTRene zijn dochter mee had genomen !
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Super dag gehad. Gisteravond al aangekomen in 't hotel De Pits, dus vanmorgen relatief rustig aan gedaan. In de ochtend was de baan wat glad, maar met het zonnige weer en ca. 14gr was dat snel over. Daarna veel en goed kunnen rijden. Remmen hebben zich perfect gehouden, tot de laatste sessie toen waren ze oververhit na ca 12 ronden.
Heb overduidelijk een fatsoenlijke stoel nodig, wordt nu een beetje rondgeslingerd...
Ben blij dat ik afgelopen zaterdag een 'run-in' op Zandvoort heb gedaan, want daar kwam een koelslang los in de laatste sessie. Dat was zondag hersteld en de auto heeft vandaag geen druppel verloren. De temperatuur loopt wel iets op na een flink aantal ronden (bekend bij MX5+Turbo), dus ik ga me verdiepen in een gat-in-motorkap-ala-ringmazda. Ton: leuk je gesproken te hebben en succes met het project!
Zijn er nog ergens transpondertijden/rondetijden te vinden?
Kan niet wachten op de rest van het foto en videomateriaal. Ik heb nog een klein flimpje wat ik morgen even zal uploaden.
Organisatie, bedankt!
Mijn persoonlijk favoriet: (en bedankt voor de lunch!)
Heb overduidelijk een fatsoenlijke stoel nodig, wordt nu een beetje rondgeslingerd...
Ben blij dat ik afgelopen zaterdag een 'run-in' op Zandvoort heb gedaan, want daar kwam een koelslang los in de laatste sessie. Dat was zondag hersteld en de auto heeft vandaag geen druppel verloren. De temperatuur loopt wel iets op na een flink aantal ronden (bekend bij MX5+Turbo), dus ik ga me verdiepen in een gat-in-motorkap-ala-ringmazda. Ton: leuk je gesproken te hebben en succes met het project!
Zijn er nog ergens transpondertijden/rondetijden te vinden?
Kan niet wachten op de rest van het foto en videomateriaal. Ik heb nog een klein flimpje wat ik morgen even zal uploaden.
Organisatie, bedankt!




