http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/9a4ff08c.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Geelhoed kom er maar in.

Inderdaad, zoiets vind ik al helemaal niet kunnen. Maar nu weer ik iig wel dat ik wanneer ik word aangehouden ten alle tijde het filmpje even zal nakijkenHarrie schreef:Nog erger is natuurlijk de arrogantie van OM om niet eens naar het filmpje te kijken en er niet aan twijfeld dat de meting correct is.
Stel je voor dat er op de weg 2 objecten zijn:Vlokmans schreef:Even verplaatst op advies van Tom, mijn onderstaande post:
Zojuist kwam volgens mij op SBS een itempje voorbij over onjuiste snelheidsmetingen door videosurveillance auto's. Het ging over dat geval waarbij
een Opel Astra wordt gevolgd en er uiteindelijk een hogere gemiddelde snelheid verschijnt dan de hoogstgereden piek (van de politieauto).
Weet iemand hoe die metingen werken?
Wat ik me zo kan voorstellen, is dat de gemiddelde snelheid op een bepaald traject, de gemiddelde snelheid is van de politieauto (die op min of meer "vaste" afstand een andere auto volgt) en niet de gemiddelde snelheid van de auto die wordt gevolgd. Of is de apparatuur inmiddels zo geavanceerd dat de snelheid van de auto die voorop rijdt te meten is? Volgens mij niet en volgens mij is het daarom ook zo dat de meting het nauwkeurigst is, als de politieauto voor bepaalde tijd op min of meer dezelfde afstand van de gevolgde auto rijdt.
Zo zijn er toch ook wel eens van die artiesten langs geweest die niet bij te houden waren ("170, loopt uit, 180, loopt uit, 190 loopt nog steeds uit etc") waarbij de gemiddelde snelheid dan toch uiteindelijk de gemiddelde snelheid is van de politieauto op het traject?
Wie schept licht in deze duisternis?
+1, dát is mijn punt ook!Stefan R schreef:En hoe wil je vanaf achteren bepalen wanneer de eerste auto object a passeert? Volgens kan je zomaar 10 tallen meters mis zitten
Is dat wel waar? Bekijk het filmpje van "Davy MR2DRIFT" eens. De tijd en afstand worden volgens mij tegelijk afgeklokt. Mocht je gelijk hebben, vind ik het verdomd knap hoe die agent in een bocht heeft kunnen zien op welk punt de overtreder zich begeeft om vervolgens daar de tijd stil te zetten. Tenzij de agent laserogen heeft geloof ik er niks van.Kees Bunk schreef:Afstand en tijd zijn niet aan elkaar gekoppeld vanwege de volgende reden:
Stel overtreder rijd politie auto voorbij, op dat moment start de meting (tijd + afstand).
Als de overtreder een bepaald punt passeert, wordt de tijd stil gezet. Vervolgens wordt de afstand stil gezet als de politie auto dat punt ook gepasseerd is.
De meting klopt dan wel degelijk MITS het volledig juist is uitgevoerd. En daar zit nou juist het punt, zoals ook in vorige posts duidelijk is gemaakt: je kan er zo tientallen meters naast zitten.
Robin schreef:Van de buren gejat.![]()
Geelhoed kom er maar in.
Om zo'n meting vrij nauwkeurig te kunnen doen moet de politie auto de overtreder passeren en op dat moment de teller stoppen en niet met een e.o.a. vaag punt werken waar de overtreder enkele 10tallen of 100m verder op langs rijd.Maurice Graber schreef:Is dat wel waar? Bekijk het filmpje van "Davy MR2DRIFT" eens. De tijd en afstand worden volgens mij tegelijk afgeklokt. Mocht je gelijk hebben, vind ik het verdomd knap hoe die agent in een bocht heeft kunnen zien op welk punt de overtreder zich begeeft om vervolgens daar de tijd stil te zetten. Tenzij de agent laserogen heeft geloof ik er niks van.Kees Bunk schreef:Afstand en tijd zijn niet aan elkaar gekoppeld vanwege de volgende reden:
Stel overtreder rijd politie auto voorbij, op dat moment start de meting (tijd + afstand).
Als de overtreder een bepaald punt passeert, wordt de tijd stil gezet. Vervolgens wordt de afstand stil gezet als de politie auto dat punt ook gepasseerd is.
De meting klopt dan wel degelijk MITS het volledig juist is uitgevoerd. En daar zit nou juist het punt, zoals ook in vorige posts duidelijk is gemaakt: je kan er zo tientallen meters naast zitten.
De situatie die jij suggereert gebeurd inderdaad in het filmpje van de startpost. Daar gaat het dan ook direct fout.
Niet?Marco R. schreef:In die Wegmisbruikers situatie had de politie hoe goed hun ogen ook zijn echt geen duidelijke meting kunnen verrichten zonder een grote foutmarge te gebruiken.
Er zijn als ik zo het filmpje bekijk totaal geen referentiepunten voor de politie om te zien hoe of wat. Je kan slecht zien waar de auto rijdt, laat staan dat je een duidelijke meting kan verrichten..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten