'Wie' zijn er eigenlijk tegen hardrijden?

Dit is ons algemene autoforum.
Michel P

Bericht door Michel P » 01 sep 2006, 17:46

Vandaag terug van vakantie, lekker stuk door Duitsland heen 200 a 220 gereden, heerlijk relax, iedereen let op geeft ruimte enz. alles stroomt heerlijk door. Idem in Luxemburg, ook daar lekker doorrijden, geen pruts. Kom je bij Venlo NL binnen en dan weet je 10000% zeker dat je in NL rijd iedere lamlul rijd links, vrachtwagens halen elkaar in met 0.1km snelheids verschil, rechts invoegen niets van dit alles. Nederlanders herken je ook gelijk op de wegen in het buitenland. Drama, idem aan omschrijving Rico en anderen.

Nog een verschil is dat je de hele vakantie geen drempel in het buitenland tegenkomt, wat moeten alle truttenschudders op vakantie een doodsangst hebben tijdens hun vakantie in een drempelloos land.....

Michel

Hans

Bericht door Hans » 01 sep 2006, 18:33

Hielke schreef:We hebben het over hardrijden. Niet over 80 of 120 km/h zones.
Ja gewoon met dik 200 door het Roergebied, daar kan het dus wel.

Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Bericht door Franswa » 01 sep 2006, 18:44

Rico v Velzen schreef:Ze rijd zelf een twingootje en durf ook wel 140 op de snelweg :roll:
Ik hoor zo vaak dat mensen toch wel pittig doorrijden, "135 tot soms wel 140 km/h op de snelweg." Verschrikkelijk... Ik reageer er niet meer op, houdt mijn mond dan maar wijselijk.

Van mij mag de maximale snelheid naar 140 km/h opgetrokken worden, niet hoger. Dat kan de gemiddelde Nederlandse automobilist niet aan... En voor mij maakt het toch niets uit, ik bepaal zelf wel met welke snelheid ik rijd.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 sep 2006, 21:56

Panda de Beer schreef:Rebel, ik zie dat al aan jouw lijstje is voldaan. Maar natuurlijk niet aan die circuits, want autorijden is toch alleen voor gevaarlijke, milieuonvriendelijke gekken.

Vergeet niet dat Nederland vol is met mensen die gewoon tegen zijn. Tegen lol, tegen plezier, tegen 'kunnen', maar vóór 'moeten'.
Echt, je zal de mensen de kost moeten geven die zich niet kunnen voorstellen dat er géén maximumsnelheid is, of dat je ergens géén regels voor hebt. Het eerste wat de gemiddelde Nederlander doet is zich afvragen aan welke regel hij zich moet houden, het tweede is er over te zeuren. Herstel, het tweede is zeuren over dat anderen zich er niet aan houden.
Afgunst, jaloezie, zij hebben meer dan ik, wachtmaar, ze zouden het moeten verbieden. En dat gebeurt dan ook uiteindelijk.

Een hoop mensen zullen ook gewoon niet weten dat auto's in het buitenland bijvoorbeeld veel goedkoper zijn. Zij denken gewoon, auto's zijn duur. Het leven is duur. En realiseren zich niet dat ze 75% van hun inkomen aan belasting kwijt zijn, zodat andere mensen op hun kosten zwart bij kunnen klussen, of koffie drinken in een mooi kantoor in Den Haag.
[/i]

Panda wat moet ik met deze informatie??
Kan er geen touw aan vast knopen waar je op doelt?
Auto's zijn niet duur, dat blijkt aan het verkochte aantal ieder jaar.
Belasting betalen hoort erbij, of denk je dat al die voorzieningen die we hier hebben in luilekkerland uit de lucht komen vallen?
En dat zinnetje dat anderen meer hebben dan ik kan ik helemaal niet plaatsen.
Ik heb deze uitspraak hier op dit forum geplaats en geloof me er lopen hier maar heel weinig mensen rond waar ik mee wil ruilen laat staan afgunstig ben LOL

Panda, take a Sisi...and get a life man

Ik lig dubbel met je :D

HSR

Bericht door HSR » 01 sep 2006, 21:59

rechts inhalen doe ik tegenwoordig ook niet meer moeilijk over.

Is een simpel gevolg van mensen die 500 meter voor een vrachtwagen hun auto met 100km/h naar links doen zonder de spiegels raad te plegen.