Mijn persoonlijk favoriet: (en bedankt voor de lunch!)
- Bijlagen
-
- 04112008(005).jpg (360.31 KiB) 2477 keer bekeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Allereerst wil ik de organisatie bedanken voor al het werk en het mooie zonnige weer 
Op weg naar circuit Zolder hadden we de hele weg dikke mist en dus nam ik al aan dat het op het circuit ook wel eens zo zou kunnen zijn...
Echter nog geen 10km voor het circuit begon het op te klaren en 1x daar helemaal geen mist meer maar een prachtige zon en zekers 18 graden!
Ik reed natuurlijk de verkeerde kant op Links ipv Rechts en kwam zodoende bij een soort rennerskwartier eetgelegenheid en dacht damn ik moet naar de pitboxen maar wist niet hoe...
Echter buiten zag ik meerdere DF auto's staan en dacht, zal eens ff vragen...1x binnen en naar boven geklauterd zag ik meteen d broertjes Nauta en wat andere bekende gezichten en die legden mij al snel uit hoe daar te komen en hun gingen ook zo weer die kant op.
In de pitbox Peter opgezocht en betaald en een stoere nr 4 sticker op de auto en een transponder..jaja let the races begin (niet wetende dat die transponder en nr 4 nog tegen zou gaan zitten)
Ik had men vriendin mee Monique en die was al eens mee geweest over de Nurburgring, maar vandaag iets minder sterk en het circuit is heel anders dan de Green hell, afijn na eerst wat bekende koppen te hebben gesproken en de jas maar uitgedaan (hele dag super zonnig weer waanzinnig gewoon) gingen we onze eerste stint maken, dat ging al snel lekker, echter Mo werd al een beetje niet goed van die bult achter het paddock en we gingen ff kort pauze houden, dus ik wilde van de baan echter waar is die ingang...ah daar? nee das toch een uitloopstrook dacht ik dus toch maar naar links sturen echter veels te hoge snelheid en vol over de curbs en 3 trottoirbanden ofzo? ala Michal Elmar
klabang pfff damn dat ging hard, wiel vol in de kuip e.d. maar verder zo op het oog en rijden niks aan de hand dus rondje afgemaakt en pauze, echter ook een zwarte vlag (oude man) dacht huh? voor mij vanwege die curb? afijn ik rij die straat binnen en daar staat die man, ja nr 4...ik zei ja? ja zegt ie je geluid was te hard 95.2...ik dacht huh? nergens last gehad en hier...afijn moest je tekenen en oppassen...
2d stint gassen en na 4 ronden hey..die olie temp veels te heet iets over de 130graden ...(normaal bij deze motor 110<max>120) dus rustig aan kachel aan (water temp normaal) en pits in...lag iets olie gesputter maar had ook afgetopt en erg hete olie dus? later wilde ik weer een stint doen en starte de motro en wow wat een rook en olie stank! meteen maar uit en ja hoor meerdere DF lui erbij en nog eens starten ik zei olie...hun nee water koppakking e.d. ik aaaaaaaaah neeeeeee, maar nog eens starten en witte olie rook werd minder (en hun roken nu ook olie maar was witte rook) en toen rijmde ik dat met de hoge temp en druk en dunne olie tussen kleprubbers oid? en ja hoor ff gassen en rondje en het was weg gelukkig pfff mazzel.
Zag ook nog Tristan met z'n mooie witte E36 racer...gaaf ding maar had een standaard radiateur met de plastic zijkanten die kapot gegaan was dus balen...echter even later reed hij al weer, had iemand een radiateur geregeld! wow...en wat snel allemaal , echt mazzel...
Tevens aan het eind Steven die scheurde echt met z'n bee,er dat ging aardig hard, en horode mensen al zeggen kijk rode remschijven (hij gebruikt de rem te veel haha nee hoor, hij rijd stevig en gooit er mee goed werk) toen hij echter de pits in kwam en ik hem aansprak ook over die hete remmen zagen we ineens hevige rook vooronder wegkomen..snel kijken en ships die voorremmen waren nog steeds echt rood gloeiend dus stonden te fikken zeg maar ai..hij snel instappen en een extra cool down rondje...hopelijk ging dat goed...
Echter men olie temp onder race omstandigheden steeg weer tot 130 dus maar weer pits in...kon maar telkens 2 rondjes en dan weer stoppen en toen gebeurde het...ik weer de zwarte vlag (terwijl ik wel wat van het gas ging) en toen dacht ik ach wat dan scheur ik er nu volle polle langs
moest er toch uit, nu 95.7 decibel en dus weer tekenen en ik er uit ;-( balen hoor, had nog een uur te goed, maja...
Het olie koel probleem kwam volledig door men nwe bumper (standaard M coupe met AC Schnitzer lippen) vandaar dat Hartge een speciale maakte...die ligt wat dieper en grotere inlaat en dus veel betere koeling, terwijl de standaard precies voor de koeler zit en de lucht er over heen blaast...op de Nurburgring geen last op straat met scheuren geen last maar op Zolder wel...balen...
Nu dus Olie koeler hoger zetten, de bodemplaat veranderen met geleide naar koeler en een extra koelslang via men lege linker inlaat plaatsen...dan denk ik dat hij weer genoeg koeling krijgt....work to do.
Verder de beide uitlaat dempers aanpassen grr balen hij maakt zo'n lekker geluid
maar in de einddemper zit nog een mogelijkheid om dat wat meer te dempen volgens mij...ik heb al een plan...beetje improviseren, maar moet wel mooi staan ook natuurlijk.
Omdat ik niet meer kon rijden en we beide best moe waren zijn we maar naar NL terug gereden tegen 17:30u en wilden onderweg wat eten, echter langs snelweg was net wat en zodoende de dag afgesloten bij Cookers in Almelo meubelplein was daar nooit geweest maar van binnen gezellig en zeker goed gegeten! dus een aanrader erbij, had ik niet verwacht daar.
al met al een heerlijk dagje uit, mannen/dames bedankt.

