Manfred stelt zich voor (Bij Mosselman geweest 2015-08-09!)
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Manfred stelt zich voor (update v/h verhaal 26-10-2008)
Ben niet echt fan van de S modellen van Audi, maar vind dat de S3 wel verrekt goed smoelt. Geen idee hoe het rijdt, maar daar pakt die sowieso al punten mee 8) Wat gaat zoiets doen met grotere turbo ('s)? Ook nog even naar die groene Ferrari gekeken?
Ik hoop voor jullie dat een wisseling van ziekenhuis wat nieuws en mogelijk verlichting kan brengen. Alle succes daarmee!
Ik hoop voor jullie dat een wisseling van ziekenhuis wat nieuws en mogelijk verlichting kan brengen. Alle succes daarmee!
-
S3 vind ik persoonlijk zelfs prachtig! Vooral in een knaloranje kleur. Maar zilver is ook goed hoor... 

- Casper
- frank de jonge
Zooooo MAnfred wat een uiterst fraaie S3
Kan me wel indenken dat je daar verliefd op bent geworden
Ding is helemaal top!!!
Hopen dat de vooruitzichten ook gauw weer de goede kant op gaan kerel!

Kan me wel indenken dat je daar verliefd op bent geworden

Ding is helemaal top!!!
Hopen dat de vooruitzichten ook gauw weer de goede kant op gaan kerel!
- SteV6

We zijn hier toch allemaal DF'ers?! Ik mag dus aannemen dat iedereen snapt dat de auto waar Manfred zijn oog op heeft laten vallen geen S3 is ...
Het is een prachtige A3 3.2 quattro, met een erg net pakket optische verfraaiingen. En gezien het feit dat je een Golf V6 (turbo) hebt kan ik me heel goed indenken dat je ten alle tijden gaat voor een V6 in plaats van een 4 pitter S3 Manfred.
Mocht de deal doorgaan, dan wens ik je veel veilige en plezierige kilometers toe.
Stephan
- Manfred
Jij hebt het goed in de gaten. Het is inderdaad een 3,2 V6 met een origineel S3 pakket erop. Dat had ik inderdaad nog niet vermeld, sorry. Inderdaad gaat mijn voorkeur uit naar een 6 cilinder boven een 4 cilinder want ik wil dan op een later tijdstip weer zo´n HGP turbo-set erop met hetzelfde resultaat als ik nu heb.SteV6 schreef:![]()
We zijn hier toch allemaal DF'ers?! Ik mag dus aannemen dat iedereen snapt dat de auto waar Manfred zijn oog op heeft laten vallen geen S3 is ...
Het is een prachtige A3 3.2 quattro, met een erg net pakket optische verfraaiingen. En gezien het feit dat je een Golf V6 (turbo) hebt kan ik me heel goed indenken dat je ten alle tijden gaat voor een V6 in plaats van een 4 pitter S3 Manfred.
Mocht de deal doorgaan, dan wens ik je veel veilige en plezierige kilometers toe.
Stephan
-
Ziet er netjes uit manfred ! je zou ook kunnen kiezen voor een compressor op de 3.2.....heb je alttijd nog zo'n 350pk hoor....
- Fernando
moet zeggen dat die A3 3.2 er verdomd goed uitziet , prachtbak hoor!
-
Hoezo? Het is toch gewoon een S3 met motorombouw? 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik zat al heel de tijd met de 265 pk 4 pitter in m''n hoofd, vond het al zo vreemd 

- Niels
- Auto: Prius+
Erg mooie A3 8)
Veel vermogen en VAG automaatbakken zou ik niet combineren als ik je was. De DSG kan wel wat aan maar de gewone die je ook in de V5 hebt niet. De VAG automaatbakken blinken niet uit in kwaliteit helaas
Veel vermogen en VAG automaatbakken zou ik niet combineren als ik je was. De DSG kan wel wat aan maar de gewone die je ook in de V5 hebt niet. De VAG automaatbakken blinken niet uit in kwaliteit helaas

- Manfred
Daar was ik al bang voor maar toch leverde Volkswagen hun Passat W8 ook met een gewone automaat. Was dat in die auto dan een probleem? Je leest er echter weinig over omdat die auto natuurlijk vrij weinig verkocht is. En volgens mij rijden er toch zat TDI's in het rond die gechipped zijn en dan makkelijk naar de 400 nm koppel toe gaan (Ik had in mijn TDI al 420 nm koppel, wel met 6-bak). Volgens mij zijn daar best wel een aantal automaten bij. Ik zal de vraag eens stellen op het forum van de TDI-club.Niels schreef:Veel vermogen en VAG automaatbakken zou ik niet combineren als ik je was. De DSG kan wel wat aan maar de gewone die je ook in de V5 hebt niet. De VAG automaatbakken blinken niet uit in kwaliteit helaas
-
Manfred schreef:Daar was ik al bang voor maar toch leverde Volkswagen hun Passat W8 ook met een gewone automaat. Was dat in die auto dan een probleem? Je leest er echter weinig over omdat die auto natuurlijk vrij weinig verkocht is. En volgens mij rijden er toch zat TDI's in het rond die gechipped zijn en dan makkelijk naar de 400 nm koppel toe gaan (Ik had in mijn TDI al 420 nm koppel, wel met 6-bak). Volgens mij zijn daar best wel een aantal automaten bij. Ik zal de vraag eens stellen op het forum van de TDI-club.Niels schreef:Veel vermogen en VAG automaatbakken zou ik niet combineren als ik je was. De DSG kan wel wat aan maar de gewone die je ook in de V5 hebt niet. De VAG automaatbakken blinken niet uit in kwaliteit helaas
Passat W8 was ook in de eerste 2? versnellingen goed geknepen. Voor een bijna 300PK beul was die wagen verdomde traag, met name tot de 100. Dit had BMW beter voor mekaar met de 540i AT.
- Niall
Passat W8 automaat is traag en het meer geld niet waard in vergelijking tot een 2.8V6. Scheelt effe 300Kg en waarom is een W8 zo goedkoop, omdat als er iets stuk gaat het allemaal iets specialer is zie voorbeeld van een Golf VR6, dit in tegenstelling tot een 2.8 van een passat waar een audi blok in ligt
- Niels
Als "mijn" VAG monteurs mij afraden om een VAG automaat te kopen dan weet ik genoeg. Gechipt of niet gechipt, eentje die zonder problemen de 250Kkm haalt is een uitzondering bij mijn weten. Dus niet teveel rijden in die V5 

