kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Hoe veel werk is het om de achterste krukas kering te vervangen in uren, moet de hele versn.bak er achter weg, of kun je hem laten zakken. Is het handig om dan gelijk ook de koppelingsplaten maar te vervangen, als je de boel toch los hebt?
Zijn er vervangings dempers voor de dure originele schokdempers van de M5 voor en achter.
Misschien kw schroef veren, of zijn er betere alternatieven.
Origineel is ook 1200 euro alleen voor achter, voor is volgens mij net zo duur.
Zijn er vervangings dempers voor de dure originele schokdempers van de M5 voor en achter.
Misschien kw schroef veren, of zijn er betere alternatieven.
Origineel is ook 1200 euro alleen voor achter, voor is volgens mij net zo duur.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Antwoord op je vragen heb ik niet, maar ik dacht dat bij jouw M5 alle dempers waren vervangen? Of vergis ik me nou?
Ik dacht dat die auto's van Autohan altijd 100% waren....?
Ik dacht dat die auto's van Autohan altijd 100% waren....?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
schokdempers waren niet vervangen, stond wel in de advertentie.
Ik wou de wagen gelijk mee, dus doe die schokbrekers zelf wel.
Dit is verrekend in de prijs.
De olie kering bij de krukas heeft hij niet verteld, misschien wist hij het niet.
Ik had het gezien voordat ik de auto kocht, ook hierdoor is er aardig wat van de prijs af gegaan.
Ik wou de wagen gelijk mee, dus doe die schokbrekers zelf wel.
Dit is verrekend in de prijs.
De olie kering bij de krukas heeft hij niet verteld, misschien wist hij het niet.
Ik had het gezien voordat ik de auto kocht, ook hierdoor is er aardig wat van de prijs af gegaan.
- Knot
- Berichten: 40204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Hmmz... zo pefect zijn die peperdure lagekilometerstandbakkies dus ook weer niet.... 

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Hoe kan je dat van de buitenkant zien? Olie bij de versnellingsbak?
@Knot, deze viel wel mee met 163.000km...
@Knot, deze viel wel mee met 163.000km...
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Knot, jij weet niet of deze wagen duur was of niet.
Er heeft een ervaren bmw monteur naar gekeken, die zij dat het de achterste krukas keerring is.
Er heeft een ervaren bmw monteur naar gekeken, die zij dat het de achterste krukas keerring is.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
jacobt schreef:Knot, jij weet niet of deze wagen duur was of niet.

Even een paar puntjes op de i zetten Jacob en dan lekker genieten. Mooi ding!
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Jacob,
Voor de achterste krukas keerring moet i.d.d de versnellingsbak uitgebouwd worden. V.w.b het werk staat dit gelijk aan de koppeling met dien verstande dat de oude keerring vervangen moet worden. Ik zou de koppeling gelijk meevervangen, immers je hebt de boel toch los. Ik heb dit in 1999 door de dealer laten doen en was met wat andere werkzaamheden zoals kleppenstellen hfl 2750 kwijt (~1250 Euro). Sindsdien geen probleem daarmee meer gehad.
Ik zou zowiezo budgeteren voor een volledige inspII. Dan weet je meteen dat de klepspeling goed staat en dat de snaren en de vloeistoffen zijn vervangen.
Voor de achterste krukas keerring moet i.d.d de versnellingsbak uitgebouwd worden. V.w.b het werk staat dit gelijk aan de koppeling met dien verstande dat de oude keerring vervangen moet worden. Ik zou de koppeling gelijk meevervangen, immers je hebt de boel toch los. Ik heb dit in 1999 door de dealer laten doen en was met wat andere werkzaamheden zoals kleppenstellen hfl 2750 kwijt (~1250 Euro). Sindsdien geen probleem daarmee meer gehad.
Ik zou zowiezo budgeteren voor een volledige inspII. Dan weet je meteen dat de klepspeling goed staat en dat de snaren en de vloeistoffen zijn vervangen.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Nee, omdat de voorste geen niveauregeling heeft (geen EDCIII zoals bij de 3.8). De voorste dempers zijn dacht ik Euro 260 ex BTW per stuk (dat heb ik in 2006). De de achterste dempers kostten mij 489 Euro ex BTW, maar samen met de benodigde veerpootlagers etc was ik ruim 2k Euro aan materiaal kwijt.jacobt schreef:Origineel is ook 1200 euro alleen voor achter, voor is volgens mij net zo duur.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
ik heb net met offringa gebeld in Frankeker, een kw schroefset is ook een optie, ook in hardheid in te stellen.