Ja, dan ga ik niet vol in de ankers. Op dat gebied heb ik het echt helemaal gehad met rijden in Nederland.

Zoals je kan lezen ben ik het tegenover gestelde van de doorsnee volvo rijder. :D

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2006, 00:07

Rob was jij niet diegene die 'klaagde' dat een cayman te duur voor je was? ik bedoel te zeggen dat als een auto een realistische prijs heeft, zeg maar conform onze zuider en oosterburen het toch ook leuker is om iets speciaals te kopen? de nieuw prijs heeft niks te maken met asociaal rijgedrag. met een 1000 euro auto kan ik meer ergenis veroorzaken dan met een 100000 euro auto.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 sep 2006, 00:30

Nee heb je volledig gelijk in.

Ik had een bepaald bedrag voor ogen en hoopte dat de Cayman zonder S in de buurt kwam. Helaas niet.
Nu komt de TT met bijna alle opties wel in de buurt van de Cayman, maar dat is een ander punt.

Maar ik vind niet erg dat er gradaties zijn in auto's en prijzen.
Ik vind geen enkele auto "te duur"
Iedere prijs heeft zijn reden.

Vind alleen maar gezeur over dat in buitenland de auto's goedkoper zijn.
Hypocriet vind ik het. Ik hoor betreffende personen nooit over de dingen die in het buitenland slechter zijn als in ons land.
Mensen willen altijd het beste van twee werelden.
En als diegene er zo mee zitten, emigreren zou ik zeggen?

In alle lage van de bevolking klagen mensen over de kosten van het autorijden en alles wat ermee betrokken is.
In mijn ogen zijn ze nog te goedkoop, want wegen worden ieder jaar drukker. Ik merk niks van de hoge benzine prijzen.
Sterker nog, in de lagere regionen van de bevolking rijden ze vaak slurpende "dikke" auto's met verouderde technologie.

Ik vind nog steeds, dat het "autoprobleem" en het milieu en verkeersongevallen wat er allemaal aan vast hangt, gewoon beter geregeld moet worden door , Rijbewijs met puntensysteem, Hogere belastingen op auto's die veel verbruiken of sterk verouderd zijn.
Benzine duurder, wegenbelasting afschaffen.

Oja, en openbaar vervoer voor niks, zoals hier in Hasselt (B)
Dat is als een proef opgezet een aantal jaren geleden en trekt nu aandacht van uit heel europa.

Belgen zijn nog niet zo dom :wink:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 02 sep 2006, 00:50

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2006, 00:56

Waarom denk je dat het 'autoprobleem' opgelost word met de maatregelen die je aandraagt? heb je daar wetenschappelijk onderbouwd bewijs voor? ik vind het ook van een bepaalde arrogantie getuigen om mensen af te rekenen op de aanschaf van een oude millieu onvriendelijke auto, budget technisch de enige oplossing, terwijl je net zelf de nieuwste techniek heb kunnen kopen voor veel geld.

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2006, 03:35

Rebel schreef:Vind alleen maar gezeur over dat in buitenland de auto's goedkoper zijn.
Hypocriet vind ik het. Ik hoor betreffende personen nooit over de dingen die in het buitenland slechter zijn als in ons land.
Het is altijd makkelijk afdoen als gezeur. Waar praat je ook over hé, een kale 325i is slechts 10.000 euro goedkoper in België en Duitsland. Een land dat ook tot Europa behoort en slechts twintig minuten van mij afligt. Voor dezelfde auto waar ook exact dezelfde kosten voor gemaakt zijn (productie, vervoer, marge enzovoort).

Ik snap best dat in zo'n ontwikkeld land als Nederland je gewoon veel belasting betaald.. daar krijg je ook veel voor terug. Maar ik krijg niet in de indruk dat wij voorlopen vergeleken met België of Duitsland. We zijn hier niet prijzen aan het vergelijken met een derde wereldland ofzo. Voor het één betaal je hier iets minder en daar meer, maar onder de streep maakt het allemaal weinig uit. Het hele BPM gebeuren valt naar mijn idee gewoon niet goed te praten.

En emigreren is best een optie ja.

Hans

Bericht door Hans » 02 sep 2006, 07:37

Rebel schreef:Nee heb je volledig gelijk in.

Ik had een bepaald bedrag voor ogen en hoopte dat de Cayman zonder S in de buurt kwam. Helaas niet.
Nu komt de TT met bijna alle opties wel in de buurt van de Cayman, maar dat is een ander punt.

