Dunlop Drivers Cup 2008

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Aston Martine

Re: Dunlop Drivers Cup 2008

Bericht door Aston Martine » 16 okt 2008, 17:15

Tsja, uiteindelijk draait het toch om de pegels...
Wel jammer dat ze daamee eigenlijk de kandidaten benadelen. Het gaat toch om de prestaties, zou je denken..

Maar zo te horen heb je het goed gedaan Steven! Er komen vast nog meer kansen voor je.

Dat meisje wat haar BMW in de vangrail parkeerde zat de vorige keer bij mij in het team. Een echte....tuinbroek, zullen we maar zeggen :wink:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 16 okt 2008, 17:37

Steven Nauta schreef: Hier is nog even te zien bij Hart van Nederland hoe mevrouw hem in de vangrail zet uitgaand Hugenholtz, vanaf 15:25
http://www.hartvannederland.nl/uitzendi ... /20081015V" onclick="window.open(this.href);return false;
God oh god, die kip denkt na die e30 kromgereden te hebben ook nog serieus een kans te maken op p1. Hoezo, bord voor de kop? :'(

Jammer dat het zo gelopen is Steven, maar 1 geluk bij een ongeluk; nu ben je tenminste niet de bitch van Renault NL :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 okt 2008, 21:06

Aston Martine schreef:Dat meisje wat haar BMW in de vangrail parkeerde zat de vorige keer bij mij in het team. Een echte....tuinbroek, zullen we maar zeggen :wink:
Weet ze wel hoe ze de knopen van die tuinbroek moet vastmaken? Ze kijkt niet echt bijzonder snugger uit haar ogen als je het mij vraagt :nah:

Ik vraag mij ook wel af hoeveel realiteitsbesef dat soort mensen heeft inderdaad, Pescatore :stom:

Geert.

Bericht door Geert. » 16 okt 2008, 21:38

inderdaad steven is onze Bitch! :mrgreen: :roflol:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 okt 2008, 20:18

Natuurlijk draait het om geld in die sport. Alleen is het inschakelen van SBS6 geen garantie voor sponsorcontracten. Daarom twijfel ik er niet aan dat jij de echte winnaar bent en geïnteresseerde teams die rijders zoeken dat ook weten.

Alleen, een rijder moet niet alleen kunnen rijden, maar VOORAL ook geld kunnen meenemen.

Totdat je jezelf hebt bewezen. Stap 1 is genomen. De rest komt vanzelf !

Chapeau !

PS Even wat kritiekpunten van de zijlijn: dat Quads had je toch wel geoefend ??? En benen verzuren impliceert toch dat je onvoldoende geoefend hebt ?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 18 okt 2008, 20:21

Ja en Nee.
Bij zo'n dergelijke inspanning zal je altijd verzuren, het gaat erom hoe snel je ervan hersteld en eventueel hoelang je met verzuring kunt rondrijden in dit geval (fietsen).

HSR

Bericht door HSR » 18 okt 2008, 21:42

daarnaast wijst verzuren van spieren op anaerobe verbranding wat te maken heeft met te snel een te grote inspanning doen. Dit zou wss onvermijdelijk geweest zijn daar Steven zodra ie op zijn stalen ros klom meteen volle bak moest gaan. Als ie de mogelijk had om even 5 minuutjes warm te fietsen was de verzuring veel later opgetreden .

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 18 okt 2008, 21:50

Je gaat inderdaad met koude spieren op die fiets zitten. De eerste keer duin omhoog ging prima maar bij de tweede keer kwam de verzuring heel direct. Uiteraard heb ik hier doorheen gebeten en heb de koploper kunnen volgen, maar vanwege de verzuring heb ik de (zeg) 50 meter achterstand niet meer in kunnen halen. Een blik naar achteren leerde mij dat de 2e plaats voor mij zou zijn, daar heb ik me bij neergelegd en de ronde uitgefietst. Meer zat er écht niet in voor mij. Of dat gelukt was zonder verzuring weet ik niet, het had alleen wat spannender geweest. Maar nogmaals, met dit onderdeel heb ik het niet verloren en zit hier ook totaal niet mee. Mijn uithoudingsvermogen is in prima conditie alleen mijn bovenbeen spieren iets minder vanwege het feit dat ik conditie train dmv hardlopen.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 okt 2008, 15:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 21 okt 2008, 16:10

Haha, leuke foto's Mathieu. Steven heeft toch wel een zuur lachje op die 3e foto ;)

Andre

Bericht door Andre » 22 okt 2008, 01:59

Steven wat jij hebt daar loop ik al jaren tegen aan. Je komt uit friesland.