Prijs is plus minus 1500 euro. Het is niet origineel maar toch wel een verbetering lijkt mij.
Of kan ik de dempers beter origineel houden?
Prijs is plus minus 1500 euro. Het is niet origineel maar toch wel een verbetering lijkt mij.
Of kan ik de dempers beter origineel houden?
- Knot
- Berichten: 40204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Ze staan niet voor bodemprijzen tekoop iig en er blijkt dus soms ook wel wat aan de hand te zijn met de auto's die er als positief tussen de occasions uitspringen.jacobt schreef:Knot, jij weet niet of deze wagen duur was of niet.
Er heeft een ervaren bmw monteur naar gekeken, die zij dat het de achterste krukas keerring is.
Gelukkig dat je zaken optijd gesignaleerd hebt en hierop de prijs hebt kunnen drukken. Bij de E34 touring was het ook een duur geintje, die dempers/nivoregeling achter.
Succes met vervangen!
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Is het dan kwa prijs niet interessanter om voor een BIlstein aftermarket onderstel te gaan ? Niet noodzakelijkerwijs een B12 maar bijvoorbeeld een B6 ? Ben je goedkoper uit en rijdt prima.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Licht eraan wat je een verbetering noemt. Ik zie me al op de Nufenenpass staan met een 3xmm sleutel in de hand en dan een half uur later weer op de Tremola om de rijhoogte weer hoger te krijgen. Dat doet niemand. Daarnaast is standaard variant 2 of 3 niet beter dan OEM BMW. KW Competition wel weer, maar dan praat je minimaal over bedragen gelijk aan dat van EDCIII en niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.jacobt schreef:ik heb net met offringa gebeld in Frankeker, een kw schroefset is ook een optie, ook in hardheid in te stellen.
Prijs is plus minus 1500 euro. Het is niet origineel maar toch wel een verbetering lijkt mij.
Of kan ik de dempers beter origineel houden?
Naast het originaliteits argument en de invloed op de waarde heb ik om een andere reden gekozen voor origineel. KW is stugger dan OEM BMW en zit dicht op EDCIII in S-mode (let wel 3.8 met Nurburgring onderstel) Aangezien de S-mode mij te hard is in de Alpen wil ik dus geen KW die altijd te hard is.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Is geen verbetering. Edit: om redenen hierboven door Ray genoemd.jacobt schreef:ik heb net met offringa gebeld in Frankeker, een kw schroefset is ook een optie, ook in hardheid in te stellen.
Prijs is plus minus 1500 euro. Het is niet origineel maar toch wel een verbetering lijkt mij.
Of kan ik de dempers beter origineel houden?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Heel wat vragen, maar er is ook weinig info te vinden!
Een complete Billstein b8 set?
Hebben jullie daar ervaring mee?
Is wel goedkoper, sowieso voor de voorkant, of is die ook harder dan origineel? De billstein zou wel een dikkere veer stang hebben? Net zoals de nieuwere e34 m5's
Ik heb de rekening van de laatste beurt bij de hand van 20-8-8, 1000km geleden. Het lijkt mij allemaal wat goedkoop, maar ja het zit er al op. Als ik de krukas keering doe en de koppleingsplaten is de olie gelijk weer weggegooid, das ook zonde!?
6 bougies 66,60
ATF olie versn.bak 24,00
oliefilter 9,00
7L olie 5w40 77,00
luchtfilter 22,00
brandstof filter 19,00
1 additief (versn.bak) 9,62
1 V-snaar 9,00
1 V-riem 14,25
1 V-snaar 14,13
8 arbeidsloon 360,00
Met elkaar 744,00 euro incl. btw.
Wat voor snaren zijn dit allemaal?
Is het wel de goeie olie? Is wel goedkoop (Aldi?)
Klopt de prijs van de bougies?
Een complete Billstein b8 set?
Hebben jullie daar ervaring mee?
Is wel goedkoper, sowieso voor de voorkant, of is die ook harder dan origineel? De billstein zou wel een dikkere veer stang hebben? Net zoals de nieuwere e34 m5's
Ik heb de rekening van de laatste beurt bij de hand van 20-8-8, 1000km geleden. Het lijkt mij allemaal wat goedkoop, maar ja het zit er al op. Als ik de krukas keering doe en de koppleingsplaten is de olie gelijk weer weggegooid, das ook zonde!?
