Porsche ingeruild
- David R.
Re: Porsche ingeruild
Auto is gestickerd en ramen zijn beplakt met folie. Gaatjes in deuren en dak (starnummerverlichting) zijn dichtgemaakt en gespoten. Stoelen zitten erin. Nu volgende week nog even het blok en de bak erin en wat andere kleine dingen en dan hopen dat we de 4e nog even kunnen rijden op Zolder.
David
David
Laatst gewijzigd door David R. op 22 nov 2012, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene

- Mathieu
Inter Rutges Logistics.
Zag ik gisteren in Waalwijk nog een oplegger van staan.
Toen moest ik dus gelijk aan de Porsche van papa Inter Rutges denken
Had ik al gezegd dat het een super geweldig apparaat is
Zag ik gisteren in Waalwijk nog een oplegger van staan.
Toen moest ik dus gelijk aan de Porsche van papa Inter Rutges denken

Had ik al gezegd dat het een super geweldig apparaat is

- David R.
Ik vindt hem zelf ook wel geslaagd. Ik wou hem eerst mat zwart maken maar dit is toch frisser.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Wat een enorm dik ding is het toch David! Hoe geweldig moet het zijn om een dergelijke wagen als trackday en circuit wagen te hebben. Lijkt mij een droom! Hoe zit het eigenlijk met jouw wagen. Wat is het nu eigenlijk in de basis. Een GT3 Cup?? GT3 RSR?? of een omgebouwde straatauto??
Blijf ons lekker op de hoogte houden David, super!
- David R.
Basis is een body van een 996 turbo met een DP pakket. Auto is opgebouwd bij Ham Car door Jaak Janssen. Dit is een prachtige vent die dit al 20 jaar doet. Hij bouwt elk jaar wel een nieuwe auto en deze heeft hij ooit voor zichzelf gebouwd. Het is ongelofelijk hoeveel ervaring hij heeft. Bij de witte Porsche had ik een keer een afgebroken kopbout en hij kon door de telefoon aan de hand van uitleg deze diagnose geven. Met deze heeft hij zelf Belcar gereden en later is hij verkocht. Vorig jaar is er nog 1 of 2 races DSC mee gereden tot het blok plofte ( gereden op 1.2 bar druk) en is hij weer bij hem is terechtgekomen. Mijn vorige Porsche kwam oorspronkelijk ook bij hem vandaan maar was in de jaren daarna een beetje verwaarloosd. Je kan echter aan alles merken dat deze veel strakker is opgebouwd dan de vorige. Bij de vorige was er toch wel veel gepopnageld e.d. en bij deze is alles makkelijk demontabel. RSR of iets dergelijks is bijna niet te betalen. Tevens moet je dan rekening houden met het feit dat bak en motor vrij vaak gereviseerd moeten worden. Verstandiger is het nog om een 996 cup te kopen. Qua uitstraling vindt ik dit echter leuker. Ik rij voor de lol en daarvoor is deze super. Tevens compenseren de pk's mijn gebrek aan talent want als ik naar het filmpje van Andre kijk kan ik aleen maar hopen ooit op 75% van die kwaliteit te komen. Ik doe dit pas 2 jaar dus mis ook nog veel ervaring. Ja de een koopt een sloep en de ander vindt dit leuk.
- Mark Nauta
Thanks David! Mooi verhaal!
Ik geef je groot gelijk wat betreft je beweegredenen. Als ik de cash had zou ik exact hetzelfde doen.
Ik geef je groot gelijk wat betreft je beweegredenen. Als ik de cash had zou ik exact hetzelfde doen.
- David R.
Geel bedoel je zeker. Dat andere heb ik alleen bij vrouwen.GTRene schreef::banaan: holy shit wat ziet dat ding er geil uit zeg
wow very racy en dik en en en..gaaf gewoon
- Erik
- Auto: BMW ///M
Jongensdromenleesvoer man!
Chappo voor je strakke build !
En je bouwt hem zoals jij wilt.
Houd ik wel van.
Ben benieuwd hoe hij straks rijdt.
Trouwens, herkenbaar verhaal van 1,90m en stoelhoogte (ik ben 1,93m).
Ik heb mn stoel ook aangepast maar wil nog lager en moetr dan ook schuifframe opofferen.
Stukje stuurnaafverlenging doet idd wonderen.