Op weg naar circuit Zolder hadden we de hele weg dikke mist en dus nam ik al aan dat het op het circuit ook wel eens zo zou kunnen zijn...
Echter nog geen 10km voor het circuit begon het op te klaren en 1x daar helemaal geen mist meer maar een prachtige zon en zekers 18 graden!
Ik reed natuurlijk de verkeerde kant op Links ipv Rechts en kwam zodoende bij een soort rennerskwartier eetgelegenheid en dacht damn ik moet naar de pitboxen maar wist niet hoe...
Echter buiten zag ik meerdere DF auto's staan en dacht, zal eens ff vragen...1x binnen en naar boven geklauterd zag ik meteen d broertjes Nauta en wat andere bekende gezichten en die legden mij al snel uit hoe daar te komen en hun gingen ook zo weer die kant op.
In de pitbox Peter opgezocht en betaald en een stoere nr 4 sticker op de auto en een transponder..jaja let the races begin (niet wetende dat die transponder en nr 4 nog tegen zou gaan zitten)
Ik had men vriendin mee Monique en die was al eens mee geweest over de Nurburgring, maar vandaag iets minder sterk en het circuit is heel anders dan de Green hell, afijn na eerst wat bekende koppen te hebben gesproken en de jas maar uitgedaan (hele dag super zonnig weer waanzinnig gewoon) gingen we onze eerste stint maken, dat ging al snel lekker, echter Mo werd al een beetje niet goed van die bult achter het paddock en we gingen ff kort pauze houden, dus ik wilde van de baan echter waar is die ingang...ah daar? nee das toch een uitloopstrook dacht ik dus toch maar naar links sturen echter veels te hoge snelheid en vol over de curbs en 3 trottoirbanden ofzo? ala Michal Elmar

2d stint gassen en na 4 ronden hey..die olie temp veels te heet iets over de 130graden ...(normaal bij deze motor 110<max>120) dus rustig aan kachel aan (water temp normaal) en pits in...lag iets olie gesputter maar had ook afgetopt en erg hete olie dus? later wilde ik weer een stint doen en starte de motro en wow wat een rook en olie stank! meteen maar uit en ja hoor meerdere DF lui erbij en nog eens starten ik zei olie...hun nee water koppakking e.d. ik aaaaaaaaah neeeeeee, maar nog eens starten en witte olie rook werd minder (en hun roken nu ook olie maar was witte rook) en toen rijmde ik dat met de hoge temp en druk en dunne olie tussen kleprubbers oid? en ja hoor ff gassen en rondje en het was weg gelukkig pfff mazzel.
Zag ook nog Tristan met z'n mooie witte E36 racer...gaaf ding maar had een standaard radiateur met de plastic zijkanten die kapot gegaan was dus balen...echter even later reed hij al weer, had iemand een radiateur geregeld! wow...en wat snel allemaal , echt mazzel...
Tevens aan het eind Steven die scheurde echt met z'n bee,er dat ging aardig hard, en horode mensen al zeggen kijk rode remschijven (hij gebruikt de rem te veel haha nee hoor, hij rijd stevig en gooit er mee goed werk) toen hij echter de pits in kwam en ik hem aansprak ook over die hete remmen zagen we ineens hevige rook vooronder wegkomen..snel kijken en ships die voorremmen waren nog steeds echt rood gloeiend dus stonden te fikken zeg maar ai..hij snel instappen en een extra cool down rondje...hopelijk ging dat goed...
Echter men olie temp onder race omstandigheden steeg weer tot 130 dus maar weer pits in...kon maar telkens 2 rondjes en dan weer stoppen en toen gebeurde het...ik weer de zwarte vlag (terwijl ik wel wat van het gas ging) en toen dacht ik ach wat dan scheur ik er nu volle polle langs

Het olie koel probleem kwam volledig door men nwe bumper (standaard M coupe met AC Schnitzer lippen) vandaar dat Hartge een speciale maakte...die ligt wat dieper en grotere inlaat en dus veel betere koeling, terwijl de standaard precies voor de koeler zit en de lucht er over heen blaast...op de Nurburgring geen last op straat met scheuren geen last maar op Zolder wel...balen...
Nu dus Olie koeler hoger zetten, de bodemplaat veranderen met geleide naar koeler en een extra koelslang via men lege linker inlaat plaatsen...dan denk ik dat hij weer genoeg koeling krijgt....work to do.
Verder de beide uitlaat dempers aanpassen grr balen hij maakt zo'n lekker geluid

