Politici WEER salarisverhoging!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marc R

Politici WEER salarisverhoging!

Bericht door Marc R » 30 okt 2008, 19:33

Jawel hoor! t land in een recessie en de topsalarissen mogen niet meer maar de ministers wel salarisverhoging...tot wel 30% in 2 jaar....

wat vinden jullie ervan?

Pescatore

Re: Politici WEER salarisverhoging!

Bericht door Pescatore » 30 okt 2008, 19:58

Die 30% stijging klinkt misschien wat cru, maar is het niet zo dat men in Den Haag jarenlang een tamelijk laag salaris had vergeleken met soortgelijke bestuursfuncties in het bedrijfsleven? Het lijkt erop dat men dat gat probeert te dichten.

Want zeg nou zelf; het is niet alsof het huidige kabinet volledig doorspekt is met het bestuurlijk toptalent dat dit land weldegelijk herbergt.. :wink:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 30 okt 2008, 20:08

Als ze mij nou die 30% geven zal ik gelijk de beste beslissing van het jaar maken voor Nederland :bag:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 30 okt 2008, 20:27

Hoor net op het nieuws dat ze deze actie niet kunnen verkopen.

Joy

Bericht door Joy » 30 okt 2008, 20:29

Steven Nauta schreef:Hoor net op het nieuws dat ze deze actie niet kunnen verkopen.
Tsssk, en nog geld ervoor vragen ook !

Knot

Bericht door Knot » 30 okt 2008, 20:30

Ik zat al te rekenen als ik er 30% bij zou krijgen... dan ging ie wel lekker... :)

Metchu

Bericht door Metchu » 30 okt 2008, 21:05

Zonder grappen, het is toch logisch? Anders gaan alle slimmerds en goeierds voor het land naar de commerciële sector.. En hou je (bij wijze van) 2e rangs mensen over... Je moet wel mensen geinteresseerd houden in het vak en laten we eerlijk zijn, je krijgt een hoop shit over je heen :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 30 okt 2008, 21:09

Krijgen ze het niet over zich heen dan gaan die politici zelf in de modder staan :jenna:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 30 okt 2008, 21:27

Metchu schreef:Zonder grappen, het is toch logisch? Anders gaan alle slimmerds en goeierds voor het land naar de commerciële sector.. En hou je (bij wijze van) 2e rangs mensen over... Je moet wel mensen geinteresseerd houden in het vak en laten we eerlijk zijn, je krijgt een hoop shit over je heen :mrgreen:
Als geld het belangrijkste voor hun is om te blijven kunnen we net zo goed het hele zaakje op doeken denk ik zo.. :bag:

wjn

Bericht door wjn » 30 okt 2008, 21:34

Marc RS4 schreef:Jawel hoor! t land in een recessie en de topsalarissen mogen niet meer maar de ministers wel salarisverhoging...tot wel 30% in 2 jaar....

wat vinden jullie ervan?
mmm beetje ongenuanceerd.

Die afspraak dateert praktisch van vorig jaar. Eigen schuld (trage politieke shit) dat het zo lang is blijven liggen, nu krijgen ze de deksel op de neus....

T.o.v. topsalarissen in het bedrijfsleven lopen ze 200-300% achter, nogal logisch dat dat rechtgetrokken moet worden. Nu zitten er idealisten en opstappers in de politiek.

Tom

Bericht door Tom » 30 okt 2008, 21:36

Marco R. schreef: Als geld het belangrijkste voor hun is om te blijven kunnen we net zo goed het hele zaakje op doeken denk ik zo.. :bag:
Ik heb liever goed presterende en goed betaalde politici. Gewoon evenveel betalen als in het bedrijfsleven zodat je er ook personen hebt zitten die iets kunnen. Het blijft een grote verantwoordelijkheid. Vind het alleen jammer dat ze altijd dikke bonussen krijgen wanneer ze eruit gezet worden en dat het allemaal los staat van de prestaties die ze leveren. Betalen aan de hand van de prestaties.

