Zag gister op twee vandaag een documentaire over de eigenaar van 14 panden.Krijgt geen vergunningen meer en moet z'n panden dus verkopen. Reden "belastingontduiking". De beste man is niet veroordeeld, heeft geen strafblad. Is in het verleden wel eens met de politie in aanraking geweest maar nu dus gedwongen zijn zaken te verkopen.
Het gaat in dit geval om Amsterdam maar zal vast landelijk een vervolg krijgen.
http://www.quotenet.nl/biz/barazani_bibob.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Hufters
N.
Bibob. De roverheid op z'n best
-
-
Re: Bibob. De roverheid op z'n best
Heb ik gisteren ook gezien. Dat bibob hiervoor gebruikt wordt is overigens al langer bekend en strekt zich veel verder uit dan Amsterdam. Voor herontwikkelingen is dit een ideale manier om onder de marktwaarde aan de panden te komen.
Over diezelfde bibobforumulieren wil ik ook nog wel kwijt dat ze compleet idioot zijn ontworpen. Je vult op oneindig veel formulieren steeds maar dezelfde gegevens in. Je bent gewoon al een half uur kwijt voor het invullen van de naw gegevens. op ieder deel ervan.
Over diezelfde bibobforumulieren wil ik ook nog wel kwijt dat ze compleet idioot zijn ontworpen. Je vult op oneindig veel formulieren steeds maar dezelfde gegevens in. Je bent gewoon al een half uur kwijt voor het invullen van de naw gegevens. op ieder deel ervan.
- Chuck
Ik begin langzamerhand ook doodziek te worden van alle papierwerk wat ingevuld moet worden. Om de drie jaar moet alles herhaaldelijk ingevuld worden net zoals de vorige jaren. Sommige buren zitten hier al ruim 20 jaar en klagen steen bij been.
Moe word je ervan hier in amsterdam
We zijn met 3 vennoten in de zaak en dat is een hoop papierwerk voor ieder zelf, de boekhouder zegt ook dat het in Amsterdam te ver gaat, hoop niet dat het landelijk ingevoerd gaat word voor jullie.
Moe word je ervan hier in amsterdam

-
Ah geweldig, Bibob en Amsterdam ja. Daar moet je als ondernemer nog zelfs goed opletten wanneer je vergunning verloopt. Want itt andere steden hoef je niet te rekenen op een herinnering en een nieuw pak papier in de bus. Die moet je zelf opvragen. Als je bij de opening aangeeft van wie je het geld geleend hebt, moet je dat drie jaar later weer doen. Lekker nuttig. Ach, zo houden ze iig de werkloosheidscijfers laag. Wie geen baan vind solliciteert maar op het stadskantoor. Kun je lekker formuliertjes vergelijken met wat er in de computer staat. :twisted:
Tip voor de Amsterdammers: even een kopietje maken voor je de handtekeningen zet. Scheelt jezelf een hoop werk iedere drie jaar.
Tip voor de Amsterdammers: even een kopietje maken voor je de handtekeningen zet. Scheelt jezelf een hoop werk iedere drie jaar.

- RutgerK
Het beeld is natuurlijk wel wat eenzijdig in dit interview. Het kan best zijn dat er geen bewijs is van criminele activiteiten maar wel dat er een onverklaarbare inkomensvergaring heeft plaatsgevonden.
Die kant zien we nu denk ik niet. Als uit onroerend goed transacties en andere inkomsten niet verklaart kan worden hoe hij in het bezit is gekomen van onroerend goed twv 100 miljoen dan kan BIBOB worden gebruikt.
Die kant zien we nu denk ik niet. Als uit onroerend goed transacties en andere inkomsten niet verklaart kan worden hoe hij in het bezit is gekomen van onroerend goed twv 100 miljoen dan kan BIBOB worden gebruikt.