Maar ik vind niet erg dat er gradaties zijn in auto's en prijzen.
Ik vind geen enkele auto "te duur"
Iedere prijs heeft zijn reden.

Vind alleen maar gezeur over dat in buitenland de auto's goedkoper zijn.

In alle lage van de bevolking klagen mensen over de kosten van het autorijden en alles wat ermee betrokken is.
In mijn ogen zijn ze nog te goedkoop, want wegen worden ieder jaar drukker. Ik merk niks van de hoge benzine prijzen.
Sterker nog, in de lagere regionen van de bevolking rijden ze vaak slurpende "dikke" auto's met verouderde technologie.

Ik vind nog steeds, dat het "autoprobleem" en het milieu en verkeersongevallen wat er allemaal aan vast hangt, gewoon beter geregeld moet worden door , Rijbewijs met puntensysteem, Hogere belastingen op auto's die veel verbruiken of sterk verouderd zijn.
Benzine duurder, wegenbelasting afschaffen.

Oja, en openbaar vervoer voor niks, zoals hier in Hasselt (B)
Dat is als een proef opgezet een aantal jaren geleden en trekt nu aandacht van uit heel europa.

Belgen zijn nog niet zo dom :wink:
Op welk land slaat je verhaal eigenlijk? Moet er in Belgie een puntenrijbewijs komen? En hogere belastingen op auto's?
Laatst gewijzigd door Hans op 02 sep 2006, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans

Bericht door Hans » 02 sep 2006, 07:44

Tom schreef: Ik snap best dat in zo'n ontwikkeld land als Nederland je gewoon veel belasting betaald.. daar krijg je ook veel voor terug.
Ja inderdaad, de gezondheidszorg hier is echt top, vele male beter dan in Duitsland, het onderwijs het zelfde verhaal, de infrastructuur waar je met je duur betaalde auto overheen rijdt is echt super, helemaal goed, zelden files. Justitie, ook allemaal goed geregeld, als je aangifte doet wordt er echt werk van gemaakt, ze hebben hier ook een veel hoger oplossingspercentage dan de Duitsers. Nee met waar voor je dure belastinggeld zit het wel goed.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 sep 2006, 09:45

Hans schreef:
Tom schreef: Ik snap best dat in zo'n ontwikkeld land als Nederland je gewoon veel belasting betaald.. daar krijg je ook veel voor terug.
Ja inderdaad, de gezondheidszorg hier is echt top, vele male beter dan in Duitsland, het onderwijs het zelfde verhaal, de infrastructuur waar je met je duur betaalde auto overheen rijdt is echt super, helemaal goed, zelden files. Justitie, ook allemaal goed geregeld, als je aangifte doet wordt er echt werk van gemaakt, ze hebben hier ook een veel hoger oplossingspercentage dan de Duitsers. Nee met waar voor je dure belastinggeld zit het wel goed.
Precies mijn gedachten! Alles gaat hier achteruit, behalve de prijzen. Dus Rebel, ja ik zou graag ruilen met bijvoorbeeld Duitsland, ja het hele pakket! En ik denk dat er meer zijn.....

Michel

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 sep 2006, 10:28

Rebel schreef:*snelheden het zelfde laten
*boetes omhoog
*wegenbelasting/verzekering naar vermogen (pk) en leeftijd bestuurder(zoals in Belgie)
*aanleg van enkele circuits waar men tegen vergoeding "hard" kan rijden ongehinderd.
*Benzine fors duurder maken (hierdoor meer poetsers en minder wegpiraten, bejaarden en ander ongedierte)
*hogere BPM op milieuonvriendelijke auto's

Dat was wel zo een beetje....

Welterusten
Dit meen je toch niet wel???????
Wat the fuck heb je besteld, een Panda?

Ooit nagedacht dat we alles al 18x dubbel betalen?

Voor een grote wagen betaal je tig maal meer wegenbelasting. (ik betaal 90 euro voor de 850i, een kleine wagen kost nog geen 20 euro).
Maar zo'n grote wagen neemt ook veel meer benzine.
2de plek waar je gepakt wordt, want op benzine zit ook een super heffing.
Het volgende punt, de onderdelen (banden etc. ) zijn ook veel duurder, zit weer BPM op..

Kortom je betaalt over 3 punten belasting.