Daarbij is een hoog loon een bedrag van niets als je kijkt naar de totale begroting. Als die figuren een paar miljoen meer verdienen maar projecten beter aanpakken zodat er minder geld over de balk gaat dan bespaar je zelfs geld. Neem een project zoals de OV chipkaart, als op hoger niveau andere keuzes waren gemaakt hadden ze nu wellicht niet 100 miljoen meer eraan uitgegeven dan de geplande 249 miljoen. Onder de streep zou je dan een besparing hebben.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 30 okt 2008, 22:46

Helemaal met je eens vwb die belachelijke bonussen die ze krijgen als ze vertrekken bij hun werkgever. Denk hetzelfde over die stomme wachtgeld regeling voor politici. Niet meer actief, en toch elke maand geld binnen harken, een bourgondische uitkeringstrekker noem ik dat maar ..

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 30 okt 2008, 22:48

doe maar 30% minder...
Ze bakken er toch nix van....

:roll:

Of loon koppelen aan de prestaties....

Tom

Bericht door Tom » 31 okt 2008, 00:02

Jelmer850i schreef:doe maar 30% minder...

Met minder betalen krijg je nooit de juiste mensen..... zie bijvoorbeeld leraren in het vervolgonderwijs. Op de opleiding waar ik zat was het best kansloos. Maarja, wie gaat er nou als leraar werken op een school terwijl ie in het bedrijfsleven bijna de helft meer kan verdienen. Alleen de mensen die onvoldoende kennis en dus moeilijk aan de bak komen of mensen die weinig verantwoordelijkheid en veel vakantiedagen willen. Had leraren die hun kennis opgedaan hadden van een LOI cursus volgens mij... van dat volk. De goede mensen zitten tenslotte bij een bedrijf en gaan voor dat loon niet voor de klas staan.

EG

Bericht door EG » 31 okt 2008, 00:44

Tom schreef:
Jelmer850i schreef:doe maar 30% minder...

Met minder betalen krijg je nooit de juiste mensen..... zie bijvoorbeeld leraren in het vervolgonderwijs. Op de opleiding waar ik zat was het best kansloos. Maarja, wie gaat er nou als leraar werken op een school terwijl ie in het bedrijfsleven bijna de helft meer kan verdienen. Alleen de mensen die onvoldoende kennis en dus moeilijk aan de bak komen of mensen die weinig verantwoordelijkheid en veel vakantiedagen willen. Had leraren die hun kennis opgedaan hadden van een LOI cursus volgens mij... van dat volk. De goede mensen zitten tenslotte bij een bedrijf en gaan voor dat loon niet voor de klas staan.
Tom begrijpt het :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 okt 2008, 01:04

ze hadden een paar jaar geleden toen iedereen stil moest staan toch ook al een 30% verhoging doorgevoerd terwijl iedereen een loonmatging moest vanwege? ..echt ongelofelijk dit...ze mogen van mij, maar dan ook de minder bedeelden 30% meer geven....ze verdienen geld zat.

en anders hadden ze maar een vak moeten leren :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 31 okt 2008, 09:02

Heb er een tweeslachtig gevoel over. Als liberale stemmer maakt het me in principe niet zoveel uit wat iemand verdient. VInd de discussie over de salarissen in het bedrijfsleven (even los gezien van de bonusregelingen) vaak ook niet zo zinvol en belangrijk. Iemand die goed is in zijn werk mag goed verdienen. Aan de andere kant vind ik het vrij absurd dat men in de politiek zelf kan bepalen hoeveel stijging ze krijgen. Dat kan de gemiddelde ondernemer ook maar da's dan wel zijn eigen zuur verdiende geld en geen gemeenschapsgeld. Je geeft er ook een buitengewoon slecht teken mee af, vooral in deze tijden. Daarnaast heb ik nog altijd de (wellicht naïeve) gedachte dat je uit idealistische motieven de politiek in gaat en niet zozeer om de centen. Als het om de pegels gaat, ga je het bedrijfsleven maar in en ook met een dikke ton euri's per jaar (?) hoef je niet op een houtje te bijten als politicus lijkt me.

