Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Dickh. » 28 okt 2008, 07:13

RutgerK schreef:Ik heb gisteren mijn eerste ronde gedaan op de Ring. Helaas met een slippende koppeling, veel verkeer, olie op de baan en grote snelheidsverschillen. Ik was liever doordeweeks gegaan maar dat is deze week niet mogelijk. Desondanks ben ik behoorlijk bevangen. Ik ben onder de indruk van de hoogteverschillen, de blinde bochten en de stuurmanskunsten van velen op de baan. Het onderstel van de Golf gedroeg zich boven verwachting en de grenzen liggen veel verder weg dan ik nog durf.

In de eerste 'caroussel' (ik weet niet hoe het heet) achter een voorgange de binnenkant genomen maar dat vond de onderkant van de auto minder.

Tot vrijdag zit ik nog in de Eifel maar de Ring is helaas niet open.

Was je met een grijze GTI? Heb ik gezien. Was zelf met de T5.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 okt 2008, 10:17

Nee met een zwarte IV. Ik heb jouw zien rijden met de rode T5. Ging niet zachtjes.

Ik zal volgende week wat foto's die ik heb genomen van de T5 plaatsen.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 31 okt 2008, 22:39

Ben jij dit niet Marius???

http://www.autojunk.nl/clips/view/148090" onclick="window.open(this.href);return false;

Jorrit

Bericht door Jorrit » 01 nov 2008, 00:10

Mark Nauta schreef:Ben jij dit niet Marius???

http://www.autojunk.nl/clips/view/148090" onclick="window.open(this.href);return false;

Ahhhh zo ziet dat er dus van buiten uit. Van binnen uit de auto ziet het er zo uit:

Onboard drift E46 M3:
http://www.vimeo.com/1928226" onclick="window.open(this.href);return false;

En nee, ik heb die Celene Dion CD iig niet ;)

Marius

Bericht door Marius » 01 nov 2008, 04:56

Mark Nauta schreef:Ben jij dit niet Marius???

Uh ja dus :-)

Wat je al niet leert via http://www.driftdagen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ;-)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 nov 2008, 23:04

Afbeelding
NL-kenteken maar met het stuur rechts.

Overige foto's van 26 oktober en 1 november 2008.

http://www.flickr.com/photos/22529738@N ... 614791462/

Rodney

Bericht door Rodney » 03 nov 2008, 23:14

@ rutgerK is dit niet de R35 van DBM enginering? hun reden ook op time atack met een witte R35.

Heb ook nog een leuk filmpje gevonden :

Een E90 die op het nippertje de vangrail mist :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wG9coPCT ... re=related[/youtube]

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 03 nov 2008, 23:27

02-11-'08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
CLK-DTM ingeruilt?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Christiaan van H.

Bericht door Christiaan van H. » 04 nov 2008, 00:05

Nürburgring weekend 31-10-08 t/m 02-11-08

Afgelopen weekend met Yorick, Roderick en Robin een weekend naar de Eifel geweest. Dit keer voor het eerst geboekt in het Ringpension in Adenau (http://www.ringpension.de" onclick="window.open(this.href);return false;). Vrijdagavond om 19:30 vanuit de Hoeksche Waard vertrokken om in ieder geval voor 23:00 in Adenau te kunnen zijn. Dit keer voor de verandering en voor het ‘vakantiegevoel’ maar weer eens via België gereden (Antwerpen-Hasselt-Aken-Euskirchen. Helaas vanwege de vele wegwerkzaamheden op deze route (nog) geen geldig alternatief voor de ‘Venlo-route’ (Breda-Tilburg-Eindhoven-Venlo-A61 ri. Koblenz-Afrit 29)

Uiteindelijk om ± 23:00 aangekomen in Adenau en even kennis gemaakt met Arie van Vliet. In het pension waren die avond ook nog andere Nederlandse Ringers aanwezig, vermoedelijk van Nurburgring.nl. Na de kennismaking, uitleg, en het bepalen van het ontbijttijdstip nog even de deur uitgegaan om te pinnen en even een pilsje te pakken. Op aanraden van Arie in het ‘Brauhaus’ beland waar ze tot Yorick’s ongenoegen niet best begrepen hoe een Bacardi Lemon-cola in elkaar zit, Robin verrast werd met een onbestemde bier-cola combi, maar Ro en ik gelukkig een onvervalste Bitburger voorgeschoteld kregen. Prima zaak! 00:30 waren we terug in het pension, tijd om even op te laden voor de volgende dag.