Chappo voor je strakke build !
En je bouwt hem zoals jij wilt.
Houd ik wel van.
Ben benieuwd hoe hij straks rijdt.
Trouwens, herkenbaar verhaal van 1,90m en stoelhoogte (ik ben 1,93m).
Ik heb mn stoel ook aangepast maar wil nog lager en moetr dan ook schuifframe opofferen.
Stukje stuurnaafverlenging doet idd wonderen.

- Geert.
Erg mooi wagen zeg, ben ook net als de rest erg benieuwd

- Macboy
Wat jij bij vrouwen voelt voelen veel DF-ers bij deze gele kanarie hoor 

- David R.
Het blok zit erin maar we hebben nog een probleem met de turbo's. De aansluiting van de turbo's op het blok is anders dan bij mijn vorige auto. De turbo's die bij dit blok horen waren beschadigd. We hebben van 2 blokken 1 gemaakt en mijn eigen turbo's zijn nog zgan want die zijn net gereviseerd.We proberen nu dus de turbohuizen over te zetten. Dit betekent echter wel weer dat mijn uitlaatsystemen (3) niet op deze turbohuizen passen en dus aangepast (flens) moeten worden. Ik heb nu 1 setje uitlaten die er wel op passen maar ik betwijfel of deze genoeg dempen voor Zolder volgende week. Nu moet ik het blok toch ca 400 km inrijden dus misschien met wat rustiger rijden kom ik de dag wel door.
- frank de jonge
Nog meer foto's plaasten please :banaan:
- Mark Nauta
Klinkt goed David. Hopelijk lukt het je voor volgende week. Kom hem dan graag bij je bewonderen.
Maak ik ook wat plaatjes voor Frank
.
Maak ik ook wat plaatjes voor Frank

- Corvette
Ha die David
ik ben dan wel helemaal leip van zwart, maar deze nieuwe bolide van jouw is toch ook wel heeeeeeeeel erg vet in die kleur.
Wat een kleur man...................GEWELDIG.
Ben je er ook weer bij op Spa de 15e volgende maand?????????
Nogmaals........superauto die kanariepiet.
Vriendelijke groet
Corvette
ik ben dan wel helemaal leip van zwart, maar deze nieuwe bolide van jouw is toch ook wel heeeeeeeeel erg vet in die kleur.
Wat een kleur man...................GEWELDIG.
Ben je er ook weer bij op Spa de 15e volgende maand?????????
Nogmaals........superauto die kanariepiet.

Vriendelijke groet
Corvette
- David R.
He Cor,
Ik zag je auto nog staan op Assen afgelopen Zondag. De 15e ben ik er als alles goed is bij. Volgende week op Zolder even kijken of alles functioneert en vast een beetje inrijden. Ik wou deze eerst zwart spuiten maar later toch besloten hem maar geel te laten. Het valt mij ook niet tegen.
Mark ik hoop dat het volgende week een beetje weer is, zodat jij misschien wel een paar mooie plaatjes kan schieten. Ik heb het idee dat jij met jouw fototechnieken Erica Terpstra er nog lekker uit kan laten zien.
Gr David
Ik zag je auto nog staan op Assen afgelopen Zondag. De 15e ben ik er als alles goed is bij. Volgende week op Zolder even kijken of alles functioneert en vast een beetje inrijden. Ik wou deze eerst zwart spuiten maar later toch besloten hem maar geel te laten. Het valt mij ook niet tegen.
Mark ik hoop dat het volgende week een beetje weer is, zodat jij misschien wel een paar mooie plaatjes kan schieten. Ik heb het idee dat jij met jouw fototechnieken Erica Terpstra er nog lekker uit kan laten zien.
Gr David
-
Weet je hoe die er tegenwoordig uitziet?jij met jouw fototechnieken Erica Terpstra er nog lekker uit kan laten zien.
Bol zag ze er nog beter uit, zware Dobber voor mark!

- Mark Nauta
Ik ga graag uitdagingen aan David en Erik.......maar deze laat ik even aan me voorbij gaan
. Ik fotografeer jouw 'dikke gele dame' wel David
.

