Website

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Davy MR2DRIFT

Website

Bericht door Davy MR2DRIFT » 29 okt 2008, 15:24

Mijn zus werkt sinds kort voor een bedrijf in oprichting, wat een soort "ANWB" voor lichamelijk gehandicapten moet worden. Na alle voorbereidingen is het nu zaak om zoveel mogelijk leden te werven, wat nog niet echt wil vlotten. Het centrum van het bedrijf is de website. Wie wil eens zijn oordeel vellen over deze site?

Tom V

Re: Website

Bericht door Tom V » 29 okt 2008, 16:25

Site ziet er best netjes uit, kwa design zou ik misschien het logo ook een homebutton functie geven, navigeert net wat makkelijker. Ook vind ik de 2 verschillende menu's niet geheel overzichtelijk. Links staat shops and services en boven aan ook maar dan tussen andere pagina's.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 okt 2008, 16:45

Bij mij komt hij eerst met 2 javascript foutmeldingen ?

Line 84, char3:
Error: 'document.forms.search.elements'is null or not an object

Verder komt de site bij mij druk over.
Dit heeft mede te maken denk ik met de gebruikte kleuren.

Op een of het andere manier kan ik me er niet tot zetten om iets te gaan lezen.. weet niet waarom, misschien te ongeduldig ;-)

Wil je een goeie site, http://www.jumptide.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen: ( :wink: )

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 29 okt 2008, 16:49

Normaal gaat het me inderdaad om de technische opbouw van de site, maar nu vind ik de inhoud eigenlijk belangrijker:-). Dus als jullie als potentiële leden op de site komen, weet je dan wat Yuub inhoudt?

Tom

Bericht door Tom » 29 okt 2008, 17:00

- Menu bovenin is te onopvallend en laat niet zien waar je bent. Het lijkt erop als je op 'home' blijft staan

- Hoe navigeer je binnen de site? Ik heb geen idee. Als ik bijvoorbeeld rechts op 'Ledenservice' klik weet ik niet waar ik zit. Er is geen duidelijk menu dat openklapt of een andere kleur krijgt.

- In Firefox klopt de charset niet (krijg vierkantjes op plekken waar speciale tekens zoals een é staan).

- In Firefox krijg je geen handje bij het menu links, valt niet op dat je erop kan klikken.

- Bij pagina's achter 'etalage' is bijna alle navigatie weer weg

- In de kalender zie je niet welk item geselecteerd is.

- Teksten bevatten vaak te lange regels en zijn dus slecht leesbaar.

- Techniek van de site is achterhaald met al die tabellen.

Kortom breng structuur in de site en zorg voor een duidelijke navigatie.

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 03 nov 2008, 11:01

Zelf ken ik het bedrijf, maar zelfs ik weet niet altijd waar ik me bevind op de site. Erg slecht, want op dit moment is dit eigenlijk hét medium om leden te werven. Ben benieuwd of jullie, na het bekijken van de site, enig idee hebben wat het bedrijf Yuub inhoudt.

Dexter

Bericht door Dexter » 03 nov 2008, 11:46

Davy MR2DRIFT schreef:Zelf ken ik het bedrijf, maar zelfs ik weet niet altijd waar ik me bevind op de site. Erg slecht, want op dit moment is dit eigenlijk hét medium om leden te werven. Ben benieuwd of jullie, na het bekijken van de site, enig idee hebben wat het bedrijf Yuub inhoudt.
Wat Tom al zei: Ik kan, browsend met Firefox, het menu links niet gebruiken.
En dus heb ik nu niet echt een idee wat YUUB zou kunnen bieden..... :|
En ik erger me aan de niet werkende charset waardoor er héél véél blokjes staan in de teksten.

Tip: Om te testen of een site met een bepaalde browser/besturingssyteem werkt klik je even naar deze link: http://browsershots.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 nov 2008, 12:00

Een soort uitzendbureau ?
Probeer ook wat te werken met direct linkende afbeeldingen.
Bijvoorbeeld personen die iets doen wat linkt aan jullie bedrijf.

Voorbeeld: zakelijk: 2 mensen strak in het pak die elkaar de hand schuden.
Monteur: iemand die bezig is met een auto of technisch installateur: iemand die bezig is met een meterkast oid

Plaats reactie