6 bougies 66,60
ATF olie versn.bak 24,00
oliefilter 9,00
7L olie 5w40 77,00
luchtfilter 22,00
brandstof filter 19,00
1 additief (versn.bak) 9,62
1 V-snaar 9,00
1 V-riem 14,25
1 V-snaar 14,13
8 arbeidsloon 360,00
Met elkaar 744,00 euro incl. btw.
Wat voor snaren zijn dit allemaal?
Is het wel de goeie olie? Is wel goedkoop (Aldi?)
Klopt de prijs van de bougies?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Heb Bilstein B8 onder m'n 540i zitten en vind het bagger. Gaat er ook weer onderuit. Komt koni-geel onder als tussenoplossing, maar dat zou ik op een M5 ook niet snel doen. Is niks fatsoenlijk te krijgen, en zeker niks wat het haalt bij wat er bij een M5 standaard onder zit.
1x snaar waterpomp & dynamo
1x snaar luchtpomp
1x snaar aircopomp
Zou er zelf Castrol TWS in mikken, en de originele bougies. Kan me voorstellen dat een handelaar dit onzin vindt.
1x snaar waterpomp & dynamo
1x snaar luchtpomp
1x snaar aircopomp
Zou er zelf Castrol TWS in mikken, en de originele bougies. Kan me voorstellen dat een handelaar dit onzin vindt.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Steve, te stug? Waar bestaat het m-technik onderstel van bmw uit? Zit hier onder een e39. Bevalt mij goed hoor...
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Ingaand low speed te zacht, high speed te hard. Uitgaand wel OK. Het is ook de combi met die zachte Eibach veertjes wat niet werkt, maar op de stuggere M5 standaardveer is het helemaal geen optie, dat houden ze uitgaand zeker niet bij.allen schreef:Steve, te stug? Waar bestaat het m-technik onderstel van bmw uit? Zit hier onder een e39. Bevalt mij goed hoor...
Standaard op M5 is Boge & Sachs aan de voorkant. De originelen zitten koud in de veerpootbody, dus als je die openmaakt is het ff een natte bende. BMW levert een insert ter vervanging, en die werken prima. Raymond heeft de gok genomen alles voor nieuw standaardspul te vervangen, en dat was echt verbazingwekkend goed.
Achter is Boge niveauregeling. Is idd ff duur om te vervangen, maar heb nog niks aftermarket gezien wat in de buurt komt. Allemaal een veel stoteriger compromis, waarbij de delen ook nog eens bedoeld zijn voor een 1525kg 535i, niet voor een 1670kg M5. En heb trouwens niet de illusie dat het weghalen van de niveauregeling goedkoper is: je hebt het dan over veren, dempers, topmounts, lussen van leidingen, etc. Komt uiteindelijk nagenoeg op hetzelfde uit. Ken verschillende mensen die dat gedaan hebben, en het achteraf niet het gezeik waard vonden.
Een beetje competente hydrauliekboer zal geen enkele moeite hebben de SLS poten van de achterzijde te voorzien van nieuwe seals. Als er geen diepe krassen in de stang zitten zijn ze dus reviseerbaar.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Ik bedoelde in dit geval onder je 540. 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
1e alinea van rant hierbovenallen schreef:Ik bedoelde in dit geval onder je 540.

Die dingen kloppen gewoon niet. Krijg je een dwarsrichel in de snelweg (randje viaduct ofzo) is de koetsbeweging nihil, maar gaat er een klap door de koets waar de honden geen brood van lusten. Daarentegen van een grote drempel af met een klein beetje tempo en hij dondert op z'n bumpstops aan de voorkant alsof er niks nakkes nada aan demping is. Dacht eerst dat het aan de veren lag, toen ff standaard teruggezet. Gedrag was minder extreem maar wel vergelijkbaar. Wil nu de Eibachjes met Koni proberen, als die niet naar wens zijn laat ik de valving wel aanpassen.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Quote: Een beetje competente hydrauliekboer zal geen enkele moeite hebben de SLS poten van de achterzijde te voorzien van nieuwe seals. Als er geen diepe krassen in de stang zitten zijn ze dus reviseerbaar.