Omdat ik niet meer kon rijden en we beide best moe waren zijn we maar naar NL terug gereden tegen 17:30u en wilden onderweg wat eten, echter langs snelweg was net wat en zodoende de dag afgesloten bij Cookers in Almelo meubelplein was daar nooit geweest maar van binnen gezellig en zeker goed gegeten! dus een aanrader erbij, had ik niet verwacht daar.
al met al een heerlijk dagje uit, mannen/dames bedankt.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Heb ik nieuws veur je,GTRene schreef:.ah daar? nee das toch een uitloopstrook dacht ik dus toch maar naar links sturen echter veels te hoge snelheid en vol over de curbs en 3 trottoirbanden ofzo? ala Michal Elmarklabang pfff damn dat ging hard, wiel vol in de kuip e.d. maar verder zo op het oog en rijden niks aan de hand dus rondje afgemaakt
bij mij was (bleek achteraf) de steun van de stabilisator afgescheurd van de demperpoot. De demperpoot zelf helemaal krom, kon dus vervangen worden.
Dus die 47K die ik in het koopjestopic noem, zullen er nu wel 53K zijn.

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten

Maar vervelende dingen die trottoirbanden bij de chicanes. Heb daar vorig jaar met de E30 m'n carter kapot gereden. Vandaag er maar omheen gereden.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
Ja echt klote dingen...anders was het wel goed gegaan, echter omdat ik eerst dacht hey de pitsingang en toen aan het einde geen bocht zag en dus dacht ow een uitloopstrook toch amar stuur omgegooid...dom dom..te hoge snelheid en kon bocht niet meer maken dus vol erover, zal hem volgende week nakijken hoop niet dat er wat krom is maar verwacht van niet...verder namelijk niks gemerkt met hard rondrijden de latere ronden...dat wat Elmar had moet je toch wel merken dacht ik? of...Tristan schreef:![]()
Maar vervelende dingen die trottoirbanden bij de chicanes. Heb daar vorig jaar met de E30 m'n carter kapot gereden. Vandaag er maar omheen gereden.

Verder best een fijn circuit als het droog is...
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Zolder 04-11-2008, foto's, filmpjes napraten
ben ook net een klein halfuurtje thuis. Eerst nog even Laurens thuis afgezet. Ik ben echt doodop, ben al wakker sinds kwart voor 5...
Zal binnekort weer even een previewtje maken van de dvd. Was een erg mooie dag, erg lekker weer.
Ik wil eigenlijk heel erg graag slapen, maar aan de andere kant is amerikaanse verkiezingen kijken nu ook leuk, maar goed... trek dat niet denk ik
Iedereen een pluim voor de gezelligheid en het nette rijden, het is altijd weer een genot om op df dagen aanwezig te zijn en te rijden!
mijn snelste tijd van de dag (met iphone gps tooltje) 2.16.3... voor het eerst op zandvoort niet slecht, maar dat kan natuurlijk harder. Aan het einde waren me remmen op (metaal op metaal) en heb volle polle zonder remmen naar huis gereden
Zal binnekort weer even een previewtje maken van de dvd. Was een erg mooie dag, erg lekker weer.
Ik wil eigenlijk heel erg graag slapen, maar aan de andere kant is amerikaanse verkiezingen kijken nu ook leuk, maar goed... trek dat niet denk ik

Iedereen een pluim voor de gezelligheid en het nette rijden, het is altijd weer een genot om op df dagen aanwezig te zijn en te rijden!
mijn snelste tijd van de dag (met iphone gps tooltje) 2.16.3... voor het eerst op zandvoort niet slecht, maar dat kan natuurlijk harder. Aan het einde waren me remmen op (metaal op metaal) en heb volle polle zonder remmen naar huis gereden

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten