7300 RPM kan maar kan evengoed wel mee geklooid zijn. Zijn er veel die rondrijden met een chip maar dat zelf niet weten

Het gaat er vooral om dat je weinig kan corrigeren met de Viper als ie uitbreekt, ik zal waarschijnlijk toch nooit heel hard gaan onder natte omstandigheden.Joost schreef:
In "natte" omstandigheden is 286 pk (of zelfs 321) op je achterwielen ook geen pretje als je "netjes" rond wil gaan. Enige voordeel zou dan zijn dat de schade wat meer te overzien is dan met een Viper, mocht het misgaan.
Sorry maar de M3 remmen met standaard blokken kan je dus vergeten. 10-20 min op Zolder en je hebt ze om zeep. Andere blokken is dus wel gewenst.Rutger schreef:3.2 moet je niet hebben voor 't circuit. Blokken kunnen niet goed tegen zware belasting gedurende lange tijd.
In de 3.0 zit een gegoten krukas die lichter is dan de gesmede krukas van de 3.2 motor. En bij de 3.2 beginnen daar dan ook de problemen. (het exacte verschil tussen de krukassen ken ik niet 100%, moet je ff navragen bij een Paul Vlasblom oid)
Een GT blok is onverwoestbaar als je 'm netjes opwarmt en afkoelt. Voor circuitgebruik moet je hooguit een andere oliekoeler monteren. Door de wat langere slag heeft de motor ook onderin een wat lekkerder koppel dan een standaard 3.0.
Daarnaast zijn van een 3.0 blok de onderdelen in grotere getalen voorhanden dan voor een 3.2. Hoe het zit met nieuwprijzen bij de BMW dealer weet ik niet, die zullen elkaar niet erg veel ontlopen.
Coupe koets, alu deuren, racestoelen erin en niets meer aan doen. Strippen is leuk maar als je d'r ook gewoon mee van en naar het circuit wilt rijden wordt je schijtziek van de takkeherrie.
Remmen van een standaard E36 M3 zijn voldoende op hun taak berekend. Je kunt overwegen om andere blokken icm DOT5 vloeistof te monteren maar is niet eens echt noodzakelijk bij gemiddeld circuitgebruik.
Als je qua pk's niet teveel wilt inboeten en je wilt een relatief probleemloze trackday racer is de E36 M3 the way to go.
Is dat werkelijk zoDennis Cavallino schreef:Een E28 M535/M5 niks voor je Elmar?
Dat is een lichte koets, meer vermogen en koppel dan een E30 M3, veel lichter dan een E36 M3 en ook een stuk bruter om te zien en mee te rijden (vind ik).
Daarmee kun je zowel knoeperhard racelijnen rijden, als mega goed driften. In de regen erg goed te controleren. Voor relatief weinig geld vind je hele goede exemplaren.
Gebruikers op dit forum: cooldragon en 1 gast