Mijn garage houder denkt ook dat de originele achter schokbrekers reviseerbaar zijn, ik heb offinga(specialist) gevraagt en hij zegt dat de niveau regeling het probleem is bij reviseren?
Is dat omdat hij liever nieuw verkoopt?
Gebeurd reviseren van die achterveren wel vaker?
Steve, wat bedoel je met sls poten?
Offinga in Franeker denkt dat de krukaskering vervangen 5 uur duurt plus een kering van 30 euro ,dacht hij dat het ongeveer 200 euro kost, valt mee! Ik zal dan gelijk de koppelingsplaten en de drukgroep laten doen. De koppelingsplaten kosten 400 euro, ik weet niet of dat dan met drukgroep is. Kleppen stellen moet dan ook gelijk maar.
Mijn garage houder denkt ook dat de originele achter schokbrekers reviseerbaar zijn, ik heb offinga(specialist) gevraagt en hij zegt dat de niveau regeling het probleem is bij reviseren?
Is dat omdat hij liever nieuw verkoopt?
Gebeurd reviseren van die achterveren wel vaker?
Steve, wat bedoel je met sls poten?
Offinga in Franeker denkt dat de krukaskering vervangen 5 uur duurt plus een kering van 30 euro ,dacht hij dat het ongeveer 200 euro kost, valt mee! Ik zal dan gelijk de koppelingsplaten en de drukgroep laten doen. De koppelingsplaten kosten 400 euro, ik weet niet of dat dan met drukgroep is. Kleppen stellen moet dan ook gelijk maar.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
Jacobt,
SLS staat voor Self Leveling Suspension. Engels voor niveauregeling dus.
koppeling
Vervang de hele zooi. De kans is groot dat je nog de oorspr koppeling van 1990 hebt en die heeft standaard al een hoge pedaalkracht nodig, laat staan als die nog maar 50% of minder is. (Kun je je sportschool abo wel opzeggen
)
Onder druk van de US-markt was BMW genoodzaakt de koppeling te wijzigen zodat deze wat gebruiksvriendelijker werd. Een nieuwe plaat op een 180k oude drukgroep werkt niet, Gewoon beide nieuw.
Kleppenstellen
Hier valt genoeg over te vertellen en als S14 eigenaar neem ik aan dat je e.e.a wel weet. Wellicht ten overvloede; Ik ken voorbeelden van auto's die altijd dealeronderhoud hebben gehad, maar waarvan een aantal uitlaatkleppen op <0,20mm stonden. Rara hoe kan dat ? Het controleren van de klepspeling zit altijd in een inspII, maar het stellen daarvan is tegen berekening en hier zit juist het werk in. Je hebt een behoorlijke kans dat dit nooit is gebeurd. Voor zowel de in-als uitlaat geld dat [0,28..0,32]mm, maar voor de uitlaatkant zit ik liever op minimaal 0,30mm. Aangezien de M88/3 een range heeft van [0,30..0,35]mm staan mijn uitlaatkleppen eerder op [0,33..0,35]mm dan op de ondergrens. Voor de inlaatkleppen maakt het niet uit. Daar is 0,28mm wel OK.
revisie dempers
Ik weet niet of jakob nieuw wil verkopen. Ik weet dat hij een setje EDCIII dempers hefet liggen die volgens hem goed zijn en voor een heel leuk prijsje wil verkopen. Als 3.6ltr eigenaar heb je daar natuurlijk niets aan, maar ik weet dat de VP lager is dan een revisie van die dingen. Een groep Engelse leden van m5board.com zijn er al een poosje mee bezig, maar logistiek en technisch begint dat een hoofdpijn dossier te worden. Voor details verwijs ik naar het E34 M5 forum van M5board. Ik denk ook wel dat een hydrauliekboer nieuwe O-ringen kan monteren, maar of dat een goede oplossing is ? Een demper van een auto staat aan heel andere soorten beinvloedingen bloot dan bijv een willekeurige industriedemper waardoor een revisie niet zonder meer probleemloos zal zijn.
Het punt is dat zelfs met versleten schokdempers een E34 M5 nog een veel betere wegligging heeft vdan menig nieuwe auto uit het premium segment en dat de verschillen dan pas merkbaar worden in het grensbereik. Toen wij (Steve Smith en ik) concludeerden dat mijn achterste dempers aan vervanging toe waren, hadden wij geen redenen om ook de voorpoten maar te doen. Desalniettemin toch maar gedaan.



