Ringtaxi voorbij gereden?
- Mathieu
Ringtaxi voorbij gereden?
iemand ooit de ringtaxi voorbij gereden op de Ring?
Rijdt je dan stoïcijns voorbij of groet je dan netjes 8)
Ik ben benieuwd!
Rijdt je dan stoïcijns voorbij of groet je dan netjes 8)
Ik ben benieuwd!
- Tom van H.
Re: Ringtaxi voorbij gereden?
Afgelopen zondag nog
Merk wel dat de ringtaxi's het meestal niet leuk vinden om je voorbij te laten. In dit geval heb ik eerst een half rondje zitten drukken, toen m'n knipper naar links aangezet en tot mijn grote verbazing werd ik deze keer zonder slag of stoot langsgelaten.

Merk wel dat de ringtaxi's het meestal niet leuk vinden om je voorbij te laten. In dit geval heb ik eerst een half rondje zitten drukken, toen m'n knipper naar links aangezet en tot mijn grote verbazing werd ik deze keer zonder slag of stoot langsgelaten.
- Knot
Voorbij wordt lastig. Wel een keer een halve ronde op de bumper gehangen met die 318Ti rent-racecar, toen reed er een jong ventje in de ringtaxi die het nog niet helemaal uit zn hoofd wist had ik het idee.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Wat voor tempo rijden de RingTaxi's nu eigenlijk? Heb wel eens begrepen dat ze eigenlijk niet onder bepaalde tijden mochten komen i.v.m. slijtage van de zaken ofzo, als ze er echt vol voor zouden gaan.
- Tom van H.
Volgens mij rijden ze rond de 8.20-8.30. Moet iig sneller kunnen. Hoorde laatst iemand zeggen dat ze van BMW eigenlijk niet onder de 9min mogen, weet niet wat daar van waar is verder...Mark Nauta schreef:Wat voor tempo rijden de RingTaxi's nu eigenlijk? Heb wel eens begrepen dat ze eigenlijk niet onder bepaalde tijden mochten komen i.v.m. slijtage van de zaken ofzo, als ze er echt vol voor zouden gaan.
-
Denk dat, indien er zo'n regel zou zijn, dat eerder is tbv de veiligheid van de passagier. Als er met zo'n ringtaxi echt 110% max attack gereden wordt met 3 passagiers in de auto ben je ook wel redelijk onverantwoord bezig.Mark Nauta schreef:Wat voor tempo rijden de RingTaxi's nu eigenlijk? Heb wel eens begrepen dat ze eigenlijk niet onder bepaalde tijden mochten komen i.v.m. slijtage van de zaken ofzo, als ze er echt vol voor zouden gaan.
- Paskal
- Auto: meerdere
Mathieu,
Denk dat Tom één van de weinige NL freqeunte Ringers is die het tempo rijdt om de Ringtaxi voorbij te gaan. Dick zal er ook wel voorbij steken in zijn M5, maar daar houdt het volgens mij wel zo'n beetje op. Vriend Marco houdt hem wel bij in de onderstaande Golf 1, maar voorbij gaan is een ander verhaal....

Denk dat Tom één van de weinige NL freqeunte Ringers is die het tempo rijdt om de Ringtaxi voorbij te gaan. Dick zal er ook wel voorbij steken in zijn M5, maar daar houdt het volgens mij wel zo'n beetje op. Vriend Marco houdt hem wel bij in de onderstaande Golf 1, maar voorbij gaan is een ander verhaal....
-
OnlineFabian
Dat was nooit zo'n probleem. Altijd leuk een beetje show maken samen met Sabine voor de passagiers.
De Viper was lastiger, die is toch beduidend anders qua rempunten en bochtensnelheid. Maar ook dat lukte me nog wel met 600 CC-tjes
Overigens 1x achter JH Stuck aangereden in de Ringtaxi op een half-natte opdrogende baan. (gevaarlijker en veraderlijker bestaat niet op de Nordschleife!) Dat was echt een mega-uitdaging, maar wel 1 van mijn meest memorabelste rondjes. Wat was dat geweldig. Glibberen en glijden, vechten met de grip en met die M5. En bij kunnen houden! Einde rondje langs HJ rijden en gewoon een smile van oor tot oor van hem krijgen, en zn duimen drukte hij zowat door de zijruit heen naar me toe. Kijk, dat was kicken
De Viper was lastiger, die is toch beduidend anders qua rempunten en bochtensnelheid. Maar ook dat lukte me nog wel met 600 CC-tjes

