Geweldig!
Benzineprijs
-
Tom
Re: Benzineprijs
Hier 1.38 voor V-Power
Geweldig!
Geweldig!
- Jan Visser
In Leeuwarden kost V-Power nu 1.33 en de 95 zit nu onder de 1.30!!Tom schreef:Hier 1.38 voor V-Power
Geweldig!
Gaat nog steeds de goede kant op!!
- Joy
Net gespot langs de snelweg bij Rilland, 1,27 voor 95, 1,11 voor diesel.
-
Tom
Net 1.31 in Belgie voor 98
-
Christoph
1.25 net voor 98 in Belgie, heb gelijk een tank leeggereden
Even nieuwe powerflex onderstel + dempers uitgetest

Even nieuwe powerflex onderstel + dempers uitgetest
- VLA
vandaag 1,36 voor euro95 in Zaandam, gaat de goede kant op !!
- Niels
- Auto: Prius+
Straks nog maar even alle auto's voltanken :banaan: Is een dalende beurs toch nog ergens goed voor 
- Joy
Zo huppakee, olieprijs 7,5% gezakt op dit moment. 66.90 dollar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Laat die crisis nog maar even aanhouden.....................................Joy Jolliffe schreef:Zo huppakee, olieprijs 7,5% gezakt op dit moment. 66.90 dollar.
- RVV
Geen crisis in de tank 
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Voor 1,29 per liter de BMW volgegooid 
- Knot
Tsja, maar waarschijnlijk gaat de prijs aan de pomp morgen 1 cent omlaag, zouden er een paar moeten zijn eigenlijk!Joy Jolliffe schreef:Zo huppakee, olieprijs 7,5% gezakt op dit moment. 66.90 dollar.
- Maus335i
Helaas niet. Onze benzineprijs is niet alleen gekoppeld aan de olieprijs, maar ook aan de euro/dollar koers natuurlijk.Knot schreef:Tsja, maar waarschijnlijk gaat de prijs aan de pomp morgen 1 cent omlaag, zouden er een paar moeten zijn eigenlijk!Joy Jolliffe schreef:Zo huppakee, olieprijs 7,5% gezakt op dit moment. 66.90 dollar.
Kostte gister een vat olie 55,85 euro, is dat vandaag 56 euro 25. De euro is gisteren volledig door de plee gespoeld en dit gaat naar verwachting nog wel even door
-
Shakes
Mooi zo! Niet te goedkoop worden anders moet ik de Prius weer wegdoen. 
- Geelhoed
Ik weet niet waar jij dit plaatje vandaan hebt maar volgens mij was de prijs toch echt boven de 1.60.Rob Schouten schreef:
-
HSR
http://www.marketwatch.com/news/story/O ... 841548B%7D" onclick="window.open(this.href);return false;
Opec zal proberen de prijs 'kunstmatig' op te drijven. Althans, die indruk krijg ik, maandelijke productie verlagen om zo weer de prijs op te drijven lijkt wijst in ieder geval die richting uit. Daarnaast vind ik het werkelijk een grof schandaal dat zo'n ordinair cartel de ruimte krijgt om dergelijke praktijken te bezigen. Organisaties als deze zouden ethiek hoger in het vaandel mogen hebben.
Opec zal proberen de prijs 'kunstmatig' op te drijven. Althans, die indruk krijg ik, maandelijke productie verlagen om zo weer de prijs op te drijven lijkt wijst in ieder geval die richting uit. Daarnaast vind ik het werkelijk een grof schandaal dat zo'n ordinair cartel de ruimte krijgt om dergelijke praktijken te bezigen. Organisaties als deze zouden ethiek hoger in het vaandel mogen hebben.
-
Dexter
Ze zullen wel moeten.hugo schreef:http://www.marketwatch.com/news/story/O ... 841548B%7D
Opec zal proberen de prijs 'kunstmatig' op te drijven. Althans, die indruk krijg ik.