Ik ben voor:

- Benzine prijzen iets laten stijgen
- Wegenbelasting afschaffen
- Betere regels voor APK (stelt toch niets voor)
- BPM afschaffen
- Een laag maximum instellen, en daar op flitsen (oma's op de snelweg)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 sep 2006, 10:35

Hans schreef:
Waarom wou de politie dan niet meewerken in het onderstaande geval.
Een klant van mij is kortgeleden voor een groot bedrag bestolen.
Het stond opgeslagen in een niet verzekerde ruimte omdat het tijdelijk was. De politie vroeg als men verzekerd was, nee was het antwoord.
Antwoord politie: dan kunnen wij helaas niets doen...

[ze kunnen toch op zijn minste en notitie maken en er toch werk van maken, wat maakt het nou uit als je verzekerd bent of niet. Tenmisnte voor de politie]

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 sep 2006, 10:40

Tom schreef:
Rebel schreef:Vind alleen maar gezeur over dat in buitenland de auto's goedkoper zijn.
Het is altijd makkelijk afdoen als gezeur. Waar praat je ook over hé, een kale 325i is slechts 10.000 euro goedkoper in België en Duitsland. Een land dat ook tot Europa behoort en slechts twintig minuten van mij afligt. Voor dezelfde auto waar ook exact dezelfde kosten voor gemaakt zijn (productie, vervoer, marge enzovoort).

Ik snap best dat in zo'n ontwikkeld land als Nederland je gewoon veel belasting betaald.. daar krijg je ook veel voor terug. Maar ik krijg niet in de indruk dat wij voorlopen vergeleken met België of Duitsland. We zijn hier niet prijzen aan het vergelijken met een derde wereldland ofzo. Voor het één betaal je hier iets minder en daar meer, maar onder de streep maakt het allemaal weinig uit. Het hele BPM gebeuren valt naar mijn idee gewoon niet goed te praten.

En emigreren is best een optie ja.
Goed gezegd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 sep 2006, 11:06

Op medisch gebiedt liggen we ver achter bij bijvoorbeeld amerika!
De medicijnen die ik krijg tegen mijn hersentumor hebben we hier nu sinds 2006. In 2001 werdt het al volop in amerika gebruikt.

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2006, 11:43

Kijk overal is het gras groener, en geen land ter wereld is het paradijs. Toen mijn kleintje 3 maanden te vroeg werd geboren was ik blij dat ik in NL woonde en niet in Congo ofzo.
Het is hier best voor elkaar allemaal. Maar dat neemt niet weg dat een klein percentage een onredigveel hoog bedrag moet betalen voor het autorijden.

Waarom moet de overheid 30000 euro BPM vangen op een nieuwe M3 en nemen ze genoeg met 10000 euro voor een BMW 120d ? Waar zit de logica ? Die 120d rijder zal het miljö veel zwaarder belasten door hoge kilomtrages, relatief zien grotere kans op verkeersovertredingen, en statistisch een grotere kans op verkeersongevallen. Las ergens dat jonge leaseauto's 1 op 1,2 keer schade rijden terwijl particuliere auto's 1 op 5 keer schade rijden.

Eigenlijk zou die 120d 30000 euro bpm moeten kosten en de M3 10000 euro. is een stuk eerlijker. maarja ik zal wel de einige zijn die zo denkt :?

Mensen die snelle dure auto's kopen, zeg maar 2 % van alle autokopers in Nederland, belasten de miljö in absolute zin nauwelijks. Verkeersveiligheid heeft niet te lijden en de bestuurders ervan zijn met bovengemiddelde ervaring en inzicht aan het rijden.

---------------------

Vanochtend een vieze vuile struikrover weer te slim af geweest, supersneaky opgesteld achter een groot verwijzingsbord met knipperde pijl. Mooi dat mijn moeder me even te voren had gebeld met de waarschuwing dat ze weer stonden te struikroven.

Ik reed er demonstratief met 40 langs en keek de struikrover even heel min aan.

markk

Bericht door markk » 02 sep 2006, 15:48

@ROFLOL @ Rico's z'n verhalen.

Had eenzelfde ervaring met de EVO. Mn moeder achterin, mn vader voorin. Rustig rijden en op een invoegstrookje even in 2 volgas. Mn vader lachen, mn moeder ging bijna dood.

PS: Niet naar die struikrovers zwaaien he, kan heel vervelend aflopen...

Mark.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 sep 2006, 17:44

Rico ik kan me in veel punten vinden van je.