Overigens 1x achter JH Stuck aangereden in de Ringtaxi op een half-natte opdrogende baan. (gevaarlijker en veraderlijker bestaat niet op de Nordschleife!) Dat was echt een mega-uitdaging, maar wel 1 van mijn meest memorabelste rondjes. Wat was dat geweldig. Glibberen en glijden, vechten met de grip en met die M5. En bij kunnen houden! Einde rondje langs HJ rijden en gewoon een smile van oor tot oor van hem krijgen, en zn duimen drukte hij zowat door de zijruit heen naar me toe. Kijk, dat was kicken

- Knot
Verschil is natuurlijk ook wel dat er 4 man in de RingTaxi zitten (arme banden, arme remmen, arm onderstel) en een eventueel achteropkomende uitdaging vaak voorzien is van alleen bestuurder of bestuurder en 1 passagier.
-
- Auto: M3P, 130i
Wordt dat niet deels gecompenseerd door 507 heftige paarden?Knot schreef:Verschil is natuurlijk ook wel dat er 4 man in de RingTaxi zitten (arme banden, arme remmen, arm onderstel) en een eventueel achteropkomende uitdaging vaak voorzien is van alleen bestuurder of bestuurder en 1 passagier.
- Knot
Als ie inderdaad in powerstand staat... volgens mij rijden ze de helft van de tijd in P400 mode (of hoe dat dan ook heet).
- stefan740
Dat zou best kunnen inderdaad..
Hier zie je hem in het begin wel wegrijden maar daarna houden de 343 paarden met het gewichtsverschil het goed bij
http://www.youtube.com/watch?v=WrrTAltkCqw" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zie je hem in het begin wel wegrijden maar daarna houden de 343 paarden met het gewichtsverschil het goed bij
http://www.youtube.com/watch?v=WrrTAltkCqw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Stefan, dat is de UR 02 SLO Z4 van Andy. Die wagen is niet geheel standaard meer, opposite of that.

- Erik
- Auto: BMW ///M
voorwieltje los
NICE !
NICE !
-
OnlinePeter-Paul
Heb een keer een man met snor in de Ringtaxi uitgeremd in Eschbach, net voor de linker richting Brunchen . Deze heer was "not amused", en dat gaf hij aan de wat lichtsignalen af te geven. Keek er zelf een beetje raar van op, zodat ik hem bij Brunchen uit weer langs heb gelaten 

- stefan740
Ik weet het Steven. Hij is zeker gemod maar hij met 507pk zou de M5 toch moeten wegtrekken bij het uitaccelleren van een bocht lijkt me..

-
Mooi dat Pflantzgarten II die CSL ook nog eventjes voorbij stak.
Waarom worden er nooit camera's bij de achterruit geplaatst? Lijkt me mooi om te zien hoe zo'n CSL steeds dichterbij komt 8)
Waarom worden er nooit camera's bij de achterruit geplaatst? Lijkt me mooi om te zien hoe zo'n CSL steeds dichterbij komt 8)
- GTRene
Ik ben de Ringtaxi ook al eens voorbij gereden, Sabine zat toen achter het stuur
toen ik er voorbij reed kon ik nog men duimpje opsteken en ze lachte lief naar mij...
moet er wel bij vertellen dat het op de parkeerplaats was, ze stond net stil en ik kwam haar toen voorbij

moet er wel bij vertellen dat het op de parkeerplaats was, ze stond net stil en ik kwam haar toen voorbij

- Knot
LOL.. dacht al 

- RVV
Potver.. dikke ballen draadje, zelfs met een 318 compact een e60 M5 bumperen. Who's next.. met een Opel Corsa, Shumacher zoekrijden 

- Knot
Rico, waar ik naar op zoek was, wie kent die jonge knaap met donker haar die toen reed? Ik reed (zonder passagier) wel een 9m BtG, maar hij bakte er niet veel meer van met zn 400 of 507pk!
- Erik
- Auto: BMW ///M
die witte z4
nice zeg
ik ga eens even uitvogelen\is het een z4M ?
E
nice zeg
E
- RVV
En dat wil jij hem in een dark room even duidelijk makenKnot schreef:Rico, waar ik naar op zoek was, wie kent die jonge knaap met donker haar die toen reed? Ik reed (zonder passagier) wel een 9m BtG, maar hij bakte er niet veel meer van met zn 400 of 507pk!

-
- Auto: M3P, 130i
Sebastian Vettel als zwarte piet!Knot schreef:Rico, waar ik naar op zoek was, wie kent die jonge knaap met donker haar die toen reed? Ik reed (zonder passagier) wel een 9m BtG, maar hij bakte er niet veel meer van met zn 400 of 507pk!
- Kasteel
Er zijn redelijk wat jonge z4m (coupes) te koop voor redelijk scherpe prijs (incl garantie ed).Erik schreef:die witte z4
nice zeg
E