Versnellingsbak (of iets anders) maakt woehwoehwoeh geluid.
- Hielke
Versnellingsbak (of iets anders) maakt woehwoehwoeh geluid.
http://members.chello.nl/h.kerstma/woehwoeh.MP3
Ik heb het maar een woehwoeh geluid genoemd want zo klinkt het. De MP3 file laat het geluid horen terwijl ik met de Bravo rustig in de 2e versnelling optrek naar de 3e, 4e en 5e versnelling. Het geluid is in alle versnellingen te horen en wordt naar gelang er langer gereden is (warmer) minder goed hoorbaar. Auto doet het al een tijdje maar het wordt steeds erger. Kilometerstand is 140.000
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en/of er aan gedaan kan worden?
Ik heb het maar een woehwoeh geluid genoemd want zo klinkt het. De MP3 file laat het geluid horen terwijl ik met de Bravo rustig in de 2e versnelling optrek naar de 3e, 4e en 5e versnelling. Het geluid is in alle versnellingen te horen en wordt naar gelang er langer gereden is (warmer) minder goed hoorbaar. Auto doet het al een tijdje maar het wordt steeds erger. Kilometerstand is 140.000
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en/of er aan gedaan kan worden?
- Tristan
- Hielke
Lijkt me op dit moment ook het meest aannemelijk Tristan.Tristan schreef:Nee, want dan zou je het constant moeten horen. Een kennis van me had ook zo'n geluid in zijn bak en bleek later dat de lagers aan het einde van hun leven waren.Toes schreef:komt dat wel uit de bak? is het geen homokineet of wiellager?
- Hielke
Wat nou gemanipuleerde filmpjes? Ik weet echt niet dat in Adobe Premiere de afspeel snelheids knop onder "Clip" en dan "Speed/Duration" te vinden is hoor. Echt niet!Maik schreef:Mooi man! Die Fiat kan naar de sloop, kan Hielke eindelijk een fatsoenlijke auto kopen, zodat hij eens IRL kan laten zien wat hij waard is op de ring ipv gemanipuleerde filmpjes...

-
- Hielke
Ja, de levensduur van de remschijven is gewoon griezelig. Daar zitten dus nog doodleuk de eerste remschijven onder. En om nou te zeggen dat ik er lief mee ben omgesprongen....nou nee.Andre schreef:Die fiat gaat nog wel even mee. Remschijven gaan al een miljoen km mee. Het zal toch niet zo zijn dat die bak hem de das om doet.
- Hielke
- Jan Visser
- Jan Visser
- Hielke
- Hielke
Nee, dat is juist zo spooky. Ik hou de dikte geregeld bij en die dingen kunnen nog veel meer kilometers hebben.Jan Visser schreef:Als het nog de 1e remschijven zijn passen ze waarschijnlijk nu ook wel in de cd spelerHielke schreef: Ja, de levensduur van de remschijven is gewoon griezelig. Daar zitten dus nog doodleuk de eerste remschijven onder. En om nou te zeggen dat ik er lief mee ben omgesprongen....nou nee.
- Jan Visser
Die ingreep is altijd ernstig Hielke.Je kunt wel simpel de hoofdlagers van de bak gaan vervangen maar de kans dat de andere lagers later alsnog de geest geven is wel aanwezig.Dan kun je dus nog een keer de bak er achterweg halen en weer opnieuw beginnen.Hielke schreef:Zat al een beetje op het antwoord van een echt technische man zoals jou te wachten Jan.
Als het de lagers zijn, zijn het dan een aantal standaard lagers die simpelweg vervangen kunnen worden of is de ingreep altijd ernstig? (lees: veel uren en dure onderdelen).
Wat mij het beste en goedkoopste lijkt is er een ruilbak of 1tje van de sloop achter hangen.FF de onderdelenlijn raadplegen en de beste bak uitzoeken voor het minste geld.Die er achterhangen en er nieuwe bakolie ingooien en klaar.
- Jan Visser