Hebben jullie dat ook? Twijfel bij keuze.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Re: Hebben jullie dat ook? Twijfel bij keuze.

Bericht door RVV » 23 okt 2008, 10:19

ER IS GEWOON TEVEEL KEUS
Dat is het punt er is helemaal niet veel keus als je praktische (4/5 zitplaatsen) en wat kleinere RWD wil rijden. Bijna alle praktische RWD auto's zijn van die grote slagschepen, en ja dan is een 3 serie ook al een slagschip. Noodgedwongen zit je dan in een kutdjelelijk hangbuikzwijntje.. die de perfecte stuur/motor/aandrijfcombi heeft (helaas het enige). Maar ohohoh wat zou ik graag willen kunnen kiezen uit een stuk of 5 RWD auto's in de compacte hatchklasse.. Japans, Duits, desnoods Frans of Italiaans.. Weer een soort opvolger van een Alfa 75 bv. Het maak me dan niet uit.

FWD en turbo.. ja dan is er pas keus... wel een modelletje of 15 ofzo .. maar dat is nou net niet datgene wat ik zoek..

En vergeet al die Haldex AWD maar... dat zijn ook gewoon FWD afgestelde auto's.. dus ook weer geen alternatief voor RWD.

allen

Bericht door allen » 23 okt 2008, 10:23

Derhalve snap ik niet waarom Rico dan 196 pagina's kan vullen met z'n aankoopbeslissing. :bag:

Sorry Rico, inkoppertje. :jenna:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 okt 2008, 10:27

LOL @ Allen :)

Maar Rico heeft een punt. Als RWD en genoeg zitplaatsen plus niet te grote auto je criterium is, dan kom je automatisch bij de 1 serie uit. Nou moet ik bekennen dat ik door alle verhalen ook wel geinteresseerd ben geraakt in zo'n 130i (staat op mijn shortlist). Enige punt is dat het ding zo lelijk is :), kan er niets aan doen. Vind em na al die jaren nog steeds niet mooi. In de juiste uitvoering kan het best een dikke auto zijn maar het basisontwerp (achterkant, die doorzakkende dorpel) vind ik nog steeds niets. Helaas is er verder amper tot geen keus. Ben ook geen Alfa fan maar die schijnen ook weer met RWD te komen dus kan dat ook een optie worden.

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2008, 10:28

26 :bag: Allen ik had nog een beetje de stille hoop dat ik blij kon worden van een leuke sportiefe FWD.. helaas...

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2008, 10:40

Wouter.. da's het grootste manco van een 1 serie.. helemaal in basistrim.. met een M paketje er op en 18 inch, xenonpitjes is het nog wel te pruimen.. helemaal recht van voren bekeken ook nog wel stoer.. maar vanuit bepaalde hoeken is het eigenlijk niks. Een Golf V GTI is veel beter in balans qua ontwerp, zelfs een Astra OPC zo'n coupe achtig ding ziet er zoveel stoerder uit.

Zodra je rijd valt alles wel op zijn plaats. Je moet je eigenlijk ook niet teveel druk maken om het uiterlijk.. en in de basis zijn alle auto's in zo'n hatchklasse maar zozo qua uiterlijk.. dikke coupe's of stoere sedans dat zijn pas de mooiere auto's.

Maar als ik rij hoef de auto niet mooi te zijn. Voor wie dan ? Of je moet een etalagerijder zijn.. 1 ding koop dan echt nooit een 1 serie, want als jezelf in een etalageruit in de 1 serie ziet zitten..trek dan maar een :bag: over je hoofd :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 okt 2008, 11:36

Haha, dat in winkelruiten kijken ken ik ja, vooral op de motor was dat altijd wel stoer. :mrgreen:

Veel ruimte hoef ik ook niet, ik hou niet zo van grote auto's. Doe mij maar een compacte handzame auto. Met 1 kleine (baby van 6 maand) gaat dat ook perfect. Ik denk dat ik er gewoon eens in moet rijden, een 130i. :hmmm:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 23 okt 2008, 12:13