Deze dempers waren op dat moment ~165k km en 16jr oud. Dit was ook het geval voor de achterste dempers die er overigens veel beter uitkwamen.
Ook al voorzie je de oude dempers van nieuwe O-ringen, je verbetert hun gedrag niet meer. Met name de amplitude en de uitdemptijd bij wegoneffenheden verschilt tussen een nieuwe en een oude demper enorm waarbij mijn oude dempers bij snel gereden autobaan bochten niet meer kritisch gedempt waren. Dat verbeter je niet zo maar met nieuwe afdicht ringen.
Mvrgr,
Raymond
SLS staat voor Self Leveling Suspension. Engels voor niveauregeling dus.
koppeling
Vervang de hele zooi. De kans is groot dat je nog de oorspr koppeling van 1990 hebt en die heeft standaard al een hoge pedaalkracht nodig, laat staan als die nog maar 50% of minder is. (Kun je je sportschool abo wel opzeggen

Onder druk van de US-markt was BMW genoodzaakt de koppeling te wijzigen zodat deze wat gebruiksvriendelijker werd. Een nieuwe plaat op een 180k oude drukgroep werkt niet, Gewoon beide nieuw.
Kleppenstellen
Hier valt genoeg over te vertellen en als S14 eigenaar neem ik aan dat je e.e.a wel weet. Wellicht ten overvloede; Ik ken voorbeelden van auto's die altijd dealeronderhoud hebben gehad, maar waarvan een aantal uitlaatkleppen op <0,20mm stonden. Rara hoe kan dat ? Het controleren van de klepspeling zit altijd in een inspII, maar het stellen daarvan is tegen berekening en hier zit juist het werk in. Je hebt een behoorlijke kans dat dit nooit is gebeurd. Voor zowel de in-als uitlaat geld dat [0,28..0,32]mm, maar voor de uitlaatkant zit ik liever op minimaal 0,30mm. Aangezien de M88/3 een range heeft van [0,30..0,35]mm staan mijn uitlaatkleppen eerder op [0,33..0,35]mm dan op de ondergrens. Voor de inlaatkleppen maakt het niet uit. Daar is 0,28mm wel OK.
revisie dempers
Ik weet niet of jakob nieuw wil verkopen. Ik weet dat hij een setje EDCIII dempers hefet liggen die volgens hem goed zijn en voor een heel leuk prijsje wil verkopen. Als 3.6ltr eigenaar heb je daar natuurlijk niets aan, maar ik weet dat de VP lager is dan een revisie van die dingen. Een groep Engelse leden van m5board.com zijn er al een poosje mee bezig, maar logistiek en technisch begint dat een hoofdpijn dossier te worden. Voor details verwijs ik naar het E34 M5 forum van M5board. Ik denk ook wel dat een hydrauliekboer nieuwe O-ringen kan monteren, maar of dat een goede oplossing is ? Een demper van een auto staat aan heel andere soorten beinvloedingen bloot dan bijv een willekeurige industriedemper waardoor een revisie niet zonder meer probleemloos zal zijn.
Het punt is dat zelfs met versleten schokdempers een E34 M5 nog een veel betere wegligging heeft vdan menig nieuwe auto uit het premium segment en dat de verschillen dan pas merkbaar worden in het grensbereik. Toen wij (Steve Smith en ik) concludeerden dat mijn achterste dempers aan vervanging toe waren, hadden wij geen redenen om ook de voorpoten maar te doen. Desalniettemin toch maar gedaan.

Deze dempers waren op dat moment ~165k km en 16jr oud. Dit was ook het geval voor de achterste dempers die er overigens veel beter uitkwamen.
Ook al voorzie je de oude dempers van nieuwe O-ringen, je verbetert hun gedrag niet meer. Met name de amplitude en de uitdemptijd bij wegoneffenheden verschilt tussen een nieuwe en een oude demper enorm waarbij mijn oude dempers bij snel gereden autobaan bochten niet meer kritisch gedempt waren. Dat verbeter je niet zo maar met nieuwe afdicht ringen.
Mvrgr,
Raymond
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: kering krukaslager en dempers vervangen e34 m5
De kering is vervangen, de koppeling en drukgroep zijn nieuw maar de problemen zijn nu pas begonnen.
Weet iemand een oplossing?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=12672" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet iemand een oplossing?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=12672" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: daNpy en 1 gast