Anpassen Motor e30 M3 (motor afgesteld op de bank)
- Michel P
Anpassen Motor e30 M3 (motor afgesteld op de bank)
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga de motor van mijn e30 M3 wat oppeppen. Scherpere nokkenassen, Kronenburg EMS, lichter vliegwiel, bewerken van de kop, katloos uitlaatspruitstuk, andere injectoren, lagerschalen en pakkingen en keerringen vernieuwen. Op maat gemaakte uitlaat en einddemper, en het uitwegen van diverse draaiende delen. En waarschijlijk ook gelijk de carbon airbox, die naast een prachtig geluid ook een aantal extra PK's brengt. (dit willen we echter op de bank testen) Plan is om dit eind februari, begin maart op te starten. Ik ga van de week beginnen de benodigde onderdelen her en der te bestellen. Ook wil ik de motor het liefst bij Kronenburg op de bank afstellen en in laten lopen, zodat ik niet aan een inrij periode vast zit.
Verder net de via internet bestelde Proflex ophangrubbers binnen........ Zal me verder nog orienteren op aanpassing van het remsysteem.
Zal de vorderingen en eventuele foto's hier melden en plaatsen.
Michel
Verder net de via internet bestelde Proflex ophangrubbers binnen........ Zal me verder nog orienteren op aanpassing van het remsysteem.
Zal de vorderingen en eventuele foto's hier melden en plaatsen.
Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 16 nov 2006, 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen Watermulder
- Michel P
Ja, anders sta je daar zo alleen op de parking met die verneukte EVOII, denk ik kom je joinen. Als alles klaar is gaan we samen ff testen, eventueel met wat video beelden.Adwo schreef:En weer een prachtige originele auto die verneukt wordt...
Zonde, zonde, snap niet dat mensen dat doen.. 8)
Adwo
p.s. het werd tijd! *haha*
Michel
- markk
> katloos uitlaatspruitstuk
Heb ik al
Hoe ga je dan doen met APK en zo ? Op kenteken staat ie neem ik aan met kat vermeld.
Verder idd zonde van die originele auto. Zeer leuk traject maar pak dan liever een "normale" m3 en ga dit doen. Pak tenminste een andere e30 m3 blok dat je gaat "verneuken". Dan kan je nl. ooit nog terug naar originele staat.
Verder, vergeet je een belangrijk item. KNAPPE velgen
(Alpina's bijvoorbeeld
Mark.
Heb ik al

Hoe ga je dan doen met APK en zo ? Op kenteken staat ie neem ik aan met kat vermeld.
Verder idd zonde van die originele auto. Zeer leuk traject maar pak dan liever een "normale" m3 en ga dit doen. Pak tenminste een andere e30 m3 blok dat je gaat "verneuken". Dan kan je nl. ooit nog terug naar originele staat.
Verder, vergeet je een belangrijk item. KNAPPE velgen
(Alpina's bijvoorbeeld

Mark.
- markk
-
Michel,
Het heet KMS
te vinden op: www.kms.vankronenburg.nl/
En Markk, het heet niet verneuken maar verbeteren, die jaren 80 troep doet het tot de motor kapot gaat.
KMS heeft allerhande veiligheids opties ingebouwd waardoor de boel niet kapot gaat omdat het motormanagement het niet bij kan benen of verkeerde informatie verwerkt.
Ik ga hetzelfde doen met mijn Cosworth, motor opnieuw laten opbouwen en laten voorzien van KMS. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Gerhard
Het heet KMS
te vinden op: www.kms.vankronenburg.nl/
En Markk, het heet niet verneuken maar verbeteren, die jaren 80 troep doet het tot de motor kapot gaat.
KMS heeft allerhande veiligheids opties ingebouwd waardoor de boel niet kapot gaat omdat het motormanagement het niet bij kan benen of verkeerde informatie verwerkt.
Ik ga hetzelfde doen met mijn Cosworth, motor opnieuw laten opbouwen en laten voorzien van KMS. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Gerhard
- Michel P
- Peter Tunissen
Michel, zou je niet beter meteen zoiets kopen?
:
http://www.bmwdriversclub.nl/index.php? ... pic&t=1401
Ben je volgens mij uiteindelijk wel goedkoper uit dan zelf alle losse onderdelen te kopen en je kunt je huidige blok nog gewoon in de schuur leggen en bij verkoop terug zetten en dit weer los verkopen.

http://www.bmwdriversclub.nl/index.php? ... pic&t=1401
Ben je volgens mij uiteindelijk wel goedkoper uit dan zelf alle losse onderdelen te kopen en je kunt je huidige blok nog gewoon in de schuur leggen en bij verkoop terug zetten en dit weer los verkopen.
- Peter Tunissen
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Intrax vind ik altijd veels te stug, is dat bij jou ook Leen? Ideaal voor droge circuits als Zandvoort en Assen, zeker met slicks/semi slicks eronder, maar niet ideaal bij nat weer en op de Ring.
Je moet straks ook maar eens met mijn E30 rijden, als het nieuwe onderstel erop zit Michel. Ik zelf ook trouwens!
Je moet straks ook maar eens met mijn E30 rijden, als het nieuwe onderstel erop zit Michel. Ik zelf ook trouwens!

- Peter Tunissen
Dit klinkt beter Michel! 8)
vor m3 e30 rennmotor 285 ps onhe anbau teile 30 stunde farhen 5000€ www.niesen.m3.motorsport.eu.tp/
baarle hertog - Tel.: 0031654733320 - peter.niesen@pandora.be - 26.02.2006
vor m3 e30 rennmotor 285 ps onhe anbau teile 30 stunde farhen 5000€ www.niesen.m3.motorsport.eu.tp/
baarle hertog - Tel.: 0031654733320 - peter.niesen@pandora.be - 26.02.2006
- Dennis Cavallino