Wouter81 schreef:Haha, dat in winkelruiten kijken ken ik ja, vooral op de motor was dat altijd wel stoer. :mrgreen:

Veel ruimte hoef ik ook niet, ik hou niet zo van grote auto's. Doe mij maar een compacte handzame auto. Met 1 kleine (baby van 6 maand) gaat dat ook perfect. Ik denk dat ik er gewoon eens in moet rijden, een 130i. :hmmm:
///M virus slaat niet verder door in friesland? :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 okt 2008, 12:47

Kan ook zakelijk nog goed!
Tip: ga voor een 3 deurs! Die zien er net even wat beter uit dan de 5d. vindt ik dan weer...

Tristan

Bericht door Tristan » 23 okt 2008, 13:08

Jelmer850i schreef:Kan ook zakelijk nog goed!
Tip: ga voor een 3 deurs! Die zien er net even wat beter uit dan de 5d. vindt ik dan weer...
+1. Vind de 3-drs juist in verhouding maar de 5-drs juist weer niet. Ik heb geen moment getwijfeld over welke uitvoering.

allen

Bericht door allen » 23 okt 2008, 13:24

Wouter81 schreef:Als RWD en genoeg zitplaatsen plus niet te grote auto je criterium is, dan kom je automatisch bij de 1 serie uit.
:arrow: De huidige Elise is betaalbaar, heeft 2 zitplaatsen en als je de accu uit de kofferbak haalt kan daar bijna 200 liter boodschappen in. Belangrijker dan alles, je kunt daarmee gaan etalagerijden zonder :bag: over je hoofd.

Nou goed, ik kan ook niets anders verzinnen dat relatief compact is. Een knalblauwe of witte 3 deurs 1 serie met m pakketje is ook weer niet zo lelijk dat je er niet naar kunt kijken. De vraag is echter of je een auto zou kopen die je zelf gewoon niet mooi vind. In mijn geval is dat een nee.

Pim

Bericht door Pim » 23 okt 2008, 20:53

-
Laatst gewijzigd door Pim op 23 okt 2008, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Pim

Bericht door Pim » 23 okt 2008, 20:54

Duidelijk herkenbaar..

Was vorig weekend bij een kameraad thuis, vroeg die moeder zo ("Had gehoord dat je weer een BMW had gekocht?, Martin zei al " Pim heeft weer een BMW gekocht is het weer even een paar maand rustig")

:hmmm: :bag:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 okt 2008, 00:32

Tja ik staar me niet blind op RWD en als je dat wel doet dan heb je maar beperkt keus helemaal als de volgende vereiste is dat het een BMW moet zijn :lol: Wel eens in een Focus ST of Golf V GTI gereden Wouter? Dat zijn echt auto's die je niet moet overslaan als je een stap verder wilt gaan dan de Punto 8) FWD mag dan niet de voorkeur hebben, een goede motor is een must imho en dan ben je bij Ford (en VW) aan het goede adres. Samen met de goede looks en de briljante Recaro's maakt het een heerlijk apparaat. Veel sportiever en veel meer uitstraling dan bv. de 130i imho maar dan moet het wel de uitstraling zijn die je wilt :wink: De Golf V GTI is eenzelfde verhaal al vind ik de ST motor lekkerder. De 130i is qua motor nog lekkerder als je voorkeur voor een atmo hebt (en die heb ik) en stuurt natuurlijk nog mooier maar ik zie die auto niet alleen als nog een treedje hoger maar ook een treedje duurder :wink: Een GTI heb je nu al voor minder dan 20K en de ST's hangen daar tegenaan en voor een 130i moet je toch wel 10K meer meebrengen.

Daarnaast heb je in alle (prijs) categorieen genoeg mooi spul te koop. RWD is geen garantie voor mooi stuurwerk of driving-fun :wink:

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2008, 00:42

Niels schreef:RWD is geen garantie voor mooi stuurwerk of driving-fun :wink:
Maar een 130i iig wel :bag:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 okt 2008, 00:46

Ik weet nog een hele mooie frisse te koop :hmmm:

Plaats reactie