En op zandvoort zijn ze daar heel gevoelig voor. Ze hebben liever iemand met vlotte babbel die half kan rijden. Dan een nuchtere fries die wel kan sturen. Zo zal het altijd zo blijven daar. Voor mij is het ook heel moeilijk om een vinger ertussen te krijgen. Als je geen bleekemolen coronel of kalff heet dan zien ze je liever gaan dan komen.

Kijk aub niet bij die mensen op. Jou 325i is betaald en je kan rijden wanneer je wil. De meeste coureurs die daar rondlopen kunnen nog niet eens wiel betalen van een 325i. Als ze morgen zelf een set slicks moesten kopen rijden ze geen meter meer.

steven je moet je concentreren op school zorgen voor een goeie baan later of eigen onderneming. Zodat je lekker met je eigen spulletjes de baan op kan met niemand wat nodig das het mooiste.

Ik kan nu met wat geluk ook rijden. Maar dat kan ook zo weer voorbij zijn. Niks is zo wispelturig als racen.

RVV

Bericht door RVV » 22 okt 2008, 08:24

Wijs advies.

Shakes

Bericht door Shakes » 22 okt 2008, 08:32

Verhuizen!!!!

Lijkt me een nog beter advies :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 22 okt 2008, 11:09

Verhuizen? das geen oplossing hoor je karakter blijft fries.

Ter info.

Paar jaar terug toen er ook een zelfde soort competitie werd georganiseerd ging het als volgt. De winnaar mocht een jaar bij een team gratis clio rijden. Die winnaar kreeg een clio ter beschikking waar je nooit mee kon winnen alle goeie onderdelen zaten wederom op auto s van de gevestigde orde en alle aandacht ging naar die auto's en rijders en jij doet als veld vulling mee. Het budget wat vrijkomt voor jou auto wordt gebruikt voor de gevestigde orde en jij rijdt met de ouwe troep. Dus geen kans op sponsoring je breekt niet door en na een jaar moet je even 60k euro meenemen als je nog een seizoen wilt rijden. En al zou je dan voor 60k euro bij een team rijden loop je weer achter de feiten aan de gevestigde orde is je altijd een streep voor. Je moet er gewoon geen geld brengen en lekker met je eigen auto in zac rijden zoals luco dat doet bijv. Dat is verreweg het verstandigste als je wilt racen. Of bijv in de 325i cup op assen.

Dus steven je moet het anders bekijken. Jij hebt lekker gereden een leuke dingen gedaan bij drivers challenge dat nemen ze je niet meer af.
Laatst gewijzigd door Andre op 22 okt 2008, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 okt 2008, 11:13

En met een beetje sparen kun je die racelicentie (dat was toch de hoofdprijs?) zelf ook wel betalen lijkt me. Naar eigen zeggen was je de snelste (da's altijd goed, coureurs moeten altijd denken dat ze de beste en snelste zijn :P ) dus ben je de morele winnaar.

Als het nou nog een jaar racen was op kosten van Dunlop, dan was het inderdaad jammer als je nipt had verloren. Hoewel, als ik Andre mag geloven krijg je dan ook niet het beste materiaal ter beschikking.

Andre

Bericht door Andre » 22 okt 2008, 11:27

Nee dat materiaal krijg je echt niet maar ze willen wel je poen.

Toen ik vroeger een keer bij een race team zat heb ik wel gezegd dan ruilen we toch met auto. Dat deden ze niet dan weet ik wel genoeg.

Jeroen bleekemolen zou een 130i cup race doen vorig jaar. Maar was 1.5 sec langzamer dan de top in de 130i cup met een test. Dus doet ie niet mee. Bleekemolen had namelijk niet de know how van bmw als andere teams

Zij willen altijd het beste materiaal en jij als onbekende rookt altijd de 2e sigaar.

Shakes

Bericht door Shakes » 22 okt 2008, 11:35

En die sigaar komt ook nog eens uit eigen doos.

Leuke subcultuur het racewereldje :thumbup:

HSR

Bericht door HSR » 22 okt 2008, 15:23

Ik moet zeggen dat ik mij sowieso kapot erger aan het hele hautaine gebeuren rond het 'professioneel' racen in Nederland. Allemaal van die jongelui met een mat in hun nek, hete aardappel in de strot en een alles overheersend ''mijn vaderrrrr' cultuurtje. Het gros van die lui kunnen niet eens rijden.