HSR

Bericht door HSR » 31 okt 2008, 10:29

Metchu schreef:Zonder grappen, het is toch logisch? Anders gaan alle slimmerds en goeierds voor het land naar de commerciële sector.. En hou je (bij wijze van) 2e rangs mensen over... Je moet wel mensen geinteresseerd houden in het vak en laten we eerlijk zijn, je krijgt een hoop shit over je heen :mrgreen:

Het land besturen moet ook voortkomen uit intrinsieke waardes. Voor het geld de politiek in gaan kan je maar beter meteen opdonderen. Verder zitten er momenteel wederom mensen die dermate onbekwaam zijn dat ze in een normaal, gezond functioneren bedrijf al lang mochten gaan rentenieren op kosten van de staat.

wjn

Bericht door wjn » 31 okt 2008, 16:29

Tom schreef:
Marco R. schreef: Daarbij is een hoog loon een bedrag van niets als je kijkt naar de totale begroting. Als die figuren een paar miljoen meer verdienen maar projecten beter aanpakken zodat er minder geld over de balk gaat dan bespaar je zelfs geld. Neem een project zoals de OV chipkaart, als op hoger niveau andere keuzes waren gemaakt hadden ze nu wellicht niet 100 miljoen meer eraan uitgegeven dan de geplande 249 miljoen. Onder de streep zou je dan een besparing hebben.
+1

Die gasten hebben verantwoordelijkheid over miljoenen mensen en miljarden "omzet". Er zijn niet veel zogenaamde "managers" die dat kunnen zeggen.

Shakes

Bericht door Shakes » 31 okt 2008, 17:58

:wtf: Doe mij even je adres. Heb ik volgende week een knap setje BBS velgen voor weinig hier te koop staan :mrgreen:

Iceman

Bericht door Iceman » 31 okt 2008, 18:25

Ik heb er geen problemen mee. Ben het grotendeels met Tom eens. Het is typisch nederlands om je druk te maken wat een ander verdiend. Zonde van de tijd en energie, die kun je beter benutten ten behoeve van je eigen portefeuille.

Tom

Bericht door Tom » 31 okt 2008, 19:23

Nandor schreef: :wtf: Doe mij even je adres.
Ik bedoel er geen leraren op de basisschool of voortgezet onderwijs mee. Wel beroepsonderwijs (al zal het, hopelijk, op hogere opleidingen niet gelden). Heb zelf op een erg goed aangeschreven school gezeten, daar liepen leraren rond die parttime les gaven maar ook een eigen bedrijf(je) hadden of dienst deden als freelancer. Die wilde graag feeling met de markt houden. DAT waren goede leraren, hadden praktijkervaring en konden je ook echt iets leren. Maar er waren ook genoeg leraren waar je gewoon niets aan had, mensen waarvan je kon merken dat ze in het bedrijfsleven niet aan de bak konden komen en volgens het boekje werkte. Uitgezonderd leraren van algemene vakken (talen, wiskunde, economie).

Peric

Bericht door Peric » 31 okt 2008, 22:40

Wouter81 schreef: Daarnaast heb ik nog altijd de (wellicht naïeve) gedachte dat je uit idealistische motieven de politiek in gaat en niet zozeer om de centen. Als het om de pegels gaat, ga je het bedrijfsleven maar in en ook met een dikke ton euri's per jaar (?) hoef je niet op een houtje te bijten als politicus lijkt me.
Precies zo dacht ik er ook over Wouter.
Je gaat de politiek toch in vanwege liefde voor je land? Tenminste, zo deed Balkie het overkomen..:)
Denk dat ze genoeg verdienen. Mensen zeggen wel dat ze er hard voor moeten werken. Tuurlijk, ze maken ook lange dagen, en het IS een hele verantwoording. Maar hoe zit het met het zomer-recess? Welke recessen zijn er nog meer? Nee hoor, medelijden heb ik er niet mee..

Cupra R

Bericht door Cupra R » 04 nov 2008, 22:18

80% van de grootverdieners werken voor de semi/overheid en niet in het bedrijfsleven.
Dus het is echt een fabeltje dat er in het bedrijfsleven meer word verdient dit is slechts een hele kleine groep.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 nov 2008, 22:27

ze zijn wel bij een externe partij in dienst, de overheid huurt gewoon veel externe partijen in...
Maar een extern bedrijf dat ingehuurd is is niet een ambtenaar

Plaats reactie