- onlyvik
Niels schreef:Erg mooie A3 8)
Waar haal jij die info vandaan?? Als je het over DSG bakken hebt tenminste, die bakken zijn super, wat kleine aanpassingen en die bakken kunnen meer dan 500 nm aan, JD Engineering is het levende bewijs ervan.
- onlyvik

- Niels
Ik dacht dat ik schreef dat de DSG WEL wat aan kanonlyvik schreef:Niels schreef:Erg mooie A3 8)
Waar haal jij die info vandaan?? Als je het over DSG bakken hebt tenminste, die bakken zijn super, wat kleine aanpassingen en die bakken kunnen meer dan 500 nm aan, JD Engineering is het levende bewijs ervan.

- onlyvik
Niels schreef:Ik dacht dat ik schreef dat de DSG WEL wat aan kanonlyvik schreef:Niels schreef:Erg mooie A3 8)
Waar haal jij die info vandaan?? Als je het over DSG bakken hebt tenminste, die bakken zijn super, wat kleine aanpassingen en die bakken kunnen meer dan 500 nm aan, JD Engineering is het levende bewijs ervan.Waar ik de info vandaan heb, nou gewoon 7 jaar bij de dealer werken en nog steeds contact hebben met enkele monteurs
ID

-
Ha verdorie, die heb je in Putten gekocht!
Über vette wagen, waar ik ook nog even verlekkerend bij heb gestaan.. 20 inch
Edit: en dan komt ie niet eens ff een stukje kaas halen bij een van de beste kaasspeciaalzaken van NL
:twisted:
Über vette wagen, waar ik ook nog even verlekkerend bij heb gestaan.. 20 inch

Edit: en dan komt ie niet eens ff een stukje kaas halen bij een van de beste kaasspeciaalzaken van NL

-
heb ik jou er dan gisteren mee gespot,
of dacht de huidige eigenaar, ik ga er nog een rondje mee, want ik ga em anders missen
Kwam deze A3 smorgens uurtje of 9 tegen!
of dacht de huidige eigenaar, ik ga er nog een rondje mee, want ik ga em anders missen

Kwam deze A3 smorgens uurtje of 9 tegen!
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Dikke auto Manfred, mooier dan een S3.
Het leven begint bij een V6
Het leven begint bij een V6

- Manfred
Om misverstanden te verkomen: ik heb de Audi (nog) niet gekocht. Ik heb afgesproken dat ik nog eens langs zou komen met de V6 om een inruilwaarde te bepalen. Ik had het idee dat de eigenaar niet onwillig tegenover het inruilen van mijn V6 en motor stond. Ik moet deze periode echter weer regelmatig naar het ziekenhuis voor diverse onderzoeken en uitslagen daarvan, en daarom ben ik nu even niet zo bezig met een andere auto. Mijn hoofd staat er even niet naar.
Ook ben ik nog bezig informatie te verzamelen om DSG in de V6 in te bouwen.
-
Dan ben je denk ik toch beter af Manfed....
-
As je ze beiden inruilt op een auto van €28000,- en de motor kost zeg ma +/- 13000 dan krijg je ook niet veel voor een Golf met ZO VEEL HorsePowers...Manfred schreef:Om misverstanden te verkomen: ik heb de Audi (nog) niet gekocht. Ik heb afgesproken dat ik nog eens langs zou komen met de V6 om een inruilwaarde te bepalen. Ik had het idee dat de eigenaar niet onwillig tegenover het inruilen van mijn V6 en motor stond. Ik moet deze periode echter weer regelmatig naar het ziekenhuis voor diverse onderzoeken en uitslagen daarvan, en daarom ben ik nu even niet zo bezig met een andere auto. Mijn hoofd staat er even niet naar.
Verkoop die Golf hier man;)
Sterkte met herstel trouwens,
Mijn vader is ernstig ziek,
Het kan van heel slecht naar heel goed gaan binnen een week, blijf erin geloven!
Geef de moed niet op, dat zijn de woorden waar je sterk van kan worden..
Geloof mij: WONDEREN bestaan nog steeds!