Ik vind het ook erg frusterend daar er zoveel echt talent rondloopt dat staat te springen om eens te laten zien wat ze kunnen. Kan er een heel a4'tje over schrijven maar lijkt me wijselijk dat niet te doen. :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 okt 2008, 15:59

+1

Wel een paar keer rondgelopen. Ben zelf ook gek op auto(sport) maar het is niet mijn wereldje. Ook wel eens tijdens de Rizla Racing Days zelf meegeraced (motorrace), dan staan auto- en motorteams bijelkaar op de paddock. Compleet ander slag volk. Hoop patsertjes en58 jarige gasten die amper in de raceoveral passen maar eea. wel kunnen betalen. Bij de motorracerij is geld natuurlijk ook belangrijk maar zo overheersend als bij de auto's is het zeker niet.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 22 okt 2008, 16:02

Dan kun je volgens mij beter gaan rallyrijden.
Rallyrijden is in principe voor boeren.

En boeren hebben grote ballen, moet ook wel als je met +/- 200 km/u langs bomen, weilanden en sloten raast.

Andre

Bericht door Andre » 22 okt 2008, 20:14

nu zijn we zeker de boeren

hahah

wordt steeds mooier.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 22 okt 2008, 21:11

Dat bedoel ik niet!
Ik haak in op het feit dat er op Zandvoort nogal diknekken rondlopen.

Kakkers op Zandvoort en boeren bij de rally.
Op de rallies lijkt het sfeertje minder brallerig.

Dus houdt je niet van mensen met een hete aardappel in de keel en wil je toch hard gaan met een auto dan misschien eens een rally proberen.
Daar is misschien minder politiek aanwezig.
Zo duidelijk :|

Alleen dien je dan ook een WRC te moeten aanschaffen als je aanspraak wilt maken op ovewinning.
Misschien is de Nissan 350Z competitie iets, die gaan volgend jaar rijden op de Nederlandse rallies.

Sjef

Bericht door Sjef » 23 okt 2008, 15:57

Mathieu schreef:Dat bedoel ik niet!
Ik haak in op het feit dat er op Zandvoort nogal diknekken rondlopen.

Kakkers op Zandvoort en boeren bij de rally.
Op de rallies lijkt het sfeertje minder brallerig.

Dus houdt je niet van mensen met een hete aardappel in de keel en wil je toch hard gaan met een auto dan misschien eens een rally proberen.
Daar is misschien minder politiek aanwezig.
Zo duidelijk :|

Alleen dien je dan ook een WRC te moeten aanschaffen als je aanspraak wilt maken op ovewinning.
Misschien is de Nissan 350Z competitie iets, die gaan volgend jaar rijden op de Nederlandse rallies.
350z rijden kost ook serieuze knaken voor een seizoentje hoor :)
Instapklasse zijn stuk aantrekkelijker. Volvo Original cup, 205cup of natuurlijk de 325ichallenge :lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 23 okt 2008, 17:45

Waar ik nog niet eens echt over na had gedacht inderdaad André. Het Friese verhaal zal inderdaad een rol spelen.

Rally rijden is niet iets voor mij, tuurlijk is het erg mooi werk om te doen maar ik hou gewoon van asfalt en circuits.

Dus ja wat doe je dan in de toekomst?
Zoals André terecht opmerkt eerst mijn school afmaken uiteraard en dan lekker aan het werk gaan. Tegen die tijd (volgend jaar) kan ik kijken of ik uberhaubt nog geld over houd voor een leuke circuit wagen. Wat ik graag zou willen is gewoon lekker racen in een DNRT klasse, ik ambieer ook geen carriere puur op autosport gericht. Het leukste vind ik nog steeds toerwagen klasses.
Dat ik dan in de toekomst met eigen auto moet doen zullen we zien of dat financieel gaat lukken. Het liefst ga ik bij een team rijden waar ik mensen om me heen heb die je verschillende taken uit handen kan geven. Zoals André rijdt in de DSC met JR Motorsport, dat lijkt mij geweldig!
Mocht het uitlopen naar iets anders zou dat leuk zijn maar daarvoor ben ik al redelijk oud natuurlijk. Vroeger nooit echt fanatiek kart gereden, dit is verder vanuit mijn ouders ook niet gesuppord. Alles wat ik tot nu toe aan racerij heb gedaan heb ik uit mijn eigen studenten zak betaald, dit geeft natuurlijk voor mijzelf een goed gevoel maar hierdoor ben ik helaas wel beperkt in mijn mogelijkheden.
Ik weet zeker dat er voor mij veel meer in zit en dat ik het talent heb om leuk te kunnen racen. Ik moet alleen mensen zien te vinden die dit ook inzien en mij het vertrouwen geven en de mogelijkheid iets met mijn talent te doen.

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2008, 20:44

Steven ik denk dat jou tijd wel gaat komen, daar hoef je niet bang voor te wezen.

Plaats reactie