Zoals afgesproken 9:00 aan het ontbijt waar we ook Lenie, de vrouw van Arie, hebben ontmoet. Ontbijt was tot in de puntjes verzorgd enkel het koffiezetapparaat had wat kuren. Arie stelde voor om met de Cayenne een beetje de omgeving te gaan verkennen. Ideale kans om met een ‘local’ wat nieuwe uitkijkplaatsen rond de Ring te ontdekken. Begonnen bij Adenauer Forst waar met grote tussenpozen af en toe iemand voorbij kwam. Het was koud, het zicht was slecht en de baan had maar geen zin om op te drogen. Vervolgens grotendeels parallel aan de Ring naar Aremberg en Schwedenkreuz gereden. Daar werd al een beetje doorgereden.

Aan het einde van de ochtend nog even vanaf Breidscheid een rondje Ring gedaan met de Cayenne. Onvoorstelbaar hoe zo´n ding eraan blijft sleuren, ondanks 5 man ‘bagage’ en de spekgladde baan. Dankzij het perfecte uitzicht van de Cayenne en de toelichting van lijnen en rempunten door Arie was het een leerzaam rondje. Voor de lunch zijn we neergestreken bij Cocomo (naast de Lidl in Adenau). Een ‘loungy’-ingerichte lunchroom met een prima kleine kaart. Grappig dat deze tent ons nooit eerder is opgevallen. Na een panini ham kaas besloten om de 320 en 328 maar eens op te halen bij het pension.

Afgesproken met Arie om ‘boven’ bij de poortjes (Dottinger Hohe) te starten en eerst eens wat rondjes ‘treintje te rijden’. Voordat de baan ook maar de kans kreeg een beetje op te drogen, tussen de motregen door, begon het gelukkig écht te regenen. Ondanks de nattigheid, kon het tempo achter de Cayenne aan, steeds iets verder worden opgevoerd. Voor mij erg leerzaam, mijn Ring-ervaring reikt immers niet verder dan een aantal rondjes ‘droog’ en ontelbare Playstation laps. Na een soepel rondje, waarin we met ons treintje vrijwel al het overige ‘verkeer’ inhaalden, was het evaluatietijd op de Parkplatz. Yorick had zijn laatste rondje ‘los’ gereden en dat ging naar zijn mening ook wel aardig.

Na een lekker middagje sturen nog even richting de GP-strecke gegaan waar een keverrace aan de gang was. De meeste kevers waren zo te horen waarschijnlijk uitgerust met Golf GTI en 968-blokken. Na telling bleken er maar liefst 75 (!) van die snerpende, knallende bakkies rond te rijden. Het uitzicht vanaf de grote tribune langs het rechte stuk blijft fenomenaal. Vanaf daar had je ook mooi zicht over de bouw werkzaamheden. Naar het schijnt komt daar een nieuw Ringmuseum (uiteraard), weer een verse kartbaan en nu ook een achtbaan die voor de tribune langs moet gaan lopen. Op een gegeven moment waren we de kleffe stoeltjes zat en zijn we nog even richting Breidscheid gereden. Daar het laatste half uurtje dat de baan nog open was, een beetje gekeken. Vervolgens nog even bij Hannes een borreltje gedaan om op te warmen. ’s Avonds gezellig met zijn allen bij Pinocchio gegeten. Met een voldaan gevoel om een uur of 21 weer richting pension gekeerd.

Volgende ochtend 10:00 uur ontbijt. Arie en Dylan zaten ook al klaar. Het plan voor de ochtend was om even een kijkje te gaan nemen bij het 4x4 terrein Camp 4 Fun. Helaas waren alle Samurai’s verhuurd, dus hebben we om beurten een stukje met de Cayenne gebaggerd. Wel grappig: de ene dag rijd je nog volle meut over de Schleife, volgende dag rij je tot aan de schouders van de auto door de blubber. Op een gegeven moment kwam er nog een complete delegatie Mercedes GLK´s. Een of andere experience via de importeur waarschijnlijk. Opvallend was hoe ver de GLK´s met hun Pirelli P Zero´s nog in de natte Eifel-bagger kwamen.

Na het afspuiten van het zwarte monster afgesproken om na de lunch weer te meeten. Nadat we de 328 in Adenau hadden opgehaald zijn we naar Brunnchen gereden om daar even te genieten van die onvermijdelijke currywurst mit pommes. De baan zal om 14:30 open gaan. En om dat tijdstip stond het op en rond de parkplatz al verschrikkelijk vol. Yorick is direct aangesloten in de rij om de baan op te gaan. Even later kwam ook Arie met de 911 GT3 CS, waar Roderick als eerste is ingestapt.

Terwijl Yorick met de 328 en Arie en Roderick in de GT3 hun rondjes deden heb ik met Dylan en Robin nog wat rondgelopen over de parkplatz. Volgens mij heb ik nog wat Df-ers gespot in een grijze E46 touring. Om wat rustiger te kunnen overstappen voor onze passagiersronden in de GT3, zijn we naar ‘de oude start’ bij Breidscheid gegaan. Daar aangekomen ook nog even snel met Aernoudt gesproken.