Maar op het heel simpel samen te vatten, als niet uit de lengte komt dan uit de breedte.
Hier zijn zoveel sociale voorzieningen goed geregeld. Wegennet is goed onderhouden. Geen tolwegen, Lonen zijn hoog. En zo kan ik nog honderd dingen opnoemen die prima zijn.

Ik heb niks tegen oude auto's of auto's met veel vermorgen en milieu boeit me geen reet, ik pis ook tegen een boom of struik als ik kan ophouden.
Maar ik zal zelden zeuren over dingen in het leven. Ik ken vrienden die klagen over hun werk en alles kan er beter, en ze weten precies hoe het beter kan en moet.
Ik zeg dan altijd, dan moet je er weg gaan ander werk zoeken of op je eigen beginnen. Ben er zo klaar mee.

En dat geld voor dit ook. Barst van de mensen die precies weten hoe nederland geregeld moet worden, alleen zitten ze thuis achter hun pc.
Ik zou zeggen richt een partij op en als het echt zo erg is als sommige doen geloven zullen ze in no-time veel kiezers winnen, en het zelf regelen (mits ze niet overhoop worden geknalt)
Kortom, zeuren brengt niks. BPM zal nooit verdwijnen.... en zowel, dan komt het geld wel via een andere belasting weer bij de staat.

Rico je wilt toch ook dat je kinderen naar een schone fatsoenlijke school gaan? Of dat je ouders goed verzorgd worden met medische hulp en andere voorzieningen. Geld moet ergens vandaan komen, en mensen die regelmatig een nieuwe auto kopen kunnen het blijkbaar missen denken ze in Den Haag, en geef hun daar is ongelijk in?
Tuurlijk wordt er ook wel eens geld verspild. Maar daar ligt juist de uitdaging misschien om zelf de politiek in te gaan voor sommigen? Achter de vangrail ziet alles altijd makkelijker uit dan achter het stuur.

Ik kan het ook niet goed rijmen wat sommigen nu precies willen?
Hard rijden zodat ze veel benzine verbruiken, en meer slijtage hebben en dat geld moet dan uit een lagere BPM komen?

Ik vind mijn punten die ik opsomde zo gek nog niet in mijn eerste post.
En heb niks tegen mensen met oudere auto's of met een auto met veel vermogen. Maar als ze gaan schreeuwen dat ze hard willen rijden en dat er teveel boetes worden uitgedeeld etc, dan geef ik mijn mening 8)

En als er een idioot nog durft te zeggen dat ik op de SP stem, dan negeer ik hem voor het leven :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 02 sep 2006, 17:50

Jelmer850i schreef:Op medisch gebiedt liggen we ver achter bij bijvoorbeeld amerika!
De medicijnen die ik krijg tegen mijn hersentumor hebben we hier nu sinds 2006. In 2001 werdt het al volop in amerika gebruikt.

In Amerika kunnen ze wel de laatste medicijnen hebben, maar dit wilt niet zeggen dat het daar beter geregeld is als hier.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 sep 2006, 17:55

Dat zeg ik ook niet :lol:
Maar op gebiedt van medische ontwikkelingen komt het meerendeel toch uit amerika. Althans, dat vertelde de professor die me geopereerd heeft.

RVV

Bericht door RVV » 03 sep 2006, 00:01

Rob wat betreft het klagen ben ik het wel met je eens. en om eerlijk te zijn heb ik nog niet eens hele grote moeite met de bpm. of anders gezegd hoge belasting op autos maar laten ze dan het gebruik hoog belasten ipv het bezit. dan is de lasten verdeling veel beter in balans. of de bpm afschaffen en tegelijk de BTW verhogen naar 25 procent.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 sep 2006, 10:32

Op mijn eerste BTW bedrijfswagen die ik kocht, stond dit op de rekening:
(groffe bedragen hoor, weet het niet precies):

BPM : 4500 euro
BTW: 950 euro
Auto: 5000 euro

Toch niet normaal? meer belasting dan auto ...

Elmar

Bericht door Elmar » 03 sep 2006, 11:21

Rebel schreef: ...als niet uit de lengte komt dan uit de breedte...

BPM zal nooit verdwijnen.... en zowel, dan komt het geld wel via een andere belasting weer bij de staat.

Precies, als ze ergens een belastingverlaging voorstellen, zal er ergens anders weer een verhoging zijn. Het probleem met afschaffen van de BPM is dan ook nog eens de 2e hands automarkt.

Plaats reactie