Omdat de USA ineens niet meer zoveel nodig heeft (en die zijn goed voor de helft van de wereld olieafname) zullen ze de hoeveelheid opgepompte vaten snel terugschroeven.
Het gaat er daarna om wanneer de Amerikaanse economie weer voldoende aantrekt om de vraag weer op te stuwen naar 'normale' niveaus.
Voorlopig gaan er heel veel Amerikanen ineens veel minder rijden in hun SUV's en heeft ook de industrie niet zoveel olie nodig.
Dit is trouwens ook wel van invloed op de Peak-oil theorie denk ik......
Als Nederland ineens niet meer zoveel afneemt merk je daar niets van en ook landen als Duitsland en Frankrijk samen kunnen een dergelijke impact niet voor elkaar krijgen.
Maar als je de helft van 86 miljoen vaten olie afneemt en je hebt ineens niet meer zoveel nodig, dan ga je dat dus merken.
En dus ook in de termijn waarmee je de eindige voorraden opsoupeert.
Buiten dat worden 'moeilijke' manieren van oliewinning weer op stop gezet, omdat het te duur is om op die wijze olie te winnen met deze verkoopprijzen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Uiteindelijk graven ze het eigen graf; de wil om onafhankelijk te worden van olie producerende landen zal sterker worden, daarmee de zoektocht naar alternatieven.hugo schreef:http://www.marketwatch.com/news/story/O ... 841548B%7D
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ben sinds 2 weken absoluut niets anders gaan tanken dan RON98, voorheen deed ik ook wel eens Euro XL (95 dus) van Texaco of Shell V Power. Moet zeggen dat de ///M nog soepeler loopt en wat nog bijzonderder is, hij is ook nog zuiniger geworden. Vandaag van Rotterdam naar Franeker gereden. 200km dus. 8.6 liter op 100 kilometer, dat is dus 1 op 11,6. Met een M3!!! En ik heb echt niet de hele tijd heel braaf gereden. Zo heb ik éénmaal op de Afsluitdijk even flink doorgehaald en 2x 115 op de klok gezet. Echt onvoorstelbaar! Moet wel zeggen dat ik duur getankt heb. 1.465 voor een liter 98 bij de Esso, maar ja....dat weet je als je aan de A13 tankt tussen R'dam en Delft
.
-
steve smith
Esso is crap. BP Ultimate vind ze veeeeeeeel lekkerder!Mark Nauta schreef:Moet wel zeggen dat ik duur getankt heb. 1.465 voor een liter 98 bij de Esso, maar ja....dat weet je als je aan de A13 tankt tussen R'dam en Delft.
- Mark Nauta
Is dat zo??steve smith schreef:Esso is crap. BP Ultimate vind ze veeeeeeeel lekkerder!Mark Nauta schreef:Moet wel zeggen dat ik duur getankt heb. 1.465 voor een liter 98 bij de Esso, maar ja....dat weet je als je aan de A13 tankt tussen R'dam en Delft.
Moet eerlijk zijn dat ik BP Ultimate nog nooit getankt heb. Zou zo ook niet weten of ik op de route een BP-pomp tegen kom. Maar zal er eens op letten.
Zijn er eigenlijk test voor verschillende auto's waarin te lezen valt welke benzine de beste is voor een bepaald model. Met andere woorden, wat is het beste voor mijn 6-in-lijntje?
-
steve smith
Is niet motor afhankelijk, gezien ze met klopsensoren allemaal dezelfde berekening uitvoeren. Wat je wilt is de meest klopvaste peut, en tot nu toe lijkt dat Ultimate te zijn. Oh en er zit er 1 vlak naast de rotonde aan het begin van de A13. Bij Blijdorp.Mark Nauta schreef:Zijn er eigenlijk test voor verschillende auto's waarin te lezen valt welke benzine de beste is voor een bepaald model. Met andere woorden, wat is het beste voor mijn 6-in-lijntje?
- Mark Nauta
Oke, thanks Steve. Zal hem dit weekend eens volgooien met het BP-goedje!