Ik was als laatste aan de beurt om mee te rijden in de GT3. Wat een grip, wat een geluid, en tegelijkertijd wat een rust zat er in die auto. Dat was echt even genieten.

Ons laatste rondje werd afgebroken op Dottinger Hohe het was inmiddels al 17:00uur (!). Vanaf daar weer terug gereden naar Adenau waar de GT3 de laatste meters wel erg begon te hobbelen. Dit kon geen opgeruld rubber meer zijn… bleek de linkerachterband plat te staan. Na dit middagje stoeien hadden de P Zero Corsa´s hun beste tijd echt wel gehad.

Vanaf Hannes zijn we doorgereden naar het pension om onze bagage op te halen en ons nog even op te frissen voor de terugreis (ideaal). Tenslotte bij Cocomo onder het genot van een Milkshake afscheid genomen van de familie van Vliet. Om vervolgens huiswaarts te keren.

Hieronder wat plaatjes van dit geslaagde weekend:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kijk hier voor de rest: http://picasaweb.google.nl/Christiaanva ... 08TM021108#" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Christiaan van H. op 05 nov 2008, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 04 nov 2008, 00:17

Hier 2 Nordschleife movies met een DF-member achter het stuur :wink: in een Agila 1.2 Twin Port

http://nl.youtube.com/watch?v=7hZNkBEh_u4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.youtube.com/watch?v=XYxXnZCFkTg" onclick="window.open(this.href);return false;

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 nov 2008, 00:27

:bag:

En dat valt best wel tegen als je het weekend met 320pk begint. :shithappens:

Christoph

Bericht door Christoph » 04 nov 2008, 10:42

Peter Tunissen schreef::bag:

En dat valt best wel tegen als je het weekend met 320pk begint. :shithappens:
Watskebeurt? Heb je een abbo op pech @ ring? :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 nov 2008, 10:52

Mooi verslag Ceet! Jullie hebben zo te lezen genoten!

Michel

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 nov 2008, 12:46

De BMW trein heb ik vaak voorbij zien komen. Prachtig M5 trouwens!

Afbeelding

DylanVanVliet

Bericht door DylanVanVliet » 06 nov 2008, 21:59

@ceet,
Een mooi verslag met nog mooiere foto's. Ook wij vonden het een zeer geslaagd weekend.
We zien ons vast nog wel.

groeten,
Dylan

Christiaan van H.

Bericht door Christiaan van H. » 07 nov 2008, 09:51

DylanVanVliet schreef:@ceet,
Een mooi verslag met nog mooiere foto's. Ook wij vonden het een zeer geslaagd weekend.
We zien ons vast nog wel.

groeten,
Dylan
Was ook een prima weekend, erg gezellig allemaal.

Tot ziens am Ring

ps. Staat de GT3 al weer op verse bandjes? Volgende keer (lees: waarschijnlijk volgend jaar pas :? ) daar maar eens een treintje achter doen.

Ayrton Jenna

Bericht door Ayrton Jenna » 07 nov 2008, 12:09

Peter-Paul Haars schreef:Hier 2 Nordschleife movies met een DF-member achter het stuur :wink: in een Agila 1.2 Twin Port

http://nl.youtube.com/watch?v=7hZNkBEh_u4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.youtube.com/watch?v=XYxXnZCFkTg" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, eindelijk deze filmpjes eens online :D

Het was wel een meriva en geen agila trouwens. Maarja das ongeveer hetzelfde. :blabla:

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 15 nov 2008, 19:02

Honda poweerrttt....

http://nl.youtube.com/watch?v=fqcSrOa0y54" onclick="window.open(this.href);return false;

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 nov 2008, 20:12

Peter-Paul Haars schreef:Honda poweerrttt....

http://nl.youtube.com/watch?v=fqcSrOa0y54" onclick="window.open(this.href);return false;
Aernoudt met zijn comments! :D

Joy

Bericht door Joy » 16 nov 2008, 14:44

Afbeelding

Zonde van die Z3. Baan een tijdje gesloten geweest.

Knot

Bericht door Knot » 16 nov 2008, 15:02

Is een ITR neem ik aan???

Die Z3 is er trouwens goed afgegaan... :(

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 16 nov 2008, 20:40

Alweer een Z3 coupe naar de eeuwige jachtvelden!

Gaan veel van die coupes eraf of de NS zeg. Bewijst maar weer eens hoe listig die wagens zijn.. Of het ligt aan de chauffeurs natuurlijk :stom:

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 19 nov 2008, 14:11

Is hij tegen de poortjes aan gereden ofzo? ik zie de slagbomen niet meer?

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 19 nov 2008, 19:20

Even je 997RSR opvangen met 200km/h + richting de dip in Fuchsrohre :shock:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 nov 2008, 19:40

Zieke shit! Volgend jaar toch écht eens VLN gaan bekijken bij een weekendje Ring, gaaf man.

Plaats reactie