-
Mooi ding! Die oldschool deepdish velgen, kleur , en striping 8)
Die uitlaten lopen taps toe zie ik op de foto, waarom is dat ?
Die uitlaten lopen taps toe zie ik op de foto, waarom is dat ?
- Harry
Geen idee of je het al opgelost hebt, maar voor het geval dat.DR schreef:Weet iemand hoe je een kooi kan spuiten zonder de hele binnenkant leeg te moeten halen. De kooi vertoont nl wat roest aan de onderkant van de buizen en er zitten wat krassen e.d op. Is dit te doen met elektrostatisch spuiten ? Stoelen zijn er snel genoeg uit maar alle bedrading zie ik niet direct zitten (eruit gaat wel maar dan).
Als je 't met de kwast doet, het beste de verf au bain marie opwarmen. Dan trekt deze in de meeste gevallen mooi strak.
- David R.
Auto loopt maar er is nog een probleem met de afstelling. Zoals reeds vermeld is het inlaatspruitsuk van een groep c auto met vlinderkleppen en dubbele injectoren. Bij stationair loopt de linkerkant van het blok te schraal waardoor een soort snijbrander effect ontstaat. Waarschijnlijk sluiten de vlinderkleppen hier niet goed af waardoor er te veel lucht in het mengsel zit. Misschien hebben we dit probleem bij volbelasting niet (kleppen staan dan immers open) maar die gok durf ik niet te nemen. Morgen de auto weer terug bij de motorenbouwer brengen die er dan volgende week mee aan het werk gaat. Zolder wordt dus niets, al geloof ik ook niet dat ik met dit uitlaatsysteem meer als 4 rondjes had kunnen rijden voordat ik weggestuurd zou worden. Hij is zeg maar vrij luid. ik had nog een andere uitlaat liggen maar die past niet omdat de flens anders is en de intercoolers bij deze in de weg zitten. Dat worden leuke klusjes voor de winter.
- Mathieu

DR, niet op jou maar op de auto.
- David R.
Afgelopen week de eerste meters gemaakt op Zolder. Erg rustig aan gedaan. Blok moet nog inlopen. Tevens de nodige problemen tegengekomen.
Slang van intercooler 2 x losgeschoten
Turbodruk komt niet hoger dan 0.25 bar. Auto trekt dus voor geen meter.
Bij 1 airjack was een veer gebroken dus die ging niet helemaal in. Is goed afgelopen want als je over de curbs gaat en hij blijft haken wordt je gelanceerd.
Rempedaal voelt nog wat sponzig aan. Kan ook gewenning zijn want deze heeft weer rembekrachtiging en de vorige niet.
Auto gaat volgende week op de bank om te kijken of we de turbodruk omhoog kunnen krijgen. Ik hoop alleen niet dat het probleem voortkomt uit het feit dat we de turbohuizen hebben overgebouwd. Volgens de geleerden (ATM) kan dit niet het geval zijn en is het puur een kwestie van afstellen. Ik heb zelf op Zolder geprobeerd telkens een paar klikjes meer druk te geven maar merkte niet echt veel verschil. Gelijk even een "ouderwetse" drukmeter ingebouwd. Men vindt dat toch betrouwbaarder dan het stack display.
Wordt vervolgd.
Het voordeel van rustig rijden was dat men alle tijd had om foto's te maken
Slang van intercooler 2 x losgeschoten
Turbodruk komt niet hoger dan 0.25 bar. Auto trekt dus voor geen meter.
Bij 1 airjack was een veer gebroken dus die ging niet helemaal in. Is goed afgelopen want als je over de curbs gaat en hij blijft haken wordt je gelanceerd.
Rempedaal voelt nog wat sponzig aan. Kan ook gewenning zijn want deze heeft weer rembekrachtiging en de vorige niet.
Auto gaat volgende week op de bank om te kijken of we de turbodruk omhoog kunnen krijgen. Ik hoop alleen niet dat het probleem voortkomt uit het feit dat we de turbohuizen hebben overgebouwd. Volgens de geleerden (ATM) kan dit niet het geval zijn en is het puur een kwestie van afstellen. Ik heb zelf op Zolder geprobeerd telkens een paar klikjes meer druk te geven maar merkte niet echt veel verschil. Gelijk even een "ouderwetse" drukmeter ingebouwd. Men vindt dat toch betrouwbaarder dan het stack display.
Wordt vervolgd.
Het voordeel van rustig rijden was dat men alle tijd had om foto's te maken

Laatst gewijzigd door David R. op 22 nov 2012, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kevin20v
Wat een geweldig mooie Porsche! 

- David R.
Auto is vandaag op de testbank geweest. Gaf inderdaad maar 260 pk en 380 nm. Men krijgt niet voldoende turbodruk. Alle turboslangen moeten nu worden nagekeken en vernieuwd. Dumpvalve's worden gemonteerd. Auto staat misschien niet goed op tijd of het zit toch in de turbo's zelf. Zaterdag rijden gaat iig weer spannend worden.